Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke oefeningen...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Wat ik persoonlijk ook belangrijk vind is dat de honden op elk moment moeten gaan zitten wanneer ik dat zeg. Op afstand dus.
Ik vind dit belangrijk want tijdens het wandelen kom ik nog wel eens fietsers tegen en dan moeten ze van mij zitten, anders gaan ze ervoor lopen of laten ze de fietsers schrikken.
Oh nog iets, de eerste keer dat mijn honden een (galoperend/dravend) paard zagen begonnen ze te blaffen. Misschien dat je daar iets mee kan doen, aangezien er ook honden zijn die er achteraan rennen. Erg gevaarlijk!
Als de honden iets ouder zijn en wat groter, leren naast de fiets te lopen.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Het belangrijkste vind ik van een cursus als ik er ooit weer naar toe zou gaan dat je de baasjes niet een onzeker gevoel gaat geven. Vooral als het je eerste hond is. Iedereen moet alles voor een eerste keer leren. daar heb je tijd voor nodig.

Ik kreeg na twee lessen te horen dat ik nog heel wat aan de band tussen mij en mijn hond moest doen. terwijl ik heel erg mijn best deed. Ik had gewoon een hyper hondje. En kreeg dus echt zijn aandacht niet gevangen tussen zoveel andere pups. Maar als we zonder afleiding waren dan hadden we het prima samen. Ik deed veel met hem en speelde veel.

Maar ze gaven me het gevoel dat ik mijn pup een beetje verwaarloosde met aandacht ofzo. Terwijl ze me twee keer hadden gezien.

Aangezien ik nogal een kneus ben wat dat betreft... :pffff: heb ik me dat heel erg aangetrokken. Nu zou ik dat denk ik anders oppakken. Maar het heeft veel invloed gehad op het plezier wat ik had met mijn pup. Ik werd veel krampachtiger en dat voelt een hond, dus het werkt avererchts..........
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Baily schreef:Het belangrijkste vind ik van een cursus als ik er ooit weer naar toe zou gaan dat je de baasjes niet een onzeker gevoel gaat geven. Vooral als het je eerste hond is. Iedereen moet alles voor een eerste keer leren. daar heb je tijd voor nodig.

Ik kreeg na twee lessen te horen dat ik nog heel wat aan de band tussen mij en mijn hond moest doen. terwijl ik heel erg mijn best deed. Ik had gewoon een hyper hondje. En kreeg dus echt zijn aandacht niet gevangen tussen zoveel andere pups. Maar als we zonder afleiding waren dan hadden we het prima samen. Ik deed veel met hem en speelde veel.

Maar ze gaven me het gevoel dat ik mijn pup een beetje verwaarloosde met aandacht ofzo. Terwijl ze me twee keer hadden gezien.

Aangezien ik nogal een kneus ben wat dat betreft... :pffff: heb ik me dat heel erg aangetrokken. Nu zou ik dat denk ik anders oppakken. Maar het heeft veel invloed gehad op het plezier wat ik had met mijn pup. Ik werd veel krampachtiger en dat voelt een hond, dus het werkt avererchts..........
Hier kan ik mij volledig bij aansluiten.
Als je zoals ik al niet zoveel zelfvertrouwen hebt, dan werd het bij mij op de training een ramp natuurlijk.
Toen dat voorval gebeurde met het omhoog trekken van Luka
en het door elkaar schudden wist ik niet wat er gebeurde, ik stond perplex
en de trainster zei dan nog : als ie het nu niet leerd, zal hij het nooit leren.
Zoiets vergeet je niet.
Je word bevestigd in je onkunde als baas, en pleine public.
En dan zou je nog iets moeten doen met je hond dat volledig tegen je natuur indruist, door elkaar rammelen.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik denk ook aan info naar baas toe
over situaties die je kan tegenkomen
zoals baknijd, agressie naar andere honden toe, wat te doen
als je hond aangevallen word, etc....
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding