Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rijst.....diarre

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

bianca83
Zeer actief

Rijst.....diarre

Ongelezen bericht door bianca83 »

Gisteren hebben onze honden rijst gegeten samen met de normale droge brokken die ze normaal krijgen. Bij de ene hond is dit geen enkel probleem en hij vind het ook erg lekker. De andere hond, Quasar, is nog een pup maar ik dacht dat het geen kwaad zou kunnen als hij het ook zou eten. Nu kwamen we vanochtend beneden en je raad het al denk ik hij is dus echt heel erg aan de diarree. Het zit dus gewoon echt overal tot de muren aan toe. Nu hebben we de muren geverfd, misschien iemand ook een idee hoe je dat eraf kan krijgen zonder dat je dat echt goed ziet op de muren?
Dat we Quasar blijkbaar dus beter geen rijst kunnen geven ben ik nu wel achter. Het was allemaal goed bedoeld maar misschien kan hij er niet tegen. Maar hoe moeten we het vandaag doen? Gewoon normaal voer geven net zoals anders of minder zodat z'n darmen een beetje tot rust kunnen komen? Of moeten we iets anders doen? Hij eet nu nog gewoon puppybrokken van Pedigree. Ook daarbij is zijn ontlasting nooit echt regelmatig goed geweest. Zou dat dan misschien ook niet goed zijn voor hem?
Jasparov
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jasparov »

Ik zou de pup een tijdje op een kompleet diepvriesversvlees zetten en dan op zoek gaan naar een gezondere brok dan pedigree.
Er is genoeg over te vinden. Kijk eens op de site www.farmfood.nl daar staat een artikel over darmflorastimulering, en gevoelige darmen bij honden.
Het is eerst zaak dat de darmflora van de pup goed is alvorens verder te gaan met brokken.
Groeten Ursula
bianca83
Zeer actief

Hij heeft nog nooit vlees gehad, dan is het toch niet goed om dat nu zo in 1x ineens te gaan veranderen?
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Haal hem alsjeblieft van die Pedigree brokken af..
Haal nou eens gewoon pens burgers van Rodi, begin daar eens mee, lekker ondooien buiten de koelkast en dan op kamertemperatuur geven.
doe vandaag even rustig aan met voeren, geef zijn darmen even rust.
Maar ik zou hem zeker veel meer versvlees geven en een wat betere brok als je brok erbij wil blijven voeren.
Uit ervaring weet ik dat heel veel Dogo's gevoelig zijn voor voer en ik heb zelf jaren met een reu met maag-- en darmproblemen gezeten.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
bianca83
Zeer actief

Oke, de pedigree brokken zijn niet goed zijn we nu achter. Onze andere hond heeft het altijd gehad omdat hij dat de lekkerste brokken vond. We hebben net ook even op de zak gekeken en toen schrok ik best wel. Het is 30% (!!!) eiwitten. Dat is natuurlijk veel en veel te veel. Dat krijgt hij dus niet meer. Misschien dat een dierenasiel het wil hebben en dat zij er wat mee kunnen, ik zal wel even rond bellen en anders gaat het gewoon de prullenbak in.
Ik heb hier de slagers ook even rondgebeld en die hebben geen pens. Bij de AH hebben ze het natuurlijk wel maar ik wilde het dan liever bij de slager halen. Maar goed als het van de supermarkt ook goed is dan doen we dat. Toen ik de slager aan de telefoon had vertelde hij dat ze wel runderhart en runderkop (?) hebben. Wat ik me voor moet stellen bij runderkop weet ik niet echt maar is dat ook goed voor hem?

Het is ook niet dat we hem persee brokken willen geven maar hebben dit gedaan omdat onze andere hond het ook krijgt en Quasar kreeg dit bij de fokker ook. Het was ook alleen maar goed bedoeld voor het beestje.
cloris
Zeer actief

bianca83 schreef: Ik heb hier de slagers ook even rondgebeld en die hebben geen pens. Bij de AH hebben ze het natuurlijk wel maar ik wilde het dan liever bij de slager halen. Maar goed als het van de supermarkt ook goed is dan doen we dat. Toen ik de slager aan de telefoon had vertelde hij dat ze wel runderhart en runderkop (?) hebben. Wat ik me voor moet stellen bij runderkop weet ik niet echt maar is dat ook goed voor hem?
Pensburgers van Rodi kan je in bijna elke supermarkt kopen, de complete versie moet je dan nemen :wink:
Begin daar maar eerst eens mee
Het is ook niet dat we hem persee brokken willen geven maar hebben dit gedaan omdat onze andere hond het ook krijgt en Quasar kreeg dit bij de fokker ook. Het was ook alleen maar goed bedoeld voor het beestje.
Ja tuurlijk bedoel je het goed, niemand zegt dat dat niet zo is toch :wink:
Je kan best brokjes blijven geven als je dat wilt, gewoon dan kijken naar een beetje eerlijke brok, ga maar eens zoeken hier op het voedingsforum :wink:
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
bianca83
Zeer actief

Dank je dat je zo snel reageerde!!

Oke dan halen we gewoon eerst pens bij de supermarkt en misschien geven we hem dan later hart enzo. Stomme vraag misschien, maar kan hij kwaad als hij nu al hart enzo zou krijgen?

Niemand zei dat we het niet goed doen nee maar toch veronderschuldig je je dan gelijk, sorry hahaha.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

bianca83 schreef:Dank je dat je zo snel reageerde!!

Oke dan halen we gewoon eerst pens bij de supermarkt en misschien geven we hem dan later hart enzo. Stomme vraag misschien, maar kan hij kwaad als hij nu al hart enzo zou krijgen?

Niemand zei dat we het niet goed doen nee maar toch veronderschuldig je je dan gelijk, sorry hahaha.
Hebben jullie geen grote dierenwinkel of fouragehandel of zo in de buurt waar je dit soort dingen kunt kopen?Is vast en zeker iets voordeliger dan de Appie én je hebt vaak een veel groter assortiment.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bianca83
Zeer actief

We hebben hier 2 kleine dierenwinkels die niet echt veel keus hebben. Sinds kort is er 1 grote bijgekomen maar die zijn begonnen met het verkopen van "oude" spullen en kwam allemaal niet echt goed over vond ik. Verder hadden ze daar voor zover ik me kon herinneren alleen brokvoer en geen pens e.d.
cloris
Zeer actief

bianca83 schreef:Dank je dat je zo snel reageerde!!

Tuurlijk enne bij de gewone super is het weer goedkoper dan bij de Appie :mrgreen:
Ik zou hem even geen hart geven totdat zijn maag-en darmen weer wat rustiger zijn..
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Oke dank je wel. We hebben hier een Appie, een C1000 een Super en een Spar. De super en de spar zijn 2 kleine buurtsupermarktjes zeg maar. De C1000 gingen we eerst altijd heen maar na vaak eten gekocht te hebben daar waar schimmel opzat als je het openmaakte doen we dat dus niet meer. klinkt vies maar het was echt zo. Wat die pens betreft heb ik dan liever dat het duurder is dan dat als het eenmaal ontdooid is dat het niet meer goed is. Al is dat moeilijk te ruiken bij pens natuurlijk :wink:

Om het dan voorlopig maar even bij pens en brokken te houden, hoeveel pens moet ik ongeveer geven? Meneer woog vorige week woensdag bijna 14 kilo maar dat zullen er nu wel meer geworden zijn. Hij groeit echt zooo snel hahaha. Verder is hij wel echt een super schat!!!! Echt iets slopen naast de mand van Quincy en een plant en de krant die m'n vriend 's morgens leest heeft hij ook nog niet gedaan dus hij doet het echt super maar goed wat er niet is kan natuurlijk nog komen hahahaha.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

bianca83 schreef:Om het dan voorlopig maar even bij pens en brokken te houden, hoeveel pens moet ik ongeveer geven? Meneer woog vorige week woensdag bijna 14 kilo maar dat zullen er nu wel meer geworden zijn. Hij groeit echt zooo snel hahaha. Verder is hij wel echt een super schat!!!! Echt iets slopen naast de mand van Quincy en een plant en de krant die m'n vriend 's morgens leest heeft hij ook nog niet gedaan dus hij doet het echt super maar goed wat er niet is kan natuurlijk nog komen hahahaha.
Van Rodi heb je enkelvoudige voeders en komplete. Zoals Cloris al zei, moet je de komplete versie geven.
Bij de enkelvoudige versie moet je namelijk zelf nog eea toevoegen om het kompleet te maken.

Hoeveel je moet geven staat op de verpakking. Pups vaak wat meer en volwassen honden minder.
Succes met je 'hondje'.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Hoi, een hond die aan de diarree is moet je nooit geen rijst geven wel kan je het rijstewater geven en kip is altijd goed. Het is geen probleem omje hond op een versvleesmaaltijd te zetten. Kijk ook even of je een Ranzijn tuinen dier in de buurt hebt die verkopen ook veel versvleesvoedingen. Mijn zuster heeft een pup labrador en die is ook aan de dunne, ze barst van de wormen en die heeft van de da drontal gekregen en ze zit op de Energique versvlees voeding. Het gaat stukken beter en ze komt weer aan. Ze woog bij aankoop de helft wat ze mocht wegen. Ze is nu 15 weken en mag dan ook 15 kilo wegen, maar ze weegt er 11. Het is voor de rest een tierige gezonde pup, ondanks de slechte start van haar leventje.

Succes Anneke
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

aan de diaree kun je wel rijst geven maar dan wel tot papgekookte rijst (of hondenrijst zoals van fokker) en niet de korrel zoals wij hem eten.

wat heel goed helpt tegen diaree is een blokje schapenvet door het voer. het helpt echt, had hier een teef die net geworpen had en die was aan het water zo dun, een paar dagen elke keer een blokje schapenvet erdoor en binnen 2 dagen was het weer gewoon (6x voeren). voor een jongere
hond wel even in kleinere stukjes snijden.
cloris
Zeer actief

bianca83 schreef:Oke dank je wel. We hebben hier een Appie, een C1000 een Super en een Spar. De super en de spar zijn 2 kleine buurtsupermarktjes zeg maar. De C1000 gingen we eerst altijd heen maar na vaak eten gekocht te hebben daar waar schimmel opzat als je het openmaakte doen we dat dus niet meer. klinkt vies maar het was echt zo. Wat die pens betreft heb ik dan liever dat het duurder is dan dat als het eenmaal ontdooid is dat het niet meer goed is. Al is dat moeilijk te ruiken bij pens natuurlijk :wink:

Om het dan voorlopig maar even bij pens en brokken te houden, hoeveel pens moet ik ongeveer geven? Meneer woog vorige week woensdag bijna 14 kilo maar dat zullen er nu wel meer geworden zijn. Hij groeit echt zooo snel hahaha. Verder is hij wel echt een super schat!!!! Echt iets slopen naast de mand van Quincy en een plant en de krant die m'n vriend 's morgens leest heeft hij ook nog niet gedaan dus hij doet het echt super maar goed wat er niet is kan natuurlijk nog komen hahahaha.
Je kan beter hebben dat hij wat langzamer en wat langer doorgroeit :wink: hij groeit nog tot zijn 3e dus hij kan nog even vooruit.
Voer een beetje op het oog.
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

bianca83 schreef: Toen ik de slager aan de telefoon had vertelde hij dat ze wel runderhart en runderkop (?) hebben. Wat ik me voor moet stellen bij runderkop weet ik niet echt maar is dat ook goed voor hem?
Je slager bedoeld kopvlees, dat zijn de afsnijsels van de kop van het rund.
weg gehaald zit een virus in
bianca83
Zeer actief

Ah oke dank je wel. Wist al echt niet wat ik me erbij voor moest stellen. Zag het al helemaal voor me dat ik dan een hoofd mee kreeg en dat hij dan nog heel serieus vraagt, mevrouw wilt u er een tasje bij :smile:
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Rijst.....diarre

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

bianca83 schreef:Gisteren hebben onze honden rijst gegeten samen met de normale droge brokken die ze normaal krijgen. Bij de ene hond is dit geen enkel probleem en hij vind het ook erg lekker. De andere hond, Quasar, is nog een pup maar ik dacht dat het geen kwaad zou kunnen als hij het ook zou eten. Nu kwamen we vanochtend beneden en je raad het al denk ik hij is dus echt heel erg aan de diarree. Het zit dus gewoon echt overal tot de muren aan toe. Nu hebben we de muren geverfd, misschien iemand ook een idee hoe je dat eraf kan krijgen zonder dat je dat echt goed ziet op de muren?
Dat we Quasar blijkbaar dus beter geen rijst kunnen geven ben ik nu wel achter. Het was allemaal goed bedoeld maar misschien kan hij er niet tegen. Maar hoe moeten we het vandaag doen? Gewoon normaal voer geven net zoals anders of minder zodat z'n darmen een beetje tot rust kunnen komen? Of moeten we iets anders doen? Hij eet nu nog gewoon puppybrokken van Pedigree. Ook daarbij is zijn ontlasting nooit echt regelmatig goed geweest. Zou dat dan misschien ook niet goed zijn voor hem?
Luka kan rijst ook niet goed verdragen.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

bianca83 schreef:Ah oke dank je wel. Wist al echt niet wat ik me erbij voor moest stellen. Zag het al helemaal voor me dat ik dan een hoofd mee kreeg en dat hij dan nog heel serieus vraagt, mevrouw wilt u er een tasje bij :smile:
:mrgreen:
ik krijg wel altijd een tasje voor een schapenkop of zo,vraagt die niet eens :pffff: :wink:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Gisteren en vanochtend heeft hij Pens gehad. De diarre is weer helemaal over. Hij vond het erg lekker en had daarna zo'n lieve blik van ahh mag ik nog een beetje ahh alsjeblieft hahaha lieverd dat het is.
cloris
Zeer actief

bianca83 schreef:Gisteren en vanochtend heeft hij Pens gehad. De diarre is weer helemaal over. Hij vond het erg lekker en had daarna zo'n lieve blik van ahh mag ik nog een beetje ahh alsjeblieft hahaha lieverd dat het is.
Jaa pens vinden ze altijd wel lekker, fijn dat de diaree weer over is :wink:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ja hij vind het echt heerlijk. Vandaag ook weer. Hij kan niet wachten tot ik klaar ben met alles in zijn bak te doen. Echt heel leuk om te zien.
Het is inderdaad fijn dat de diarree over is.
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

Even een berichtje van mij.
Op verschillende forums word ik bekritiseerd omdat ik Farmfood steeds aanprijs. Dan krijg ik reacties van:
Heb jij aandelen bij Farmfood?
Hou nu eens op met dat aanprijzen van Farmfood!

Ik wil jullie even het volgend zeggen en dat meen ik echt.
Mijn honden staan sinds 2 jaar op farmfood afgewisseld door 1 versvleesdag op zondag.
Mijn golden retrievers zijn nog nooit zo mooi en gezond geweest sinds ik dit doe. Mooie stevige ontlasting wat vroeger niet het geval was.
Mooie dikke zachte vacht.

En bv Pedigree moet je nooit voeren, echt troep!
Trouwens alles wat in de supermarkt te koop is aan hondenvoer moet je niet kopen.

groetjes Carel
Sjiel
Zeer actief

ien schreef:
bianca83 schreef:Ah oke dank je wel. Wist al echt niet wat ik me erbij voor moest stellen. Zag het al helemaal voor me dat ik dan een hoofd mee kreeg en dat hij dan nog heel serieus vraagt, mevrouw wilt u er een tasje bij :smile:
:mrgreen:
ik krijg wel altijd een tasje voor een schapenkop of zo,vraagt die niet eens :pffff: :wink:
en ook zegeltjes?
Krijg je echt een schapenkop mee?

stukje uit de destructiewet
SRM omvat de schedel, met inbegrip van de hersenen en de ogen, de amandelen, de darmen, het ruggenmerg en de ruggengraat van runderen, schapen en geiten ouder dan één jaar, en de milt van alle schapen en geiten, ongeacht hun leeftijd. Dat zijn de delen van koeien, schapen en geiten die een BSE-besmetting kunnen bevatten.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Nou, ik wordt ook weleens beticht van aandelen in Energique hoor hhaahah!

Tja...ik ben er gewoon zo tevreden over dat ik het iedereen adviseer en als ik zie hoe lekker Rimpel het vind en hoe goed hij zich er bij voelt dan gun ik dat iedere hond!

Maar goed..Rimpel krijgt dus helemaal geen brokken meer.
Vroeger kreeg hij Lam en Rijst brokken van Smolke, maar sind dik een jaar krijgt hij alleen nog maar versvlees.

Hij krijgt iedere dag 5-6 burgers van Energique.

Energique heeft ook burgers speciaal voor pups of voor gevoelige honden.
Nummer 4 is voor gevoelige honden, daar zit rijst in plaats van granen in...maar weet niet of dat wat voor jullie rijst-poepertje zou zijn.
Nummer 1 is voor gewone honden...Rimpel krijgt ook 1 maar in de zomer nummer 4 omdat hij dan last heeft van bepaalde soorten gras en granen...dus dan rijst in de burgers in plaats van granen.

Ik koop een doos van 12 kilo en pak dan iedere dag 6 burgers uit de doos voor de volgende dag, leg ze in de koelkast en de volgende dag zijn ze vaak wel ontdooit...dan zijn ze nog wel koud, dus doe ik altijd even 10 seconden in de magnetron zodat de kouwigheid eraf is.

Dan nog een spuit zalm olie eroverheen en smullen maar.

Rimpel heeft nooit ergens last van qua poeperij of zo...
Hij krijgt naast zijn voer alleen maar bullepeesjes of een plakje vlees of kaas. Heel af en toe krijgt hij nog weleens wat etensrestjes...maar verder doet hij het dus prima op die burgers1

Voor mij nooit meer anders echt niet...
Ik had me er nooit zo in verdiept maar ik kan het iedereen aanraden.
Ik weet er inmiddels behoorlijk wat van en weet dus ook dat pedigree en bonzo rommel is...veel vocht, veel conserveringsmiddelen en allerlei toevoegingen...
Honden die gedragsproblemen hebben worden er alleen maar gekker van...soort ADHD -erig zeg maar...
Mijn gedragspeut raad het ook altijd af!
Rimpel heeft ook wel eens zo'n zakje versspul van pedigree gehad...
vond ie lekker...ja dat zal...maar het voegt niets toe aan geen goede gezondheid
mercedes2803
Zeer actief

Oh....wel handig he?

De site van energique is

www.energique.nl

Wat ik nog zeggen wou is dat je je niet hoeft te verdedigen hoor!
Deed ik ook weleens.
Maar je leert nou eenmaal door ervaring.
Wij hebben ook wel aan lopen kloten hoor.

Toen Rimpel zijn brokken niet meer wilde hebben deden we er van alles door! Blikvoer van Bonzo, blikvoer van Pedigree, verszakjes van Pedigree, yoghurt (is trouwens niet slecht hoor) en melk...
Maar van al dat gekloot werd het niks beter en meneer slikkerde het lekkres ertussen uit en liet de brokken staan...

Maar wat ik zeg...je leert door ervaring en door wat je van anderen hoort!
Sjiel
Zeer actief

Em als ie het gewoon goed op de bonzo had gedaan, had ie dan nog steeds bonzo gekregen?
mercedes2803
Zeer actief

Sjiel schreef:Em als ie het gewoon goed op de bonzo had gedaan, had ie dan nog steeds bonzo gekregen?
EM? Ben ik dat?
In mijn geval ging dat niet op...Rimpel kreeg bonzo door zijn brokjes heen, 1 eetlepel of zo...
Hij vrat de bonzo lekker op en liet de brokken staan...maar noooit heb ik er over nagedacht om hem dan maar Bonzo te geven of pedigree...ik wist toen al dat het eigenlijk rommel is...maar ja, als je hond niet eet dan doe je wat he?!
cloris
Zeer actief

bianca83 schreef:Ja hij vind het echt heerlijk. Vandaag ook weer. Hij kan niet wachten tot ik klaar ben met alles in zijn bak te doen. Echt heel leuk om te zien.
Het is inderdaad fijn dat de diarree over is.
Nou lekker vol houden dit, en lees eens hier op het forum over verschillende versvlees voedingen en de variaties die je daar mee kan maken, bijv. met groentes en fruit en yoghurt en vis enz enz...
Als je ziet hoe ze daar van genieten en hoe goed ze het daar op doen...
:wink:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Nou Quasar en Quincy staan nu beide op alleen vlees alleen bij de supermarkte liggen er hier van bv. rodi compleet elke keer maar 2 verpakkingen. Nu moeten we een paar supermarkten af gaan om genoeg te halen voor 1 dag en de dag erna 's morgens. Dit is niet echt handig omdat je dan naar de supermarkt blijft gaan. Weet iemand misschien waar je dit in grote hoeveelheden kunt kopen?? Een pasje van een groothandel ofzo hebben we helaas niet. Zit er maar aan te denken om een extra vriezer ofzo te kopen als het voer in de vriezer een poosje goed blijft.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”