Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Podenji pups ter keuring (2)

Zie binnen voor werkwijze.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Podenji pups ter keuring (2)

Ongelezen bericht door cloris »

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Nr 2
hoofd is minder als reu 1
voldoende stop
oren staan goed op het hoofd ,maar wrden nog niet geheel
gelijk gedragen
ogen goed open en goed geplaast

voldoende voorborst aan wezig en borst diepte is ook goed.
schouder had meer hoeking mogen hebben
rug zadelt nog ligt maar trakt nog wel weg is hoger dan lang
matige hoeking in de achter hand had graag meer hoeking willen zien
in knie en hak
voetjes tonen ook minder sterk als bij reu 1

reu 1 vind ik mooier.

mol :8):
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

He Mol, een basenji hoort lichtjes te zadelen als ik het goed heb. :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:He Mol, een basenji hoort lichtjes te zadelen als ik het goed heb. :wink:

Afbeelding
ja wel maar ze horen ook vrij lang in de rug te tonen en dit reutje is nog erg kort en zadelt ligt. :wink:

Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Misschien weer een erg blonde vraag, maar wat bedoelen jullie met een rug die zadelt?
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Mol
Zeer actief

als je toplijn van je hond te direkt knikt bij de chouder bladen nomet je dat een zadel.
als je bijvoorbeeld een Presa neemt die in de achter hand hoger staan als in de voorhand dan zadelen ze dus heelsnel op de schouder partij.

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

heyy weer bedankt :ok:

ik heb alleen wat dingen over wat er gezegt is, een basenji hoort GEEN lange rug te hebben, een basenji hoort vierkant gebouwd te zijn met een korte rug!!
betreft dat "zadel" dat komt, zoals je zelf zegt door de korte rug en de engelselijnen hebben dit erg sterk, ( papa is engels ) maar de meeste basenjis hebben dat dus en ik vidn dit niet bezwaarlijk beslist niet als de rug recht , kort en sterk is, veel autralische bleodlijnen hebben een "dip"in de rug waardoor de rug ook in kracht verliest dat vin dik een ander verhaal

zo leren we allemaal weer wat :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor de uitleg. Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Ter hoogte van de schouderbladen maakt de rug een soort van knik. Het lijkt in mijn ogen net alsof de aanloop naar de nek al vroeg begint zeg maar. Bij een andere hond loopt de toplijn wat verder door voordat de nek begint. Zeg ik het zo goed?

AfbeeldingAfbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Sietske* schreef:Bedankt voor de uitleg. Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Ter hoogte van de schouderbladen maakt de rug een soort van knik. Het lijkt in mijn ogen net alsof de aanloop naar de nek al vroeg begint zeg maar. Bij een andere hond loopt de toplijn wat verder door voordat de nek begint. Zeg ik het zo goed?
:denken: uhh het wordt er allemaal niet makkelijker op zo hahaha ff denken hoe kanhet nou het best omschreven worden ehhh...de schoft ligt wat hoger zodat de overgang van rug naar nek minder strak lijkt??

knik klinkt zo negatief enneh het is ook eigenlijk geen knik maar ja omschrijvingen zijn allemaal zo relatief want de een ziet het zus en de ander zo en iedereen noemt het weer anders terwijl ze hetzelfde bedoelen zo haha blijft vaag :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
Sietske* schreef:Bedankt voor de uitleg. Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Ter hoogte van de schouderbladen maakt de rug een soort van knik. Het lijkt in mijn ogen net alsof de aanloop naar de nek al vroeg begint zeg maar. Bij een andere hond loopt de toplijn wat verder door voordat de nek begint. Zeg ik het zo goed?
:denken: uhh het wordt er allemaal niet makkelijker op zo hahaha ff denken hoe kanhet nou het best omschreven worden ehhh...de schoft ligt wat hoger zodat de overgang van rug naar nek minder strak lijkt??

knik klinkt zo negatief enneh het is ook eigenlijk geen knik maar ja omschrijvingen zijn allemaal zo relatief want de een ziet het zus en de ander zo en iedereen noemt het weer anders terwijl ze hetzelfde bedoelen zo haha blijft vaag :wink:
Ja, zo bedoel ik het ook. Had ik het toch goed begrepen. Ja knik klinkt inderdaad wel erg negatief. Ik moet ook zeggen dat ik totaal niet thuis ben in al die termen, dus ik omschrijf het maar gewoon op z'n boerenhollands :mrgreen: . Maar ik heb nu in ieder geval een beter idee van wat er met zadelen bedoeld wordt :ok:

AfbeeldingAfbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

ik wil het volgende er nog even aan toevoegen zodat voor ieder wat duidelijker is dat het echt zo moet zijn, en wat precies de bedoeling is van de topline van de basenji en hoe dat ontstaat.ik neem de stukken rechtstreeks uit de uitgebreide rasstandaard maar is wel in het engels omdat dan naar mijn sinziens de termen beter overkomen dan als ik alles ga vertalen. Hopelijk is dat allemaal geen probleem :wink:

the neck should be well set into flat, laid back shoulders
to acquire well laid shoulders the dorsal vertebrae in the area of the withers must be long, th etop of the blade on a good dog attaches between the first and second vertebrae. The high withers form the attachment for long welllaid shoulder blades.
the basenji is square in profile, height at the withers is equal to the overall length of body. Being high on th eleg the body is made to appear short in relation to height. The appearence of short body is enhanced by high withers, level back, short loin and a high set tail.
The withers, back , loin and the croup combined produce the topline.
Gesloten

Terug naar “Keurings-hoekje”