Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom trekt een hond aan de lijn ?
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Waarom trekt een hond aan de lijn ?
Wilde wel graag jullie mening weten.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:

in de eerste plaats hebben de meeste hun hond dat onbewust geleerd
pupje moet alles leren socializeren enz;;
maar we lopen achter het pupje aan ,wij volgen het pupje ,goed bedoeld
maar fout,
dan als ze wat ouder worden vinden we het irritant en gaan ingrijpen;
een hond trekt omdat wij hem geleerd hebben dat hij maar moet aangeven waar naartoe en wij volgen wel
een hond trekt dus omdat hij zijn wil aan ons wil opleggen
en in de meeste gevallen hebben we het zo ver laten komen
en is het doorbreken van dat patroon best lastig

we proberen wel even maar geven dan op of worden boos
de signalen voor een hond zijn dan
als ik koppig genoeg ben lukt het
of je bent geen goede leider want je bent niet consequent
groetjes
Martine

de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Zoie
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Zoie
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Maar het is toch omdat hij eerst trekt dat jij trekt om dat te verhinderen ?Zoie schreef:overigens is het eigenlijk een beetje vreemd om te zeggen dat een hond aan de lijn trekt. De hond wil gewoon ergens naar toe, en wij trekken aan de lijn om dat te verhinderen.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Zoie
- Zeer actief
Tsja, tis maar net hoe je het ziet, natuurlijk. Maar als de hond nu de riem in zijn bek zou nemen, en er dan aan gaat trekken, dan zou ik zeggen, hij trekt aan de lijn. Maar ik geloof dat een hond iha niet de intentie heeft om aan de lijn te trekken, hij wil gewoon ergens naartoe, en wij hebben een systeem bedacht dat te verhinderen. Laat of maak die lijn maar los, dan trekt-ie ook nietMama Sanneke schreef:Maar het is toch omdat hij eerst trekt dat jij trekt om dat te verhinderen ?Zoie schreef:overigens is het eigenlijk een beetje vreemd om te zeggen dat een hond aan de lijn trekt. De hond wil gewoon ergens naar toe, en wij trekken aan de lijn om dat te verhinderen.

- Trixy
- Vaste gebruiker
- Rossi
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
als een hond iets ziet waardie ineens snel heen wil en jij bent er niet op bedacht, valt er voor jou weinig terug te trekken.Zoie schreef:Tsja, tis maar net hoe je het ziet, natuurlijk. Maar als de hond nu de riem in zijn bek zou nemen, en er dan aan gaat trekken, dan zou ik zeggen, hij trekt aan de lijn. Maar ik geloof dat een hond iha niet de intentie heeft om aan de lijn te trekken, hij wil gewoon ergens naartoe, en wij hebben een systeem bedacht dat te verhinderen. Laat of maak die lijn maar los, dan trekt-ie ook nietMama Sanneke schreef:Maar het is toch omdat hij eerst trekt dat jij trekt om dat te verhinderen ?Zoie schreef:overigens is het eigenlijk een beetje vreemd om te zeggen dat een hond aan de lijn trekt. De hond wil gewoon ergens naar toe, en wij trekken aan de lijn om dat te verhinderen.

- Zoie
- Zeer actief
Ja, dan is ze pleite, maar dat gebeurt niet zo vaak.little-wolf schreef:als een hond iets ziet waardie ineens snel heen wil en jij bent er niet op bedacht, valt er voor jou weinig terug te trekken.Zoie schreef:Tsja, tis maar net hoe je het ziet, natuurlijk. Maar als de hond nu de riem in zijn bek zou nemen, en er dan aan gaat trekken, dan zou ik zeggen, hij trekt aan de lijn. Maar ik geloof dat een hond iha niet de intentie heeft om aan de lijn te trekken, hij wil gewoon ergens naartoe, en wij hebben een systeem bedacht dat te verhinderen. Laat of maak die lijn maar los, dan trekt-ie ook nietMama Sanneke schreef:Maar het is toch omdat hij eerst trekt dat jij trekt om dat te verhinderen ?Zoie schreef:overigens is het eigenlijk een beetje vreemd om te zeggen dat een hond aan de lijn trekt. De hond wil gewoon ergens naar toe, en wij trekken aan de lijn om dat te verhinderen.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Een hond loopt in normale snelheid zo'n 15 km per uur..wij 5.
Hij moet dus leren dat hij langzamer moet lopen. Zolang hij dat nog niet geleerd heeft trekken wij aan de lijn.
Hij moet dus leren dat hij langzamer moet lopen. Zolang hij dat nog niet geleerd heeft trekken wij aan de lijn.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
- Zoie
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Lopen lijkt me toch meer belastend voor gewrichten ?Zoie schreef:Ik vraag me trouwens af of dat trage lopen wel goed voor een hond is. Ik heb me wel eens laten vertellen van niet, en ik geloof het.paulemieke schreef:Bob heeft duidelijk een eigen ritme, hij loopt sneller dan ik stap en trager dan ik fiets

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
Ik niet, maar dat zou wel kunnen kloppen.little-wolf schreef:heb je ook enig idee waarom?Zoie schreef:Ik vraag me trouwens af of dat trage lopen wel goed voor een hond is. Ik heb me wel eens laten vertellen van niet, en ik geloof het.paulemieke schreef:Bob heeft duidelijk een eigen ritme, hij loopt sneller dan ik stap en trager dan ik fiets
Ter verduidelijking, Bob heeft zwaar HD , wisten we al aan 6 maanden, één heup is geopereerd (heupkopamputatie), de andere minder erge (nog) niet....
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

- Zoie
- Zeer actief
oei, nu betrap je me, want dat vind ik moeilijk te zeggen, zover gaat mijn kennis niet, het is meer een gevoel.little-wolf schreef:heb je ook enig idee waarom?Zoie schreef:Ik vraag me trouwens af of dat trage lopen wel goed voor een hond is. Ik heb me wel eens laten vertellen van niet, en ik geloof het.paulemieke schreef:Bob heeft duidelijk een eigen ritme, hij loopt sneller dan ik stap en trager dan ik fiets
Zoë had o.a. last van haar rug, en als je haar rug zag schommelen tijdens het wandelen, dan had ik het idee dat ze daar last van had. In een looppassje daarintegen bleef haar rug kaarsrecht, en leek ze minder last te hebben.
Ik heb het daar met m'n oom over gehad, en volgens hem had een DA tegen hem gezegd dat een drafje minder belastend is voor de rug. Mijn eigen DA vond ook dat rustig rechtuit fietsen de beste beweging voor Zoë zou zijn.
Nu zie ik die zelfde schommeling in de rug bij Luna, en het kan verbeelding zijn, maar ik heb toch het idee dat het onnatuurlijke, belastende manier van voortbewegen is voor een hond.
Hoop dat iemand er iets zinnigers over kan zeggen.

- Zoie
- Zeer actief
Zou voor andere gewrichten ook kunnen opgaan natuurlijk. Ik vind het er toch altijd een beetje raar uitzien zoals Luna haar heupen beweegt tijdens het wandelen, en dan denk ik zelfs heeft ze misschien HD ( schijn je zo niet te kunnen zien, maar goed, dat komt dan in mij op. ) In een drafje lijkt ze soepeler te bewegen.paulemieke schreef:Ik niet, maar dat zou wel kunnen kloppen.little-wolf schreef:heb je ook enig idee waarom?Zoie schreef:Ik vraag me trouwens af of dat trage lopen wel goed voor een hond is. Ik heb me wel eens laten vertellen van niet, en ik geloof het.paulemieke schreef:Bob heeft duidelijk een eigen ritme, hij loopt sneller dan ik stap en trager dan ik fiets
Ter verduidelijking, Bob heeft zwaar HD , wisten we al aan 6 maanden, één heup is geopereerd (heupkopamputatie), de andere minder erge (nog) niet....

-
- Zeer actief
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Ik kan bij Ivan ook erg aan de lijn trekken
Ivan loopt ook erg snel. Hij is ook het meest blij als we lekker fietsen, dan kan hij zijn eigen drafje lopen en ik merk dat hij dat heerlijk vindt.
Odin daarentegen vindt dat weer helemaal niks en daar trek ik ook dus niet aan de lijn.

Odin daarentegen vindt dat weer helemaal niks en daar trek ik ook dus niet aan de lijn.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Mijn hond wandelt 9 km per uur, zo heb ik geconstateerd toen ik hem liet lopen en ernaast fietste.
Ik loop 4,5 - 5km per uur als ik flink doorstap
Dus
Hij wil dus VOORUIT en sneller, snuffelen en ruiken, zijn eigen gang gaan
en dat is niet slap naast de riem lopen als het aan hem(haar) ligt
En hij wil graag baasje spelen
Ik loop 4,5 - 5km per uur als ik flink doorstap
Dus
Hij wil dus VOORUIT en sneller, snuffelen en ruiken, zijn eigen gang gaan
en dat is niet slap naast de riem lopen als het aan hem(haar) ligt
En hij wil graag baasje spelen

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Maar liever niet als het sneeuwt en glad is héannemie schreef:als mijn hond losloopt, loopt hij minstens in draf (vaak ook echt rennen) dus ik denk ook dat het een veel natuurlijker tempo is. Aan de lijn pas ik vaak mijn tempo aan, zeker als het regent dan mag hij mij voorttrekken

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier kan ik mij in vinden!Eline* schreef:Een hond loopt in normale snelheid zo'n 15 km per uur..wij 5.

Overigens is het bij een soort competitie wie er vooraan loopt. Mijn ranghoogste loopt meestal naast me of zelfs achter me. Die hoeft zich niet meer te bewijzen.
Groetjes van Charlotte