Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe krijg ik dit weer goed?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Hoe krijg ik dit weer goed?

Ongelezen bericht door pooh »

Vanochtend met Ameno iets naars meegemaakt. Als we gaan wandelen moeten we een drukke weg oversteken. Ameno heeft dat nooit als prettig ervaren maar ze blijft toch braaf naast me zitten totdat het groene lampje brandt en we kunnen oversteken.

vanochtend dus hetzelfde als altijd...maar terwijl we de eerste stappen zetten om over te steken vliegt er een vrachtwagen rakelings voor ons langs (die reed dus door rood :devil: ) Ameno schrok zich te pletter en ik eerlijk gezegd ook.

Heb dus uit pure instinctieve reaktie mijn meisje bij me gepakt.

Vanmiddag was ze dus met geen 10 paarden de straat over te krijgen.

Ik heb het denk ik verprutst door aandacht te schenken aan Ameno. Ik baal er echt vreselijk van. Ik voel me ook schuldig omdat ik verkeerd gereageerd heb.

Heeft iemand tips? Zelfs voor een stukje boterhamworst wilde ze niet naast me zitten op de stoep :jank:
Ik wil niet dat ze zo'n angstig beverig typje wordt wat het buiten niet leuk vind...
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Hoi Pooh

heb je het al geprobeert met haar speeltje zag op het foto'tje dat ze een balletje aan zo'n touw heefd kun je daarmee niet de aandacht van haar krijgen?? of heb je misschien een buur of vriend met een hond die zonder blikken of blozen over durft te steken probeer het dan eens samen of met een groepeje en laat haar dan in het midden meelopen ja dit is echt een groot probleem succes

Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
pooh
Zeer actief

Nog niet, ik ga zometeen heel stiekem dat balletje met touw in mijn jaszak stoppen en haar dan ermee verassen op straat. Misschien dat het helpt.
Normaal doet ze namelijk heel veel voor wat worst, dus dat heb ik maar eerst geprobeerd.

Tja honden hier in de buurt...de meeste honden hier kom ik maar zelden tegen en die mogen dan 5 min. mee om vervolgens weer zo snel mogelijk naar huis te gaan. Sinds de herfst lijkt het wel alsof alle honden hier in de buurt niet meer uithoeven :19:

Vrienden en familie met honden kan ik uiteraard wel inschakelen als het echt niet anders kan. Maar die honden zijn weer niet gewend aan de buurt hier, dus ik weet niet hoe ze reageren dan. Neemt niet weg dat als lekkere hapjes en/of speeltjes niet helpen ik ze allemaal in het weekend ga uitnodigen.

Bedankt voor de tip in ieder geval.
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

:cheer:

dit zijn situaties waar je resue bach bloesem moet geven
je reactie is normaal hoor iedereen die van zijn hond houd zou net hetzelfde doen
als je in zo een situatie dadelijk rescue geeft voorkom je dat het incident
zich opslaagd in het lange termijn geheugen , daar is het nu te laat voor
maar je kunt wel een paar dagen resue geven voor je gaat wandelen
om terug vertrouwen te krijgen ,
voor honden is het dubbel van mensen dus 8 druppels per glas water
kan in het drinken maar vooral regelmatig geven tot het werkt in tegenstelling tot de andere bach bloesems die pas na een tijdje werken
is rescue voor onmiddelijk resultaat
een hond die onder stress staat wil niet spelen of snoepjes aannemen
gaat hij terug spelen op straat of snoepje aannemen is het ergste voorbij
succes
Martine :E:
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Quote : een hond die onder stress staat wil niet spelen of snoepjes aannemen

Ik lees vaak dat je je hond moet afleiden met snoepjes of spelen,
maar Luka wil dat niet.
In stress-situaties wil hij helemaal niks weten van een koekje of een speeltje.
Ik heb zo flosche voor in de auto, omdat hij autorijden niet leuk vind, maar dat interreseerd hem geen bal in zo'n situatie.
Hoe krijg je dan wel de aandacht terug ?
Luka krijgt al Bachbloesems.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
pooh
Zeer actief

Ik zal zometeen op pad gaan om rescue te halen. Ik wil echt alles proberen want dit is gewoon zielig. Als ik de voordeur open doe gaat ze in haar mand liggen... In huis is ze trouwens niet anders, lekker spelen, eten ,knuffelen etc.

Sanneke: om een flostouw aantrekkelijk te maken zou je het touw in een pannetje met bouillon kunnen laten trekken. Zodat de smaak erin gaat zitten. Niet geven natuurlijk voordat het touw is afgekoeld :wink:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

pooh schreef:Ik zal zometeen op pad gaan om rescue te halen. Ik wil echt alles proberen want dit is gewoon zielig. Als ik de voordeur open doe gaat ze in haar mand liggen... In huis is ze trouwens niet anders, lekker spelen, eten ,knuffelen etc.

Sanneke: om een flostouw aantrekkelijk te maken zou je het touw in een pannetje met bouillon kunnen laten trekken. Zodat de smaak erin gaat zitten. Niet geven natuurlijk voordat het touw is afgekoeld :wink:
Ik zal het even proberen dan volgende keer :ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ondanks dat het me moeite kost berichtjes serieus te nemen die beginnen met een dansende majorette geeft Martine een goede tip...inderdaad de resque en ik zou de eerste dagen gewoon even 4 tot 6 keer 4 druppels puur geven en dan bij voorkeur voordat je gaat lopen.
Doe verder maar gewoon gewoon. Hoe meer aandacht je overal op gaat zetten, hoe duidelijker het de hond wordt dat er toch echt iets mis is.
Probeer dat punt waar het mis ging in eerste instantie maar ietsje te omzeilen en zoek eerst maar even verkeer op wat rustiger is en op een ander punt. Verder gewoon je ding doen en geen aandacht zetten om gestresst gedrag.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
pooh
Zeer actief

Dankjewel Eline. Het kan dus geen kwaad om de komende dagen gewoon een andere route te nemen? ( In het bos komen we toch wel, hoe dan ook :wink: )

Ik dacht al dat we maar gewoon dezelfde ronde moesten gaan lopen om niet te benadrukken dat het daar inderdaad eng is...
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

pooh schreef:Dankjewel Eline. Het kan dus geen kwaad om de komende dagen gewoon een andere route te nemen? ( In het bos komen we toch wel, hoe dan ook :wink: )

Ik dacht al dat we maar gewoon dezelfde ronde moesten gaan lopen om niet te benadrukken dat het daar inderdaad eng is...
Het is op zich het meest voor de hand liggende en ook het beste bezelfde route te nemen als ze deze bv met aarzeling mee zou lopen. Als ze echter in de paniek schiet en echt in de remmen gaat help je de boel alleen maar nog verder in de stress, omdat je een hond in paniek nou eenmaal niet kan dwingen. Als je moet rukken, sleuren en trekken om haar mee te krijgen bevestig je alleen maar haar angst.
Dan kan je dus beter omlopen en bv de terugweg de normale route nemen als je inschat dat het gaat.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mama Sanneke schreef:Quote : een hond die onder stress staat wil niet spelen of snoepjes aannemen

Ik lees vaak dat je je hond moet afleiden met snoepjes of spelen,
maar Luka wil dat niet.
In stress-situaties wil hij helemaal niks weten van een koekje of een speeltje.
Ik heb zo flosche voor in de auto, omdat hij autorijden niet leuk vind, maar dat interreseerd hem geen bal in zo'n situatie.
Hoe krijg je dan wel de aandacht terug ?
Luka krijgt al Bachbloesems.
Dat is ook moeilijk; ik heb er hier ook zo eentje, Moritz dus.

Van alles geprobeerd, Frolicjes, kipfilet, biefstuk, speeltjes, maar eenmaal in de stress was geen vat op hem te krijgen.
Wat ik nu de laatste maanden doe, en dat lijkt dus wel redelijk te werken, is de 'geen gezeur regel' :mrgreen:

Ik heb al het voorgaande overboord gegooid, een nieuw woord bedacht 'DOORLOPEN!' en spreek dit uitermate streng uit.

Bij Moritz is het dus vooral bij tegenliggers, dan schiet hij in de stress, gaat blaffen. Zodra hij de mensen nu in de gaten heeft, zeg ik direct 'DOORLOPEN!' en zowaar is hij stomverbaasd over mijn strengheid :mrgreen:
Het is zeker nog niet zoals het moet zijn, maar ik merk dat hij eigenlijk wel goed reageert op mijn 'niet zeuren regel'. Geen aandacht meer voor hem bij dit soort zaken.

Nu weet ik wel dat dit niet altijd mogelijk is; bij panische angst bijvoorbeeld werkt het stomweg niet omdat de hond dan echt volledig blokkeert. Maar in gevallen van lichtere stress en het niet kunnen afleiden met lekkers of speeltjes is het misschien weleens goed om gewoon de hond streng te leiden.

(ps: dit is geen advies voor Pooh, dat is een compleet andere situatie).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

:cheer:

toch hou ik me aan dit gekke teken hoor

de rescue moet je voor een hond de andere druppels trouwens ook
het dubbel geven hoor en zo frequent tot het werkt de andere minstens 4 maal daags minstens je moet je hond kennen natuurlijk en er zijn graden van stress bij lichte stress helpt afleiden spelen of snoepje en de hond is het door
bij erge stress of aanhoudende stress is het rasgebonden wat de hond doet de vier V vluchten vleien verstijven vechten
uiteindelijk bijt wel elke hond als de drie andere V s niet helpen
dit is kennelijk een hond waar de V van verstijven primeert
wat je ook kunt proberen is om niet in huis maar te beginnen op de stoep te voederen zijn voer meenemen op wandeling extra lekkers
proberen he niks forceren die tip van die flos ik ook ok extra motiverend
niet betutelen niks forceren zelf moet jij nu vol zelfvertrouwen zijn en geen medelijden maar ook niet dwingen , hoop dat je begrijpt wat ik bedoel , :cheer:
zo nog een extra majorette ken niet zo veel van computers kan er geen foto van mijn varkens op zetten zoals jullie :smile: en deze dingetjes geven wat kleur he
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
pooh
Zeer actief

Heb Ameno aan de rescue druppels gezet en ben met haar gaan wandelen. Lekkers mee en balletje mee.

Ze was op het eerste stuk nog wat gespannen maar nadat we een tijdje gelopen en gespeeld hadden was ze heerlijk op haar gemakkie rond aan het snuffelen en was ze rare galop sprongetjes aan het maken aan de lange lijn :mrgreen: (ze mag even niet los omdat ze loops is)

Na een uur te hebben geravot en gesnoept zijn we richting huis gegaan via de andere kant van de route. Ze was nog aan het slepen met haar balletje en we zijn overgestoken. Halverwege begon ze wel te trekken aan de riem maar ze liep in ieder geval met balletje en al gewoon door.

Het was nu niet druk qua verkeer, maar ik vond het toch een redelijke start.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

pooh schreef:Heb Ameno aan de rescue druppels gezet en ben met haar gaan wandelen. Lekkers mee en balletje mee.

Ze was op het eerste stuk nog wat gespannen maar nadat we een tijdje gelopen en gespeeld hadden was ze heerlijk op haar gemakkie rond aan het snuffelen en was ze rare galop sprongetjes aan het maken aan de lange lijn :mrgreen: (ze mag even niet los omdat ze loops is)

Na een uur te hebben geravot en gesnoept zijn we richting huis gegaan via de andere kant van de route. Ze was nog aan het slepen met haar balletje en we zijn overgestoken. Halverwege begon ze wel te trekken aan de riem maar ze liep in ieder geval met balletje en al gewoon door.

Het was nu niet druk qua verkeer, maar ik vond het toch een redelijke start.
Goed gedaan! De kans zit er dik in dat ze het morgen gewoon weer een stuk beter gaat! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”