Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Titel aangepast door moderator

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Moderatorteam schreef:Naam van de fokker weggehaald ivm de volgende regel:
Het negatief noemen van personen, instellingen, organisaties en internetsites is niet toegestaan.
Maarrr... :mrgreen:

Door de topicstarter is de naam van de fokker niet negatief bedoeld en in verdere berichtjes ook niet. Zou dat betekenen dat als een heel topic positief over een fokker wordt geschreven en één persoon noemt iets negatiefs, dat daardoor direct de hele topic gecensureerd wordt? Bijvoorbeeld? Vraag ik me af? :wink:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Haha, vind jij dat deze fokker dan ergens ondanks de mitsen en maren nog goed uit de verf komt, kom op.
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Nee. :mrgreen:

Maar, stel dat ik mij geroepen zou voelen om in de verdediging te springen, dan kan dat niet aangezien het nu niet meer duidelijk is om welke fokker het gaat.

Maar dit allemaal in theorie... :wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Lucyanne schreef:
Moderatorteam schreef:Naam van de fokker weggehaald ivm de volgende regel:
Het negatief noemen van personen, instellingen, organisaties en internetsites is niet toegestaan.
Maarrr... :mrgreen:

Door de topicstarter is de naam van de fokker niet negatief bedoeld en in verdere berichtjes ook niet. Zou dat betekenen dat als een heel topic positief over een fokker wordt geschreven en één persoon noemt iets negatiefs, dat daardoor direct de hele topic gecensureerd wordt? Bijvoorbeeld? Vraag ik me af? :wink:
De topic is te lang onopgemerkt gebleven door ons. Normaal gesproken kan zo'n vraag gesteld worden en dan zetten wij er direct bij dat informatie over de fokker via pb's moet gaan (dit gezien het reglement).
Aangezien er al zoveel reacties waren op de betreffende fokker, konden we dat in dit geval niet doen of we moesten ervoor kiezen om alle reacties weg te halen en alleen de vraag te laten staan :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

IK moet zeggen dat de puppykamers er netjes uitzien.. Alleen lijkt mij het alles behalve hygienisch als alle pups dicht bij elkaar zitten. Stel je krijgt een ziekte, dan zijn al je pups besmet ermee...

Nee ik vind dit geen goede fokker
Bo Ghy
Actief

Ongelezen bericht door Bo Ghy »

...en als ik nou zeg; Bij deze fokker...(link)..., ben ik geweest, kijk maar eens op zijn site. Mag dat wel???? :denken:
Groetjes, Renée en Bo Ghy

Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

jidde schreef:IK moet zeggen dat de puppykamers er netjes uitzien.. Alleen lijkt mij het alles behalve hygienisch als alle pups dicht bij elkaar zitten. Stel je krijgt een ziekte, dan zijn al je pups besmet ermee...

Nee ik vind dit geen goede fokker

hmmm maar as je een virus heb wa door middel van lucht verspreid zit je ook met het zelfde probleem, dus vind ik dat die vlieger niet op gaat.
plus voor dat een virus zig openbaart is de incubatie tijd al voorbij en zijn de ander puppen dus ook besmet, of je moet overal een steriel pak aan trekken en door spesiaale badjes lopen :denken: zie je het voor je

mol :8):
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik vind die feestslingers in de gemeenschappelijke werpkamer getuigen van smaak, wansmaak.

Via de foto van diezelfde werpkamer kom ik overigens nog steeds terecht op de site van deze hondenvermeerderaar. In een paar weken tijd 4 nesten geworpen onder zijn beheer. Een stevige produktie.

Raar zootje hoor, deze fokkerij, ik zou maar lekker doorgaan met informeren naar een betrouwbare fokker, want deze lijkt nergens op. Is mijn indruk.

Vraag eens bij bvb. de ARFE of ze daar niet iemand kennen die goed bezig is.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Zullen we hier on topic blijfen en vragen over ons beleid behandelen in de rubriek die daarvoor bestemd is? Vragen over het forum.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Bo Ghy
Actief

Ongelezen bericht door Bo Ghy »

M@ri@nne schreef:Zullen we hier on topic blijfen en vragen over ons beleid behandelen in de rubriek die daarvoor bestemd is? Vragen over het forum.
Da's een strak plan! :mrgreen:
Groetjes, Renée en Bo Ghy

Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Als ik het zo lees... marktplaats...bulldoggen fokken dan heb ik wel een idee welke het is..... Volgens mij heeft hij ook een nieuw ras 'gemaakt' :roll: is met Renaissance Bulldog.... Kan dat kloppen??
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Das weer een andere volgens mij! :wink:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

sypke schreef:ze hebben een website:

Adres verwijderd door moderator
Afbeelding
tlijkt wel een cabardoeshke.
:mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Mama Sanneke schreef: tlijkt wel een cabardoeshke.
Een watte ???
Patrol
Zeer actief

linda schreef:Das weer een andere volgens mij! :wink:
Oh ok... ja ik heb het topic niet op tijd gelezen.... :wink:
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

sirene schreef:
Mama Sanneke schreef: tlijkt wel een cabardoeshke.
Een watte ???
Een huisje voor dames van lichte zeden. :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

:N: Foei!!! :mrgreen:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Hofkicks
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Hofkicks »

Een ARFE stamboom kan ook worden afgegeven bij kruisingen. Deze stamboom is niet officieel erkend natuurlijk, maar kan zeker helpen als je hond in beslag wordt genomen. Olde English en Amerikaanse Bulldogs zijn beide niet erkende rassen, dus alleen m.b.v. zo'n stamboom kan je aantonen dat je geen pitbull - kruising hebt. Dan is het natuurlijk nog de vraag of de rechter deze stamboom accepteert, maar er zijn al verschillende honden mee vrij gekregen.
Groetjes Denny & Elke en een pootje van Pearl & Tyson
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Misschien moet de topicstarter zich nog maar eens iets verder verdiepen in het "nemen van een hond" :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Hofkicks
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Hofkicks »

Je kan een ARFE-stamboom nooit meteen meegeven want die dienen net als iedere stamboom aangevraagd te worden. Er komt behalve de bloedlijn en het ras ook de naam van de pup op te staan en het adres van de nieuwe eigenaar. Lijkt me niet dat je dit al van te voren weet.
Groetjes Denny & Elke en een pootje van Pearl & Tyson
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Een ARFE stamboom is een afstammingsbewijs en die kun je heel snel in huis hebben.
Brigitte
Zeer actief

Suzanne de Lange schreef:Krijgt de Old English Bulldog al een officiële stamboom? Ik wist niet dat ze als erkend ras gezien werden? Maar ik ben helemaal niet thuis in dit ras dus wie weet zit ik er helemaal naast hoor!
Nee, ze kunnen een ARFE afstammingbewijs krijgen. Maar voor 'ons' AB mensen is dat gewoon een stamboom :wink:
Brigitte
Zeer actief

famdroopy schreef:ja is mijn eerste hond dus weet het ook niet waar moet ik letten als ik daar misschien heen ga de pup is vandaag gezondverklaart door huisarts
Als je een goede Old fokker zoekt weet ik er wel wat voor je :wink:

Alleen zijn heel veel Olde's niet de originele maar kruisingen van Amerikanen en Engelse Bullen.
Brigitte
Zeer actief

famdroopy schreef:en ze komen op sbs 6 ook niet zomaar lijkt mij
nee, kom je zeker niet zomaar op :roll:
Brigitte
Zeer actief

Patrol schreef:Als ik het zo lees... marktplaats...bulldoggen fokken dan heb ik wel een idee welke het is..... Volgens mij heeft hij ook een nieuw ras 'gemaakt' :roll: is met Renaissance Bulldog.... Kan dat kloppen??
Nee, heeft hij niet. Daar is iemand in Amerika al 15 jaar mee bezig en er worden er nu naar Nederland en Duitsland geimporteerd :wink:
Patrol
Zeer actief

Brigitte schreef:
Patrol schreef:Als ik het zo lees... marktplaats...bulldoggen fokken dan heb ik wel een idee welke het is..... Volgens mij heeft hij ook een nieuw ras 'gemaakt' :roll: is met Renaissance Bulldog.... Kan dat kloppen??
Nee, heeft hij niet. Daar is iemand in Amerika al 15 jaar mee bezig en er worden er nu naar Nederland en Duitsland geimporteerd :wink:
Nee, ik had inderdaad de verkeerde voor mij. Die ik wel bedoelde heeft wel dat nieuwe ras geimporteerd, maar is volgens mij niet helemaal zuivere, fokker koffie! Maar dat is puur gevoelsmatig hoor!
Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

mja ik vind het persoonlijk ook niks. Ik zou altijd goed rondkijken bij "fokkers" die een flink aantal nesten hebben liggen of pas hebben gefokt. Je weet het maar nooit. Maar ik ben geen voorstander van dit soort "productiefokken" en zal dus ook nooit een pup bij zo iemand kopen. Dat iemand een keer 2 nesten tegelijk heeft ala.... Maar joost mag weten hoeveel nesten in een korte periode.. mnee niks voor mij. Ik zou het neit doen.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”