Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

groente, fruit, vlees, en rijst

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

groente, fruit, vlees, en rijst

Ongelezen bericht door Amaranthas »

geven jullie een van deze dingen bij of door het eten, of gewoon tussendoor??

Bij mij krijgen ze op maandag een klein beetje rijst door het voer... op woensdag groente (boontjes, bloemkool, broccoli, worteltjes, dopewtjes)
en op vrijdag vlees (kippenlevertjes, rodischijf, hartjes)

en fruit krijgen ze soms tussen door, op ananas zijn ze helemaal verzot hier :)
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Ze krijgen hier dat wat jij opnoemt allemaal. Alleen niet op vaste dagen, als het zo uitkomt.
Ze eten hoofdzakelijk vers vlees, en dat soort dingen mik ik er dan lekker door. Alleen het fruit niet, dat krijgen ze zo.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Max en Bente eten brokken,maar alle dingen die je hier opnoemt krijgen ze.
Groente krijgen ze vaak als ik het sta schoon te maken of als er te veel van is(zuurkool bijv.),net als fruit.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Hier krijgen ze versvlees (Duck) en af en toe zelf samengestelde maaltijden. Daar doe ik dan de (rauwe, gemixte) groenten door, soms één soort, soms een mix van een paar groenten.
Fruit geef ik altijd als tussendoortje.
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Wat voor een fruit eten jullie honden graag? Ameno eet dus geen appel,peer, mandarijntje en ananas...Banaan lust ze wel, maar dat is dan ook het enige....
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Mijn honden eten alleen maar vlees met botten, orgaanvlees, aangevuld met groente/fruit mix, wat yoghurt, eieren etc. Oftewel BARF. Rijst krijgen ze wel eens maar dan meer als extraatje dan als volwaardig onderdeel van de voeding.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Baloe krijgt van alles naast zijn vlees, maar eigenlijk nooit rijst. Dat vindt hij ook niet echt lekker.
Groente en fruit wel, hij lust eigenlijk alles en dat krijgt hij dus bij zijn voer of als tussendoortje. Ook krijgt hij wel eens lekker wat cottage cheese of yoghurt.
Maar ik geef eigenlijk niks op vaste dagen, het is maar net hoe het uitkomt.

Groetjes,
Nina
marian*
Erelid
Contacteer:

pooh schreef:Wat voor een fruit eten jullie honden graag? Ameno eet dus geen appel,peer, mandarijntje en ananas...Banaan lust ze wel, maar dat is dan ook het enige....
Hier eten ze weleens een stukje appel,maar omdat ik zelf geen fruiteetster ben heb ik gewoon bijna geen fruit in huis.Groente des te meer en dat krijgen ze dan.
Max is vooral gek op aardappels en paprika.Verder gaat ie ook niet opzij voor komkommer,tomaat,andijvie,witlof...
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Veel honden vinden aardappels wel lekker, maar ze zijn niet gezond voor ze...

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Tomaat ook niet, komt uit dezelfde familie (nachtschade).
Afbeelding
rie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rie »

pooh schreef:Wat voor een fruit eten jullie honden graag? Ameno eet dus geen appel,peer, mandarijntje en ananas...Banaan lust ze wel, maar dat is dan ook het enige....
Hier zijn ze gek op appel.Banaaan en mandarijn lusten ze niet.
Afbeelding
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
marian*
Erelid
Contacteer:

jelle schreef:Veel honden vinden aardappels wel lekker, maar ze zijn niet gezond voor ze...
Max krijgt ze ook zéker niet dagelijks....
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Hutsje schreef:Tomaat ook niet, komt uit dezelfde familie (nachtschade).
Mogen ze geen tomaat? Ik heb tomaten door hun groentenmix gedaan notabene.
AfbeeldingAfbeelding
jelle
Zeer actief

maxcola schreef:
jelle schreef:Veel honden vinden aardappels wel lekker, maar ze zijn niet gezond voor ze...
Max krijgt ze ook zéker niet dagelijks....
ook incidenteel is het eigenlijk niet gezond.
tomaat in iets mindere mate, maar liever ook niet.

Afbeelding

Sandr@rnhem
nieuw lid

Ongelezen bericht door Sandr@rnhem »

Onze Sara is dol op Appel. Kwijlt de hele boel bij elkaar als ik een appel eet. En krijgt dan ook vaak een klokhuisje !

Overige fruit en groenten eigenlijk nog nooit geprobeerd omdat ik ook niet weet of alles goed is voor een hond. Zoals ik hierboven over aardappelen en tomaat lees, zijn er daarnaast nog meer groenten en fruit die niet zo goed zijn om te geven?

Groetjes Sandra
jelle
Zeer actief

Sandr@rnhem schreef:Onze Sara is dol op Appel. Kwijlt de hele boel bij elkaar als ik een appel eet. En krijgt dan ook vaak een klokhuisje !

Overige fruit en groenten eigenlijk nog nooit geprobeerd omdat ik ook niet weet of alles goed is voor een hond. Zoals ik hierboven over aardappelen en tomaat lees, zijn er daarnaast nog meer groenten en fruit die niet zo goed zijn om te geven?

Groetjes Sandra
uien en prei

Afbeelding

Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

ik had laatst ook ergens gelezen dat druiven gevaarlijk kunnen zijn.

Belle eet graag appel, sinaasappel, mandarijn. Chiva lust alleen appel.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Sandr@rnhem
nieuw lid

Ongelezen bericht door Sandr@rnhem »

ja druiven dacht ik inderdaad ook.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Tja wat is gevaarlijk... bij mij krijgen ze echt wel eens een aardappel die overblijft, of iets waar prei inzit.
Ik doe daar niet moeilijk over, ze krijgen het niet elke dag en ook niet met zeer grote regelmaat, ik zie het probleem er dan niet van in hoor :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

cloris schreef:Tja wat is gevaarlijk... bij mij krijgen ze echt wel eens een aardappel die overblijft, of iets waar prei inzit.
Ik doe daar niet moeilijk over, ze krijgen het niet elke dag en ook niet met zeer grote regelmaat, ik zie het probleem er dan niet van in hoor :wink:
jou honden kunnen er tegen maar andere honden zijn er gevoelig voor.
bij mij gelukkig niet maar ik ken een hond die meteen aan de sch.. gaat als aardappel gegeten heeft (en die mensen maar blijven geven :denken: )
cloris
Zeer actief

lupa schreef:
cloris schreef:Tja wat is gevaarlijk... bij mij krijgen ze echt wel eens een aardappel die overblijft, of iets waar prei inzit.
jou honden kunnen er tegen maar andere honden zijn er gevoelig voor.
bij mij gelukkig niet maar ik ken een hond die meteen aan de sch.. gaat als aardappel gegeten heeft (en die mensen maar blijven geven :denken: )
Mijn honden zijn ook niet altijd zo probleemloos geweest kwa eten en het verdragen daarvan :wink:
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
AnitaSpike
Zeer actief

Ongelezen bericht door AnitaSpike »

Over druiven stond laatst in de Margriet, de column van de DA.
Hij krijgt van mij geen druif, hij is toch zelf ook al wel een druifje, maar dan wel een lekkere !!! :wink:
Groetjes van Anita en een poot van Spike!
Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Ze krijgen hier kvv maar ong. 2x per week krijgen ze een samengestelde maaltijd met groente ( rauw en gemixed ). Fruit wordt alleen door Nanou gegeten, als tussendoortje. Banaan,mandarijn,appel etc. Beau vindt het niet lekker. Yoghurt is hier ook een extraatje.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

jelle schreef:Mijn honden eten alleen maar vlees met botten, orgaanvlees, aangevuld met groente/fruit mix, wat yoghurt, eieren etc. Oftewel BARF. Rijst krijgen ze wel eens maar dan meer als extraatje dan als volwaardig onderdeel van de voeding.
Ik zie dat je drie honden hebt. Is dat dan niet ontzettend prijzig. Met mijn ene minihondje ( 10 kilo volwassen) gaat dat nog wel straks denk ik, maar dat moet toch enorm in de papieren gaan lopen als je een paar grote honden hebt?

Anne
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

hier ook en ik zie ook geen probleem
in aardappels zit overigens ook veel voedingswaarde,je kan rustig wat tafelresten geven!
voor honden die slechte kwaliteit brokken krijgen is dit een welkome aanvulling :wink:
mijn visboer geeft zijn honden haring met uitjes,goed voor vacht en tegen de wormen is zijn commentaar.
En zijn hond leeft ook nog.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

bram en thijs schreef:
tuurlijk mogen ze wel tomaat!!
alleen geen groene tomaten,gweoon rijpe tomaten is prima.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

starfleet schreef:
jelle schreef:Mijn honden eten alleen maar vlees met botten, orgaanvlees, aangevuld met groente/fruit mix, wat yoghurt, eieren etc. Oftewel BARF. Rijst krijgen ze wel eens maar dan meer als extraatje dan als volwaardig onderdeel van de voeding.
Ik zie dat je drie honden hebt. Is dat dan niet ontzettend prijzig. Met mijn ene minihondje ( 10 kilo volwassen) gaat dat nog wel straks denk ik, maar dat moet toch enorm in de papieren gaan lopen als je een paar grote honden hebt?

Anne
Ik denk dat ik wel wat meer uitgeef aan voer dan ik zou doen als ik brokken van de Aldi zou geven. Maar vergeleken met versleesvoer ben ik vrijwel zeker goedkoper uit. Met een beetje handig shoppen zijn er heel veel prima ingrediënten te krijgen voor weinig of niets. Zo krijg ik gratis kipkarkassen, lamsbotten en soms kalfsbotten. Kalkoenkarkassen (biologisch ook nog) kan ik ook goedkoop krijgen, vis is hier op de markt niet duur en dan kun je er ook nog wel gratis koppen etc bij regelen als je wilt, pens is voor heel betaalbare prijzen te krijgen... ga zo maar door.
Ik heb het nooit exact uitgerekend maar ik denk dat mijn drie honden samen (in totaal ca 125-130 kilo wegend) voor niet meer dan een euro of 4 per dag eten. Dat vind ik zelf wel meevallen.

Het hebben van honden kost nu eenmaal geld... en het hebben van drie grote honden nog weer net iets meer dan 1 kleintje. Dat is nu eenmaal onze keuze.
Als ik zie hoe goed de honden reageren op het verse voer weet ik wel zeker dat ik (en mijn honden) nooit meer anders wil.

Afbeelding

cloris
Zeer actief

ien schreef:
bram en thijs schreef:
tuurlijk mogen ze wel tomaat!!
alleen geen groene tomaten,gweoon rijpe tomaten is prima.
Ja dat vinden ze hier zalig :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”