Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup heeft gehapt

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

We zijn al druk bezig met oefenen en vaak gaat het goed.. balletjes, stokjes, kauwgum (??) en papiertjes brengt die braaf bij vrouwtje en laat het los.... hup koekje erin, en balletje weer gooien.... papiertjes laten we gewoon liggen ( komen we het de volgende keer weer tegen.. :roll: )

maar een dooie prooi, is blijkbaar te lekker en ik blijf erbij dat het ook iets met diegene die het doet te maken heeft, want ik denk dat hij het bij mij wel had afgegeven en als ik het uit zijn bek had gehaald waarschijnlijk ook niet gehapt had...

Maar goed... verder oefenen met lossen en voor vriendlief even de rangorde duidelijk maken naar Pup toe.

bedankt voor de reacties!
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Eline* schreef:
Als jij los goed intraind zal de hond geen angst hebben dat je iets afpikt als hij los moet laten. Zowel heb je iets niet goed gedaan.
Laika liet inderdaad los als ik dat vroeg, zelfs toen ze met een levende eend in haar bek stond, simpelweg omdat de gewoonte erin zat dat los los was en dat ze daarna haar buit weer mocht hebben. Los was voor haar een win-winsituatie dus dat doe je.
Ik trek overigens ook gewoon een bek open als er iets gegeten wordt waar ik schrik van heb bij een niet luisterende hond, ongeacht of er hysterisch gedaan wordt of niet. Alleen is dat uitzondering en doe ik dat alleen als er bv vlees of zo naar binnen wordt gewerkt. Als je die situatie's compenseert met gewoon trainen en positief iets aanleren om uiteindelijk zonder geweld gedaan te krijgen wat je wil is er niet iets mis mee. Maar je moet je vind ik wel realiseren dat als je alleen maar afpakt en straft, je uiteindelijk gewoon voernijd aan het kweken bent.
Ze hebben inderdaad geen van vieren baknijd hier en 3 van de 4 laten alles gewoon uit hun bek pakken. De uitzondering hierin is Snoepie, die dus inderdaad durft te grijnzen als ze eens wat van straat pakt. Bij haar hebben we het loslaten te weinig getraind, denk dat dat onbewust ook te maken heeft met haar geringe grootte :19: Maar bij haar is het verder ook geen probleem, uiteindelijk wordt ze gewoon bij haar kippennekje gepakt :wink: en gaat die bek open, of ze nu gromt of niet. Neem hierbij dus bewust het risico dat ik inderdaad gebeten kan worden.
Bij de boxers en bij Marouck is het van kleins af aan ingeprent...los is los :boos: En bij hen kan dus inderdaad alles uit de bek worden gehaald als dat nodig is.
Alleen maar afpakken en straffen is niet de juiste manier, ik vind dus inderdaad dat je ze ten eerste de kans moet geven dat ze wél op commando loslaten en áls je een handje moet helpen worden ze alsnog beloond als het verbodene afgegeven/afgepakt is.
Zowel Nika als Marouck laten vrijwel altijd direct los als ik dat zeg.
Met het eten maak ik verder geen probleem, ze eten in rust, ik pak nooit wat af en zit dus ook nooit in de voerbak behalve als er iets extra's ingegooid wordt :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
ECHTER, ze at alles van de straat en daar hebben we dus wel regelmatig bonje om gehad. Los kent ze dan niet meer omdat ik dat gewoonweg niet goed getraind heb.
Buiten heb ik dus haar bek regelmatig open getrokken, haar ook wel een klap gegeven in blinde paniek als het stukken vlees betrof en ik bang was voor gif, maar ze laat nooit meer los. Puur omdat ik het verkeerd gedaan heb. :19:
Als Wuilus nu wat pakt wat de moeite waard is rent ze weg, of ze duikt in elkaar als ik kom maar loslaten doet ze nooit. Ik kan haar bek niet open trekken want ik kom er met geen vinger tussen en krijg het gewoon niet voor elkaar. Ben ik klaar mee want nu wordt het elke keer weer een gevecht, hoe duidelijk onze rangorde ook is en hoe goed ze ook luisterd.

Ik weet zelfs dat ik het risico loop op een beet als ik het toch weer probeer. Ik zie haar ogen wegdraaien en haar lip opkomen en ze verstijfd helemaal. Dan stop ik om een vetrouwenscrisis te voorkomen, ik weet nl hoe hard ze kan bijten ALS ze bijt. Dat allemaal omdat ik meende dat geweld inzetten de enige oplossing was. Bij mijn volgende hond doe ik dat dus niet meer.
Ik denk dat het wel verschil maakt of je een pup van kleins af aan al inprent op het loslaten, en het een oudere hond nog moeten leren, zeker als het toch wel heel erg lekker is wat buiten ligt. :wink:
Ik heb dus nooit een klap gegeven oid als ik iets uit kelen viste. Gewoon zonder veel poeha bek open en eruit halen. Echt hele negatieve ervaringen hebben ze hier dus ook nooit gehad wat dat betreft.
Ik kan me in jouw geval dus heel goed voorstellen dat je soms eieren voor je geld kiest, of dat verstandig is is een tweede :wink: .
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Mol schreef:
Zoie schreef:
tineke schreef:
Mol schreef:
mastino of niet ben ik ook niet van onder de indruk hoor, ben van geen 1 hond onder de indruk, respect ja dat heb ik altijd voor ze maar als die niet van hun kant komen is er een probleem in huis en word die gewoon op gelost.

mol :8):
Het gaat er niet om of je onder de indruk bent of niet,een volwassen mastino die bereid is haar eten te verdedigen is het ook niet van jou ,het gaat erom dat je dingen soms anders kunt oplossen die beter voor beide partijen zijn en waardoor je toch het probleem kunt oplossen en een goede band met je hond kunt ontwikkelen zonder geweld te gebruiken.
Nou, ik ben niet zo flink, en ik zou echt wel onder de indruk zijn van een mastino die bereid is zijn eten te verdedigen.
het zal toch me dooie dood wezen dat ik een stap terug doet op dat moment, echt niet

Nou dat zal het dan zeker worden ,je dooie dood,want je kunt nog zo sterk zijn tegen dit type hond kun je fysiek niet op dus moet je er van uit gaan wie niet sterk is moet slim zijn.

Tash is nu bijna vijf jaar bij ons is de rust en vriendelijkheid zelve en laat alles nu toe en haar baknijd is over.
Zou ik dit met geweld hebben gedaan zou dat noooooit gelukt zijn en was zij waarschijnlijk weer moeten verkassen, wat jammer zou zijn geweest want ze is een heerlijke hond.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Inge schreef:Ik kan me in jouw geval dus heel goed voorstellen dat je soms eieren voor je geld kiest, of dat verstandig is is een tweede :wink: .
Ik ben wat dat aangaande niet zo paranoide. :wink: Los heb ik Laika geleerd door ook buiten soms spul wat ze van de straat raapte terug te geven als ze in eén keer keurig losliet. Niet elk broodje voor de vogels is vergiftigd. Ieder geval weiger ik me er op die manier druk over te maken.
Verdachte zooi als vlees is wat anders, maar gewoon een stuk brood of wat dan ook gaf ik vaak terug als ze het keurig afgaf. :wink:
Nelson eet trouwens niet van de straat en als hij dat el doet is het al weg voordat ik er erg in heb. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Inge schreef:Ik kan me in jouw geval dus heel goed voorstellen dat je soms eieren voor je geld kiest, of dat verstandig is is een tweede :wink: .
Ik ben wat dat aangaande niet zo paranoide hoor. Los heb ik Laika geleerd door ook buiten soms spul wat ze van de straat raapte terug te geven als ze in eén keer keurig losliet. Niet elk broodje voor de vogels is vergiftigd. Ieder geval weiger ik me er op die manier druk over te maken.
Verdachte zooi als vlees is wat anders, maar gewoon een stuk brood of wat dan ook gaf ik vaak terug als ze het keurig afgaf. :wink:
Zo bedoelde ik het eigenlijk niet :wink: , ik bedoelde eigenlijk meer in relatie tot de hond zelf.
Ik denk dat als ik bij een typetje als Marouck (toch geneigd altijd grenzen te verkennen om te kijken of ze een stapje hoger kan) stop met wat ik aan het doen ben uit vrees dat ik anders gebeten word, ik er een probleem bij zou hebben, want dat zou ze dan waarschijnlijk gaan uitbuiten.
Denk ik....ik heb het nog nooit meegemaakt dus dit is puur hypothetisch.
Groetjes Inge
Afbeelding

tineke

Stang schreef:
Daar ben ik het dus helemaal mee eens: leer je hond te lossen!!!
Leer dat aan op een hele postitieve manier en de hond lost, wanneer of waar dan ook.
Met het meest enthousiaste en wilde trekspelletje hoef ik maar slechts zachtjes 'los' te zeggen tegen Kaya en ze laat direct los.
Haar bal (haar alles is dat in de wereld) laat ze zonder een seconde twijfel los.

Op deze manier voorkom je zo veel problemen.
Inderdaad dat is een van de eerste dingen die ik mijn honden leer en het commando waar ik het meest aan werk.
Al mijn honden,op Beau na die heeft het in zijn jeugd bij zijn vorige baasje niet geleerd,laten alles los wat wij vragen.
Beau hoefde ook nooit te lossen en werd erg beloond voor het vasthouden en heeft het nooit zo goed geleerd als de andere.
Ook balletjes gepikt van andere honden laten ze moeiteloos los wel zo handig
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

tineke schreef:
Mol schreef:
Zoie schreef:
tineke schreef: Het gaat er niet om of je onder de indruk bent of niet,een volwassen mastino die bereid is haar eten te verdedigen is het ook niet van jou ,het gaat erom dat je dingen soms anders kunt oplossen die beter voor beide partijen zijn en waardoor je toch het probleem kunt oplossen en een goede band met je hond kunt ontwikkelen zonder geweld te gebruiken.
Nou, ik ben niet zo flink, en ik zou echt wel onder de indruk zijn van een mastino die bereid is zijn eten te verdedigen.
het zal toch me dooie dood wezen dat ik een stap terug doet op dat moment, echt niet

Nou dat zal het dan zeker worden ,je dooie dood,want je kunt nog zo sterk zijn tegen dit type hond kun je fysiek niet op dus moet je er van uit gaan wie niet sterk is moet slim zijn.

Tash is nu bijna vijf jaar bij ons is de rust en vriendelijkheid zelve en laat alles nu toe en haar baknijd is over.
Zou ik dit met geweld hebben gedaan zou dat noooooit gelukt zijn en was zij waarschijnlijk weer moeten verkassen, wat jammer zou zijn geweest want ze is een heerlijke hond.
ja zal wel los lopen denk je niet, moet toch een helebijzondere hond zijn dan, dat ik er niet zonder kleerscheuren en flink gehavend uit komt das een feit, maar de eerste de beste hond die komt om mij ff op me plaats te wijzen al is het nog een mastino dan gaat het fout en goed ook.
en dan hoeft er ook geen DA meer bij te komen.

maar nog maals het gaan om wederzijds respect dat is het geen waar alles omdraait in mijn ogen.
neem rommel als voorbeeld die zou de eerste de beste bijten die bij zijn bak komt, heb 1 keer een goed gesprek met hem gehad en ik kan alles doen en er komt geen angst voor bij hem, hij weet waar hij staat en ik weet waar ik sta.
en voor je nu gaar roepen rommel is geen mastino, nee dat is zo maar heb liever met een boze mastino te maken dam met een boze rommel.
en dat meen ik echt.

tineke

Mol schreef:
ja zal wel los lopen denk je niet, moet toch een helebijzondere hond zijn dan, dat ik er niet zonder kleerscheuren en flink gehavend uit komt das een feit, maar de eerste de beste hond die komt om mij ff op me plaats te wijzen al is het nog een mastino dan gaat het fout en goed ook.

maar nog maals het gaan om wederzijds respect dat is het geen waar alles omdraait in mijn ogen.
neem rommel als voorbeeld die zou de eerste de beste bijten die bij zijn bak komt, heb 1 keer een goed gesprek met hem gehad en ik kan alles doen en er komt geen angst voor bij hem, hij weet waar hij staat en ik weet waar ik sta.
en voor je nu gaar roepen rommel is geen mastino, nee dat is zo maar heb liever met een boze mastino te maken dam met een boze rommel.
en dat meen ik echt.

Maar dat wilde wij dus juist voorkomen maakt niet uit of je het gevecht wint of niet of wie er wel of niet zonder kleerscheuren door komt je begint een relatie dan met geweld en waarom zou je als er andere methodes zijn.
Zeker als dat inhoud dat de hond dan zijn of haar einde komt met of zonder da dat is niet de reden dat wij Tash genomen hebben om een wedstrijdje kijken wie de sterkst is te houden.
Onze honden
zijn geen verlengstuk van onze ego's wij willen gewoon een goede band met ze meer niet.
Tash is het levende bewijs dat dit dus ook zonder geweld kan.

Het gaat inderdaad over respect maar dat sla je er nooit in natuurlijk alleen maar angst want bij mijn weten sla je iets altijd van je af nooit
naar je toe.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Inge schreef:Ik heb dus nooit een klap gegeven oid als ik iets uit kelen viste. Gewoon zonder veel poeha bek open en eruit halen. Echt hele negatieve ervaringen hebben ze hier dus ook nooit gehad wat dat betreft.
Ik kan me in jouw geval dus heel goed voorstellen dat je soms eieren voor je geld kiest, of dat verstandig is is een tweede :wink: .
Ik krijg echt geen vinger tussen die schaarkiezen want het sluit allemaal perfect op mekaar in haar mond. Echt, ik ben niet makkelijk en heb echt mijn uiterste best gedaan maar als zij haar tanden op mekaar zet gaat het niet meer open :mrgreen:
Als ik dan los, los!, LOSSSS!!!! heb lopen roepen en er gebeurd niks dan verlies ik mezelf en gaf ik haar een lel in de hoop dat dat haar van haar stuk bracht. Tuurlijk niet bij een stukje brood ofzo, maar bij bv een stuk gerookte ham op de uitlaatstrook, dat trek ik nl niet ivm evt gif.

Maargoed, slaan hielp dus niks aangezien ze haar tanden alleen maar strakker op mekaar zette, ze me daarna minder leuk vond, dat heeft echt weerslag op onze relatie gehad, en ze dus begon met dreigen en tegen een beet aanhing. Ze heeft me ooit 1 keer gebeten en dat was zo hard dat ik dat geen tweede keer aandurf. :jank: Toen hing ze ineens in mijn arm en rukte zo een winkelhaak in mijn onderarm om daarna door te dreigen om me op mijn plaats te zetten. Ik had haar toen net 3 maanden en gelukkig was dat de laatst keer dat dat gebeurd is.

PS nu duw ik haar gewoon om als ze zoiets zou doen :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Inge schreef:Ik heb dus nooit een klap gegeven oid als ik iets uit kelen viste. Gewoon zonder veel poeha bek open en eruit halen. Echt hele negatieve ervaringen hebben ze hier dus ook nooit gehad wat dat betreft.
Ik krijg echt geen vinger tussen die schaarkiezen want het sluit allemaal perfect op mekaar in haar mond. Echt, ik ben niet makkelijk en heb echt mijn uiterste best gedaan maar als zij haar tanden op mekaar zet gaat het niet meer open :mrgreen:
Als ik dan los, los!, LOSSSS!!!! heb lopen roepen en er gebeurd niks dan verlies ik mezelf en gaf ik haar een lel in de hoop dat dat haar van haar stuk bracht. Tuurlijk niet bij een stukje brood ofzo, maar bij bv een stuk gerookte ham op de uitlaatstrook, dat trek ik nl niet ivm evt gif.

Maargoed, slaan hielp dus niks aangezien ze haar tanden alleen maar strakker op mekaar zette, ze me daarna minder leuk vond, dat heeft echt weerslag op onze relatie gehad, en ze dus begon met dreigen en tegen een beet aanhing. Ze heeft me ooit 1 keer gebeten en dat was zo hard dat ik dat geen tweede keer aandurf. :jank: Toen hing ze ineens in mijn arm en rukte zo een winkelhaak in mijn onderarm om daarna door te dreigen om me op mijn plaats te zetten. Ik had haar toen net 3 maanden en gelukkig was dat de laatst keer dat dat gebeurd is.

PS nu duw ik haar gewoon om als ze zoiets zou doen :pffff: :mrgreen:

Vandaar ook dat ik zei dat het wel verschil uit zou maken als je al van pup af aan inprent dat ze alles loslaten en dat je het anders zelf uit hun bek vist. :wink: Zo'n pupje heeft nog niet zoveel kracht en ze hebben hier gelukkig nooit ontdekt dat ze waarschijnlijk zouden winnen als ze nu hun kaken op elkaar zouden houden. :wink:

En omduwen lijkt me nu heel slim :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

tineke schreef:
Mol schreef:

en dat meen ik echt.

Maar dat wilde wij dus juist voorkomen maakt niet uit of je het gevecht wint of niet of wie er wel of niet zonder kleerscheuren door komt je begint een relatie dan met geweld en waarom zou je als er andere methodes zijn.
Zeker als dat inhoud dat de hond dan zijn of haar einde komt met of zonder da dat is niet de reden dat wij Tash genomen hebben om een wedstrijdje kijken wie de sterkst is te houden.
Onze honden
zijn geen verlengstuk van onze ego's wij willen gewoon een goede band met ze meer niet.
Tash is het levende bewijs dat dit dus ook zonder geweld kan.

Het gaat inderdaad over respect maar dat sla je er nooit in natuurlijk alleen maar angst want bij mijn weten sla je iets altijd van je af nooit
naar je toe.
ik zeg ook niet dat je gelijk blind moet gaan slaan totaal niet, denk eerder dat je moet aan voelen tot hoever je kan gaan, zonder dat het een groot risico gaat worden.

tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Mijn honden doen het geen van allen, maar als ze naar mij dreigen als ik iets af wil pakken, zijn ze nog niet jarig. En dat weten ze. Ze zijn niet bang voor me en lopen ook niet weg als ze iets in hun bek hebben.

Laatst nog had Amar een dode vogel gevonden, half vergaan. Ze kwam gewoon naar me toe, terwijl ze al wist wat er ging gebeuren.
Ze liet niet meteen los, dat moet ik eerlijk zeggen. Ze vond de vogel erg leuk. Maar toen ik haar kaken van elkaar trok en haar even wat minder aardig toesprak, liet ze keurig los.
Daarna weer vrolijk verder gespeeld. Niets aan de hand.

Mollie heeft er nogal een handje van te stelen. Of ze jat het brood uit de handen van Nadia. In het begin, toen we haar net hadden, was ze ontzettend fel als ik het dan probeerde af te pakken. Toen heb ik er natuurlijk niet meteen opgeslagen.
Maar toen ze wat langer bij ons was en we elkaar beter kenden, heb ik haar toch echt wel laten weten dat gestolen goederen niet van haar zijn. Nu kan ik zonder problemen alles van haar afpakken. Geen vuiltje aan de lucht.
AfbeeldingAfbeelding
tineke

Mol schreef:
ik zeg ook niet dat je gelijk blind moet gaan slaan totaal niet, denk eerder dat je moet aan voelen tot hoever je kan gaan, zonder dat het een groot risico gaat worden.

Dat weet je met een hond die je net een dag in huis hebt natuurlijk nog niet die grens van hoe ver je kan gaan bedoel ik daarmee.

Maar goed het ging me niet zozeer om Tash want een fysiek minder hondje zoals Micron had ik niet anders behandeld het ging mij meer dat je dingen kunt bereiken zonder geweld te gebruiken ongeacht wat voor soort het is.
tineke

Inge O schreef:
sorry hoor tineke, maar dit is toch weer een heel andere situatie als waar het topic over begon. jij hebt het over een hond met baknijd, die als volwassen hond mét probleem bij je aankwam. zie je hier ergens in de reacties dat wij dat met geweld zouden aanpakken :roll: ?
Dat meende ik uit deze reactie te moeten opmaken maar heb alles nog even nagelezen en zie dat jij inderdaad niet voor geweld kiest.
Te snel en te selectief gelezen door mij :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”