Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
beginnersrecepten.
Moderator: moderatorteam
beginnersrecepten.
Ik zou heel graag willen weten hoe het barfen 'opgebouwd' wordt....
Ik zie overal staan, 'dit kun je geven en dat niet'
Maar hoeveel, en hoe begin je en hoe schakel je om?
Ik vind het zo vaag allemaal.
Moet ik eerst een jaar met mijn hond gaan aanmodderen, of zijn er ook barfers die kunnen vertellen waar ik mee kan beginnen.
Die mij kunnen zeggen wat ik mijn hond op 1 dag moet geven, of verdeeld over een week.
Moet ik eerst een jaar met mijn hond gaan aanmodderen, of zijn er ook barfers die kunnen vertellen waar ik mee kan beginnen.
Die mij kunnen zeggen wat ik mijn hond op 1 dag moet geven, of verdeeld over een week.
is je hond gewend met versvlees?
of geefje hem alleen brokken?
als dat zo is moetje even voorzichtig beginnen, de percentages (hoevlheiden) zijn niet belangrijk als je maar 1 dag per week dat geeft, verhoudingen zijn belangrijk als je voltime barft of meerdere dagen per week.
Hoe zwaar is je hond?
omschakele kun je in een keer doen of gedeltelijk, de enen hond heeft daar niks van de andere zal wat wennings verschijnsels hebben (dat komt omdat brokken anders verwerkt worden dan vers)
wil je geen kant en klaar vers vlees geven?
dan kun je beginnen met bv gehakt te geven,(geen halfomhalf, daar zit varkens in)
of kipfilet of kipgehakt.
wat handig is adressje zien te vinden waar je de ingredienten goedkoper kan halen, want gehakt bij de supermarkt dat is gewoon te duur (voor mij dan)
of geefje hem alleen brokken?
als dat zo is moetje even voorzichtig beginnen, de percentages (hoevlheiden) zijn niet belangrijk als je maar 1 dag per week dat geeft, verhoudingen zijn belangrijk als je voltime barft of meerdere dagen per week.
Hoe zwaar is je hond?
omschakele kun je in een keer doen of gedeltelijk, de enen hond heeft daar niks van de andere zal wat wennings verschijnsels hebben (dat komt omdat brokken anders verwerkt worden dan vers)
wil je geen kant en klaar vers vlees geven?
dan kun je beginnen met bv gehakt te geven,(geen halfomhalf, daar zit varkens in)
of kipfilet of kipgehakt.
wat handig is adressje zien te vinden waar je de ingredienten goedkoper kan halen, want gehakt bij de supermarkt dat is gewoon te duur (voor mij dan)
-
- Erelid
- Contacteer:
Re: beginnersrecepten.
hoi Daan.Daan schreef:Ik zou heel graag willen weten hoe het barfen 'opgebouwd' wordt....
Voordat je allerlei adviezen gaat krijgen is toch het advies
Begin met inlezen,het allerbelangrijkste!!!
Het net staat bomvol links en info sites me nog meer links.
Er is zelfs al een Nederlandstalige 100% BARFsite gemaakt met tips hoe te starten!!
Ga daar eens op lezen,ik kan je hier wel wat tips geven maar BARF is uitgebreider dan wat tips.
In mijn ogen bestaat partime BARF gewoon niet,je geeft volgens BARF of je geeft gewoon alles maar door elkaar.
Ook niks mis mee,maar dat is niet volgens methodes van BARF.
beetje vergelijkbaar als ik de hele week friet,kant en klaarmaaltijden neem en in het weekend volgens Atikins of zo ga eten.

zoek een beginnetje zoals jij het wilt gaan doen en dan komen tips wel binnen.
succes!!
[onder staan wat links

Hoi Daan,
Sluit me bij Ien aan, ga je eerst goed inlezen op Barf-Natuurlijk.
Als je barfen 'begrijpt' en weet waar je bepaalde spullen kan inkopen, dan pas beginnen met overschakelen. In 3 weken tijd moet je hond de meeste soorten vlees kennen en dan is het wel handig om vooraf goedkope verkooppunten te hebben. Daarnaast bestaat barfen uit meer dan rauw vlees en botten alleen en is het prettig om daar vooraf meer kennis over te hebben vergaard. Ik vind Barf-Natuurlijk een ontzettend overzichtelijke site en heb daar al veel van geleerd. Mijn honden barfen nu ruim een maand volledig en ik kan maar 1 ding zeggen; ik had er veeeeeel eerder aan moeten beginnen, gezien Stanley zijn darmproblemen eerder.
Sluit me bij Ien aan, ga je eerst goed inlezen op Barf-Natuurlijk.
Als je barfen 'begrijpt' en weet waar je bepaalde spullen kan inkopen, dan pas beginnen met overschakelen. In 3 weken tijd moet je hond de meeste soorten vlees kennen en dan is het wel handig om vooraf goedkope verkooppunten te hebben. Daarnaast bestaat barfen uit meer dan rauw vlees en botten alleen en is het prettig om daar vooraf meer kennis over te hebben vergaard. Ik vind Barf-Natuurlijk een ontzettend overzichtelijke site en heb daar al veel van geleerd. Mijn honden barfen nu ruim een maand volledig en ik kan maar 1 ding zeggen; ik had er veeeeeel eerder aan moeten beginnen, gezien Stanley zijn darmproblemen eerder.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
Dat klopt,het is ook de enige site met alleen 100% BARF info.Golden Stanley schreef:Hoi Daan,
Ik vind www.Barf-Natuurlijk een ontzettend overzichtelijke site en heb daar al veel van geleerd.
Alle info die daar op staat is al jarenlang verzameld op een Egroup,[waar nog veel meer info te lezen is

Eerlijk gezegd ben ik daar ook wel een beetje trots op

Wordt die site door jou beheerd, Ien? Of door mijn vriendin?ien schreef:Dat klopt,het is ook de enige site met alleen 100% BARF info.Golden Stanley schreef:Hoi Daan,
Ik vind www.Barf-Natuurlijk een ontzettend overzichtelijke site en heb daar al veel van geleerd.
Alle info die daar op staat is al jarenlang verzameld op een Egroup,[waar nog veel meer info te lezen is]vertaald uit het Engels,waar heel veel werk aan gespendeerd is door mensen die aan de wieg van BARf in Nederland hebben gestaan!
![]()

-
- Erelid
- Contacteer:
Golden Stanley schreef:Wordt die site door jou beheerd, Ien? Of door mijn vriendin?ien schreef:Dat klopt,het is ook de enige site met alleen 100% BARF info.Golden Stanley schreef:Hoi Daan,
Alle info die daar op staat is al jarenlang verzameld op een Egroup,[waar nog veel meer info te lezen is]vertaald uit het Engels,waar heel veel werk aan gespendeerd is door mensen die aan de wieg van BARf in Nederland hebben gestaan!
![]()

door mij gemaakt en beheerd met alle info van "jouw vriendin"

en hoe deze site tot stand is gekomen kan ik een boek over schrijven
Wel eens teksten uit de rimboe gekregen van een p.c uit het jaar nul?? :N:
[sorry Ignit

Hihihi, geloof niet dat ik dat WIL weten. Probeer me er een kleine voorstelling van te maken..... zwetend in een bananenhutje te worstelen met een bijna scheurend inktlintje.....ien schreef:Golden Stanley schreef:Wordt die site door jou beheerd, Ien? Of door mijn vriendin?ien schreef:Dat klopt,het is ook de enige site met alleen 100% BARF info.Golden Stanley schreef:Hoi Daan,
![]()
Eerlijk gezegd ben ik daar ook wel een beetje trots op![]()
door mij gemaakt en beheerd met alle info van "jouw vriendin"![]()
en hoe deze site tot stand is gekomen kan ik een boek over schrijven![]()
Wel eens teksten uit de rimboe gekregen van een p.c uit het jaar nul?? :N:whahaha..
[sorry Ignit]
Gekheid hoor! Kennis heeft ze zeker wel en het is een mooie site.