Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

veel aandacht vragen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

veel aandacht vragen.

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn hond is nu 2,5 jaar oud
Hij heeft veel aandacht gekregen altijd
ik ben veel thuis en anders neem ik hem mee
hij is dus weinig alleen alhoewel hij wel goed alleen kan zijn

Nu wil ie bijna constant aandacht, lijkt zich te vervelen als ik even op de PC werk

Gewoon gaan negeren????

Ik word er soms een beetje :boos: van
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Als hij vervelend is omdat hij aandacht wil en je wil dat dat stopt moet je hem inderdaad niet belonen voor zijn gedrag met aandacht. Dus negeren!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Luka heeft dat met zijn dagen nog wel es.
Vooral als ik later opsta, als mijn man vroeg thuiskomt en hem al es buiten gelaten heeft.
Ik ga dan wandelen met hem op een iets later uur en dan loopt ie héél de ochtend onrustig rond, of rond mij.
Ik weet niet waarom, het lijkt dan wel of ie uit zen doen is.
Maar ik negeer dat hoor.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Heel simpel gezegd,

Aandacht vragen negeren, en niet-aandacht-vragen belonen. Zo kun je je hond leren om aandacht te vragen door dat niet te doen.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Wil de hond schreef:Zo kun je je hond leren om aandacht te vragen door dat niet te doen.
Zo heb ik ooit eens een filmpje gezien waarin een hond had geleerd te bietsen door niet te bietsen. Hij had geleerd iets te krijgen door braaf te liggen en precies de andere kant op te kijken dan waar het eten was. Het leek dus een heel brave, niet schooiende hond.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
AnneMarie
Zeer actief

Ik ga het negeren....eens kijken wat dat gaat brengen

Belonen bij goed gedrag, ja als je dat consequent doorvoert heb je wel kans dat de hond dit door heeft. Maar ik ga hem echt niet steeds iets lekkers geven als ie gewoon rustig is....

Vraag me ook af of het niet beter is hem vaker alleen te laten (enkele uren) Nu is ie de hele dag bij mij :roll:
kwality time ipv kwanti time dus
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Als je dat gedrag negeert gaat je hond eerst alles uit de kast trekken om toch aandacht te krijgen(extinction flare). Dat betekent dat het eerst erger wordt en als je het dan nog negeert (kunt negeren) dat je het dan kwijt bent.
Als je het daarentegen tijdens de extinction flare toch het gedrag beloont heb je je hond geleerd dat ie nog harder zijn best moet doen.
weg gehaald zit een virus in
AnneMarie
Zeer actief

Sjiel schreef:Als je dat gedrag negeert gaat je hond eerst alles uit de kast trekken om toch aandacht te krijgen(extinction flare). Dat betekent dat het eerst erger wordt en als je het dan nog negeert (kunt negeren) dat je het dan kwijt bent.
Als je het daarentegen tijdens de extinction flare toch het gedrag beloont heb je je hond geleerd dat ie nog harder zijn best moet doen.
Oeps da's goed dat je dat zegt Sjiel......
consequent zijn dus en me niet van de wijs laten brengen :denken:
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Veel succes!!!!
weg gehaald zit een virus in
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik ben natuurlijk zo inconsequent als wat, maar als Jack om aandacht vraagt (en dat is vaak) geef ik het als ik er zin in heb, en niet als ik er geen zin in heb. En dat werkt. :roll: Een keer rustig maar duidelijk wegduwen met 'Nou effe niet', en hij gaat gewoon op zijn bed liggen slapen. En de volgende keer probeert hij het gewoon weer, en misschien gaan we dan wel even een spelletje doen. Prima toch? Het is net zoiets als met kinderen die om een snoepje of iets anders komen vragen. Soms mag het wel, soms niet, en zolang ze die eerste 'Nee.' maar begrijpen en niet door blijven zeuren gaat het volgens mij goed.

Van standaard negeren als de hond contact zoekt, krijg je in mijn ogen geen leuke hond. Maar dat is mijn mening en ervaring met mijn hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
AnneMarie
Zeer actief

Ja Hanneke...

dat was ik ook niet van plan

als ie zeurderig is, en ik heb ff geen tijd of zin zal ik niet op zijn vraag ingaan.

En dan consequent daarin zijn en blijven.

Als ie echter een andere keer (ach gut hij droomt nu wat een geluidjes :slaap: )

om aandacht, een spelletje oid vraagt dan ga ik daar wel op in.

Het is meer Nee is Nee denk ik

Het is niet nooit meer ingaan op zijn vraag om te spelen.

Zoiets???
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

AnneMarie, ik doe het gewoon op gevoel. En soms druist dat aan alle kanten in tegen alle regels, maar zolang het werkt bij mijn hond zal dat me een zorg zijn. Maar het verschilt denk ik heel erg van hond tot hond, en van ras tot ras. Dus een beetje de officiele regels volgen, en voor de rest je eigen gevoel, ik denk dat je dan een heel eind komt.

(En ik heb een podenco, en die *mag* je gewoon niet constant negeren, daar worden ze echt half autistisch van. Aandacht van de baas is een levensbehoefte voor alle honden, maar podenco's hebben dat een tikje sterker, die worden echt apathisch als ze geen contact kunnen maken.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”