Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mol schreef:reu 2 is de toplijn niet echt vast maat kan ook niet met 2 jaar borstdiepte tja tja
over het geen wt ik zo zie op de fotos reu 2
maar kw leeftijd reu 1
mol
Ik zou ook voor reu 2 gaan aangezien hij dus minder vaak gebruikt is, daarintegen weet je wel dat hij super ouders heeft qwa karakter maar je weet nog niet wat hij doet met zijn nageslacht.
Wat heeft reu 1 voor nazaten neergezet??? Zijn die allemaal goed qwa rasstandaard en gezondheid???
Ik vindt het moeilijk omdat ook ik geen verstand van jou ras hebt, en als ik op de foto's zou uitgaan wordt het voor mij ook 1 maar na jou verhaal niet. moeilijk moeilijk moeilijk. Heel veel sterkte hoor met kiezen.
Ken je nestgenoten van beide reuen? Hoe is die kwaliteit en wat vindt je van de ouders, grootouders en eventueel overgrootouders van deze reuen?
Welk type spreekt jouw daarin het meeste aan? Dat zijn aspecten die ik zeker mee zou nemen met het tot een keuze maken van een reu.
In de puppies die bij jou geboren zullen worden is de kans groot dat je van de voorouders kenmerken terug ziet.
Verder gaf je aan dat reu 1 al vaak gedekt heeft, reu 2 nog nooit. Op basis daarvan zou mijn voorkeur bij een klein ras, met een kleine genenpoel(?) reu 2 zijn. Heb je van Aramis ook een recentere foro? Een hond van 1 jaar toont erg jeugdig en hij is op die foto waarschijnlijk nog niet geheel uitgezwaard.
Mol schreef:reu 2 is de toplijn niet echt vast maat kan ook niet met 2 jaar borstdiepte tja tja
maar kw leeftijd reu 1
mol
Reu 2 is 1 jaar op de foto...
ja en ????
mol
Maakt toch wel verschil of een reu er zo uitziet als ie 1 of 2 jaar is?
maar kw leeftijd reu 1
mol
Reu 2 is 1 jaar op de foto...
ja en ????
mol
Maakt toch wel verschil of een reu er zo uitziet als ie 1 of 2 jaar is?
een wat slappe toplijn trekt niet weg in een jaar, ja of je moet hem overdrdeven op het draaf werk trainen.
en de hond moet nog wat uit zwaren
maar reu 2 heeft beter hoofd dan reu 1 dus kan je na gaan.
Ik vind Aramis echt helemaal top!!! En ik vind z'n koppie ook wat weg hebben van Nozem; lekker ondeugend maar wel hartstikke lief! Of is dat de uitdrukking bij elke jonge laekense??
Kan je niet ook een foto erop zetten van hoe Aramis nu is? (even foto vragen aan de bazen)
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Rosa schreef:Ik vind Aramis echt helemaal top!!! En ik vind z'n koppie ook wat weg hebben van Nozem; lekker ondeugend maar wel hartstikke lief! Of is dat de uitdrukking bij elke jonge laekense??
Kan je niet ook een foto erop zetten van hoe Aramis nu is? (even foto vragen aan de bazen)
Die uitdrukking is zeker niet gelijk bij iedere jonge Laekense!
Maar enige gelijkenis tussen Nozem en Aramis is niet vreemd: Nozem's vader en Aramis' vader zijn namelijk broers (niet uit hetzelfde nest maar uit dezelfde combinatie, met 2 jaar ertussen)
Zodra de eigenaresse weer nieuwe foto's van Aramis gemaakt heeft, krijg ik ze van haar. Maar zij is heel druk met haar werk momenteel en maakt niet zoveel foto's van haar hond.
Suzanne de Lange schreef:
Nozem's vader en Aramis' vader zijn namelijk broers (niet uit hetzelfde nest maar uit dezelfde combinatie, met 2 jaar ertussen)
Hoe het bij de laekense is weet ik niet, maar dit vindt ik wel heel erg dicht familie van elkaar en dit zie ik als inteelt. Inteelt ben ik geen voorstander van.
Nozem's vader en Aramis' vader zijn namelijk broers (niet uit hetzelfde nest maar uit dezelfde combinatie, met 2 jaar ertussen)
Hoe het bij de laekense is weet ik niet, maar dit vindt ik wel heel erg dicht familie van elkaar en dit zie ik als inteelt. Inteelt ben ik geen voorstander van.
Denk dat je het niet helemaal goed hebt, Renske. Sjefke wordt mogelijk door Aramis gedekt. En de vader van Sjefke haar vorige nest was dus de broer van Armis' vader.
Nozem is uit die combinatie een dochter die door Suzanne is aangehouden.
en dit omdat????? weet je hoe inteeld werkt???? en dit is geen inteeld maar goed
Denk dat je het niet helemaal goed hebt, Renske. Sjefke wordt mogelijk door Aramis gedekt. En de vader van Sjefke haar vorige nest was dus de broer van Armis' vader.
Nozem is uit die combinatie een dochter die door Suzanne is aangehouden.
Dank je wel Branka voor je uitleg! Dit klopt dus helemaal! Heb ik niets verder aan toe te voegen.
Rosa schreef:Ik vind Aramis echt helemaal top!!! En ik vind z'n koppie ook wat weg hebben van Nozem; lekker ondeugend maar wel hartstikke lief! Of is dat de uitdrukking bij elke jonge laekense??
Die uitdrukking is zeker niet gelijk bij iedere jonge Laekense!
Maar enige gelijkenis tussen Nozem en Aramis is niet vreemd: Nozem's vader en Aramis' vader zijn namelijk broers (niet uit hetzelfde nest maar uit dezelfde combinatie, met 2 jaar ertussen)
Op zich klopt dat natuurlijk wel, ware het niet dat reu 1 al voor een relatief groot aantal teven in Nederland (en België) is gebruikt. Daarmee is de genenspreiding natuurlijk al minder geworden.
Reu 2.
Heb geen verstand van laekense herders, maar heeft lieve uitstraling en je zegt zelf al dat zijn ouders allebei een goed karakter hebben en dat reu 1 al "veel" gebruikt word.
en dit omdat????? weet je hoe inteeld werkt???? en dit is geen inteeld maar goed
mol
zou je hier nog op kunnen antwoorden? ik ben er benieuwd naar..
mol
Volgens mij heeft ze na de uitleg van Branka dit geantwoord hoor:
Renske schreef:
Dank je wel Branka voor je uitleg! Dit klopt dus helemaal! Heb ik niets verder aan toe te voegen.
Renske schreef:
mol
Volgens mij heeft ze na de uitleg van Branka dit geantwoord hoor:
Renske schreef:
Oeps, foutje van mij
ja wel dat is zo maar tis geen andwoord op mijn vraag omtrent de inteelt.
Rosa schreef:En ben je er al overuit welke reu het word? Of hebben we het alleen maar moeilijker voor je gemaakt?
Nee hoor, ik ben er in principe al even uit! Maar het hangt af van de toestemming van de Fokkerij Toets Commissie of mijn eerste keus het echt zal worden. Indien ik voor die reu geen toestemming krijg, wordt het de andere...