Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beetje vreemd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Baily

Beetje vreemd

Ongelezen bericht door Baily »

Ze eten hier meestal versvlees, maar af en toe krijgen ze ook brokken.

Buck eet dus zijn brokken niet uit zijn bak. Vers vlees wel. Ik moet een bergje brokken uit zijn bak op de grond gooien en dan eet hij ze op en wacht hij tot het volgende handje brokken op de grond ligt. Doe ik ze niet op de grond dan blijft hij bij zijn bak liggen maar eet ze niet op. terwijl hij wel trek heeft want ligt alles op de vloer dan eet hij ook alles op, en gaat dan kijken of er niks meer in zijn bak zit.......... :denken:

Begrijpen jullie het? Aandachttrekkerij misschien? Aan de voerbak ligt het niet want ik heb al verschillende geprobeert.
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Beetje vreemd

Ongelezen bericht door binno »

Baily schreef:Ze eten hier meestal versvlees, maar af en toe krijgen ze ook brokken.

Doe ik ze niet op de grond dan blijft hij bij zijn bak liggen maar eet ze niet op. terwijl hij wel trek heeft want ligt alles op de vloer dan eet hij ook alles op, en gaat dan kijken of er niks meer in zijn bak zit.......... :denken:
Waarom niet altijd vers geven dan? De hond vindt dat duidelijk ook veel lekkerder en gelijk heeft hij... :ok:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Baily

Re: Beetje vreemd

binno schreef:
Baily schreef:Ze eten hier meestal versvlees, maar af en toe krijgen ze ook brokken.

Doe ik ze niet op de grond dan blijft hij bij zijn bak liggen maar eet ze niet op. terwijl hij wel trek heeft want ligt alles op de vloer dan eet hij ook alles op, en gaat dan kijken of er niks meer in zijn bak zit.......... :denken:
Waarom niet altijd vers geven dan? De hond vindt dat duidelijk ook veel lekkerder en gelijk heeft hij... :ok:
Nee hij vindt de brokken ook best lekker heb ik de indruk, want als ze op de grond liggen eet hij ze achter elkaar op. Ik denk niet dat dat het is.

Ze krijgen over het algemeen ook meer vers vlees, maar ik wil ze ook aan brokken wennen omdat dat soms handig is, bijvoorbeeld als je op vakantie geen vers vlees kunt kopen voor ze.

Niet dat ik op vakantie ga voorlopig, maar het zou kunnen........ :wink:
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Hier ook eentje, de brokken die naar de zijkant zijn geschoven daar heeft ie moeite mee. Hij kantelt zijn kop opzij om zo te happen maar het lukt hem niet en dan geeft ie het op. Misschien zijn ze gemakzuchtig of gewoon onhandig :roll: Of zou hij het raar vinden dat dit voer geluid maakt in de bak (rollende brokjes bedoel ik) ?

groetjes majelle
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nelson eet alleen uit noodzaak brokken. Als ik hem brokken geef plundert hij gewoon de vuilnisbak of hij gaat naast me zitten gillen. :denken:
Ik heb dus hier gewoon brokken in de bak staan nu (hij heeft vanmorgen vers vlees gehad) en daar doet hij het maar mee.
Hij zit me nu ook vanaf een afstandje zo: :80: aan te kijken! :mrgreen:
Als hij honger krijgt eet ie wel hoor! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baily

Eline* schreef:Nelson eet alleen uit noodzaak brokken. Als ik hem brokken geef plundert hij gewoon de vuilnisbak of hij gaat naast me zitten gillen. :denken:
Ik heb dus hier gewoon brokken in de bak staan nu (hij heeft vanmorgen vers vlees gehad) en daar doet hij het maar mee.
Ja, maar als ik ze op de grond gooi eet hij ze wel........hij kijkt me dan wel iedere keer aan alsof hij wil zeggen van "waarom doe je dat nou, ik had het net weer netjes.."...... :smile: :smile: :smile: dus ik weet ook niet of dat zijn bedoeling is. :denken:

Je zou zeggen maak je niet druk, maar hij is altijd erg snel afgevallen als hij een paar keertjes niet eet. Ook omdat hij nog in de groei is, hij moet nog een beetje uitzwaren.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Baily schreef:
Eline* schreef:Nelson eet alleen uit noodzaak brokken. Als ik hem brokken geef plundert hij gewoon de vuilnisbak of hij gaat naast me zitten gillen. :denken:
Ja, maar als ik ze op de grond gooi eet hij ze wel........hij kijkt me dan wel iedere keer aan alsof hij wil zeggen van "waarom doe je dat nou, ik had het net weer netjes.."...... :smile: :smile: :smile: dus ik weet ook niet of dat zijn bedoeling is. :denken:

Je zou zeggen maak je niet druk, maar hij is altijd erg snel afgevallen als hij een paar keertjes niet eet. Ook omdat hij nog in de groei is, hij moet nog een beetje uitzwaren.
Als ik Luka een stukje wortel geef of een koekje gooit ie dat ook altijd eerst op de grond.
Kweet niet waarom ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Ze krijgen hier allebei vers vlees.
Nanou krijgt de 4e maaltijd nog brokken en dan geef ik Beau er ook altijd wat in de bak. Dat eet ze dus ook niet op, alleen uit mn hand dus. :roll:
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”