Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe baknijd afleren?
Moderator: moderatorteam
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
Raya heeft wel baknijd door mijn domheid. Bot afpakken enz. Als ik iets wil van haar, dus als ze iets pakt wat ze niet mag hebben, dan kan ik dat gerust afpakken. Vastpakken in nekkie, omhoog pakken en voedsel afnemen. Wel is het vertrouwen dan weer eens wat harder geschaad...
Ik wil dat mijn honden hun voedsel niet verdedigen omdat ze me vertrouwen, vertrouwen dat ik het niet afneem of dat ik het zeker terugneem. Niet omdat ze een lap tegen hun kop krijgen als ze grommen. Ze grommen mss niet, maar dan zijn ze alleen maar meer op hun hoede met voedsel.
Ik wil dat mijn honden hun voedsel niet verdedigen omdat ze me vertrouwen, vertrouwen dat ik het niet afneem of dat ik het zeker terugneem. Niet omdat ze een lap tegen hun kop krijgen als ze grommen. Ze grommen mss niet, maar dan zijn ze alleen maar meer op hun hoede met voedsel.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Sypke, het gaat een stuk beter nu met Jinx. We geven haar nu dus zo eten dat ze elke keer een beetje krijgt, uit mijn handen.
En zoals Yamie schreef, dat ze verbaast was over mensen met pups met problemen van deze aard...Tja, ik heb haar die baknijd niet aangeleerd ofzo, ik moet het nu alleen afleren.
Ik ben absoluut geen expert op het gebied van pups, verre van, gezien mijn berichten. En af en toe voel ik me wel wat dom, zeker als ik wat felle reacties krijg. Maar ik probeer mijn best te doen, en als ik iets niet weet (ik weet heel veel niet) post ik het hier, in de hoop hulp te krijgen. Hoe dom mijn berichten af en toe ook over mogen komen, ik vind het beter het hier te posten dan dat ik maar wat aanmodder en zometeen misschien mijn hond verpest!
Boeken heb ik genoeg gelezen, alleen de praktijk blijkt altijd anders, en daarom was ik zo blij met dit forum, zodat ik toch hulp kan krijgen van mensen die er meer vanaf weten dan ik.
En zoals Yamie schreef, dat ze verbaast was over mensen met pups met problemen van deze aard...Tja, ik heb haar die baknijd niet aangeleerd ofzo, ik moet het nu alleen afleren.
Ik ben absoluut geen expert op het gebied van pups, verre van, gezien mijn berichten. En af en toe voel ik me wel wat dom, zeker als ik wat felle reacties krijg. Maar ik probeer mijn best te doen, en als ik iets niet weet (ik weet heel veel niet) post ik het hier, in de hoop hulp te krijgen. Hoe dom mijn berichten af en toe ook over mogen komen, ik vind het beter het hier te posten dan dat ik maar wat aanmodder en zometeen misschien mijn hond verpest!
Boeken heb ik genoeg gelezen, alleen de praktijk blijkt altijd anders, en daarom was ik zo blij met dit forum, zodat ik toch hulp kan krijgen van mensen die er meer vanaf weten dan ik.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Je bent niet dom, en je berichten ook niet !!Jinx schreef:Sypke, het gaat een stuk beter nu met Jinx. We geven haar nu dus zo eten dat ze elke keer een beetje krijgt, uit mijn handen.
Domme mensen blijven aanmodderen, jij pakt je probleem aan
en dat is goed.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Gast
Fijn dat het al iets beter gaat tussen jullie! Veel succes. Een pup opvoeden is gewoon heel erg veel werk. Ik geloof best dat er ook moeilijke pups zijn en dat dan de boekjes opeens niet meer kloppen. Ik heb het zelf destijds erg getroffen met Sypke.Jinx schreef:Sypke, het gaat een stuk beter nu met Jinx. We geven haar nu dus zo eten dat ze elke keer een beetje krijgt, uit mijn handen.
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
goed van je meisje
voor dit soort dingen zijn er gelukkig forums
en we zijn mens en maken fouten , als je wil leren uit je fouten
en eerlijk durft te zeggen wat je doet , doe je toch je best
nu nog zelf ondervinden wiend RAAD zinvol en bruikbaar is en wiens
niet
succes
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
waarom?? dit vraag ik me de hele tijd dus af....
ik geef mn honden eten en dat is dat, ik kom dan niet meer aan of in de bak....ik laat ze het gewoon lekker opeten!! ik neem zelfs wat afstand zodat ze het relaxed kunnen opeten....
als ze een bot hebben blijf ik er vanaf, IK heb ze het gegeven dus kunnen ze het zonder inmengingen van anderen opeten!
(ik heb dus 3 honden 5 jaar, 9,5 maand en 8,5 maand)
heb ik visite met kinderen (heb zelf ook 2 kinderen 11 en 4 jaar) dan krijgen de honden géén bot of eten....
waarom dan de hond treiteren bij de etensbak door je hand erin steken, een brokje erbij doen?? ik zie daar dus écht alleen maar treiteren in....en misschien vinden ze het oke dat je dat doet als ze nog pup zijn..maar zijn ze het op een gegeven moment ook zat, dat getreiter als ze eigenlijk gewoon lekker rustig hun eten op moeten kunnen eten....
ik geef mn honden eten en dat is dat, ik kom dan niet meer aan of in de bak....ik laat ze het gewoon lekker opeten!! ik neem zelfs wat afstand zodat ze het relaxed kunnen opeten....
als ze een bot hebben blijf ik er vanaf, IK heb ze het gegeven dus kunnen ze het zonder inmengingen van anderen opeten!
(ik heb dus 3 honden 5 jaar, 9,5 maand en 8,5 maand)
heb ik visite met kinderen (heb zelf ook 2 kinderen 11 en 4 jaar) dan krijgen de honden géén bot of eten....
waarom dan de hond treiteren bij de etensbak door je hand erin steken, een brokje erbij doen?? ik zie daar dus écht alleen maar treiteren in....en misschien vinden ze het oke dat je dat doet als ze nog pup zijn..maar zijn ze het op een gegeven moment ook zat, dat getreiter als ze eigenlijk gewoon lekker rustig hun eten op moeten kunnen eten....

- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Aantal honden: 2
Ik vind ook dat als je een hond eten geeft blijf je ervan af,mijn dog heeft geen baknijd gelukkig ik kwam ook nooit in zijn bak als hij at,wel borstelde ik hem bv. in het begin tijdens het eten zodat hij weet dat hij niet hoeft te vrezen voor zijn eten als er iemand bijkomt(heb ook 2 kindertjes 1 en 2 jaar)ik zou ook zo eten uit zijn bak kunnen halen nu zonder dat hij iets zou doen.Of een bot afpakken als hij hem heeft zonder dat hij ook maar een grauwtje zou geven.Maar waarom?
Bij honden is het verhaal anders,die mogen niet bij zijn eten komen.

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
- Gonny
- Zeer actief
hier mogen ze ook niet aan de bak van elkaar komen, maar ook daar houd ik rekening mee, Sindy (kruising bouvier) eet in de keuken en Boris en Mientje (kruising russel) eten buiten onder het afdak en daar blijf ik ff bij staan zodat ze niet gaan lopen klieren...greatdane schreef:Ik vind ook dat als je een hond eten geeft blijf je ervan af,mijn dog heeft geen baknijd gelukkig ik kwam ook nooit in zijn bak als hij at,wel borstelde ik hem bv. in het begin tijdens het eten zodat hij weet dat hij niet hoeft te vrezen voor zijn eten als er iemand bijkomt(heb ook 2 kindertjes 1 en 2 jaar)ik zou ook zo eten uit zijn bak kunnen halen nu zonder dat hij iets zou doen.Of een bot afpakken als hij hem heeft zonder dat hij ook maar een grauwtje zou geven.Maar waarom?Bij honden is het verhaal anders,die mogen niet bij zijn eten komen.
mn kids heb ik gelijk bijgebracht dat ze uit de buurt moeten blijven als de honden eten, ze kunnen ook gewoon langslopen...
De honden krijgen vaak wel te eten als de kids of op bed liggen of op school zijn, je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen (vind ik)

- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
treiteren mag je niet , en je blijft dat ook niet doen
je leert je hond alleen maar dat er niks word afgepakt , dat hij zijn natuurlijk gedrag , verdedigen ,niet hoeft te vertonen
zodat je als het moet het zonder problemen in noodtoestnad kunt
afpakken , en als er iemand kind of volwassenen zo dom
moest zijn om toch aan zijn eten te komen ,hij NIET bijt , gewoon omdat hij dan denkt
HE ze brengen mijn dessert , en niet ze nemen mijn voedsel weg
gewoon even hoort bij pup opvoeden naargelang ras en teperament
moet je dat maar even doen , je merkt zelf wel wanneer je hond
het gesnapt heeft , namelijk wanneer hij vol vertrouwen naar je opkijkt
kwispelt en als het ware zegt , heb je nog iets lekkers , bakje is bijna leeg
Martine
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Gonny
- Zeer actief
dan heb ik alleen maar honden gehad die dat nooit nodig hebben gehadmartine schreef:![]()
treiteren mag je niet , en je blijft dat ook niet doen
je leert je hond alleen maar dat er niks word afgepakt , dat hij zijn natuurlijk gedrag , verdedigen ,niet hoeft te vertonen
zodat je als het moet het zonder problemen in noodtoestnad kunt
afpakken , en als er iemand kind of volwassenen zo dom
moest zijn om toch aan zijn eten te komen ,hij NIET bijt , gewoon omdat hij dan denkt
HE ze brengen mijn dessert , en niet ze nemen mijn voedsel weg
gewoon even hoort bij pup opvoeden naargelang ras en teperament
moet je dat maar even doen , je merkt zelf wel wanneer je hond
het gesnapt heeft , namelijk wanneer hij vol vertrouwen naar je opkijkt
kwispelt en als het ware zegt , heb je nog iets lekkers , bakje is bijna leeg
Martine

- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
zit al lang in de honden hoor , heb verschillende rassen
in huis , twee Dobers een koningspoedel , een texel die
jachttraining heeft gedaan , dus bloedspoor , en een tibeth terrier
mijn honden komen uit werklijnen;
ben gediplomeerd lesgever en gedragsterapeut en neen
sinds ik ben overgestapt naar de inteligente belongsgerichte training
zonder dwang hebben mijn honden DAT niet meer nodig
groetjes
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
sorry te vlug , las eerst wat anders
sommige hebben die voorzorgen niet nodig , maar hier is er al sprake
van een probleem , jij hebt geluk kan ook en mag ook
maar sommige hebben minder geluk het vrouwtje vraagt om raad
sommige raadgevingen zijn onverantwoord en zelfs gevaarlijk
je mag nooit alleen naar jezelf en eigen honden zien
vele factoren spelen een rol te beginnen met een goede kweker
niet alle baasjes hebben het probleem zelf gecreert , schatten het verkeerd in volgen vol vertrouwen foute raad beter voorkomen dan brokken achteraf
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Gonny
- Zeer actief
- Trippell
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
- Contacteer:
Waarom baknijd afleren...
Het is een natuurlijke gedraging van de hond die je het best kan aanvaarden. Geef je hond gewoon ergens anders eten waar niemand hem stoort en waar hij dus ook niemand kan storen, zo voorkom je onnodige confrontaties.
Joni
Het is een natuurlijke gedraging van de hond die je het best kan aanvaarden. Geef je hond gewoon ergens anders eten waar niemand hem stoort en waar hij dus ook niemand kan storen, zo voorkom je onnodige confrontaties.
Joni

"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
- Zoie
- Zeer actief
Tsja, als je zeker weet dat er niemand bij de bak komt, maar weet je dat zeker in een gezin met kinderen ?Trippell schreef:Waarom baknijd afleren...
Joni
Zou ik ooit een pup krijgen dan zou ik er aan werken de pup te doen beseffen dat er uberhaupt nooit iets - voedsel/speeltjes/botten enz. - te verdedigen valt. Natuurlijk gedrag, maar toch maar liever niet. Als je een hond hebt die het wel doet, weet je waarom.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
B.v. omdat je wat vergeten bent erin te doen? 1 van onze honden moet 2x daags medicijnen slikken. Het makkelijkste is om dat door zijn voer te doen. Het is een routine, maar je kan het een keertje vergeten erin te doen. Dan is het voor ons makkelijk dat ie geleerd heeft om te stoppen met eten als wij daarom vragen.Trippell schreef:Waarom baknijd afleren...
Joni
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Misschien is het toch wel handig als je de bak kunt wegnemen,
maar ik heb tot hiertoe daar geen reden toe gehad,
als hij eet, eten wij ook, hij stoort ons niet en wij storen hem niet.
Ik vind het wel moeilijker als hij iets heeft dat niet mag,
iets in de tuin bv. dan zie ik wel aan zijn houding, afblijven baas, ik gevonden ik houden.
En dan moet ik niet vlug vlug dat proberen te pakken, dat zie je aan zijn houding,
als ik streng "laat liggen, af" zeg dan laat ie het pas liggen.
Op zijn speelgoed en de rest doet ie niks, maar vreemde voorwerpen !
maar ik heb tot hiertoe daar geen reden toe gehad,
als hij eet, eten wij ook, hij stoort ons niet en wij storen hem niet.
Ik vind het wel moeilijker als hij iets heeft dat niet mag,
iets in de tuin bv. dan zie ik wel aan zijn houding, afblijven baas, ik gevonden ik houden.
En dan moet ik niet vlug vlug dat proberen te pakken, dat zie je aan zijn houding,
als ik streng "laat liggen, af" zeg dan laat ie het pas liggen.
Op zijn speelgoed en de rest doet ie niks, maar vreemde voorwerpen !
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf