ik hoor en lees soms erover dat sommigen een vastendag houden bij hun houden, een dag dus zonder eten.
Waarom doen jullie dat?waarom zou ik dat moeten doen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vastendag?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Volgens mij doen sommigen dat met het idee dat in de natuur een dier soms ook niet elke dag te eten heeft.. Aangezien mijn honden niet in de natuur leven vind ik persoonlijk een vastendag dan ook onzin..
Jullie hoeven het niet met me eens te zijn

Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Ik doe dat omdat ik vind dat ze af en toe wel een dagje zonder kunnen
Door de week zorgt manlief voor de maaltijden, en die vind op de één of andere manier dat - wanneer hij iets eet - de honden ook een maaltijd moeten hebben. Ik pas die regel ook toe. Maar ik kan makkelijk een dag zonder eten, dus als ik alleen ben krijgen de honden helemaal niets te eten
Trouwens ook als we een 'volle' dag hebben. De hele dag gaan wandelen ofzo. Als we dan thuis komen gaan ze direct slapen, dus dan krijgen ze geen eten meer. Tanen ze ook niet naar, en kunnen ze wel hebben

Door de week zorgt manlief voor de maaltijden, en die vind op de één of andere manier dat - wanneer hij iets eet - de honden ook een maaltijd moeten hebben. Ik pas die regel ook toe. Maar ik kan makkelijk een dag zonder eten, dus als ik alleen ben krijgen de honden helemaal niets te eten
Trouwens ook als we een 'volle' dag hebben. De hele dag gaan wandelen ofzo. Als we dan thuis komen gaan ze direct slapen, dus dan krijgen ze geen eten meer. Tanen ze ook niet naar, en kunnen ze wel hebben

-
- Erelid
- Contacteer:
zo kan je ook denkenbritty schreef:Volgens mij doen sommigen dat met het idee dat in de natuur een dier soms ook niet elke dag te eten heeft.. Aangezien mijn honden niet in de natuur leven vind ik persoonlijk een vastendag dan ook onzin..

maar ik denk anders.

spijsvertering van honden is niet te vergelijken met onze spijsvertering,hondenmagen kunnen grote hoeveelheden voedsel verteren,dan werkt hun vertering het beste.
maar dit mag absoluut niet met honden die brokken eten en honden die ziek zijn, honden die regelmatig voer nodig hebben vanwege problemen!
staat overigens op onze site een vertaling van Mogens hoe dit werkt.
"waar een carnivoor een moord voor doet!"
In 1972 schreef Evert Jan ter Burg al in zijn boek waarom hij zijn honden maar 3x in de week eten gaf. [van teckel tot siberische husky]
Hij gaf hele dieren,doodgeboren lammetjes enz..en dan hoeft een hond echt niet ieder dag te eten!! Alleen een hond moet leren zo te eten..mag nooit van de ene dag op de andere..dus lees eerst goed als je zo wilt gaan voeren!!!

-
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
Een vastendag bij honden die getraind zijn [hun maag dan] om grote hoeveelheden eten naar binnen te werken,daar heeft vasten een doel bij.Sjiel schreef:Mag een hond die brokken eet geen vastendag? of heb ik het niet goed gelezen?
Dat kan gewoon niet met brokken! dubbele porties brokken incl water is vragen om problemen.