Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat gaat er mis?
Moderator: moderatorteam
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
wat gaat er mis?
Onze hond gaat 1x per week mee met de uitlaatservice. Dit ging tot nu toe prima.
5 december is ze loops geworden en is ze die ene dag in de week individueel uitgelaten.
Vandaag mocht ze voor het eerst weer met de uitlaatgroep mee ( na ruim 6 weken na het eerste bloedverlies), en kreeg ik te horen dat Roxy werd besprongen door de reutjes, en dat ze op haar wilden rijden. Heel de groep was voor hem niet meer onder controle te houden. Als de uitlater haar riep, ze stond bv 10 meter verder, vertikte ze het om te komen en liep gewoon de andere kant op.
Dit alles samen was voor de uitlater reden om Roxy terug in de bus te zetten en ze daarna individueel uit te laten.
3 vragen heb ik nu eigenlijk:
- de honden ruiken dus denk ik nog dat ze loops is geweest, en van de dierenarts die ik vandaag even heb gebeld, begreep ik dat dit vaak nog 1 a 2 weken na de loopsheid voor andere honden te ruiken is. Maar goed, we zijn nu ruim 3 weken verder. Wat denken jullie?
- wanneer de uitlaatservice Roxy ophaalt en haar halsband om wil doen, maakt Roxy dit vaak onmogelijk door te gaan rollen en uit te dagen (ben wel eens thuis als ze wordt opgehaald). Zal het zo zijn dat Roxy echt totaal een loopje met hem neemt en dit eventueel ook in de groep doet. En dus eigenlijk geen gezag van de uitlater accepteert. Of was ze misschien zelf ook door het dolle heen omdat ze al zo'n niet meer met de groep is meegeweest.
- is het een idee om bijvoorbeeld vrijdag a.s. eens mee te gaan met de uitlaatservice, en eens te kijken hoe Roxy (en de andere honden) reageert, of gewoon besluiten dat ze bijvoorbeeld de komende 2 weken individueel wordt uitgelaten?
Lang verhaal, maar geprobeerd het zo duidelijk mogelijk te omschrijven.
Ben benieuwd naar jullie advies.
Groeten
Brigitte
5 december is ze loops geworden en is ze die ene dag in de week individueel uitgelaten.
Vandaag mocht ze voor het eerst weer met de uitlaatgroep mee ( na ruim 6 weken na het eerste bloedverlies), en kreeg ik te horen dat Roxy werd besprongen door de reutjes, en dat ze op haar wilden rijden. Heel de groep was voor hem niet meer onder controle te houden. Als de uitlater haar riep, ze stond bv 10 meter verder, vertikte ze het om te komen en liep gewoon de andere kant op.
Dit alles samen was voor de uitlater reden om Roxy terug in de bus te zetten en ze daarna individueel uit te laten.
3 vragen heb ik nu eigenlijk:
- de honden ruiken dus denk ik nog dat ze loops is geweest, en van de dierenarts die ik vandaag even heb gebeld, begreep ik dat dit vaak nog 1 a 2 weken na de loopsheid voor andere honden te ruiken is. Maar goed, we zijn nu ruim 3 weken verder. Wat denken jullie?
- wanneer de uitlaatservice Roxy ophaalt en haar halsband om wil doen, maakt Roxy dit vaak onmogelijk door te gaan rollen en uit te dagen (ben wel eens thuis als ze wordt opgehaald). Zal het zo zijn dat Roxy echt totaal een loopje met hem neemt en dit eventueel ook in de groep doet. En dus eigenlijk geen gezag van de uitlater accepteert. Of was ze misschien zelf ook door het dolle heen omdat ze al zo'n niet meer met de groep is meegeweest.
- is het een idee om bijvoorbeeld vrijdag a.s. eens mee te gaan met de uitlaatservice, en eens te kijken hoe Roxy (en de andere honden) reageert, of gewoon besluiten dat ze bijvoorbeeld de komende 2 weken individueel wordt uitgelaten?
Lang verhaal, maar geprobeerd het zo duidelijk mogelijk te omschrijven.
Ben benieuwd naar jullie advies.
Groeten
Brigitte
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Brigitte30
- Zeer actief
- Brigitte30
- Zeer actief
-
Sjiel
- Zeer actief
Split heat komt vaker voor bij jonge teven, kijk hier maar ff.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... split+heat
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... split+heat
weg gehaald zit een virus in
- Brigitte30
- Zeer actief
- Brigitte30
- Zeer actief
net meegeweest met de uitlaatservice. Maar was geen succes.
Er was 1 reutje bij (van de man van de uitlaatservice) maar die wilde constant rijen op Roxy. Maar het baasje treedde niet echt resoluut op, dus ik heb me er ook mee bemoeid, hielp wel, maar na 1 minuut maakte de hond weer aanstalten. Ik ben uiteindelijk maar zelf een ronde gaan lopen, zonder de groep.
Stel dat het nu wel die split heat blijkt te zijn, dan Roxy nu toch niet vruchtbaar zijn?!
Ik maak me zorgen.
Er was 1 reutje bij (van de man van de uitlaatservice) maar die wilde constant rijen op Roxy. Maar het baasje treedde niet echt resoluut op, dus ik heb me er ook mee bemoeid, hielp wel, maar na 1 minuut maakte de hond weer aanstalten. Ik ben uiteindelijk maar zelf een ronde gaan lopen, zonder de groep.
Stel dat het nu wel die split heat blijkt te zijn, dan Roxy nu toch niet vruchtbaar zijn?!
Ik maak me zorgen.
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Heeft ze nog (of opnieuw) uitvloei? Zo ja, welke kleur? Is de vulva nog gezwollen? Hoe reageert zij op de reuen?
Als ze niet meer loops is zou je haar een keertje kunnen wassen en flink afspoelen om de geur van de loopsheid er zoveel mogelijk af te hebben. Doen wij elke keer met onze teef na de loopsheid en dat helpt (tenzij er een andere oorzaak is natuurlijk).
Als ze niet meer loops is zou je haar een keertje kunnen wassen en flink afspoelen om de geur van de loopsheid er zoveel mogelijk af te hebben. Doen wij elke keer met onze teef na de loopsheid en dat helpt (tenzij er een andere oorzaak is natuurlijk).

Moos (labrador) Gian (maltezer)
-
miekmiek
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies, dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik dat stukje las over zijn reu die Roxy probeerde te bestijgen.miekmiek schreef:Andere uitlaatservice zoeken? Naar wat ik lees is de meneer van de uitlaatservice nou niet echt een figuur waar honden naar luisteren. Als hij zijn eigen hond al niet onder controle kan houden.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- Brigitte30
- Zeer actief
Sinds 24 december geen uitvloei meer gezien. Alleen 2x zo'n witte sliert. En de vulva is sinds half januari niet meer opgezwollen.binno schreef:Heeft ze nog (of opnieuw) uitvloei? Zo ja, welke kleur? Is de vulva nog gezwollen? Hoe reageert zij op de reuen?![]()
Ze is heel timide als die reu op haar wilde rijen, het liefst wilde ze weglopen of dicht bij mij staan. Ze snauwt ze jammer genoeg niet weg.
De dierenarts vertelde weer dat wassen niet zou helpen, omdat de lucht van binnen uit wordt verspreid. Maar als wassen een optie is, ga ik dat zeker proberen. Maar ja, wanneer zou ze weer met de groep meekunnen? Ik kan bijvooorbeeld volgende week vrijdag weer proberen en dan maar weer zien?
Ik begin ook wel aan die meneer van de uitlaatservice te twijfelen, hij is ontzettend lief voor de honden, Roxy is weg van hem (of misschien van de gedachte dat ze mee mag
Kunnen jullie je reu onder controle houden (dan bedoel ik niet laten rijden) als Roxy die lekker ruikt er zou lopen? Want soms denk ik, van misschien is dat ook niet makkelijk en zou dat niemand lukken?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ik heb hier zelf een teef zitten die begin december loops was,
ze vloeit nu ook al weken niet meer,
maar toch is Ace nogsteeds super geinteresseerd in haar, terwijl Damien alweer gewoon met haar speelt
overigens kon ik onze reuen altijd bij me roepen, ook toen ze loops was en dan net voor hun in het park was geweest (=allemaal lekkere luchtjes
) of in de begin fase (eerste dagen) toen ze nog gewoon samen meegingen
ze vloeit nu ook al weken niet meer,
maar toch is Ace nogsteeds super geinteresseerd in haar, terwijl Damien alweer gewoon met haar speelt
overigens kon ik onze reuen altijd bij me roepen, ook toen ze loops was en dan net voor hun in het park was geweest (=allemaal lekkere luchtjes
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wassen kan alleen resultaat hebben als er geen andere oorzaak is dan de voorbije loopsheid. Door de hond te wassen en vooral achteraan en rondom de vulva goed af te spoelen zou de aantrekkelijke geur voor de reutjes toch al een stuk minder moeten zijn.Brigitte30 schreef:De dierenarts vertelde weer dat wassen niet zou helpen, omdat de lucht van binnen uit wordt verspreid. Maar als wassen een optie is, ga ik dat zeker proberen.
Als het niet lekker zit misschien idd toch maar een andere uitlaatdienst zoeken?Ik begin ook wel aan die meneer van de uitlaatservice te twijfelen, hij is ontzettend lief voor de honden, Roxy is weg van hem (of misschien van de gedachte dat ze mee mag). Maar hij vertelde ook dat hij maar priveles was gaan nemen met zijn hond, ivm het niet goed luisteren.
Onze reu zou wel achter Roxy willen aanlopen, maar ik zou hem zeker kunnen beletten om er steeds op te gaan rijden ja.Kunnen jullie je reu onder controle houden (dan bedoel ik niet laten rijden) als Roxy die lekker ruikt er zou lopen? Want soms denk ik, van misschien is dat ook niet makkelijk en zou dat niemand lukken?
Ik kan onze reu ook van onze teef afhouden als ze 'staat' op de topdagen. (is op het moment het geval trouwens...) Maar dan moet ik hem wel goed in de gaten houden.
Met een uitlaatdienst wordt dat al een stuk moeilijker omdat je aandacht naar verschillende honden uitgaat. En bij deze meneer van de uitlaatservice heb ik daarbij nog meer twijfels als ik het zo lees. Als zijn hond niet goed naar hem luistert, zal dat dus ook niet lukken.

Moos (labrador) Gian (maltezer)