Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doe ik het goed?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

kristien
Actief
Contacteer:

Doe ik het goed?

Ongelezen bericht door kristien »

Hoi,

Heb naar aanleiding van het tandenpoetsen topic mijn hond vandaag hart gegeven. Het was 140 gr maar dat leek mij teveel en heb er de helft van gegeven plus dezelfde hoeveelheid rijst.

Het duurde even voor ze doorhad hoe ze het moest eten maar dan was ze er dol op!
Is het OK om deze combinatie/hoeveelheid elke week eenmaal te geven? Ze krijgt normaal royal canin brokken. Als het een succes is en we een grotere diepvrieser hebben, dan kan het meer worden. Ze weegt 15 kg.

Ben ook nog steeds op zoek naar een slager die pens verkoopt. In ieder geval, hart heb ik gevonden in een supermarkt dus dat is geen probleem.

Bedankt!

Kristien
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Zolang je ongeveer de helft kompleet (meestal) commercieel voer geeft kan je er vanalles naast geven.

In brokken zit 10% water en 90% droge stof, in vlees 60-70% water en dus 30-40% droge stof.

Het is goed om van nieuwe voedings middelen niet te veel ineens te geven maar de hoeveelheid langzaam op te bouwen. Als maaltijd is 140 gram vlees een klein hapje voor een hond van 15 kilo! Maar voor de eerste keer is het prima.
weg gehaald zit een virus in
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

juist als je commerciele voer erbij geeft zou ik toch meer voor spiervlees kizen dan organen
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

lupa schreef:juist als je commerciele voer erbij geeft zou ik toch meer voor spiervlees kizen dan organen
dit is echt veel te vaag advies.
Wat kan ze beter geven en hoeveel.
Wat voor spiervlees?
Mijn slager kan niks met de vermelding 'spiervlees'
Van welk dier, vet of mager?
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

spiervlees is al het vlees van een koe zonder zijn ingewanden
Gast

Daan schreef:
lupa schreef:juist als je commerciele voer erbij geeft zou ik toch meer voor spiervlees kizen dan organen
Wat kan ze beter geven en hoeveel.
Wat voor spiervlees?
spier vlees is alles behalve organen.
wat ik bv doe is naar de islamiet gaan en daar vraag ik alle snippers die ze toch weg gooien.
ik geef hier rund kalf en lam
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

Oh, OK. Spiervlees dus. Is een keer per week spiervlees even effectief tegen de tandplak?

Stomme vraag: waarom spiervlees en geen orgaanvlees als je het naast brokken geeft?

Dus stel ik geef een keer per week rauw rundsvlees (spiervlees), 140gr met rijst.
Is het dan goed?

Bedankt!!

Kristien
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Daan schreef:
Daan,in commercieel voer zit veel orgaan en afvalvlees,daarom is als je veel kvv voer geeft en je wil een keer wat anders, beter als je een keer goed vlees geeft
En goed vlees is afval wat de slager over houd van uitbenen!!

jouw slager moet weten wat kopvlees is,hier is een slager die het verkoopt onder de naam FENS, schijnt voor een bevolkingsgroep een lekkernij te zijn om klaar te maken.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

kristien schreef:Oh, OK. Spiervlees dus. Is een keer per week spiervlees even effectief tegen de tandplak?

Stomme vraag: waarom spiervlees en geen orgaanvlees als je het naast brokken geeft?

Dus stel ik geef een keer per week rauw rundsvlees (spiervlees), 140gr met rijst.
Is het dan goed?

Bedankt!!

Kristien
wat je 1 keer in de week buiten de gewone voeding geeft maakt echt niets uit,een lap pens,een stuk hart met rijst,tafelrestjes enz..het kan gewoon!
denk simpel,het is niet zo moeilijk allemaal :ok:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik denk altijd maar zo dat als je hond 6 keer in de week een complete voeding krijgt het echt niet verkeerd is om 1 keer in de week en eenzijdige voeding te krijgen.
Toch? :denken:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Daan schreef:dit is echt veel te vaag advies.
Spieren. Organen.
Zelfs als niet-bioloog kan ik wel iets met die differentiatie. Ik wil geloof ik niet weten wat jullie altijd op je bord hebben liggen, als jouw slager het verschil tussen organen en spiervlees niet kent :denken:
Gast

kristien schreef:Oh, OK. Spiervlees dus. Is een keer per week spiervlees even effectief tegen de tandplak?

Is het dan goed?

Bedankt!!

Kristien
tandplak kun je bestrijden door de manier van voeding aan te passen.
Stel je eet de hele week drop en 1x per week poets je je tanden helpt ook niet echt.
Tanden worden schoon gehouden door knagen en snijden en trekken.
dus Botten vlees en lappen pens.
Maar ja dan komje weer in de knoei met je brokken.
brokken honden hebben ook een andere spijsveerteerdan versvlees honden , dus als het kan zou ik vaker per week vers geven
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik denk niet dat je tandplak kunt bestrijden door maar 1x per week vers te geven. :mrgreen: Over een langere periode werkt dat wel effectief.
Het zijn toch de niet dragende botten die het bestrijden, het afschrapen van bot met vlees zoals de lams- of kalfsribben. Als je rauwe botten geeft, dan is het wel aan te raden vooraf wat spiervlees te geven (lams- en runderhart mag je bij barfen ook onder spiervlees rekenen) om verstopping te voorkomen. De verhouding moet dan wel in evenwicht zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”