Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kongrecepten?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Kongrecepten?
wat stoppen jullie allemaal in de kong?
ik stop er vaak pindakaas met wat brood in, of wat vuile pens.
ik stop er vaak pindakaas met wat brood in, of wat vuile pens.
- *Silvia*
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
http://www.martingaus.nl/winkel/kong.htm
http://www.dobermannpassion.be/doberman ... /kong.html
http://www.petsplace.nl/home.html?OpenD ... n%2520Kong
ik geloof dat t meeste het zelfde zegt.
http://www.dobermannpassion.be/doberman ... /kong.html
http://www.petsplace.nl/home.html?OpenD ... n%2520Kong
ik geloof dat t meeste het zelfde zegt.
- kristien
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ik heb niet echt een kong maar een flink stuk bot waar ik brokjes leverworst en kaar in stamp en dan in de magnetron(en ook afkoelen).
De kaas wordt bikkelhard
Wat je niet moet doen is de vellen van de gerookte haring erin stoppen en het dan in de magnetron doen, wat stinkt dat zeg!! Takkie vond het wel lekker maar de deuren moesten tegen elkaar open om de stank uit het huis te krijgen.
De kaas wordt bikkelhard

Wat je niet moet doen is de vellen van de gerookte haring erin stoppen en het dan in de magnetron doen, wat stinkt dat zeg!! Takkie vond het wel lekker maar de deuren moesten tegen elkaar open om de stank uit het huis te krijgen.
weg gehaald zit een virus in
-
- Zeer actief
Zo, even een oud topic omhoog 
Ik heb voor allebei mijn honden ook een Kong gekocht en heb net leverpastei meegenomen om erin te proppen op een stukje brood. Maar toen bedacht ik me dat dat varkensvlees is en ik dachtr dat honden dat niet mogen? Of is dit spul zo doodgekookt en zo steriel dat het niet meer uitmaakt?
Mag mijn pup (vandaag 16 weken) ook wat brood met leverpastei?

Ik heb voor allebei mijn honden ook een Kong gekocht en heb net leverpastei meegenomen om erin te proppen op een stukje brood. Maar toen bedacht ik me dat dat varkensvlees is en ik dachtr dat honden dat niet mogen? Of is dit spul zo doodgekookt en zo steriel dat het niet meer uitmaakt?
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- rie
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij mogen ze best een keer leverworst van varkens hebben.BeëlzeBubble schreef:Zo, even een oud topic omhoog
Maar niet b.v iedere dag.
Waarom doen jullie die dingen eerst in de magnetron??

GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
als er bv kaas in zit, dat smelt dan ...das lekker langer werk voor de hond....rie schreef:Volgens mij mogen ze best een keer leverworst van varkens hebben.BeëlzeBubble schreef:Zo, even een oud topic omhoog
Maar niet b.v iedere dag.
Waarom doen jullie die dingen eerst in de magnetron??
- rie
- Zeer actief
- Contacteer:
En als ze het er dan niet helemaal uit gehaald krijgen, krijg
je het er dan zelf wel uit?
Hier krijgen ze nu van die gevulde grote mergpijpen met vlees(van dierenwinkel).
Maar daar krijgen ze nooit alles uit.Dan gooi ik ze na een paar weken
weg want ik vind dat niet zo fris.Het is toch eten wat dan op
de grond ligt te wachten tot er weer iemand aan gaat knauwelen.
Wij zitten ook te denken om kongs te halen.
je het er dan zelf wel uit?

Hier krijgen ze nu van die gevulde grote mergpijpen met vlees(van dierenwinkel).

GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
een kong kun je prima in de afwasmachine doen, of effe laten weken....rie schreef:En als ze het er dan niet helemaal uit gehaald krijgen, krijg
je het er dan zelf wel uit?![]()
-
- Zeer actief
Wij hebben voor Djinny een puppy kong gekocht en in de dierenwinkel kregen we nog een foldertje mee met de volgende informatie.
Misschien zijn er mensen die er wat aan hebben.
Het gebruik van een Kong:
Kong Dog Toys zijn uniek gevormde, ongelooflijk stevige rubberen hondenspeeltjes die gevuld kunnen
worden met voer of beloningen. Vooral het onvoorspelbare stuiteren van de Kong daagt de meeste
honden uit tot een spelletje "JAWROBICS": jagen, vangen en kauwen.
Het leeg halen van een Kong is een populaire en belangrijke activiteit. Het houdt honden tevreden en
helpt verveling tegen te gaan. Ze zijn uren bezig, terwijl ze de hondenbrokken en smakelijke
beloningen proberen kapot te maken en eruit te likken.
Vultechnieken voor de Kong:
Hier is een voorbeeld van het vullen van de Kong:
1. Het is belangrijk om te starten met een Kong van voldoende grootte, zodat de hond er
gemakkelijk bij kan.
2. Doe een beetje ingevroren lever, pindakaas of kaas in het gaatje in de top.
3. Vul ongeveer 1/3 van de binnenkant met hondenbrokken doordrenkt met de lever, pindakaas
of geraspte kaas die u ook in de top heeft gedaan.
4. Vul het laatste 2/3 deel met blikvoer voor de hond gemengd met hondenbrokken en stop een
hondenkoekje aan het eind.
5. Laat een smakelijk stukje koekje uit de Kong steken. De gemakkelijkste stukjes zullen
nieuwsgierigheid wekken en de hond zijn taak serieus laten nemen.
6. Het is belangrijk dat de honden succes boeken met hun "werk". Maak het in het begin
gemakkelijk om de vulling eruit te halen.
Als de hond meer ervaren wordt wilt u het hem misschien moeilijker maken. Dat gaat als volgt:
1. Druk het voedsel dichter op elkaar.
2. Duw koekjes in de holte en gebruik de randen binnenin om ze vast te zetten.
3. Vries het in! Heel populair! Probeer verschillende combinaties van blikvoer voor de hond, met
noten, rijst of wat gepofte aardappel gemengd met hondenbrokken en vries het in.
Meer mogelijkheden:
Ook de KONG - ICE is favoriet bij veel honden! Doe een dot pindakaas in het kleinste eind van de
Kong om hem dicht te maken. Zet hem ondersteboven in een geschikt glas. Vul hem met fruitsap of
het kookvocht van groente en vries hem in.
Of geef de Kong warm! Mix wat stukjes kaas of smeerkaas met zijn hondenbrokken en zet ongeveer
90 seconden in de magnetron (in een geschikt glas) om één brok te creëren zodat alles binnenin aan
elkaar plakt. Laat het wel afkoelen tot een veilige temperatuur!
Verstop een gevulde Kong binnen of buiten in de tuin. Het zoeken naar een gevulde Kong is een groot
plezier en werkt motiverend.
Belangrijk:
Geef de gevulde Kong op verschillende momenten van de dag. En vooral ook regelmatig als u thuis
bent, zodat het gebruik van de Kong niet altijd geassocieerd wordt met het feit dat u weggaat. Gebruik
de Kong eerst een paar keer uitsluitend als u thuis bent. En let daarbij goed op, want ook de stevigste
hondenspeeltjes zijn nooit onverwoestbaar. Pas als uw hond vertrouwd met de Kong omgaat, geeft u
deze ook als u niet thuis bent.
Als uw hond meerdere keren per dag een Kong leeg eet, moet u de hoeveelheid voedsel die u in zijn
voerbak geeft daarop aanpassen.
MAAK DE KONG GOED SCHOON NA GEBRUIK! Hierbij is de vaatwasser aan te raden. Uw hond is
klaar als alle voedselresten uit de Kong verdwenen zijn. U kunt uw hond de gehele dag bezig houden
als u meerdere exemplaren vult en deze verstopt.
Misschien zijn er mensen die er wat aan hebben.
Het gebruik van een Kong:
Kong Dog Toys zijn uniek gevormde, ongelooflijk stevige rubberen hondenspeeltjes die gevuld kunnen
worden met voer of beloningen. Vooral het onvoorspelbare stuiteren van de Kong daagt de meeste
honden uit tot een spelletje "JAWROBICS": jagen, vangen en kauwen.
Het leeg halen van een Kong is een populaire en belangrijke activiteit. Het houdt honden tevreden en
helpt verveling tegen te gaan. Ze zijn uren bezig, terwijl ze de hondenbrokken en smakelijke
beloningen proberen kapot te maken en eruit te likken.
Vultechnieken voor de Kong:
Hier is een voorbeeld van het vullen van de Kong:
1. Het is belangrijk om te starten met een Kong van voldoende grootte, zodat de hond er
gemakkelijk bij kan.
2. Doe een beetje ingevroren lever, pindakaas of kaas in het gaatje in de top.
3. Vul ongeveer 1/3 van de binnenkant met hondenbrokken doordrenkt met de lever, pindakaas
of geraspte kaas die u ook in de top heeft gedaan.
4. Vul het laatste 2/3 deel met blikvoer voor de hond gemengd met hondenbrokken en stop een
hondenkoekje aan het eind.
5. Laat een smakelijk stukje koekje uit de Kong steken. De gemakkelijkste stukjes zullen
nieuwsgierigheid wekken en de hond zijn taak serieus laten nemen.
6. Het is belangrijk dat de honden succes boeken met hun "werk". Maak het in het begin
gemakkelijk om de vulling eruit te halen.
Als de hond meer ervaren wordt wilt u het hem misschien moeilijker maken. Dat gaat als volgt:
1. Druk het voedsel dichter op elkaar.
2. Duw koekjes in de holte en gebruik de randen binnenin om ze vast te zetten.
3. Vries het in! Heel populair! Probeer verschillende combinaties van blikvoer voor de hond, met
noten, rijst of wat gepofte aardappel gemengd met hondenbrokken en vries het in.
Meer mogelijkheden:
Ook de KONG - ICE is favoriet bij veel honden! Doe een dot pindakaas in het kleinste eind van de
Kong om hem dicht te maken. Zet hem ondersteboven in een geschikt glas. Vul hem met fruitsap of
het kookvocht van groente en vries hem in.
Of geef de Kong warm! Mix wat stukjes kaas of smeerkaas met zijn hondenbrokken en zet ongeveer
90 seconden in de magnetron (in een geschikt glas) om één brok te creëren zodat alles binnenin aan
elkaar plakt. Laat het wel afkoelen tot een veilige temperatuur!
Verstop een gevulde Kong binnen of buiten in de tuin. Het zoeken naar een gevulde Kong is een groot
plezier en werkt motiverend.
Belangrijk:
Geef de gevulde Kong op verschillende momenten van de dag. En vooral ook regelmatig als u thuis
bent, zodat het gebruik van de Kong niet altijd geassocieerd wordt met het feit dat u weggaat. Gebruik
de Kong eerst een paar keer uitsluitend als u thuis bent. En let daarbij goed op, want ook de stevigste
hondenspeeltjes zijn nooit onverwoestbaar. Pas als uw hond vertrouwd met de Kong omgaat, geeft u
deze ook als u niet thuis bent.
Als uw hond meerdere keren per dag een Kong leeg eet, moet u de hoeveelheid voedsel die u in zijn
voerbak geeft daarop aanpassen.
MAAK DE KONG GOED SCHOON NA GEBRUIK! Hierbij is de vaatwasser aan te raden. Uw hond is
klaar als alle voedselresten uit de Kong verdwenen zijn. U kunt uw hond de gehele dag bezig houden
als u meerdere exemplaren vult en deze verstopt.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben ook een kong voor Baloe. Hij vindt het op zich wel leuk, alleen ik vind dat hij er zo snel klaar mee is! Als ik hem helemaal vul en dan goed aanstamp, dan heeft hij hem nog binnen een minuut of twintig helemaal leeg.
Hoe lang doen jullie honden erover om de kong helemaal leeg te eten?
Zou het helpen als we een grotere aanschaffen? Of wordt het dan juist makkelijker voor hem omdat de opening dan groter is?
We hebben nu de rode kong in de maat medium.
Groetjes,
Nina

Hoe lang doen jullie honden erover om de kong helemaal leeg te eten?
Zou het helpen als we een grotere aanschaffen? Of wordt het dan juist makkelijker voor hem omdat de opening dan groter is?

Groetjes,
Nina
-
- Zeer actief
Hier zijn ze gister ruim anderhalf uur bezig geweest maar dat is misschien omdat het voor allebei de eerste keer was. De Kongen zijn wel een succes hoor
Moet wel een zwarte hebben voor de pup ipv een rode. Heb zijn killerkauwkaken iets onderschat 

Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

- Django
- Actief
- Contacteer:
Op http://www.kongcompany.com staan bij 'Tips and advice' -> 'Kong recipes' (rechtstreeks linken gaat niet, is in Flash) ook een paar recepten...