Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Krantzindelijk??

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Krantzindelijk??

Ongelezen bericht door chaos »

We hebben sinds gisteren een ruwharige teckel pup (acht weken), die krantzindelijk is.
Omdat het nu van dat gure weer is en hij volgens mij wel wat kouwelijk is heb ik wat kranten in de garage gelegd zodat hij daar even op kan plassen en poepen. Vervolgens als het weer wat beter wordt leg ik die krant ik de tuin en vervolgens maak ik die steeds kleiner zodat hij op een gegeven moment op het gras zijn behoefte kan doen....

Is dit een goed plan? of ben ik nu wel erg overdreven bezig?. Iemand nog een idee?. :denken:
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon mee naar buiten nemen dan is hij veel sneller zindelijk. Natuurlijk is het koud voor een pup, maar ruwharige teckels zijn een hard ras hoor.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Volgens mij is het hele krantidee achterhaald. Je kan je hondje volgens mij het beste naar buiten doen en daar zijn behoefte laten doen. Als je de hond leert op de krant zijn behoefte te doen zal hij dat blijven doen ( ook binnen is mijn ervaring ) en moet dat weer af geleerd worden!! :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Zoveel mogelijk zelf naar buiten, na het slapen, na het eten en spelen en flink belonen met iets lekkers wanneer hij een plas/poepje heeft gedaan. :ok:
Eigenlijk sta je zeker de eerste weken wel heel vaak buiten. :mrgreen:

Tuurlijk is het koud maar daar kan je pup wel tegen hoor. Nog maar 5 weken geleden stond ik óók s'nachts nog geregeld buiten met Nanou ( toen 8 weken ) , koud!! :wink:
Laatst gewijzigd door Maureen en de meiden op 24 jan 2005 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
rob80
Actief

Ongelezen bericht door rob80 »

precies gewoon mee naar buiten dus! :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zou ook zo vaak mogelijk even naar buiten tillen. Het is voor jezelf vervelender dan voor de pup denk ik :wink:

Ons hondje is nu 12 weken en ik had tot voor kort nog wel op twee plekken in huis kranten liggen: bij de deur o.a. Ik heb haar daar wel een keer opgezet toen het buiten echt stortte en ze niet naar buiten durfde/wilde.

Veel plezier met je pup.

Anne
chaos
Zeer actief

Mezelf even toegesproken en naar buiten met de pup, het gaat als een trein...en hij vind het nog erg leuk ook........ :ok:
Afbeelding
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

haha ja de term krantzindelijk...
Wij kregen onze teckel Joep ook krantzindelijk mee, maar in de praktijk kwam het er op neer dat hij poepte en plaste wanneer en waar hem dat uit kwam. De krant was saai, buiten was spelen, en binnen als de nood dan erg hoog kwam dan deed hij het waar hij op dat moment stond. :roll:
Nu, vijf weken later, en elke dag na het spelen, eten, slapen en drinken, naar buiten, begint het principe ietwat te dagen. Maar nog steeds heeft hij regelmatig foutjes binnen in huis. Doorhoudingsvermogen en consequent zijn zijn bij mij niet overvloedig aanwezig, maar het beestje zelf maakt alles goed. :mrgreen:
Veel plezier met je pup!
chaos
Zeer actief

Naar dat ik heb vernomen staat zindelijk worden bij teckels niet erg hoog bij hun op het prioriteitenlijst (je). :mrgreen:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

starfleet schreef:Ik zou ook zo vaak mogelijk even naar buiten tillen. Het is voor jezelf vervelender dan voor de pup denk ik :wink:

Ons hondje is nu 12 weken en ik had tot voor kort nog wel op twee plekken in huis kranten liggen: bij de deur o.a. Ik heb haar daar wel een keer opgezet toen het buiten echt stortte en ze niet naar buiten durfde/wilde.

Veel plezier met je pup.

Anne
Naar buiten tillen???? Ze kunnen toch zelf lopen????
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Hutsje schreef:
starfleet schreef:Ik zou ook zo vaak mogelijk even naar buiten tillen. Het is voor jezelf vervelender dan voor de pup denk ik :wink:

Veel plezier met je pup.

Anne
Naar buiten tillen???? Ze kunnen toch zelf lopen????
nou ja als je op 4 hoog woont, heeft ie al geplast voor dat je beneden bent hoor hahha....
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”