Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat in de tuin en dan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Dingo schreef:
Zoie schreef:
maxcola schreef: Ja,gedurende 18 jaar.En nog maar eens:ik heb geen hekel aan katten maar wél aan de houding van de eigenaren.
Maar wat ik bij jou een beetje mis is enig begrip voor de behoeften van de kat. Ik kan m'n kat niet uitlaten, dus wat moet ik dan ? De hele dag binnen houden omdat jij er last van hebt.

Nou zo eenvoudig is dat niet, want er zijn gewoon meerdere belangen in het spel.
Nee, JIJ schaft een huisdier aan, niet de buren of iemand in de straat erachter. Dus jij bent verantwoordelijk voor de behoeftes van je kat. Je kunt je kat wel degelijk uitlaten hoor, doet mijn overbuurman ook elke dag eventjes :wink:
Bruintje was een aanloop zwervertje, en moetsjie een verstoten kitten van een zwerfkat. Mag je van mij aanschaffen noemen hoor. Maar als jij zo legalistisch zit te redeneren, waar is dan die wet die het mij verplicht mijn katten binnen te houden of aan een lijntje uit te laten ?
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Een hele goeie vraag Jan! :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Senta schreef: Dat kan allemaal best waar zijn, maar er wordt hier door verschillende mensen ontkend dat je van katten ook overlast kunt hebben, net als van honden, kinderen, brommertjes etc.
Wie ontkent dat? Ik? Ik zeg inderdaad dat de overlast van katten echt beperkt genoemd kan worden als we niet over een zwerfkatten-kolonie praten.
Maar zoals je nu zelf al aangeeft ben jij het type dat overal last van zou kunnen krijgen. Kinderen, honden, brommers......de dagelijkse dingen in het leven dus. :wink:
Ik kan daar dus geen overlast van hebben, want hoe hard een brommer ook bromt als ik tv kijk merk ik er niks van :19: Wordt ik een keer wakker van krijsende katten dan draai ik me om en als de kinds van de buren uit hun pan gaan dan denk ik in mijn hoofd dat ze vast enorme lol hebben. Ik heb boven een hond gewoond met verlatingsangst, die blafte en gilde non-stop door een kartonnen muurtje. Ik had die mevrouw het leven wel zuur kunnen maken door een aanklacht in te dienen maar ik wist dat ze het niet kon helpen en al minimaal wegging. Dan is het zo, ook al jankt die hond de halve nacht, van mij hoeft hij niet weg of naar een pension als ze een keer een paar uur weg moest :ok: Oordopje in en slapen, dan leef je het langst :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: katen haat

Ongelezen bericht door marian* »

sandra pethome schreef:ik heb al in de gaten dat dit forum
behoorlijk wat kattenhaters bezit jammer !!
CATlover
Je leest verkeerd.
Er zitten hier geen kattenhaters.
Wél zitten er hier mensen die moeite hebben met de houding van katteneigenaren.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

maxcola schreef:
CATlover
Je leest verkeerd.
En dan zitten hier ook nog mensen die zich heel verkrampt afvragen of zij wettelijk gezien aansprakelijk zijn voor door hun hond aan een kat toegbrachte schade.
laeken
Zeer actief

maxcola schreef:
CATlover
Je leest verkeerd.
Wat in de praktijk dus neerkomt op het binnenhouden van buitenkatten, ze alleen met een touwtje op straat te laten komen en als ze in andermans tuinen komen wordt niet eens de moeite genomen door een hondeneigenaar te voorkomen dat hij doodgebeten wordt. :ok:

Dat noem ik geen moeite met katteneigenaren maar meer het leven van katten ruiineren om een drol in de tuin die 90% zeker weer van een andere kat is dan de kat van de buren die je zonder probleem tot 10 jaar binnen-opsluiting zou willen veroordelen :denken:

Ik heb een stelling voor je om je eens tot nadenken aan te zetten.

Wat vindt jij van het binnen op moeten sluiten van je buitenkat als ik je met 100% zekerheid durf te beweren dat dat hetzelfde betekend voor die kat als dat het voor ouw honden zou betekenen dat ze niet meer buiten mochten. Geloof me dat is zo. Daarom KAN een buitenkat niet opgesloten worden. Hij wordt gek, soms vals en in ieder geval sloopt hij alles uit frustratie. :19: Ik zou hem dus in de praktijk weg moeten doen naar iemand waarvan de buren niet zeuren, daar komt het op neer dan.

Moet dat om een drol in je tuin? Wat nou als de buren je een mooie plant geven? Of een ander gebaar van we begrijpen het echt maar we willen niet ons huisdier wegdoen om die drol eens in de week.

PS ga die stelling niet onderuit halen want alle katteneigenaren zullen dat beamen en jij hebt geen katten. Ik heb er een heeeeeeleboel gehad, van zwerver tot eigen kittens.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

maxcola schreef:Max is een regelrechte kattenhater,maar er zitten hier regelmatig katten in de tuin die tot nu toe altijd hebben kunnen ontsnappen
maxcola schreef:
Je leest verkeerd.
We mogen dus aannemen dat het gezegde een hond gaat op zijn baas lijken hier niet van toepassing is.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Zulke gebaren doen het altij dgoed Marc en het scheeld een hoop ellende.
Net als dat ik aangaf dat wij het rooster maakte en plaatste zodat de buren geen last meer had van mijn kat in zijn slaapkamer.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

chrico schreef:Zulke gebaren doen het altij dgoed Marc en het scheeld een hoop ellende.
Net als dat ik aangaf dat wij het rooster maakte en plaatste zodat de buren geen last meer had van mijn kat in zijn slaapkamer.
Inderdaad onze buren hebben vogels en waren ook eerst bang toen wij hier kwamen wonen voor hun pietjes en poep in de tuin.
Gelukkig gaan onze katten op de bak,en heel soms loopt tijger mee met honden uitlaten en gaat dan in de bosjes bij de honden zitten en de vogels laten ze met rust.
Uiteraard hebben wij hier gewoon met elkaar over gesproken en hebben wij aangegeven als hun vogels door onze katten in gevaar zouden komen dat wij maatregelen zouden treffen.
Je kunt het gewoon oplossen door er over te praten met elkaar en wij houden de katten wel 'snachts binnen ook gezien hun leeftijd 17 en 19.
Heb de buren nog nooit bloemen hoeven geven voor de katten maar wel een keer omdat Tash had zitten gillen omdat zij zichzelf in de bijkeueken had opgesloten en hun konden daar toen erg om lachen.
Leven en laten leven zeg ik maar zo.
Kan best voorstellen dat je overlast hebt van iets maar zoals het hier af en toe beschreven word denk je dat er een kudde olifanten door de tuinen gaat en ook naar dat formaat poep achterlaat.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

maxcola schreef:
Eline* schreef:Kan je zoiets niet navragen bij de politie? Dan weet je zeker hoe of wat..en vertel het hier dan ook even! :mrgreen: :wink:
Zal ik doen :ok:
nou heb ik niet alle twintig-en-nog-wat pagina's gelezen, maar dat vraag ik mij ook wel 'ns af.

gewoon, uit belangstelling hoe het wettelijk gezien in zijn werk gaat.

ik hou niet van katten. ik vind het rare, enge en vieze beesten. de mormels vermoorden poesjes als ik ze hun gang laat gaan. dat mag niet van mij.

ik erger mij wild aan katten en hun gedragingen. ik erger me nog wilder aan kattenbazen die hun dieren slecht in de gaten houden en maar aannemen dat ze een vrijbrief hebben om hun dieren vernielingen aan te laten richten. vooral het gemoord onder de door mij geliefde vogels stoort me mateloos.

maar het is zo. ik probeer ze zo goed en zo kwaad als het kan uit de tuin te weren. de mormels mogen niet in hun eentje in mijn achtertuin. zo leven we een beetje om elkaar heen, ik als mormelbaas met mijn dieren en de kattenbazen met hun dieren.

laatst bevond zich een kat in een officieel hondenlosloop-parkje hier in de buurt. je kan al raden wat er gebeurde. gode zij gedank kon de kat zich nog net het vege lijf redden door in een boom te klimmen. dan scheld ik me de longen uit m'n lijf maar weet tevens niet hoe snel ik de mormels aan moet lijnen. ze hoeven niet dood van mij, die katten. maar ik zie ze liever niet.
marian*
Erelid
Contacteer:

Wil de hond schreef:
maxcola schreef:
CATlover
Je leest verkeerd.
En dan zitten hier ook nog mensen die zich heel verkrampt afvragen of zij wettelijk gezien aansprakelijk zijn voor door hun hond aan een kat toegbrachte schade.
En wat heeft dat precies met elkaar te maken?
Door de houding van die eigenaar is het die kat mogelijk om ongewenst bij mij in de tuin te verschijnen toch?Als die kat een eigenaar heeft,tenminste.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

:smile: :smile:
Meer pagina's dan een hondenonderwerp. :denken:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
marian*
Erelid
Contacteer:

MARC_S schreef:
maxcola schreef:
CATlover
Je leest verkeerd.
Wat in de praktijk dus neerkomt op het binnenhouden van buitenkatten, ze alleen met een touwtje op straat te laten komen en als ze in andermans tuinen komen wordt niet eens de moeite genomen door een hondeneigenaar te voorkomen dat hij doodgebeten wordt. :ok:

Dat noem ik geen moeite met katteneigenaren maar meer het leven van katten ruiineren om een drol in de tuin die 90% zeker weer van een andere kat is dan de kat van de buren die je zonder probleem tot 10 jaar binnen-opsluiting zou willen veroordelen :denken:

Wat vindt jij van het binnen op moeten sluiten van je buitenkat als ik je met 100% zekerheid durf te beweren dat dat hetzelfde betekend voor die kat als dat het voor ouw honden zou betekenen dat ze niet meer buiten mochten. Geloof me dat is zo. Daarom KAN een buitenkat niet opgesloten worden. Hij wordt gek, soms vals en in ieder geval sloopt hij alles uit frustratie. :19: Ik zou hem dus in de praktijk weg moeten doen naar iemand waarvan de buren niet zeuren, daar komt het op neer dan.

Moet dat om een drol in je tuin? Wat nou als de buren je een mooie plant geven? Of een ander gebaar van we begrijpen het echt maar we willen niet ons huisdier wegdoen om die drol eens in de week.

PS ga die stelling niet onderuit halen want alle katteneigenaren zullen dat beamen en jij hebt geen katten. Ik heb er een heeeeeeleboel gehad, van zwerver tot eigen kittens.
Punt 1 klopt het zinnetje wat betreft het dood laten bijten wat mij betreft niet.Mijn honden mogen niets dood bijten.Punt.
Punt 2 gaat het niet om die ene drol in de tuin.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

tineke schreef:
maxcola schreef:Max is een regelrechte kattenhater,maar er zitten hier regelmatig katten in de tuin die tot nu toe altijd hebben kunnen ontsnappen
maxcola schreef:
Je leest verkeerd.
We mogen dus aannemen dat het gezegde een hond gaat op zijn baas lijken hier niet van toepassing is.
Precies :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik was er al bang voor, geen passend antwoord en dus geen oplossing :roll: Ook niet waar het dan wel om gaat dus laten we het maar zo en blijven we dan maar klagen om te kunnen klagen :19:

Zeg je dat ook als mensen met een kat aan de deur komen om over een oplossing te praten?

Punt 1, punt 2 en klaar is Klara........
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik was er al bang voor, geen passend antwoord en dus geen oplossing :roll: Ook niet waar het dan wel om gaat dus laten we het maar zo en blijven we dan maar klagen om te kunnen klagen :19:

Zeg je dat ook als mensen met een kat aan de deur komen om over een oplossing te praten?

Punt 1, punt 2 en klaar is Klara........

Ik vind het best dat mensen katten hebben(een groot deel van mijn familie heeft héél lieve katten :ok: )zolang ik er maar geen last van heb.
Net zoals die zelfde mensen geen last van mijn honden hoeven te hebben.
Afbeelding
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

MARC_S schreef:
Senta schreef: Dat kan allemaal best waar zijn, maar er wordt hier door verschillende mensen ontkend dat je van katten ook overlast kunt hebben, net als van honden, kinderen, brommertjes etc.
Wie ontkent dat? Ik? Ik zeg inderdaad dat de overlast van katten echt beperkt genoemd kan worden als we niet over een zwerfkatten-kolonie praten.
Maar zoals je nu zelf al aangeeft ben jij het type dat overal last van zou kunnen krijgen. Kinderen, honden, brommers......de dagelijkse dingen in het leven dus. :wink:
Ik kan daar dus geen overlast van hebben, want hoe hard een brommer ook bromt als ik tv kijk merk ik er niks van :19: Wordt ik een keer wakker van krijsende katten dan draai ik me om en als de kinds van de buren uit hun pan gaan dan denk ik in mijn hoofd dat ze vast enorme lol hebben. Ik heb boven een hond gewoond met verlatingsangst, die blafte en gilde non-stop door een kartonnen muurtje. Ik had die mevrouw het leven wel zuur kunnen maken door een aanklacht in te dienen maar ik wist dat ze het niet kon helpen en al minimaal wegging. Dan is het zo, ook al jankt die hond de halve nacht, van mij hoeft hij niet weg of naar een pension als ze een keer een paar uur weg moest :ok: Oordopje in en slapen, dan leef je het langst :wink:
Heb ik ergens gezet dat ik last heb van kinderen en brommertjes :denken:

Het is gewoon een feit dat er veel mensen zijn die zich daaraan ergeren.
Ik erger me ook niet aan katten. Alleen aan het feit dat katten alles mogen, zoals krijsen en overal poepen en als een hond het doet sstaat de wereld op zijn kop.
Ook heb ik geen hekel aan katten, wel aan katten die aan hun lot overgelaten worden zoals die kolonie zwerfkatten die jarenlang om en bij mijn woning gebivakkeerd hebben.
En daar zaten er gemiddeld vijftien, die allemaal door mijn bovenbuuf gevoerd werden en daardoor du smijn voorduer als restaurant ingang zagen. Ga daar maar eens met je honden langs. Ik kan je verzekeren dat dat niet lollig is (maar zal wel weer aan mij liggen).

Als je zelf geen katten hebt, dan kan de overlast van katten best groot worden. Net als de overlast door honden voor mensen die zelf geen hond hebben.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

MARC_S schreef:
maxcola schreef:
CATlover
Je leest verkeerd.

Waarom moet een mens eigenlijk een BUITENkat hebben als ie toch niet binnen kan, daar heb je toch geen dier voor genomen.

En dat krijsen en effe omdraaien??Kweet niet waar je woont, maar daar loopt dus weinig kattenspul rond, hier is het elke dag gekrijs, katten die elke nacht opnieuw gaan knokken.....echt hele lange tijd in patstelling staan wie er nu wie zal pakken, en maar gillen, of er is er weer eentje krols die alle katten lokt en die weer gaan knokken(dan maar te zwijgen hoe mijn honden dan tekeer soms kunnen gaan als het in HUN tuin gebeurt), en zelfs nog stoor ik me daar niet enorm aan, het is eerder de arrogante houding van eigenaren dat ze het niet erg vinden dat hun katje in mijn tuin schijt, nou heb ik er zover moeite mee dat de katteneigenaar(en kan me niet schelen welke)hem fijn in zijn tuin krijgt gegooid.En niet ermee komen dat ze dan hondendrollen van mij voor mijn deur gaan leggen, want ik woon niet op straat en ik ruim stront op en betaal belasting dus niemand kan aan me kop lullen daarover, doen ze het wel, dan hebben ze een probleem.

Je lult heel leuk Marc, maar je bent gewoon nu zo alles aan het romantiseren dat het leven tralala en blijblij is, maar helaas werkt het niet zo, want als je al merkt hoe jij je hier al kan ergeren aan mensen dan zal jij je net zo goed storen aan bepaalde dingen in het dagelijkse leven.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:
maxcola schreef:
CATlover
Je leest verkeerd.

Waarom moet een mens eigenlijk een BUITENkat hebben als ie toch niet binnen kan, daar heb je toch geen dier voor genomen.

En dat krijsen en effe omdraaien??Kweet niet waar je woont, maar daar loopt dus weinig kattenspul rond, hier is het elke dag gekrijs, katten die elke nacht opnieuw gaan knokken.....echt hele lange tijd in patstelling staan wie er nu wie zal pakken, en maar gillen, of er is er weer eentje krols die alle katten lokt en die weer gaan knokken(dan maar te zwijgen hoe mijn honden dan tekeer soms kunnen gaan als het in HUN tuin gebeurt), en zelfs nog stoor ik me daar niet enorm aan, het is eerder de arrogante houding van eigenaren dat ze het niet erg vinden dat hun katje in mijn tuin schijt, nou heb ik er zover moeite mee dat de katteneigenaar(en kan me niet schelen welke)hem fijn in zijn tuin krijgt gegooid.En niet ermee komen dat ze dan hondendrollen van mij voor mijn deur gaan leggen, want ik woon niet op straat en ik ruim stront op en betaal belasting dus niemand kan aan me kop lullen daarover, doen ze het wel, dan hebben ze een probleem.

Je lult heel leuk Marc, maar je bent gewoon nu zo alles aan het romantiseren dat het leven tralala en blijblij is, maar helaas werkt het niet zo, want als je al merkt hoe jij je hier al kan ergeren aan mensen dan zal jij je net zo goed storen aan bepaalde dingen in het dagelijkse leven.
bla bla bla ook gelul in de ruimte als jou hond op straat schijt bewijzen van omdat jij in de stad woont of in het park dan hebben mensen daar ook last van klaar, mensen hebben altijd over al last van.
mense last van mijn kat hebben hebben hun een brobleem ik niet maar zij wel willen ze er een probleem van maken mag kommaar op ,gaan die mensen hun hond op jutten om mijn kat op te jagen moeten ze dat ook proberen laat me niet zien want je hond krijg vliegles. kom nou toch man wat een kat schijt is niet in verhouding met wat een hond schijt.

alle 2 mijn katten lopen lekker los en er is hier gelukkig geen 1ne gek die het dan ook maar in ze bol haald mijn kat te terorieseren.

sterker nog kinderen komen aan de deur vragen waar Mouse is en of dat tie naar buiten mag.

mol :8):
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat onvoorstelbaar slecht kunnen sommige mensen lezen zeg :denken:

Het enige wat de 'tegenstanders' zeggen is dat ze geen last van de katten willen hebben en alle argumenten waarom sommige katten niet binnen te houden zijn, daar wordt of niet op gereageerd of meteen afgedaan als onzin.

Nogmaals: sommige katten worden compleet gestoord binnen!!! Wat moet er met die katten gebeuren volgens jullie dan? Moeten die een spuitje krijgen allemaal?
Een kat is nu eenmaal niet aan te leren in welke tuin ze wel of niet mogen, dat is onmogelijk. De enige mogelijkheid is dat de eigenaar van de tuin een emmer water richting de kat gooit.

En dat is niet afschuiven van verantwoordelijkheid: wat moet je dan als je een kat hebt die werkelijk niet binnen te houden is? Afmaken? wat voor keuze heb je dan als katteneigenaar om te doen als je kat compleet gestoord wordt binnen?
En onderschat dit niet, het is werkelijk waar; ik heb het zelf dus meegemaakt.

Ik wil wel weten wat jullie oplossing is hiervoor? Wat zouden jullie doen als je bijvoorbeeld in mijn geval een kat uit het asiel haalt alszijnde 'binnenkat' en het blijkt een totaal gestoorde kat binnen te zijn en als hij eenmaal naar buiten mag (na 1,5 jaar binnengehouden te hebben) het een gelukkige kat is.

Graag jullie oplossing hiervoor dan!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Heb helemaal geen probleem met een kat in de tuin, vind het leuke dieren en vind het jammer dat ik er allergies voor ben.
Misty daarentegen heeft er een grote hekel aan, maar mag er natuurlijk NIET achteraan jagen. Waar ik wel een hekel aan heb is de katteneigenaar hier in de buurt wiens kat andere dieren (katten, honden enzo.) echt aanvalt en die daar niets tegen doet, want zijn kat moet buiten kunnen. Er werd ergens gezegd dat je maar boe hoeft te roepen en ze zijn weg, maar dat geld duidelijk niet voor deze kat.
MAAR ZELFS DEZE KAT HOEFT NATUURLIJK NIET DOOD, alleen zou zijn baas ook eens mee moeten denken over een oplossing.
Groetjes, Corrie en Misty
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Stang schreef:Wat onvoorstelbaar slecht kunnen sommige mensen lezen zeg :denken:

Het enige wat de 'tegenstanders' zeggen is dat ze geen last van de katten willen hebben en alle argumenten waarom sommige katten niet binnen te houden zijn, daar wordt of niet op gereageerd of meteen afgedaan als onzin.

Nogmaals: sommige katten worden compleet gestoord binnen!!! Wat moet er met die katten gebeuren volgens jullie dan? Moeten die een spuitje krijgen allemaal?
Een kat is nu eenmaal niet aan te leren in welke tuin ze wel of niet mogen, dat is onmogelijk. De enige mogelijkheid is dat de eigenaar van de tuin een emmer water richting de kat gooit.

En dat is niet afschuiven van verantwoordelijkheid: wat moet je dan als je een kat hebt die werkelijk niet binnen te houden is? Afmaken? wat voor keuze heb je dan als katteneigenaar om te doen als je kat compleet gestoord wordt binnen?
En onderschat dit niet, het is werkelijk waar; ik heb het zelf dus meegemaakt.

Ik wil wel weten wat jullie oplossing is hiervoor? Wat zouden jullie doen als je bijvoorbeeld in mijn geval een kat uit het asiel haalt alszijnde 'binnenkat' en het blijkt een totaal gestoorde kat binnen te zijn en als hij eenmaal naar buiten mag (na 1,5 jaar binnengehouden te hebben) het een gelukkige kat is.

Graag jullie oplossing hiervoor dan!
Inderdaad Caroline, sommige katten zijn echt niet binnen te houden. Mijn ouders hadden er zo 1. Werd met een half jaar gek, aan een tuigje uitlaten was bij hem geen oplossing. Vond ie ook vreselijk. De enige oplossing was dus op tijd castreren en laten gaan. Regel was bij ons wel dat de kat 's nachts binnen moest blijven en dat accepteerde hij dus nog net aan. Dan lag ie dus op het voeteneinde van mijn ouders hun bed te pitten.
Moet zeggen dat in onze buurt niet extreem veel katten waren, maar ook niet heel weinig en eigenlijk zelden last daarvan gehad. Als er een kat in onze tuin zat te poepen werd er een beker water gegooid (ook als het onze eigen kat was). Later kwamen de honden erbij en toen hadden we eigenlijk helemaal geen last meer van vreemde katten in de tuin.

Mijn eigen katten komen zoals gezegd dus niet buiten o.a. omdat ik aan een zeer drukke weg woon. Dat heb ik ze als kitten gelukkig kunnen aanleren en ik kan nu de deur open laten staan en dan ruiken ze alleen even.
Ik heb geprobeerd ze te laten wennen aan een tuigje, maar dat vinden ze echt vreselijk.

Maar ik snap niet waarom mensen zo fel op katten zijn. Ja ze kunnen overlast veroorzaken. Maar zoals eerder gezegd is een kattendrol vele malen kleiner dan de gemiddelde hondendrol. En verder lijkt het me dat je wel degelijk een katteneigenaar kan aanspreken op de overlast. En zijn het zwerfkatten dan denk ik dat de dierenambulance of -bescherming de aangewezen organisatie is.
Je hoeft geen kattenliefhebber te zijn, maar als dierenliefhebber zou het leed dat een kat die door een hond wordt gegrepen je toch wel moeten raken lijkt me.

En Maxcola, je blijft steeds vragen naar een antwoord. Ik geloof dat ik op pagina 2 al heb aangegeven wat volgens mij het antwoord is op jouw vraag.
Als jouw hond de kat van een ander sloopt ben je dus verantwoordelijk voor het beschadigen van iemand zijn eigendom (huisdier wordt n.l. niet als levend wezen gezien, maar als eigendom gelijk aan b.v. een kast). Je kan dus op dat punt aansprakelijk worden gesteld.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:Waarom moet een mens eigenlijk een BUITENkat hebben als ie toch niet binnen kan, daar heb je toch geen dier voor genomen.
Waarom moet je een voliere? Een aquarium? Laat dat nu maar aan de mensen over die weten waarom ze een kat willen.
Een buitenkat neem je niet, dat wordt hij of dat wordt hij niet. Je denkt toch niet dat buitenkatten niet binnen komen? En dan nog :19:

En dat krijsen en effe omdraaien??Kweet niet waar je woont, maar daar loopt dus weinig kattenspul rond, hier is het elke dag gekrijs, katten die elke nacht opnieuw gaan knokken.....echt hele lange tijd in patstelling staan wie er nu wie zal pakken, en maar gillen, of er is er weer eentje krols die alle katten lokt en die weer gaan knokken
Het betreft dan gegarandeert ongecastreerde katers en die zijn vrijwel zeker van niemand. Je kan nauwelijks een ongecastreerde kater houden omdat hij stinkt en weg loopt.
Jouw probleem is dus meer de zwerfkatten dan huiskatten. Die hebben geen baas :idea:
(dan maar te zwijgen hoe mijn honden dan tekeer soms kunnen gaan als het in HUN tuin gebeurt),
Dat zou je ze kunnen afleren? Net als dat ik Wuilus moest afleren te blaffen als er mensen langs HAAR voortuin lopen. Dat lukt toch ook gewoon?

Jij zegt je honden in de tuin achter katten aan te sturen dus moet je niet zeuren als je ze nu wild hebt gemaakt op katten :roll:
en zelfs nog stoor ik me daar niet enorm aan, het is eerder de arrogante houding van eigenaren dat ze het niet erg vinden dat hun katje in mijn tuin schijt, nou heb ik er zover moeite mee dat de katteneigenaar(en kan me niet schelen welke)hem fijn in zijn tuin krijgt gegooid.En niet ermee komen dat ze dan hondendrollen van mij voor mijn deur gaan leggen, want ik woon niet op straat en ik ruim stront op en betaal belasting dus niemand kan aan me kop lullen daarover, doen ze het wel, dan hebben ze een probleem.
Maargoed, die mensen moeten daarom dus hun kat inslapen of wegdoen? Daar komt nl maar steeds geen antwoord op. Wat zou de oplossing kunnen zijn volgens jou?
Ik romantiseer niks, ik leef met wat de feiten zijn. Katten zijn er hoe dan ook, als ik me daar druk om moet maken is dat verspeelde energie. Het heeft geen zin dus. Ik stoor me eigenlijk aan heel weinig. Waarom zou ik als het om iets gaat waar ik niks aan kan veranderen?
Ik zeur ook niet zoveel en los zaken die ik echt niet trek gewoon op. Vogels doe ik in een stevig hok als ik ze in de tuin wil houden, katten komen nl hoe dan ook. Kippen doe ik ook in een hok als ze klein zijn en de vijver maak ik zo dat de vissen zich kunnen verstoppen.

Ik kan dat wel allemaal niet doen en me eeuwig ergeren aan katten die er eeuwig zullen zijn maar dat heeft geen zin. :neenee:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Branka schreef:[En Maxcola, je blijft steeds vragen naar een antwoord. Ik geloof dat ik op pagina 2 al heb aangegeven wat volgens mij het antwoord is op jouw vraag.
Als jouw hond de kat van een ander sloopt ben je dus verantwoordelijk voor het beschadigen van iemand zijn eigendom (huisdier wordt n.l. niet als levend wezen gezien, maar als eigendom gelijk aan b.v. een kast). Je kan dus op dat punt aansprakelijk worden gesteld.[/color]
Kun je dat staven met een of andere officiele wettekst?
Het klopt inderdaad dat huisdieren als voorwerpen gelden(voor de wet),dus zou het zelfs nog zo zijn dat het ene voorwerp wordt vermoord/verwond door een ander voorwerp :denken:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:Waarom moet een mens eigenlijk een BUITENkat hebben als ie toch niet binnen kan, daar heb je toch geen dier voor genomen.
Waarom moet je een voliere? Een aquarium? Laat dat nu maar aan de mensen over die weten waarom ze een kat willen.
Een buitenkat neem je niet, dat wordt hij of dat wordt hij niet. Je denkt toch niet dat buitenkatten niet binnen komen? En dan nog :19:

En dat krijsen en effe omdraaien??Kweet niet waar je woont, maar daar loopt dus weinig kattenspul rond, hier is het elke dag gekrijs, katten die elke nacht opnieuw gaan knokken.....echt hele lange tijd in patstelling staan wie er nu wie zal pakken, en maar gillen, of er is er weer eentje krols die alle katten lokt en die weer gaan knokken
Het betreft dan gegarandeert ongecastreerde katers en die zijn vrijwel zeker van niemand. Je kan nauwelijks een ongecastreerde kater houden omdat hij stinkt en weg loopt.
Jouw probleem is dus meer de zwerfkatten dan huiskatten. Die hebben geen baas :idea:
(dan maar te zwijgen hoe mijn honden dan tekeer soms kunnen gaan als het in HUN tuin gebeurt),
Dat zou je ze kunnen afleren? Net als dat ik Wuilus moest afleren te blaffen als er mensen langs HAAR voortuin lopen. Dat lukt toch ook gewoon?

Jij zegt je honden in de tuin achter katten aan te sturen dus moet je niet zeuren als je ze nu wild hebt gemaakt op katten :roll:
en zelfs nog stoor ik me daar niet enorm aan, het is eerder de arrogante houding van eigenaren dat ze het niet erg vinden dat hun katje in mijn tuin schijt, nou heb ik er zover moeite mee dat de katteneigenaar(en kan me niet schelen welke)hem fijn in zijn tuin krijgt gegooid.En niet ermee komen dat ze dan hondendrollen van mij voor mijn deur gaan leggen, want ik woon niet op straat en ik ruim stront op en betaal belasting dus niemand kan aan me kop lullen daarover, doen ze het wel, dan hebben ze een probleem.
Maargoed, die mensen moeten daarom dus hun kat inslapen of wegdoen? Daar komt nl maar steeds geen antwoord op. Wat zou de oplossing kunnen zijn volgens jou?
Ik romantiseer niks, ik leef met wat de feiten zijn. Katten zijn er hoe dan ook, als ik me daar druk om moet maken is dat verspeelde energie. Het heeft geen zin dus. Ik stoor me eigenlijk aan heel weinig. Waarom zou ik als het om iets gaat waar ik niks aan kan veranderen?
Ik zeur ook niet zoveel en los zaken die ik echt niet trek gewoon op. Vogels doe ik in een stevig hok als ik ze in de tuin wil houden, katten komen nl hoe dan ook. Kippen doe ik ook in een hok als ze klein zijn en de vijver maak ik zo dat de vissen zich kunnen verstoppen.

Ik kan dat wel allemaal niet doen en me eeuwig ergeren aan katten die er eeuwig zullen zijn maar dat heeft geen zin. :neenee:

Een goudvis of parkiet maakt geen schade lijkt me als je die houdt in aquarium of voliere, ik neem ook geen Piranha's om ze vervolgens in de vijver van de buurman te gooien.
Een wilde kat is volgens jou binnen niet te houden, parkietjes en goudvisjes wel.

Kijk als ik boven lig te slapen en er zit effe een kat in de tuin te krijsen dan gaan ze toch kijken en zullen ook blaffen om ze weg te jagen.
En ik stuur ze niet bewust naar buiten om een kat te doden, ik ga gewoon niet heel de tuin tsjekken, omdat die katten overal wel kunnen zitten, nu rennen ze naar buiten en die kat is dan allang vertrokken, zo dom zal een kat niet zijn om te blijven zitten, we leven in een vrij land zeg je, nou dan wil ik gewoon dat vrije gevoel hebben om lekker in de tuin te kunnen lopen zonder iedere rekening te houden met katten en eerst heel de tuin te onderzoeken, kan dat geen vrijheid in me eigen tuintje noemen hoor.
En voor mij hoeft geen elke kat ingeslapen worden, dat is speculeren wat je doet.Ik vind wel dat mensen hun katten zeker 's avonds wel in huis kunnen nemen of als ze krols zijn, maar is best slim van ze als ze krols zijn, dan hebben ze de herrie niet zo erg in huis namelijk.
Al zouden mensen dat maar doen, gewoon die kat in de nacht binnen halen, dat scheelt al een hoop.

Dus een kat hoeft van mij echt niet afgemaakt te worden, dat is natuurlijk onzin he?Maar een beetje meer verantwoording van de eigenaar, als dat er is volgt er vanzelf een wederzijds begrip en houden mensen met alles rekening, maar nu moet de hondeneigenaar vaak maar met alles rekening houden....een buiten is wild, ja hey, een hond wil ook jagen op katten.
Gejaagt wordt er niet op ze, ja die teef van me lag vaak op het huisje, kan haar er moeilijk afhalen zodat de kat daar wel op mag liggen van de buren dus bleef ze lekker daar fijn op liggen.
Ik heb zelf ook katten gehad hoor, maar die kwamen gewoon niet buiten, omdat ik het gewoon not done vind als ze bij iemand zijn/haar mooie tuintje gaat schijten.
Rob*
Zeer actief

Wat ook wel heel leuk is, is dat er nu aan hondeneigenaren wordt gevraagt wat de oplossing kan zijn??Dat is ook zo raar, ik weet oplossingen voor mijn honden als die een probleem zouden vormen, maar katteneigenaren weten totaal niet wat te doen......das best jammer, daarom zal het blijkbaar altijd botsen.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Wat ook wel heel leuk is, is dat er nu aan hondeneigenaren wordt gevraagt wat de oplossing kan zijn??Dat is ook zo raar, ik weet oplossingen voor mijn honden als die een probleem zouden vormen, maar katteneigenaren weten totaal niet wat te doen......das best jammer, daarom zal het blijkbaar altijd botsen.
tjongejongejonge :roll:

Ten eerste heb IK geen probleem, maar 'jullie' blijkbaar wel, dus vraag ik wat jij als oplossing ziet.
Daarbij zie ik jou hier ook weleens vragen stellen over problemen met je honden toch? waar je ook zo even geen oplossing voor weet?

Zullen we het hele forum maar afschaffen dan als er geen vragen gesteld mogen worden? Want blijkbaar moeten we het allemaal zelf heel goed weten.

Echt, van zulke reacties als die van jou daar word ik nou schijtziek van.
Wat een dooddoener zeg!
Afbeelding
A good dog never dies...

marian*
Erelid
Contacteer:

Stang schreef:
Angel-eyes schreef:Wat ook wel heel leuk is, is dat er nu aan hondeneigenaren wordt gevraagt wat de oplossing kan zijn??Dat is ook zo raar, ik weet oplossingen voor mijn honden als die een probleem zouden vormen, maar katteneigenaren weten totaal niet wat te doen......das best jammer, daarom zal het blijkbaar altijd botsen.

Ten eerste heb IK geen probleem, maar 'jullie' blijkbaar wel, dus vraag ik wat jij als oplossing ziet.
Daarbij zie ik jou hier ook weleens vragen stellen over problemen met je honden toch? waar je ook zo even geen oplossing voor weet?

Zullen we het hele forum maar afschaffen dan als er geen vragen gesteld mogen worden? Want blijkbaar moeten we het allemaal zelf heel goed weten.

Wat een dooddoener zeg!
Volgens zeggen hier heb ik geen verstand van katten dus hoe kan ik dan een oplossing verzinnen :denken:
En het feit dat jij geen probleem hebt maar "wij"wel zegt genoeg over hoe veel katteneigenaren erover denken.Toch?
Laatst gewijzigd door marian* op 30 jan 2005 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Stang schreef:

Oh dan moet je Norit nemen als je schijtziek wordt.

Maar ik vraag me dat gewoon af, ik als hondeneigenaar kan alleen maar wat eraan doen in me eigen tuin, of niet soms?Of moet ik ook nog voor een ander in zijn tuin wat gaan doen??
Dus het is niet of iemand een vraag wel of niet mag stellen, maar ik als hondeneigenaar kan het maar alleen van mijn kant doen, maar dan moet de katteneigenaar ook wat doen, smaen dan naar het midden lopen en een oplossing, en als jij daar schijtziek van wordt is het heel triest met je hoor, gewoon Norit halen of rijst vreten dan gaat het wel over.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

maxcola schreef:
Stang schreef:

Wat een dooddoener zeg!
Volgens zeggen hier heb ik geen verstand van katten dus hoe kan ik dan een oplossing verzinnen :denken:
Laat maar hoor :roll:

Ik vind het allemaal wel best; ik heb geen probleem met mijn buitenkat, mijn buren ook niet.
Ik probeer hier alleen maar wat uit te leggen hoe katten in elkaar zitten, maar dat wordt niet geaccepteerd. Als ik dan vervolgens vraag wat de oplossing voor jullie is, dan komen daar zulke reacties op.

Blijven jullie maar lekker mopperen, ik vind het best want ik heb geen probleem :zwaai
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”