Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gebruiken jullie schapenvet?
Moderator: moderatorteam
- Sandr@rnhem
- nieuw lid
Gebruiken jullie schapenvet?
Laatst bij de dierenspeciaal zaak een gratis fles schapenvet gekregen.
Nou is mijn vraag gebruiken jullie dit wel eens en zo ja hoevaak, hoeveel en waar is het goed voor?
Groetjes Sandra
Nou is mijn vraag gebruiken jullie dit wel eens en zo ja hoevaak, hoeveel en waar is het goed voor?
Groetjes Sandra
-
- Actief
- Contacteer:
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
-
- Vaste gebruiker
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik gebruik omega olie van de paardendrogist:
Een unieke combinatie van oliën die speciaal is samengesteld voor gebruik bij paarden. Bevat o.a. lijnzaadolie, soja-olie en een mix van visoliën (waaronder levertraanolie). Omega Olie voorziet in de dagelijkse behoefte aan Omega-3, -6 en -9 vetzuren in de juiste onderlinge verhouding.
Een unieke combinatie van oliën die speciaal is samengesteld voor gebruik bij paarden. Bevat o.a. lijnzaadolie, soja-olie en een mix van visoliën (waaronder levertraanolie). Omega Olie voorziet in de dagelijkse behoefte aan Omega-3, -6 en -9 vetzuren in de juiste onderlinge verhouding.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Heb nooit verbetering gemerkt met schapenvet. Nu is net de fles vloeibare schapenolie op, zonde van het geld. Ik meen dat ik ooit ergens gelezen had 5 ml per 10 kg maar weet dit niet zeker meer. Ik deed af en toe een kneepje. Wat ze wel krijgen (en wat echt helpt, al is het maar tegen het kluiven op de pootjes) is 1 visoliecapsule van goede kwaliteit (Efamarine) per dag.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Kluiven op de pootjes???Anna Penta schreef:Heb nooit verbetering gemerkt met schapenvet. Nu is net de fles vloeibare schapenolie op, zonde van het geld. Ik meen dat ik ooit ergens gelezen had 5 ml per 10 kg maar weet dit niet zeker meer. Ik deed af en toe een kneepje. Wat ze wel krijgen (en wat echt helpt, al is het maar tegen het kluiven op de pootjes) is 1 visoliecapsule van goede kwaliteit (Efamarine) per dag.

Jazeker, is een bekend verschijnsel, vooral bij bepaalde rassen w.o. de Franse bull. Ze likken, bijten en trekken aan de pootjes, tot die vuurrood zien. Je wordt er echt eng van, dat gesop aan te horen. De exacte reden is niet altijd makkelijk te achterhalen. Het kan gewoonte zijn, verveling, maar ook atopie. Bij mijn Kit helpt visolie fantastisch, het is helemaal over. Bij Poncho werkt het wat minder, maar die is in z'n geheel allergisch aangelegd.Hutsje schreef:Kluiven op de pootjes???Anna Penta schreef:Heb nooit verbetering gemerkt met schapenvet. Nu is net de fles vloeibare schapenolie op, zonde van het geld. Ik meen dat ik ooit ergens gelezen had 5 ml per 10 kg maar weet dit niet zeker meer. Ik deed af en toe een kneepje. Wat ze wel krijgen (en wat echt helpt, al is het maar tegen het kluiven op de pootjes) is 1 visoliecapsule van goede kwaliteit (Efamarine) per dag.
-
- Zeer actief
- Sandr@rnhem
- nieuw lid
Het is dat we de fles gratis kregen, anders hadden we het w.s ook nooit gekocht. Ze heeft het nu 1x gehad en dan meer als "toetje" op haar brokjes. Ze vond het volgens mij wel lekker. Maar als ik hierboven eruit op maak dat er ook veel calorieen inzitten, lijkt het me niet zo heel verstandig bij een labrador
om het standaard te geven. Of misschien een keer iets anders proberen waar wat minder calorieen in zitten (bestaat dat??)
Groetjes Sandra

Groetjes Sandra
Ik heb het uiteindelijk ook opgemaakt vanwege de calorieën, in de hoop dat het wat extra vlees op de botten zou opleveren. Helaas heeft niet gewerkt, ik vrees dat ik dan een halve fles per dag zou moeten geven. Maar die van mij hebben dan ook geen van drieën de minste aanleg om dik te worden. Heeft je hond dat wel, dan zal het idd een ander verhaal zijn.
-
- Zeer actief
Vet en olie hebben veel calorieen. Zij tevens lekkere smaakmakers voor een hond dan.
Meeste labradors hebben niet echt extra calorieen nodig, nee. Je kan gewoon een beetje minder brokken geven als je het op wil maken.
Of iemand met een dun hondje blij maken met de fles

zie je die ribbetjes? wat een zielig dun hondje , he? 
Meeste labradors hebben niet echt extra calorieen nodig, nee. Je kan gewoon een beetje minder brokken geven als je het op wil maken.
Of iemand met een dun hondje blij maken met de fles

weg gehaald zit een virus in
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
-
- Actief
- Contacteer:
Hoi allemaal
Onze mechels krijgen schapenvet en ik ben er uiterst tevreden over ze gaan er beter door verharen als de tijd daarvoor is ze zijn er sneller door en hun zomervacht komt er gelijk mooi door onze honden krijgen het ong. 2 x per week en hun vacht ziet er geweldig uit bij Duco moet ik het afwachten qua resultaat omdat hij nog niet echt verhaart is he naar een zomervacht is net 8 maanden oud
maar Tessa kwam gelijk mooi door haar wintervacht heen
groetejs Dierenfreek,Duco en Tessa
Onze mechels krijgen schapenvet en ik ben er uiterst tevreden over ze gaan er beter door verharen als de tijd daarvoor is ze zijn er sneller door en hun zomervacht komt er gelijk mooi door onze honden krijgen het ong. 2 x per week en hun vacht ziet er geweldig uit bij Duco moet ik het afwachten qua resultaat omdat hij nog niet echt verhaart is he naar een zomervacht is net 8 maanden oud

Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
En als je er visolie van maakt zal het allemaal nog veel beter gaandierenfreek schreef:Hoi allemaal
Onze mechels krijgen schapenvet en ik ben er uiterst tevreden over ze gaan er beter door verharen als de tijd daarvoor is ze zijn er sneller door en hun zomervacht komt er gelijk mooi door onze honden krijgen het ong. 2 x per week en hun vacht ziet er geweldig uit bij Duco moet ik het afwachten qua resultaat omdat hij nog niet echt verhaart is he naar een zomervacht is net 8 maanden oudmaar Tessa kwam gelijk mooi door haar wintervacht heen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
-
- Actief
- Contacteer:
Hoibram en thijs schreef:En als je er visolie van maakt zal het allemaal nog veel beter gaandierenfreek schreef:Hoi allemaal
Onze mechels krijgen schapenvet en ik ben er uiterst tevreden over ze gaan er beter door verharen als de tijd daarvoor is ze zijn er sneller door en hun zomervacht komt er gelijk mooi door onze honden krijgen het ong. 2 x per week en hun vacht ziet er geweldig uit bij Duco moet ik het afwachten qua resultaat omdat hij nog niet echt verhaart is he naar een zomervacht is net 8 maanden oudmaar Tessa kwam gelijk mooi door haar wintervacht heen
groetejs Dierenfreek,Duco en Tessa![]()
![]()
Het zal best helpen maar ik heb goede ervaringen met schapenvet. Bij mijn vorige mechelaar ook gebruikt en ach het is maar wat helpt of niet dan ik zweer bij schapenvet en u bij visolie goed toch

groetjes Dierenfreek, Duco en Tessa
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker

-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier krijgen ze het in de periode dat ze verharen. Dat gaat stukken sneller dan zonder... ben er erg tevreden over!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
de temperatuur die je nodig hebt om het in de pan te laten smelten, in ider geval niet die 37 gr lichams temperatuur, ik zal het gaan opzoekenSjiel schreef:Welke temperatuur dan?lupa schreef:schapevet in blokkjes is een beetje onzin, schapenvet smelt pas boven een bepalde temperatuur wat niet smelt wordt ht net zo hert eruit gepoept
- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
knoflook is niet giftig voor honden, als je te veel geeft is niet goed maar wat is wel goed als je te veel geeft?speedy-fien-doeke schreef:Knoflook en uien zijn giftig voor honden!!sam&gijs schreef:Nee, maar gebruik wel olie. Levertraan. Is goed voor bijna alles: huid, vacht, ogen, spijsvertering, botten, tandvlees etc. En knoflook tegen wormen en vlooien.
kon het niet zo gauw vinden dus heb een restaurant gebeld en even met de kok geprokenSjiel schreef:Welke temperatuur dan?lupa schreef:schapevet in blokkjes is een beetje onzin, schapenvet smelt pas boven een bepalde temperatuur wat niet smelt wordt ht net zo hert eruit gepoept

smeltpunt is 40 gr,(dan wordt het plakkerig, stropirig en of korrilig) vloeibaar is op meer dan 100gr(onze gas vuurtje)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
knoflook schijnt er goed te zijn tegen vlooien etc.speedy-fien-doeke schreef: Knoflook en uien zijn giftig voor honden!!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
http://www.natuurlijkinbalans.nl/knoflookolie.htmmalinois schreef:knoflook schijnt er goed te zijn tegen vlooien etc.speedy-fien-doeke schreef: Knoflook en uien zijn giftig voor honden!!
Knoflook is het meest werkzame natuurlijke antsepticum. Bij regelmatige toediening verhoogt het de weerstand van het organisme. Knoflookdragees zijn bijzonder aan te raden aan dieren die last hebben van ontstekingen, wormen, vlooien, diarree en hoesten (kennelhoest). Dieren die elke dag knoflook toegediend krijgen (bijv. 1 of 2 dragees per dag) zijn veel minder aantrekkelijk voor vlooien.
bedankt voor uw vraag. hierover zijn de meningen nog steeds verdeeld. in heel hoge doseringen wordt wel eens gesteld dat dit - evenals uien - toxisch zou werken. uit recent onderzoek is echter gebleken dat dit niet het geval is bij veilige middelen. let wel op de fabrikant. er is veel onzuivere knoflook op de markt, of knoflook in die lage hoeveelheden dat de werking minimaal is. kijk eventueel op http://www.dierendokter.nl voor betrouwbare middelen.
MW helpdesk doggynet
Kruiden aroma mengsels, kruiden, smaakstoffen
zuivere kruiden van DAB - kwaliteit, bijv. venkel, kummel, rozemarijn, knoflook
versterking van de totale stofwisseling, meer vitaliteit en prestatievermogen
dit is uit=
http://www.uwdierenkliniek.nl/home.html
nou dat is wel genoeg info toch?