Dat ga ik niet nogmaals uitleggen hoorDingo schreef:Jaja, en deze katten komen dus s'nachts, zodat ik de volgende ochtend, als de kat weer heerlijk bij zijn baasje thuis ligt, met een lege darm, de drollen kan dreggen uit mijn tuin. Nee sorry Caro, als iemand een huisdier aanschaft, dan heb je daarvoor te zorgen, en je verantwoordelijk te nemen. Dingo zou ook graag de hele dag door blaffen, maar daar worden de buren niet blij van, en dus heb ik maar te zorgen dat het binnen de perken blijft.Stang schreef:NeeheeeeeeeeeDingo schreef:Alsof je de hele dag staat te posten met een emmer water...Ik vraag me af als mijn hond bij iedereen in de tuin zou schijten, en graven, of ze ook genoegen zouden nemen met:"Ach meneer, gewoon een emmer water gooien hoor, dan gaat hij vanzelf wel een tuintje verder"...
![]()
Het gaat erover dat je even in de tuin kijkt of er een kat zit als je hond een katkiller is.
Het gaat er niet over dat als je hond uren buitenzit dat je dan gaat lopen posten; logisch doe je dat niet.
Maar even alvorens je hond in de tuin te doen dus even te kijken. Ben je die kat dan spuugzat, pak je een emmer water (of een waterpistool) en gooi/spuit je hem nat. Even werk, maar daarna (of na een paar keer) heb je nooit meer last van die kat.
Als je kat zo graag buiten komt, waarom geen lijntje en een blokje om???????
Dat kan je geloven of niet, maar ik weet dat het zo is.
En verder is mijn mening dat ik het zwaar overtrokken allemaal vind. En ja: ik heb ook buurkatten die in mijn tuin schijten! Zo fris vind ik dat ook niet, maar een paar tuinhandschoenen aan en een schepje en de zooi is weer weg.
Ik blijf het echt een hoop gezeur om praktisch niets vinden (enkele gevallen dan uitgezonderd) en snap niet dat mensen zich zo kunnen ergeren aan dieren.