Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Proberen zwanger te worden als je een pup hebt?
Moderator: moderatorteam
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Proberen zwanger te worden als je een pup hebt?
Mijn vriend en ik willen graag kinderen. We gaan dit jaar, in Mei trouwen, en daarna zouden we dus aan kids willen beginnen (als het lukt).
Jinx is nu 11 weken, dus tegen de tijd dat we aan kids zouden willen beginnen bijna 7 maanden. Wat zouden jullie doen? Meteen proberen zwanger te worden, of eerst maar even wachten tot Jinx wat ouder is?
Jinx is nu 11 weken, dus tegen de tijd dat we aan kids zouden willen beginnen bijna 7 maanden. Wat zouden jullie doen? Meteen proberen zwanger te worden, of eerst maar even wachten tot Jinx wat ouder is?
- Senna1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Als ik zo lees dat je je handen vol hebt aan de opvoeding van Jinx dan zou ik het nog even uitstellen...
Het opvoeden van je pup stopt nooit maar hou er gewoon maar rekening mee dat je zeker tot een anderhalf jaar je handen vol hebt aan deze kleine aandachttrekker...
Mijn advies zou dus zijn:
Wacht er nog even mee!!
Het opvoeden van je pup stopt nooit maar hou er gewoon maar rekening mee dat je zeker tot een anderhalf jaar je handen vol hebt aan deze kleine aandachttrekker...
Mijn advies zou dus zijn:
Wacht er nog even mee!!
ik geloof dat ik idd met DAnny mee ga; wachten dus totdat je hond iets ouder is.
Ik heb zelf nu een dochtertje van bijna een maand oud en mijn honden zijn dan allemaal volwassen maar het is een hoop gedoe kan ik je zeggen hoor.
Als ik dan ook lees dat je nu al problemen hebt met je hond dan zou ik zekerrrrrrr een poosje wachten.
Ik heb zelf nu een dochtertje van bijna een maand oud en mijn honden zijn dan allemaal volwassen maar het is een hoop gedoe kan ik je zeggen hoor.
Als ik dan ook lees dat je nu al problemen hebt met je hond dan zou ik zekerrrrrrr een poosje wachten.
- Mit
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Lijkt me een prima datum JinxJinx schreef:Okee, bedankt voor de antwoorden. Het heeft ook geen haast hoor, daar niet van, maar was gewoon nieuwsgierig. Wij zouden eventueel eind van dit jaar willen proberen zwanger te worden, dan is Jinx dus 1. Maargoed, we zien het allemaal wel.

Veel succes met het oefenen

Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mit
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
-
- Vaste gebruiker
- kelly 1981
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Niekie
- Zeer actief
Het ligt aan je hond. Uit andere berichten van jou begreep ik dat Jinx niet gemakkelijk is en je echt je handen vol hebt aan hem. Trainen met baknijd, en allerlei andere dingen. In jouw geval zou ik het dus echt afraden. Want de hond wordt helemaal ondergesneeuwd door de komst van een baby. Je kunt dan echt niet genoeg energie steken in de opvoeding van je hond.
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

- Niekie
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Het is waarschijnlijk verstandiger om ff te wachten, maar het kan ook nog een tijdje duren voor het raak is.. sprak zij uit ervaring.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- Mit
- Zeer actief
We hebben de hond nu genomen omdat we wel een kindje willen, maar niet op heel korte termijn, tenminste, het is geen noodzaak om het op korte termijn te doen. Ik vroeg het me gewoon af, of het verstandig was. Onze eerste gedachte was eind van dit jaar beginnen met proberen, dan is Jinx 1 jaar, en ervan uitgaande dat het niet meteen raak is is ze ruim 2 als het geboren wordt. Maar ik denk dat de beslissing ook grotendeels afhankelijk is van hoe het verder gaat met Jinx. Is ze met 1 jaar al goed opgevoed dan kunnen we ervoor gaan, is ze dan nog een ongeleid projectiel, dan wachten we. Ik ben zelf nog jong genoeg, misschien zelfs te jong voor velen, maar mijn vriend wordt 33 dit jaar, en ik wilde graag dat hij toch voor zijn 35ste papa wordt. Maarja, het kan gek lopen allemaal.
- Rolinde
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Jinx schreef:We hebben de hond nu genomen omdat we wel een kindje willen, maar niet op heel korte termijn, tenminste, het is geen noodzaak om het op korte termijn te doen. Ik vroeg het me gewoon af, of het verstandig was. Onze eerste gedachte was eind van dit jaar beginnen met proberen, dan is Jinx 1 jaar, en ervan uitgaande dat het niet meteen raak is is ze ruim 2 als het geboren wordt. Maar ik denk dat de beslissing ook grotendeels afhankelijk is van hoe het verder gaat met Jinx. Is ze met 1 jaar al goed opgevoed dan kunnen we ervoor gaan, is ze dan nog een ongeleid projectiel, dan wachten we. Ik ben zelf nog jong genoeg, misschien zelfs te jong voor velen, maar mijn vriend wordt 33 dit jaar, en ik wilde graag dat hij toch voor zijn 35ste papa wordt. Maarja, het kan gek lopen allemaal.
Is dat oud?! 33-35?!

Voor een vrouw misschien een beetje aan de risicovolle leeftijd wbt een kinderwens, maar mannen blijven toch heel lang nog onvolwassen ?

Dus na 35 vind ik een man nog niet te oud voor een baby

Als ik jou was zou ik zowieso de eerste anderhalf jaar nog helemaal niet aan een baby denken!
Het lijkt me nu eerste prioriteit om een goede en stabiele band op te bouwen met Jinx en dat doe je niet even in een klein jaartje!
En als ik me niet vergis had je het soms ook nog wel moeilijk met jezelf ?! dus wat dat betreft zou ik als ik jou was eerst eens proberen dat probleem op te lossen en te zorgen dat je iig beter in je vel komt te zitten.
Het opvoeden van een pup is zwaarder dan het lijkt, laat staan het opvoeden van een kind en een pup tegelijkertijd!
Pffuuuww, moet er zelf niet aan denken, maar goed.............
Succes verder en ik hoop dat je voor een wijs besluit kiest ( volg je verstand ipv je hart zou ik zeggen

Groetjes, Rolinde
Als je de mensen leert kennen ga je nog meer van je dogje houden!

- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Ik ben volgens mij de enige die er anders over denkt.Wij namen Bruno in huis toen ons eerste kindje 3 maanden was en ook hij is totaal geen makkelijke pup geweest en daarbij hadden wij toen ook nog een middenslag keeshond.Ik zeg er wel bij mijn vriendin is nadat de baby is gekomen gestopt met werken.(ik weet niet of jij werkt,dat maakt het anders natuurlijk).Nou ik moet zeggen dat wij blij zijn dat we het zo hebben gedaan het zijn echt de 2 dikste maatjes en ook bij ons 2e kindje is het uitstekend gegaan,bruno was toen nog geen 2 jaar.En ik denk als je wil wachten tot je dog wat rustiger is geworden om dan te beginnen dat je dan nog lang kunt wachten,mijn dog is nu 2½ en is vaak nog drukker dan toen hij pup was
.

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
- Simone62
- Actief
- Niekie
- Zeer actief
Precies, zo denk ik er ook over. De problemen met Jinx braken je al op en je geeft aan dat je niet goed in je vel zit.....dat lijkt me geen uitgangspunt voor een baby. Ik zou er eerst voor zorgen dat het weer beter gaat met jezelf.Rolinde schreef: Het lijkt me nu eerste prioriteit om een goede en stabiele band op te bouwen met Jinx en dat doe je niet even in een klein jaartje!
En als ik me niet vergis had je het soms ook nog wel moeilijk met jezelf ?! dus wat dat betreft zou ik als ik jou was eerst eens proberen dat probleem op te lossen en te zorgen dat je iig beter in je vel komt te zitten.
Het opvoeden van een pup is zwaarder dan het lijkt, laat staan het opvoeden van een kind en een pup tegelijkertijd!
Groetjes Anique

-
- Vaste gebruiker
Jouw geschiedenis ken ik niet en je hond ken ik niet maar zelf had ik ook een pup toen ik zwanger was.
Ik werd opeens zo duizelig steeds tijdens de puppycursus als we moesten bukken
Het is bij mij prima gegaan maar mijn hond was geen lastige hond en ik heb dagelijks uren gewandeld met de baby in de draagzak en honden lekker los door het bos. Daar heb ik heel erg van genoten. De honden waren ook meteen gek op de baby, ze zijn samen opgegroeid en groot geworden. Helaas worden honden niet zo oud als mensen en hebben mijn kinderen en ik kort geleden afscheid moeten nemen van de hond.
Ik werd opeens zo duizelig steeds tijdens de puppycursus als we moesten bukken

Het is bij mij prima gegaan maar mijn hond was geen lastige hond en ik heb dagelijks uren gewandeld met de baby in de draagzak en honden lekker los door het bos. Daar heb ik heel erg van genoten. De honden waren ook meteen gek op de baby, ze zijn samen opgegroeid en groot geworden. Helaas worden honden niet zo oud als mensen en hebben mijn kinderen en ik kort geleden afscheid moeten nemen van de hond.
-
- Actief
Persoonlijk zal ik ermee wachten, totdat de hond iets volwassener is. Met 7 maanden is je hond nog volop een puber. Ik merk ook dat veel mensen een hond willen aanschaffen als zij zwanger zijn, zijn ze lekker een tijd vrij. Ook dit raad ik ten sterkste af want je weet niet hoe je uit je bevalling komt, je weet niet hoe het is om een baby te hebben en je kunt jezelf niet splitsen. Er komt al zoveel op je af. Overigens hebben wij geen kinderen, kijk alleen naar ervaring vanuit mijn omgeving. En ik merk dat de hond een behoorlijk plaats opschuift, ging die voorheen nog lekker een lange wandeling, nu is het aan de riem naast de wandelwagen...

Het is echt helemaal aan jou.
Als jij denkt dat je het aankan, moet je het doen.
Als je de natuur zijn/haar gang laat gaan kan het best nog een hele tijd duren voor je zwanger bent.
Daarbij, en nu zal ik wel weer veel commentaar krijgen, slapen babies vooral heel veel.
Een snelle plas als je kindje ligt te slapen, dat vind ik kunnen, helemaal als je een leuke buurvrouw hebt.
Een uur met je kind in het bos wandelen, dat gaat juist goed met een heel klein babietje, die vinden dat heerlijk.
Ik heb dus gewacht tot de jongste 2 was.
Vanaf haar derde verjaardag besloot ze niet meer in de buggy te willen en ook niet langer dan een minuut of 10/20 te willen wandelen.
Maar een eerste baby is ook heel intensief.
Maar waar praten we over.
Je hebt er zelf over dat het in het allergunstigste geval nog best een tijd gaat duren. Als jou hond 2 is is dat een prima tijd hoor.
Als jij denkt dat je het aankan, moet je het doen.
Als je de natuur zijn/haar gang laat gaan kan het best nog een hele tijd duren voor je zwanger bent.
Daarbij, en nu zal ik wel weer veel commentaar krijgen, slapen babies vooral heel veel.
Een snelle plas als je kindje ligt te slapen, dat vind ik kunnen, helemaal als je een leuke buurvrouw hebt.
Een uur met je kind in het bos wandelen, dat gaat juist goed met een heel klein babietje, die vinden dat heerlijk.
Ik heb dus gewacht tot de jongste 2 was.
Vanaf haar derde verjaardag besloot ze niet meer in de buggy te willen en ook niet langer dan een minuut of 10/20 te willen wandelen.
Maar een eerste baby is ook heel intensief.
Maar waar praten we over.
Je hebt er zelf over dat het in het allergunstigste geval nog best een tijd gaat duren. Als jou hond 2 is is dat een prima tijd hoor.
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Hier niet. Hier werden er nog langere wandelingen gemaakt. Kinderwagen heeft overuren gedraaid.Yndra schreef:Persoonlijk zal ik ermee wachten, totdat de hond iets volwassener is. Met 7 maanden is je hond nog volop een puber. Ik merk ook dat veel mensen een hond willen aanschaffen als zij zwanger zijn, zijn ze lekker een tijd vrij. Ook dit raad ik ten sterkste af want je weet niet hoe je uit je bevalling komt, je weet niet hoe het is om een baby te hebben en je kunt jezelf niet splitsen. Er komt al zoveel op je af. Overigens hebben wij geen kinderen, kijk alleen naar ervaring vanuit mijn omgeving. En ik merk dat de hond een behoorlijk plaats opschuift, ging die voorheen nog lekker een lange wandeling, nu is het aan de riem naast de wandelwagen...

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
- Disney
- Vaste gebruiker
Beste Jinx,
Ik denk dat het echt aan jou en je vriend is om te beslissen wat jullie doen. Jij weet zelf het beste hoe jij je voelt en vooral wat je graag wilt en kunt.
Het is ook wel een beetje geluk hebben met baby's. De ene is zo lief en zoet, de ander huilt heel vaak en is veel ziek.
Het hangt er inderdaad ook vanaf of je werk hebt. Als je werk hebt, en een puppy die -naar wat ik las- niet heel makkelijk is en dan nog eens een baby erbij, lijkt het mij erg zwaar worden. Dat lijkt mij, maar iedere situatie is natuurlijk anders..
Veel geluk gewenst met jullie voorgenomen huwelijk in mei!
Ilse
Ik denk dat het echt aan jou en je vriend is om te beslissen wat jullie doen. Jij weet zelf het beste hoe jij je voelt en vooral wat je graag wilt en kunt.
Het is ook wel een beetje geluk hebben met baby's. De ene is zo lief en zoet, de ander huilt heel vaak en is veel ziek.
Het hangt er inderdaad ook vanaf of je werk hebt. Als je werk hebt, en een puppy die -naar wat ik las- niet heel makkelijk is en dan nog eens een baby erbij, lijkt het mij erg zwaar worden. Dat lijkt mij, maar iedere situatie is natuurlijk anders..
Veel geluk gewenst met jullie voorgenomen huwelijk in mei!
Ilse
- Patrol
- Zeer actief
Ik ben geen ervaringsdeskundige maar ik heb het niet zo op dat geplan met baby's.... Jullie besluiten een baby's te willen prima.... maar dan is het nog maar afwachtten of het allemaal lukt... Je hond kan wel bejaard zijn als de baby komt.... sorry maar daar zou ik dus niet op wachtten.
Om mij heen worden baby's en honden ook uitstekend gecombineerd en mijn eigen vriend heeft vanaf het begin al honden om zich heen gehad... het ras of het karakter maakt toch geen verschil?? Ik ga ervan uit dat als je bv een jachthond hebt die veel energie heeft dat je daar rekening mee houdt als je voor een baby kiest.... maar om dan ook nog het beginpunt van het 'proberen' te gaan plannen.... vind ik volstrekt onzin. Je gaat ervoor of niet!!
Om mij heen worden baby's en honden ook uitstekend gecombineerd en mijn eigen vriend heeft vanaf het begin al honden om zich heen gehad... het ras of het karakter maakt toch geen verschil?? Ik ga ervan uit dat als je bv een jachthond hebt die veel energie heeft dat je daar rekening mee houdt als je voor een baby kiest.... maar om dan ook nog het beginpunt van het 'proberen' te gaan plannen.... vind ik volstrekt onzin. Je gaat ervoor of niet!!

- Mit
- Zeer actief
We willen niks plannen, we hebben het er alleen weleens over. We weten ook heel goed dat het misschien wel jaren kan duren, of helemaal niet kan lukken om zwanger te worden.
Dus het is niet zo dat we een datum prikken om de pil eruit te gooien, we praten er alleen wel eens over om misschien eind van het jaar een poging te wagen. Als er een kind komt stop ik met werken, dus dat is al wat stress minder, ik zal misschien hooguit, als ik dan thuiswerk heb, wat uurtjes thuis werken.
Maar we hebben nu besloten om gewoon te kijken hoe Jinx het doet. Als ze eind van het jaar het reilen en zeilen hier goed doorheeft dan proberen we dan misschien om zwanger te worden, is dat niet zo, dan wachten we net zo lang als nodig is.
Dus het is niet zo dat we een datum prikken om de pil eruit te gooien, we praten er alleen wel eens over om misschien eind van het jaar een poging te wagen. Als er een kind komt stop ik met werken, dus dat is al wat stress minder, ik zal misschien hooguit, als ik dan thuiswerk heb, wat uurtjes thuis werken.
Maar we hebben nu besloten om gewoon te kijken hoe Jinx het doet. Als ze eind van het jaar het reilen en zeilen hier goed doorheeft dan proberen we dan misschien om zwanger te worden, is dat niet zo, dan wachten we net zo lang als nodig is.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar ben ik het helemaal mee eens!Niekie schreef:Als je al wist dat jullie op korte termijn graag een kindje wilden had je misschien beter kunnen wachten met een hond....maar goed.
Ik denk echt dat Jinx er de dupe van wordt als jullie over een jaartje een kindje krijgen.
En ik zou inderdaad wachten met dit 'plannen' tot je hond in ieder geval een jaar is, lijkt mij vroeg genoeg om het dan te gaan proberen en dan heb je misschien een wat beter idee of je al klaar bent voor de combinatie hond-kind.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar ben ik het helemaal mee eens!Niekie schreef:Als je al wist dat jullie op korte termijn graag een kindje wilden had je misschien beter kunnen wachten met een hond....maar goed.
Ik denk echt dat Jinx er de dupe van wordt als jullie over een jaartje een kindje krijgen.
En ik zou inderdaad wachten met dit 'plannen' tot je hond in ieder geval een jaar is, lijkt mij vroeg genoeg om het dan te gaan proberen en dan heb je misschien een wat beter idee of je al klaar bent voor de combinatie hond-kind.