Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Titel aangepast door moderator
Moderator: moderatorteam
-
famdroopy
- geregistreerd lid
Titel aangepast door moderator
Hallo kent een van jullie de fokker ****?
ga daar namenlijk vrijdag heen
ga daar namenlijk vrijdag heen
- linda
- Zeer actief
- kelly 1981
- Zeer actief
-
famdroopy
- geregistreerd lid
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Krijgt de Old English Bulldog al een officiële stamboom? Ik wist niet dat ze als erkend ras gezien werden? Maar ik ben helemaal niet thuis in dit ras dus wie weet zit ik er helemaal naast hoor!
3 Werpkisten naast elkaar in een verder zo te zien lege ruimte lijkt mij niet echt ideaal voor opgroeiende pups. En ze hebben nu inderdaad een aantal nesten tegelijk.
Mijn gevoel zou zeggen: hier koop ik geen hond.
3 Werpkisten naast elkaar in een verder zo te zien lege ruimte lijkt mij niet echt ideaal voor opgroeiende pups. En ze hebben nu inderdaad een aantal nesten tegelijk.
Mijn gevoel zou zeggen: hier koop ik geen hond.
-
Gast
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Tamara/Bayko
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Volgens hun website zitten er stambomen bij, maar als je dan de foto's van de ouderdieren ziet, lijkt het inderdaad wel of de ene ouder een Engelse en de andere ouder een American Bulldog is.johan1969 schreef:Ik denk dat veel zogenaamde echte Leavitt Olde English Bulldogges gewoon kruisingen zijn tussen de Engelse en American Bulldog.
Als ze geen papieren hebben, zeker en vast.
Dan kunnen ze natuurlijk zowiezo geen stamboom krijgen...
-
famdroopy
- geregistreerd lid
-
famdroopy
- geregistreerd lid
-
Tamara/Bayko
Zoals bij nest 4Suzanne de Lange schreef:Volgens hun website zitten er stambomen bij, maar als je dan de foto's van de ouderdieren ziet, lijkt het inderdaad wel of de ene ouder een Engelse en de andere ouder een American Bulldog is.johan1969 schreef:Ik denk dat veel zogenaamde echte Leavitt Olde English Bulldogges gewoon kruisingen zijn tussen de Engelse en American Bulldog.
Als ze geen papieren hebben, zeker en vast.
Dan kunnen ze natuurlijk zowiezo geen stamboom krijgen...
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 24 jan 2005 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tamara/Bayko
-
famdroopy
- geregistreerd lid
-
famdroopy
- geregistreerd lid
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wat betreft die ARFE-stambomen zou ik ook niet weten hoe of wat.Tamara/Bayko schreef: En er staat ook dat ze bij het verlaten van het nest direct de stamboom meekrijgen. Nu heb ik weinig verstand van evt. ARFE stambomen of hoe die stambomen dan ook mogen heten maar dat klinkt me toch een beetje raar in de oren.
Ik had er trouwens overheen gelezen dat ze direct stambomen meekrijgen bij het afhalen van een pup. Maar dat is iets wat met een FCI-stamboom niet mogelijk is. De fokker vraagt die pas aan nadat de pups naar hun nieuwe eigenaren gegaan zijn, en dan duurt het vaak ook nog zeker een paar maanden voordat de stambomen bij de fokker zijn. Dus direct meegeven kan absoluut niet kloppen.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wel eens naar Radar gekeken toen het over broodfokkers ging? Nu wil ik niet insinueren dat deze fokker ook zo is, maar een gezondheidsverklaring door een (ik neem aan dat je een dierenarts bedoeld en geen huisarts) DA wil lang niet altijd zeggen dat het hondje ook echt gezond is. Er wordt door foute types nogal wat gesjoemeld met deze gezondheidsverklaringen. Maar ik weet natuurlijk niet of dat hier ook het geval is, het is echter wel iets wat gebeurt.famdroopy schreef:ja is mijn eerste hond dus weet het ook niet waar moet ik letten als ik daar misschien heen ga de pup is vandaag gezondverklaart door huisarts
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- M@ri@nne
- Zeer actief
Lees het antwoord van Steke maar eens in deze topic: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... er&start=0famdroopy schreef:leg is uit aub ben maar een leek vandaar de vragen
Groetjes, Marianne.

-
famdroopy
- geregistreerd lid
-
Gast
Een stamboom die door de Raad van Beheer wordt uitgegeven wordt na een paar maanden aan de fokker gestuurd. De fokker geeft hem dan aan de eigenaren. Andere stambomen hebben meestal weinig waarde of zijn gewoon nep.famdroopy schreef:waarom kunnen ze een stamboom niet gelijk meegegeven bedankt allemaal al vast
Voordat je een pup koopt is het goed om je in zulke zaken te verdiepen. Je staat op het punt veel geld uit te geven en je wilt natuurlijk een hond die gezond oud wordt. Bezoek eens wat verschillende fokkers en hondenshows. Zo krijg je een beter beeld van wat er te koop is en wat je echt wilt. Veel fokkers werken met wachtlijsten. Wachten is natuurlijk niet leuk, maar je kunt je wel goed verdiepen in een ras.
- kelly 1981
- Zeer actief
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat American en Engelse bulldog door elkaar worden gefokt vind ik niet het ergste. Het ergste is dat zulke kruisingen verkocht worden als echte import Leavitt Olde Englishe Bulldogges, en dat men wschl 1000 € of meer moet betalen voor honden waarvan men niet weet hoe ze er uit zullen zien als ze volwassen zijn. Dan zwijgen we nog over gezondheid en karakter.
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Als ik je een tip mag geven... kijk eens op http://www.liefkensrode.be. Die man kent er ook veel van, is voorzitter van de rasclub, misschien kan hij je meer info geven. Op zijn site vind je ook de kennels die de echte Leavitt-OEB fokken.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
-
famdroopy
- geregistreerd lid
-
moderatorteam
- Zeer actief
-
Bo Ghy
- Actief