Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat in de tuin en dan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

T'is wel een lefkat hoor,
binnen en buiten wandelen in ons huis terwijl Luka ligt te slapen.
En ik maar hopen dat hij niet wakker werd. :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

MARC_S schreef:He mensen, doe lekker je ding want tegen deze crap kan ik niet op. :19:
Maakt mij het uit dat jullie er schijnbaar geen enkel probleem mee hebben als je hond een kat vermoord omdat die niet in je tuin mag komen en je te beroerd bent er wat aan te doen.Marc,ik ben niet te beroerd om er wat aan te doen;heb al eens bepaalde planten geprobeerd,koffiedik,de plantenspuit etc....Verder ga ik als eerste de tuin in om de kat de kans te geven weg te komen.Kan ik nog meer doen :denken:
Ik ben enorm geschrokken van jullie reacties en besef me nu dat het feitelijk een kleine verzameling van mensen is die zoiets hebben van ach....kan mij het bommen als ik juridisch gelijk heb. Moet die kat maar niet in mijn tuin komen.

Nou sorry, moet die hond maar niet voor de auto lopen komt aardig in de buurt wat mij betreft (want een hond is per definitie verboden los op de openbare weg itt een kat :ok: ). Een beetje scheve vergelijking vind ik dat hoor;de openbare weg is precies wat het woord zegt:openbaar.En daar kán het zomaar gebeuren dat er een kat ineens voor je auto loopt die je niet meer kunt ontwijken.
Ik zou het vreselijk vinden om een kat aan te rijden,dus mocht dat ooit gebeuren en het beestje mankeert iets dan breng ik hem naar een dierenarts.

Ik zal wel anders zijn en zowiezo dierenleed en moordpartijen vermijden, ook al heb ik gelijk. :roll: Ik vraag me af hoe jullie reageren als ik met onze vorige hond Joep in een aanlijngebied had gelopen, een van jullie honden aan hem had geroken los en hij hem doodgebeten had. Tja, moet je hem maar niet los laten he?Precies!Dan heb je voor mijn part alle recht om de eigenaar erop te wijzen dat je niet voor niets daar met een aangelijnde hond loopt. Ik sta wettelijk in mijn recht dus ach....boeie :roll: . Ik er wat aan doen???? Waarom, mijn hond zit toch vast? Ik weet dat hij dat doet ja, maargoed, moet je je hond maar aanlijnen :blah: :blah: :blah: :blah:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Contacteer:

Branka schreef:
Neemt niet weg dat ik wel vind dat de katteneigenaar verantwoordelijkheden heeft wat betreft het voorkomen van overlast door zijn/haar kat.
Maar in het geval waar ik het dus over heb neemt die eigenaar zijn verantwoordelijkheid niet en veroorzaakt zijn bezit in die zin overlast dat het verwond wordt door iemand anders' bezit dat op eigen terrein zit :denken:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nogmaals, mensen die hun best doen te voorkomen dat hun honden geen katten vangen door eerst de tuin even te bekijken en niet bewust de honden achter katten aan te sturen kunnen weinig meer doen en daar had ik het niet tegen :ok:
We leven nu eenmaal in een land waarin de katten loslopen, dat is over de hele wereld zo en dat is al sinds er katten zijn. Duiven vliegen ook los, dat is een gegeven en niet iets waar we over moeten gaan zeuren aangezien dat al eeuwen en eeuwen zo is en niet veranderd. Zijn het geen huiskatten dan zijn het straatkatten en dus het probleem dat sommige mensen met katten hebben is een feit, een gegeven.

Laten we gewoon sociaal doen en de intrinsieke waarde van een kat niet voor het gemak op 0 stellen, hetzelfde geldt voor de emotionele waarde die een dier voor de eigenaar kan hebben.

En even uit de reactie van Maxcola, ik vind dus wel dat ik verantwoordelijk ben als mijn hond aangelijnd een hondje doodbijt in een aanlijngebied. Je behoort dieren niet de kans te geven andere huisdieren in koele bloede te vermoorden omdat de eigenaar misschien niet het volle besef heeft van regels en redenen daarvoor. Waarom moet dat dier daarvoor uit elkaar getrokken worden en dan gezegd dat het maar niet naar je hond had moeten komen????? Ik pas daarvoor. Mijn hond die honden bijt is MIJN verantwoordelijkheid en niet het probleem van de rest van de wereld in mijn ogen. Zolang je hond niet aangevallen wordt in zijn eigen tuin maar daar gaat zitten wachten, jagen en doden van verdwaalde huisdieren, pfff, nee gaat er bij mij niet in. Dan maar met een muilkorf naar buiten na de 2e kat, sorry zo denk ik daarover.
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

In de zomer lopen mijn honden in en uit de tuin dus dan kan ik er niet op letten dat er katten zitten. Als ik echt een hond zou hebben die katten doodbijt zou ik niet express de tuindeur opengooien als er een kat in de tuin zit, maar ik zal zeker niet altijd mijn hond binnen houden.
Als ik over een tijdje een huis met tuin heb zullen de honden toch regelmatig zonder toezicht in de tuin zitten en als er dan een kat in de tuin komt.... niet mijn probleem.

Marc je bent zo fel op mensen die geen moeite willen doen om katten uit de tuin te jagen, maar worden de slachtoffers van de katten ook gewaarschuwd?
Ik heb heb nog nooit een katteneigenaar de hele dag achter de kat aan zien lopen en elke keer bij potentiele prooien zien handenklappen, maar regelmatig zie ik een kat met een vogel of muis lopen.

Mijn honden komen niet in andersmans tuin dus andermans katten horen ook niet in mijn tuin. Gebeurd dat wel? Dan ben ik niet verantwoordelijk voor de gevolgen.
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

maxcola schreef:
irstas schreef:ik maak me nergens druk om, wij hadden altijd vreemde katten in de tuin ook de kippen van de buren kwamen af en toe eens overspringen, gelukkig hebben onze honden ze nog nooit gegrepen, maar ja als het eens zou gebeuren jammer dan, ik ga me ook geen moeite doen om alles uit mijn tuin te bannen, als ik dat zou willen zet ik wel een hek van 2meter hoog en stroom erop om mijn tuin heen.

heb zelf ook een kat en die loopt ook wel eens bij de buren rond, heb wel aan de buurman gevraagt of die er moeite mee had maar dat vond die geen probleem, zolang je nog gewoon met je buren kunt praten hoeft dat allemaal geen probleem te zijn,nu wonen we in het bos dus plaats genoeg voor alles wat leeft.
Heeft je buurman een hond?
nee onze oude buurman had geen honden,we hebben gelukkig een kat die niet bij vreemde honden in de tuin gaat rondrennen, en de buurkatten deden dit ook niet al te vaak als de honden buiten waren, ze weten maar al te goed dat er honden in de buurt zitten, en dat die niet altijd vriendelijk zijn. ik doe wel mijn kat in het voorjaar een belletje om haar nek zodat de jonge vogeltjes een kans hebben.
maar door dat gerinkel denken onze honden dat ze een speeltje is, het is ook nooit goed he :jank:
maak nu wat plankjes in de bomen zodat ze altijd kan omhoogspringen als het nodig is.

in mijn bovenste stukje staat het indd wat ongelukkig, ik zoou het niet leuk vinden hoor als mijn honden een kat zouden doodbijten, maar het is nu eenmaal niet altijd mogelijk om alles uit de tuin te bannen,bij ons achter liepen meer dan 15katten rond.dan kan ik de hele dag met een kattepult gaan rondrennen.als mijn kat met een dood vogeltje of muisje aankomt vind ik dat ook niet prettig.maar ja zo kun je wel bezig blijven, als ik door een auto overreden word, tja moet ik dan ook zeggen let even op ja, want er kunnen wel eens mensen op de rijbaan lopen.
laeken
Zeer actief

Tarz schreef:Marc je bent zo fel op mensen die geen moeite willen doen om katten uit de tuin te jagen, maar worden de slachtoffers van de katten ook gewaarschuwd?
Ik heb heb nog nooit een katteneigenaar de hele dag achter de kat aan zien lopen en elke keer bij potentiele prooien zien handenklappen, maar regelmatig zie ik een kat met een vogel of muis lopen.

Mijn honden komen niet in andersmans tuin dus andermans katten horen ook niet in mijn tuin. Gebeurd dat wel? Dan ben ik niet verantwoordelijk voor de gevolgen.
Komt je hond aan mijn hond snuffelen dan bijt ze de neus eraf, niet mijn probleem :19: Ik ben daar niet verantwoordelijk voor aangezien mijn hond vast zit :neenee: :blah: :blah: :blah: :blah: Lekker instelling toch?

Geldt dat ook voor de buurkinderen die de bal uit de tuin halen bij mijn kinderbijtende hond? Als mijn hond die kinderen aanvliegt moeten ze lekker uit mijn tuin blijven, niet mijn probleem. :blah: :blah: Wat een instelling weer en ook lekker veel rekening met mekaar houden :ok: :roll:

Verder hebben veel katten een belletje om en praten we hier over het ene huisdier dat het andere keelt.

Honden kelen ook aan de lopende band vogels en konijnen, jagen reeen de prikkeldraad in etc. Zullen we ze ook maar vasthouden dan Rob?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Maargoed ik laat het erbij als er niks specifiek op mij gericht geschreven wordt.

Ik heb dat principe van iets mag best dood als het me in de weg loopt gewoon niet en kan dus niet meer reageren op mensen die dat wel hebben. Voor mij is een kat net zo'n waardevol dier als een hond en dat verdient net zo goed respect en een leven. :ok:

Waarom praten die mensen eigenlijk over het leed van zwerfhonden? Die honden worden toch ook afgeslacht omdat ze vrij op straat lopen? In de tuinen van mensen liggen en overal schijten. Die lopen op priveterrein en worden daar vergiftigd :ok: Moeten ze maar uit dat terrein blijven he jongens :wink: Lang leve het rattengif en de hondjes met een onverantwoordelijke eigenaar, (of geen :wink: )! :cheer:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

maxcola schreef:Met dat alles heb ik nog geen antwoord op mijn vraag of iemand weet hoe het juridisch zit als mijn honden een kat verwonden/doden in mijn tuin :denken:
Nog een juridische vraag die in me opkomt: mogen katten los lopen ? Kan je de politie bellen met de mededeling, er zit steeds een kat in mijn tuin, ik wil dat de buren hun kat binnen houden, of iig buiten mijn tuin ?
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Zoie schreef:
maxcola schreef:Met dat alles heb ik nog geen antwoord op mijn vraag of iemand weet hoe het juridisch zit als mijn honden een kat verwonden/doden in mijn tuin :denken:
Nog een juridische vraag die in me opkomt: mogen katten los lopen ? Kan je de politie bellen met de mededeling, er zit steeds een kat in mijn tuin, ik wil dat de buren hun kat binnen houden, of iig buiten mijn tuin ?
Volgens mij kun je daar inderdaad de politie voor inschakelen als je weet of die kat een eigenaar heeft en wie dat dan is.
Jouw kat veroorzaakt dan overlast en dat mag niet.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

maxcola schreef:
Zoie schreef:
Volgens mij kun je daar inderdaad de politie voor inschakelen als je weet of die kat een eigenaar heeft en wie dat dan is.
Kan het niet laten :mrgreen: Welke overlast veroorzaakt die kat door in je tuin te zitten? Je denkt toch niet dat de politie het serieus neemt als iemand belt met de mededeling dat er een loslopende kat door de tuin loopt waar je overlast van hebt :19: Weet je hoeveel decibel een hond moet veroorzaken eer de politie komt? Een flinke beet op straat is soms nog niet eens voldoende :wink:

En als je weet wie de eigenaar is zullen ze je wel vertellen dat het beter is daar eerst even mee te gaan praten.

Jij haat katten echt of niet? In de praktijk hebben hondenhaters heel wat meer recht van spreken ben ik bang :mrgreen:
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Wat een omgekeerde wereld is het hier weer. Sorry Marc (en anderen), ik ben het echt niet met jullie eens.
"Kleine moeite" en "had je maar niet in zo'n dichtbevolkt land moeten gaan wonen".
Eigenaren van katten moeten hun beesten gewoon niet in andermans tuinen laten rondlopen. Het is toch raar dat dat zo geaccepteerd is?? Die katten horen verdorie niet in mijn tuin! Ik heb daar niet om gevraagd en ik vind het maar onfatsoenlijk dat mensen hun beesten overal laten rondstruinen en overlast laten veroorzaken. Ik zit echt niet te wachten op die beesten.
"Het zijn nu eenmaal buitenbeesten", ook al zo'n onzin en achterhaald. Honden waren dat vroeger ook.
En een hond die is losgebroken en over de weg loopt kan ik toch echt niet vergelijken met een kat die BEWUST is losgelaten.
Het moet niet gekker worden; ik moet eerst gaan rondkijken in de tuin om te kijken of ik MIJN hond in MIJN tuin los kan laten :eek:
Die is lekker. Ik zal mijn hond echt niet opfokken jegens katten en ik laat hem echt niet bewust achter een kat aangaan, maar in mijn tuin gaat mijn hond los wanneer ik dat wil. Deur open en hoppa; naar buiten.
Ik hang ook echt geen briefjes op en ga ook niemand waarschuwen. Kom op zeg; je weet toch dat dit het risico is als je je beesten los laat lopen dag en nacht??
Ik kan er werkelijk met mijn pet niet bij dat van katten alles getolereerd wordt en van honden niks.

Als mijn hond in de tuin een kat doodmaakt is het erg jammer voor die kat, maar ik lig er naar de eigenaren toe niet wakker van. Ik hoop dat het beestje geen pijn lijdt, maar ik betaal echt geen stuiver.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

MARC_S schreef:
maxcola schreef:
Zoie schreef:
Kan het niet laten :mrgreen: Welke overlast veroorzaakt die kat door in je tuin te zitten? Je denkt toch niet dat de politie het serieus neemt als iemand belt met de mededeling dat er een loslopende kat door de tuin loopt waar je overlast van hebt :19: Weet je hoeveel decibel een hond moet veroorzaken eer de politie komt? Een flinke beet op straat is soms nog niet eens voldoende :wink:

En als je weet wie de eigenaar is zullen ze je wel vertellen dat het beter is daar eerst even mee te gaan praten.

Jij haat katten echt of niet? In de praktijk hebben hondenhaters heel wat meer recht van spreken ben ik bang :mrgreen:
Nou Marc, dat is dus wel bij ons gebeurd. Mensen hadden de politie gebeld met de mededeling dat er steeds een kat bij ze zat. Ik weet zeker dat ze haar voerden, ze was veel te schuw om naar vreemden te gaan.
Maar dat terzijde, ze belden de politie en die zei dat de dierenambulance haar op ging halen.
Later heb ik zelf de plitie nog gevraagd hoe het nu zit en het is inderdaad zo, dat ik, als katteneigenaar, ervoor moet zorgen dat een ander geen overlast heeft van mijn kat. Ze mogen wel naar buiten, maar anderen mogen er dus geen last van hebben...
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief

Weet je? De lakonieke wijze waarop hier over het casual doodbijten van katten wordt gesproken vind ik nog walgelijker dan ik in eerste instantie dacht. Eng gewoon :kotz:

Wacht maar even tot je eigen hondje aan stukken wordt getrokken door een hond, misschien dat er dan enig inlevingsvermogen in een kat gevonden wordt waarbij dat gebeurd. :roll:

Ik lees hier topics waarbij mensen niet meer kunnen stoppen over hun gebeten hondje. Ja hij liep los maar dat andere kreng was totaaal geflipt! Allemaal meejammeren en aaaaaahhhhh, ohhhhhh, ja, dien een aanklacht in, bel de politie, met zo'n hond mag je niet op straat, mijn hondje deed niks! Stel dat hij een trauma heeft?
En een kat, ja daar heeft hij er gister nog een van verscheurd, moet maar niet in de tuin gaan zitten. :denken: Pech!

Dierenliefhebbers???? Laat me niet lachen zeg! :jank:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Inge O schreef:
MARC_S schreef: Geldt dat ook voor de buurkinderen die de bal uit de tuin halen bij mijn kinderbijtende hond? Als mijn hond die kinderen aanvliegt moeten ze lekker uit mijn tuin blijven, niet mijn probleem.
ik woon gelukkig niét in dichtbevolkt gebied, maar mag toch hopen dat het niet de bedoeling is dat alle kinderen zomaar tuinen binnenlopen waar honden zijn, zónder dat het baasje daar dan even toezicht op houdt :eek: ? ik mag er toch echt niet aan denken dat dit normaal zou gevonden worden, en dat honden ook daar nog een keer de dupe van wordenals er iets fout gaat :denken: ?!
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat het KAN gebeuren. Dood je hond kinderen dan mag hij niet in een rijtjeshuis in de tuin zitten, KLAAR! Misschien is er een minder begaafd kind in de buurt? Of een dappere dodo? En dan? Dan is het jammer voor het kind, moet het maar uit andermans tuin blijven :denken:

Dat bedoel ik daarmee. :wink:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja doodbijten dat doet geen pijn hoor Anique :roll: daarom gebruikt de dierenarts euthenasaat in plaats van een gigahond die katten doodbijt.
Gaat er toch niet om of de eigenaar niet goed op zijn kat let. Het gaat om het principe dat een dier gewoon vogelvrij is omdat wij met zijn allen van alles in een kadaster vastleggen. Wat een waanzin, dat hoeft toch niet dood?
Zou mooi worden dan kan ik de hele dag met een buks de vogels boven mijn stukkie luchtruim afknallen die beesten schijten ook op mijn was enorm vervelend en ze maken smorgens ontzettend veel herrie. Moeten ze daar maar eens op gaan letten en die beesten ach die leren het vanzelf. Hadden ze maar niet smorgens door de duivenmelker losgelaten moeten worden.
Geen enkel respect voor de medemens niet en voor de dieren niet. Daar kan ik met mijn pet niet bij.
Tuurlijk is overlast niet leuk en moet de eigenaar op zijn dier letten maar dat dier kiest daar toch niet voor en hoeft daarom toch niet dood.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
marian*
Erelid
Contacteer:

[quote="MARC_S"][Kan het niet laten :mrgreen: Welke overlast veroorzaakt die kat door in je tuin te zitten?

Het gaat niet om die ene kat die een keer in mijn tuin zit.Het gaat om meerdere katten die meerdere malen in mijn tuin zitten en waarvan de eigenaar onbekend is.

Jij haat katten echt of niet? Ik haat geen enkel dier,dus ook geen kat
In de praktijk hebben hondenhaters heel wat meer recht van spreken ben ik bang :mrgreen.

Mijn honden veroorzaken geen overlast door bij anderen in de tuin te banjeren en als het even tegen zit ook de vijver leeg te vissen.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

MARC_S schreef:
Nou sorry, moet die hond maar niet voor de auto lopen komt aardig in de buurt wat mij betreft (want een hond is per definitie verboden los op de openbare weg itt een kat :ok: ).

Ik zal wel anders zijn en zowiezo dierenleed en moordpartijen vermijden, ook al heb ik gelijk. :roll: Ik vraag me af hoe jullie reageren als ik met onze vorige hond Joep in een aanlijngebied had gelopen, een van jullie honden aan hem had geroken los en hij hem doodgebeten had. Tja, moet je hem maar niet los laten he? Ik sta wettelijk in mijn recht dus ach....boeie :roll: . Ik er wat aan doen???? Waarom, mijn hond zit toch vast?
Een hond die zomaar op de openbare weg zoals jij beschrijft loopt daar toch echt niet altijd, dus is totaal anders.Die katten lopen elke dag door de tuin zonder dat de eigenaar er wat van zegt, en schijt eraan heeft dat die kat schijt in andermans tuin.
Dus het moment dat ik zie dat iemand mijn hond bewust dus doodrijdt, omdat ie in zijn domme gedachte in zijn recht staat(iets wat helemaal niet ter sprake is, want het is opzet met gas bijgeven zoals je zegt), dan istie van mij, en dan zal die heel erg spijt krijgen van zijn daad, simpel.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Volgens mij is een deel van de oorzaak van de kattenhaat onder hondenliefhebbers gelegen in het feit dat veel baasjes op hun honden gaan lijken. Hond moet niks van katten hebben, dus baasje ook niet.

Mensen die niet van katten houden, of er bang voor zijn, moesten eens weten wat een ontzettend fijne dieren het zijn. Dan zouden ze ongetwijfeld wel beter uitkijken, en niet zo moeilijk doen over de kat van de buren.

Gutgutgut, een kat in je tuin, wat errruuuggg?

Katten hebben ook recht van leven, en als daar buitenlopen bijhoort, dan moet dat maar, zelfs als het in andermans tuin is.

Katten doen veel meer als poepen en plassen, het lijken wel honden, of mensen. Ze zoeken ook gewoon een lekker rustig plekkie om relaxt van het leven te genieten.
laeken
Zeer actief

Niekie schreef:Wat een omgekeerde wereld is het hier weer. Sorry Marc (en anderen), ik ben het echt niet met jullie eens.
"Kleine moeite" en "had je maar niet in zo'n dichtbevolkt land moeten gaan wonen".
Eigenaren van katten moeten hun beesten gewoon niet in andermans tuinen laten rondlopen. Het is toch raar dat dat zo geaccepteerd is??
Hoezo is dat raar? Ik ben dol op mensen die niet zeiken om elke scheet die een ander laat. Laat elkaar leven en relax. :19:
Als ik niet vreselijk veel overlast heb dan hoor je me niet. Heerlijke manier van leven want ik heb geen stress.
Die katten horen verdorie niet in mijn tuin! Ik heb daar niet om gevraagd en ik vind het maar onfatsoenlijk dat mensen hun beesten overal laten rondstruinen en overlast laten veroorzaken. Ik zit echt niet te wachten op die beesten.
Jouw tuin hoort verdorie niet op een plaats waar eerder bos stond :19: Zo ken ik er nog wel tien. Ik denk dat daar eerder katten liepen dan dat jouw tuin daar stond. :ok:
"Het zijn nu eenmaal buitenbeesten", ook al zo'n onzin en achterhaald.
Dat zeg jij. In de VS mag je op bepaalde plaatsen helemaal niet met een hond op straat, uitlaten hoeft niet want hij kan op de bak en in de tuin. Honden uitlaten is daar ook achterhaald.
En een hond die is losgebroken en over de weg loopt kan ik toch echt niet vergelijken met een kat die BEWUST is losgelaten.
Het moet niet gekker worden; ik moet eerst gaan rondkijken in de tuin om te kijken of ik MIJN hond in MIJN tuin los kan laten :eek:
De meeste honden lopen los omdat de eigenaar KLIK de riem losmaakt lijkt me :wink: Losgebroken honden bestaan haast niet.
Als het je niet uitmaakt dat je hond katten uit mekaar trekt die daar hoe dan ook kunnen lopen als heb je de hele buurt een dwangvordering opgelegd moet je je er inderdaad helemaal niet druk om maken. Zijn het geen katten van de buren dan zijn het wel zwerfkatten natuurlijk.
Die is lekker. Ik zal mijn hond echt niet opfokken jegens katten en ik laat hem echt niet bewust achter een kat aangaan, maar in mijn tuin gaat mijn hond los wanneer ik dat wil. Deur open en hoppa; naar buiten.
Ik hang ook echt geen briefjes op en ga ook niemand waarschuwen. Kom op zeg; je weet toch dat dit het risico is als je je beesten los laat lopen dag en nacht??
Ik kan er werkelijk met mijn pet niet bij dat van katten alles getolereerd wordt en van honden niks.
Precies, ik weet genoeg :ok:
Als mijn hond in de tuin een kat doodmaakt is het erg jammer voor die kat, maar ik lig er naar de eigenaren toe niet wakker van. Ik hoop dat het beestje geen pijn lijdt, maar ik betaal echt geen stuiver.
Dat heb ik als mijn hond een JR doodbijt die losloopt in een woonwijk :ok: Lig ik echt niet wakker van hoor, ga niks betalen en dat gedupeerde gezin en die jankende kinderen hadden dat klerebeest maar vast moeten houden toch? De wereld draait nl alleen om mij, ikke ikke ikke, mijn mijn mijn, en de dieren op mijn hondje na kunnen stikken :smile:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Rataplan schreef:Ja doodbijten dat doet geen pijn hoor Anique :roll: daarom gebruikt de dierenarts euthenasaat in plaats van een gigahond die katten doodbijt.
Gaat er toch niet om of de eigenaar niet goed op zijn kat let. Het gaat om het principe dat een dier gewoon vogelvrij is omdat wij met zijn allen van alles in een kadaster vastleggen. Wat een waanzin, dat hoeft toch niet dood?
Zou mooi worden dan kan ik de hele dag met een buks de vogels boven mijn stukkie luchtruim afknallen die beesten schijten ook op mijn was enorm vervelend en ze maken smorgens ontzettend veel herrie. Moeten ze daar maar eens op gaan letten en die beesten ach die leren het vanzelf. Hadden ze maar niet smorgens door de duivenmelker losgelaten moeten worden.
Geen enkel respect voor de medemens niet en voor de dieren niet. Daar kan ik met mijn pet niet bij.
Tuurlijk is overlast niet leuk en moet de eigenaar op zijn dier letten maar dat dier kiest daar toch niet voor en hoeft daarom toch niet dood.
Dank je :ok: Ben je niet blij met je huidige buren als je dit leest :mrgreen: Ik wel hahaha. Ik wist niet dat er zoveel kilheid bestond jegens katten en ben blij dat de mijne nog leven met deze mensen op de openbare weg. Of concentreerd het kattenhatend volk zich op een hondenforum :denken: Klinkt logisch he?
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Wil de hond schreef:Volgens mij is een deel van de oorzaak van de kattenhaat onder hondenliefhebbers gelegen in het feit dat veel baasjes op hun honden gaan lijken. Hond moet niks van katten hebben, dus baasje ook niet.

Mensen die niet van katten houden, of er bang voor zijn, moesten eens weten wat een ontzettend fijne dieren het zijn. Dan zouden ze ongetwijfeld wel beter uitkijken, en niet zo moeilijk doen over de kat van de buren.

Gutgutgut, een kat in je tuin, wat errruuuggg?

Katten hebben ook recht van leven, en als daar buitenlopen bijhoort, dan moet dat maar, zelfs als het in andermans tuin is.

Katten doen veel meer als poepen en plassen, het lijken wel honden, of mensen. Ze zoeken ook gewoon een lekker rustig plekkie om relaxt van het leven te genieten.
Ja idd, en mijn honden zoeken een ekeer plekkie om in de tuin te kloten, en ik ga ze niet binnen houden zodat garfield ofzo in de tuin van mij kan zitten schijten en lekkere relaxen, als dan mijn honden naar buiten willen is dat toch zeker mijn recht of niet?
En als mijn honden in mijn eigen tuin lopen en de kat is zo oerdom er ook in te zijn en ze pakken hem, dan moet dat maar, kan er echt niks aan doen.
Nog effe en ik moet ze binnen houden???Het is dat ik heb gehoord dat het in Spanje erg koud anders zou ik denken dat je een zonnesteek had hoor Wil?
marian*
Erelid
Contacteer:

Er staat hier toch nergens dat mensen katten haten :denken:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

En als mijn honden in mijn eigen tuin lopen en de kat is zo oerdom er ook in te zijn en ze pakken hem, dan moet dat maar, kan er echt niks aan doen.
Kan je er echt niks aan doen, of is het gewoon zo dat je dat verdomt?
marian*
Erelid
Contacteer:

Wil de hond schreef: Gutgutgut, een kat in je tuin, wat errruuuggg?

.

Daar gaat dit hele topic geloof ik niet over :roll:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

maxcola schreef:Er staat hier toch nergens dat mensen katten haten :denken:
Zelfs mijn katten krijgen de kriebels van veel uitlatingen hier, en die beessies kunnen nog geen eens lezen.
Niekie
Zeer actief

Tjonge, jonge. Ik laat mijn hond toch ook niet in de tuin van andere mensen?? Dat kan toch ook niet en dat wordt toch ook niet geaccepteerd? Waarom van katten dan wel? Die beesten hoef je niet overal los te laten lopen, op andermans terrein.
Dat is heel wat anders dan bewust vogels uit de lucht gaan knallen. :roll:
En nee, ik heb geen hekel aan de katten. De baasjes hebben in mijn ogen gewoon geen fatsoen.
Je kunt zeggen wat je wil; katten horen niet in andermans tuin, net als mijn hond daar niet hoort en net als dat vreemde honden niet in mijn tuin horen.

En jawel; ik vind het wel erg voor die kat als hij opgevreten wordt. Alleen niet voor de mensen, die hebben zelf hun verantwoordelijkheid niet genomen.
Groetjes Anique

Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

MARC_S schreef:
Rataplan schreef:Ja doodbijten dat doet geen pijn hoor Anique :roll: daarom gebruikt de dierenarts euthenasaat in plaats van een gigahond die katten doodbijt.
Dank je :ok: Ben je niet blij met je huidige buren als je dit leest :mrgreen: Ik wel hahaha. Ik wist niet dat er zoveel kilheid bestond jegens katten en ben blij dat de mijne nog leven met deze mensen op de openbare weg. Of concentreerd het kattenhatend volk zich op een hondenforum :denken: Klinkt logisch he?
Ik heb geen flauw idee waarom er hier mensen zitten die hun eigen hond bijna heilig verklaren en een dier van een ander met het grootste gemak laten doodbloeden. Ik ben daar nooit moeilijk in geweest kwam er iemand met een nest kleine muizen zorgde ik daar net zo goed voor als voor een nest jonge honden. Ik erger me bijna nooit maar ik woon ook niet in dichtbevolkt gebied kan me wel voorstellen dat je daar kriegel van wordt maar kan me nooit voorstellen dat ik daar een dier voor zou laten opdraaien. Met mijn buren zit ik op de MSN :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Niekie
Zeer actief

Rataplan schreef:Denk nou even na :denken: Je kiest er zelf voor om in een enorm dichtbevolkt gebied van de wereld te gaan wonen en overal hekken om je begonia's te zetten een kat trekt zich van die onzin niets aan zijn terratorium is niet gelijk aan het register
Dat zeg ik. Kattenmensen trekken zich nergens iets van aan (ik had eerst staan asociaal, maar dit klinkt netter...). Het is toch de omgekeerde wereld?? JIJ kiest er zelf voor om in een enorm dichtbevolkt gebied te gaan wonen en nee, een kat ziet geen grenzen. Maar JIJ zou ze wel moeten zijn en jij zou moeten zorgen dat je katten wegblijven uit andermans tuinen.
Mijn hond ziet toch ook geen grenzen? Maar die laat ik toch ook niet overal en nergens rondstruinen. Wat maakt hem en zijn rechten zo anders dan die van een kat? Ik snap dat echt niet.
Als je zo nodig een beest wil dat blijkbaar buiten moet leven dan moet je inderdaad in een minder dichtbevolkt land gaan wonen....en niet andersom; dat mensen die geen last willen hebben dan maar moeten vertrekken. :19:
Groetjes Anique

Afbeelding
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Wil de hond schreef:Volgens mij is een deel van de oorzaak van de kattenhaat onder hondenliefhebbers gelegen in het feit dat veel baasjes op hun honden gaan lijken. Hond moet niks van katten hebben, dus baasje ook niet. Ik haat geen katten!!!!

Mensen die niet van katten houden, of er bang voor zijn, moesten eens weten wat een ontzettend fijne dieren het zijn. Dan zouden ze ongetwijfeld wel beter uitkijken, en niet zo moeilijk doen over de kat van de buren. Het probleem is dat die katten in mijn tuin lopen. Ik wil de buren wel eens horen als mijn honden door hun tuin gaat banjeren

Gutgutgut, een kat in je tuin, wat errruuuggg?JA. Want dan gaan mijn honden blaffen en dan krijg ik dus problemen. Moeten mijn honden dan maar niet blaffen en moet ik mijn honden dan maar binnen houden?

Katten hebben ook recht van leven, en als daar buitenlopen bijhoortHonden hebben ook recht van leven, maar die mogen ook niet zomaar overal los buitenlopen en al helemaal niet in de tuinen van anderen, dan moet dat maar, zelfs als het in andermans tuin is. Hier ben ik het dus echt niet mee eens. Ik wil ook de kippen, konijnen, paarden en goudvissen van een ander in mijn tuin hebben.

Katten doen veel meer als poepen en plassen, het lijken wel honden, of mensen. Ze zoeken ook gewoon een lekker rustig plekkie om relaxt van het leven te genieten.Dat doen ze dan maar lekker bij de eigenaar zelf in de tuin en niet in de mijne en ook niet in mijn huis
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”