Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tja, dat had ik niet verwacht

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

tja, dat had ik niet verwacht

Ongelezen bericht door Jacky »

Odin wordt steeds dominanter, beslist niet naar ons toe, maar net naar mijn dochtertje gromde hij toch even
Ze had twee stukjes appel, ik zei, geef maar aan Odin en Ivan. Aangezien krista stapel is met de hondjes stond ze ze nog even lekker te knuffelen. Begint odin daar een partij te grommen. Ik schrok er van, trok krista weg van Odin en kijk wat er aan de hand is. Zit hij nog steeds met zijn stukje appel.. Ik snap het wel, hij wil zijn appel eten en Krista zit hem te knuffelen. Krista huilen, ik haar uitleggen waarom hij gromt en als hij gromt dat ze dan weg moet lopen in ieder geval los laten etc.
Had dit niet verwacht, hier is beslist geen baknijd etc. ja onderling, als Ivan probeert zijn bak leeg te eten, maar ik kan gewoon met mijn handen in zijn bak.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: tja, dat had ik niet verwacht

Ongelezen bericht door malinois »

jholsheimer schreef:Odin wordt steeds dominanter, beslist niet naar ons toe, maar net naar mijn dochtertje gromde hij toch even
Ze had twee stukjes appel, ik zei, geef maar aan Odin en Ivan. Aangezien krista stapel is met de hondjes stond ze ze nog even lekker te knuffelen. Begint odin daar een partij te grommen. Ik schrok er van, trok krista weg van Odin en kijk wat er aan de hand is. Zit hij nog steeds met zijn stukje appel.. Ik snap het wel, hij wil zijn appel eten en Krista zit hem te knuffelen. Krista huilen, ik haar uitleggen waarom hij gromt en als hij gromt dat ze dan weg moet lopen in ieder geval los laten etc.
Had dit niet verwacht, hier is beslist geen baknijd etc. ja onderling, als Ivan probeert zijn bak leeg te eten, maar ik kan gewoon met mijn handen in zijn bak.
zou je dochtertje leren als je hond eten heeft mag je er niet bij komen...
ik wil het sowieso nooit hebben dat iemand aan m'n honden komt terwijl ze aan het eten of kluiven zijn. Ik kan het wel maar zelfs ik doe het in prinicipe nooit zou niet weten waar dat goed voor zou zijn...
Maar dat jij met je handen in z'n bak kan komen wil niet zeggen dat iedereen dat kan... Voor je dochter heeft ie in ieder geval veel minder ontzag dan voor jou...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Waar het goed voor is??

Dat je ten alle tijden iets af kunt pakken van je hond. Toch?
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik denk dat als een hond geen baknijd heeft, dat nog niet wil zeggen dat hij andere dingen ook niet verdedigt.
Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Re: tja, dat had ik niet verwacht

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

malinois schreef:
jholsheimer schreef:Odin wordt steeds dominanter, beslist niet naar ons toe, maar net naar mijn dochtertje gromde hij toch even
zou je dochtertje leren als je hond eten heeft mag je er niet bij komen...
ik wil het sowieso nooit hebben dat iemand aan m'n honden komt terwijl ze aan het eten of kluiven zijn. Ik kan het wel maar zelfs ik doe het in prinicipe nooit zou niet weten waar dat goed voor zou zijn...
Maar dat jij met je handen in z'n bak kan komen wil niet zeggen dat iedereen dat kan... Voor je dochter heeft ie in ieder geval veel minder ontzag dan voor jou...
Ik wil het ook niet hebben dat de kinderen erbij komen. Van niemand eigenlijk. Ik weet dat Beau het niet bij mij zal doen maar ik laat haar ook met rust.

Schrok je dochter niet van het gegrom? ( voordat jij ingreep uiteraard)
Of had ze daar niet eens de kans voor omdat jij haar al voor was?

Mijn zoon heeft het 1x geprobeerd toen Beau wat jonger was maar die schrok er niet van. Vandaar mijn vraag.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Kijk Jacky, en daarom mag je kinderen en honden nou niet alleen laten. :wink: Dit had je niet kunnen voorkomen, dit soort dingen gebeuren. Het wil overigens niet zeggen dat Ivan ook gebeten had.
Mijn ouders vonden het vroeger goed dat ik "meekluifde" aan de kluif van Katja, die dan woest grommend op zo'n 10 cm van mijn gezicht naar haar kluif zat te staren. Ik gromde dan heel hard terug dan dat vond ik leuk. :roll: Laten we het niet hebben over mijn onverantwoordelijke ouders, maar wel over het feit dat Katja mij nooit of te nimmer gebeten heeft. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken, maar ik zou er niet meer van maken van het was. Het was iets dat nou eenmaal kan en waar jij niets mee kan om dat te verhelpen.

Het enige wat je de volgende keer wel moet doen is Ivan de kamer uitschelden inplaats van je dochter wegtrekken. Je beloont Ivan namelijk nu en vertelt hem dat hij hoger in rang is dan je dochter. je hebt hem nu immers gesteund in het conflict en dat moet je nooit meer doen.
Altijd je dochter steunen!!!
Verder als je twijfelt over de rangorde..trek de regels even strakker aan. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marja schreef:Waar het goed voor is??

Dat je ten alle tijden iets af kunt pakken van je hond. Toch?
IK kan ook alles afpakken maar doe het zo goed als nooit behalve buiten als ze iets 'verkeerds' te pakken hebben.. maar daarom zie ik het nut niet om steeds iets af te pakken. Heb het ze ook nooit geleerd o.i.d.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Eline* schreef:Kijk Jacky, en daarom mag je kinderen en honden nou niet alleen laten. :wink: Dit had je niet kunnen voorkomen, dit soort dingen gebeuren. Het wil overigens niet zeggen dat Ivan ook gebeten had.
Mijn ouders vonden het vroeger goed dat ik "meekluifde" aan de kluif van Katja, die dan woest grommend op zo'n 10 cm van mijn gezicht naar haar kluif zat te staren. Ik gromde dan heel hard terug dan dat vond ik leuk. :roll: Laten we het niet hebben over mijn onverantwoordelijke ouders, maar wel over het feit dat Katja mij nooit of te nimmer gebeten heeft. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken, maar ik zou er niet meer van maken van het was. Het was iets dat nou eenmaal kan en waar jij niets mee kan om dat te verhelpen.

Het enige wat je de volgende keer wel moet doen is Ivan de kamer uitschelden inplaats van je dochter wegtrekken. Je beloont Ivan namelijk nu en vertelt hem dat hij hoger in rang is dan je dochter. je hebt hem nu immers gesteund in het conflict en dat moet je nooit meer doen.
Verder als je twijfelt over de rangorde..trek de regels even strakker aan. :wink:
helemaal mee eens eline, niet meer van maken dan het is.
Diesel doet dit heel soms bij julia.
Bijvoorbeeld vanavond.
Papa komt thuis, dus alle kinderen en de hond stuiteren door de woonkamer.
Aaaah, papa/baasje is thuis, stoeien...
Papa gaat naar boven om om te kleden, diesel pakt zijn trektouw en julia stuitert op Diesel af en slaat zijn armen om zijn nek.
GROM
Niet gemeen of bedreigend maar gewoon GROM
"ik wil dit nu niet"
Hij heeft dat wel vaker gedaan, gewoon als hij geen zin ergens in heeft, en alleen bij haar (zij is de jongste) en ze weet nu dan ook dat als hij bromt of gromt ze gewoon moet ophouden.
Ik vergelijk het in zijn en haar geval altijd met situaties met haar broer of zus, als ze roepen "kappen nou met duwen/klieren/kietelen/opmij zitten...."(dat doet ze bij hun hoor, niet bij Diesel :mrgreen: )
Het fijne is dat zij naar hem 'luistert' en dat hij haar sinds een tijdje ook opzoekt om te spelen.
Maar ik houd het altijd in de gaten. :wink:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

vergeet nog iets...
Ik schrok me ook wild toen hij dat voor de eerste keer deed.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Kijk Jacky, en daarom mag je kinderen en honden nou niet alleen laten. Dit had je niet kunnen voorkomen, dit soort dingen gebeuren. Het wil overigens niet zeggen dat Ivan ook gebeten had.
Mijn ouders vonden het vroeger goed dat ik "meekluifde" aan de kluif van Katja, die dan woest grommend op zo'n 10 cm van mijn gezicht naar haar kluif zat te staren. Ik gromde dan heel hard terug dan dat vond ik leuk. Laten we het niet hebben over mijn onverantwoordelijke ouders, maar wel over het feit dat Katja mij nooit of te nimmer gebeten heeft. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken, maar ik zou er niet meer van maken van het was. Het was iets dat nou eenmaal kan en waar jij niets mee kan om dat te verhelpen.

Verder als je twijfelt over de rangorde..trek de regels even strakker aan.

Krista schrok zo dat ze begon te huilen. Ik heb haar weggetrokken maar intussen wel gescholden op odin hoor, heb hem ook nog bij zijn snuit gepakt, hij was helemaal onder zijn kleed gekropen. Rangorde problemen heb ik niet met de honden, ik ben de baas en verder niemand anders.
Ik schrok gewoon enorm, omdat de honden echt stapel zijn op onze kinderen, ze kruipen zelf altijd tegen ze aan. Het is gewoon voor het eers dat hij dit deed.

Ik laat de kinderen ook nooit alleen, als daar een heel precies in is, ben ik dat wel :pffff: :mrgreen: , ze gaf ze gewoon beiden een stuk appel en knuffelde ze nog even.
De kinderen weten ook precies wat wel en niet kan bij de honden, dat heb ik echt allemaal vertelt, alleen ze wilde hem even knuffelen. Doet ze ook nooit weer als hij iets heeft.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

jholsheimer schreef:Krista schrok zo dat ze begon te huilen. Ik heb haar weggetrokken maar intussen wel gescholden op odin hoor, heb hem ook nog bij zijn snuit gepakt, hij was helemaal onder zijn kleed gekropen. Rangorde problemen heb ik niet met de honden, ik ben de baas en verder niemand anders.
Ik schrok gewoon enorm, omdat de honden echt stapel zijn op onze kinderen, ze kruipen zelf altijd tegen ze aan. Het is gewoon voor het eers dat hij dit deed.

Ik laat de kinderen ook nooit alleen, als daar een heel precies in is, ben ik dat wel :pffff: :mrgreen: , ze gaf ze gewoon beiden een stuk appel en knuffelde ze nog even.
De kinderen weten ook precies wat wel en niet kan bij de honden, dat heb ik echt allemaal vertelt, alleen ze wilde hem even knuffelen. Doet ze ook nooit weer als hij iets heeft.
Dan heb je het gewoon goed gedaan Jacky! :ok: Niet leuk, maar er is verder ook niets aan de hand. Grommen als je lekkers hebt zegt ook helemaal niet dat Ivan niet stapel is op je kleine meisje.
Allemaal wat geleerd en klaar..toch? :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”