Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebruiken jullie schapenvet?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sandr@rnhem
nieuw lid

Gebruiken jullie schapenvet?

Ongelezen bericht door Sandr@rnhem »

Laatst bij de dierenspeciaal zaak een gratis fles schapenvet gekregen.
Nou is mijn vraag gebruiken jullie dit wel eens en zo ja hoevaak, hoeveel en waar is het goed voor?

Groetjes Sandra
iloon
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door iloon »

ik had een tijdje van die blokjes schapenvet gegeven, 1 per dag maar ik merkte dat shanti er alleen maar meer van ging verharen nu ben ik er mee gestopt en ze verhaart ook niet meer.
maar ik weet niet hoeveel je ervan moet geven uit zo een fles :denken:
Groetjes Ilona en de Staffies
Afbeelding
http://dazzlingstaffs.come2me.nl
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Ik geef het iedere dag, maar heb geen flesje maae blokjes.
De hoeveelheid ligt aan het gewicht van je hond.
sam&gijs
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sam&gijs »

Nee, maar gebruik wel olie. Levertraan. Is goed voor bijna alles: huid, vacht, ogen, spijsvertering, botten, tandvlees etc. En knoflook tegen wormen en vlooien.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Nee, heeft amper tot geen nut. Geef maar visolie, is veel beter.
AfbeeldingAfbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik gebruik omega olie van de paardendrogist:

Een unieke combinatie van oliën die speciaal is samengesteld voor gebruik bij paarden. Bevat o.a. lijnzaadolie, soja-olie en een mix van visoliën (waaronder levertraanolie). Omega Olie voorziet in de dagelijkse behoefte aan Omega-3, -6 en -9 vetzuren in de juiste onderlinge verhouding.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik heb nu schapenvet/visolie van de dierendrogist...en gaat perfect. :ok:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Nee geen schapenvet, olie, lijnzaadolie :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Heb nooit verbetering gemerkt met schapenvet. Nu is net de fles vloeibare schapenolie op, zonde van het geld. Ik meen dat ik ooit ergens gelezen had 5 ml per 10 kg maar weet dit niet zeker meer. Ik deed af en toe een kneepje. Wat ze wel krijgen (en wat echt helpt, al is het maar tegen het kluiven op de pootjes) is 1 visoliecapsule van goede kwaliteit (Efamarine) per dag.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Anna Penta schreef:Heb nooit verbetering gemerkt met schapenvet. Nu is net de fles vloeibare schapenolie op, zonde van het geld. Ik meen dat ik ooit ergens gelezen had 5 ml per 10 kg maar weet dit niet zeker meer. Ik deed af en toe een kneepje. Wat ze wel krijgen (en wat echt helpt, al is het maar tegen het kluiven op de pootjes) is 1 visoliecapsule van goede kwaliteit (Efamarine) per dag.
Kluiven op de pootjes???
Afbeelding
Anna*

Hutsje schreef:
Anna Penta schreef:Heb nooit verbetering gemerkt met schapenvet. Nu is net de fles vloeibare schapenolie op, zonde van het geld. Ik meen dat ik ooit ergens gelezen had 5 ml per 10 kg maar weet dit niet zeker meer. Ik deed af en toe een kneepje. Wat ze wel krijgen (en wat echt helpt, al is het maar tegen het kluiven op de pootjes) is 1 visoliecapsule van goede kwaliteit (Efamarine) per dag.
Kluiven op de pootjes???
Jazeker, is een bekend verschijnsel, vooral bij bepaalde rassen w.o. de Franse bull. Ze likken, bijten en trekken aan de pootjes, tot die vuurrood zien. Je wordt er echt eng van, dat gesop aan te horen. De exacte reden is niet altijd makkelijk te achterhalen. Het kan gewoonte zijn, verveling, maar ook atopie. Bij mijn Kit helpt visolie fantastisch, het is helemaal over. Bij Poncho werkt het wat minder, maar die is in z'n geheel allergisch aangelegd.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Als extra calorieen kan je best schapenvet gebruiken :19:
Ik zou voorzichtig beginnen, een lepeltje per maaltijd.
Nut??? Om het eten smakelijker te maken, om meer calorien te voeren zonder een groot voervolume te hoeven geven.
weg gehaald zit een virus in
Sandr@rnhem
nieuw lid

Ongelezen bericht door Sandr@rnhem »

Het is dat we de fles gratis kregen, anders hadden we het w.s ook nooit gekocht. Ze heeft het nu 1x gehad en dan meer als "toetje" op haar brokjes. Ze vond het volgens mij wel lekker. Maar als ik hierboven eruit op maak dat er ook veel calorieen inzitten, lijkt het me niet zo heel verstandig bij een labrador :wink: om het standaard te geven. Of misschien een keer iets anders proberen waar wat minder calorieen in zitten (bestaat dat??)

Groetjes Sandra
Anna*

Ik heb het uiteindelijk ook opgemaakt vanwege de calorieën, in de hoop dat het wat extra vlees op de botten zou opleveren. Helaas heeft niet gewerkt, ik vrees dat ik dan een halve fles per dag zou moeten geven. Maar die van mij hebben dan ook geen van drieën de minste aanleg om dik te worden. Heeft je hond dat wel, dan zal het idd een ander verhaal zijn.
Sjiel
Zeer actief

Vet en olie hebben veel calorieen. Zij tevens lekkere smaakmakers voor een hond dan.
Meeste labradors hebben niet echt extra calorieen nodig, nee. Je kan gewoon een beetje minder brokken geven als je het op wil maken.
Of iemand met een dun hondje blij maken met de fles
Afbeelding
:mann: zie je die ribbetjes? wat een zielig dun hondje , he? :mann:
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

ik geef mijn honden nu zo`n 8 weken schapenvet in blokjes, maar of het helpt? Ik merk er niks van.....

sam$gijs, hoe geef jij de knoflook?? teentjes uitknijpen?? poeder?? ?????
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
sam&gijs
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sam&gijs »

ik heb capsules bij de drogist vandaan. Heb inderdaad een tijdje poeder gegeven, maar daar gingen ze van uit de bek stinken.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

schapevet in blokkjes is een beetje onzin, schapenvet smelt pas boven een bepalde temperatuur wat niet smelt wordt ht net zo hert eruit gepoept
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Hoi allemaal

Onze mechels krijgen schapenvet en ik ben er uiterst tevreden over ze gaan er beter door verharen als de tijd daarvoor is ze zijn er sneller door en hun zomervacht komt er gelijk mooi door onze honden krijgen het ong. 2 x per week en hun vacht ziet er geweldig uit bij Duco moet ik het afwachten qua resultaat omdat hij nog niet echt verhaart is he naar een zomervacht is net 8 maanden oud :ok: maar Tessa kwam gelijk mooi door haar wintervacht heen

groetejs Dierenfreek,Duco en Tessa
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

dierenfreek schreef:Hoi allemaal

Onze mechels krijgen schapenvet en ik ben er uiterst tevreden over ze gaan er beter door verharen als de tijd daarvoor is ze zijn er sneller door en hun zomervacht komt er gelijk mooi door onze honden krijgen het ong. 2 x per week en hun vacht ziet er geweldig uit bij Duco moet ik het afwachten qua resultaat omdat hij nog niet echt verhaart is he naar een zomervacht is net 8 maanden oud :ok: maar Tessa kwam gelijk mooi door haar wintervacht heen

En als je er visolie van maakt zal het allemaal nog veel beter gaan :ok: :ok: :ok:
AfbeeldingAfbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

hier kregen ze ook altijd schapenvet, maar nu ik over ben gegaan op de visolie, zie ik pas wat het doet. Schapenvet doet niks, visolie wel. Mooiere vacht, sneller verharen, kleine huidprobleempjes opgelost bij Ivan. Hier dus alleen nog maar visolie.
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

bram en thijs schreef:
dierenfreek schreef:Hoi allemaal

En als je er visolie van maakt zal het allemaal nog veel beter gaan :ok: :ok: :ok:
Hoi
Het zal best helpen maar ik heb goede ervaringen met schapenvet. Bij mijn vorige mechelaar ook gebruikt en ach het is maar wat helpt of niet dan ik zweer bij schapenvet en u bij visolie goed toch :ok: :wink:

groetjes Dierenfreek, Duco en Tessa
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

lupa schreef:schapevet in blokkjes is een beetje onzin, schapenvet smelt pas boven een bepalde temperatuur wat niet smelt wordt ht net zo hert eruit gepoept
Welke temperatuur dan?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier krijgen ze het in de periode dat ze verharen. Dat gaat stukken sneller dan zonder... ben er erg tevreden over!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gast

Sjiel schreef:
lupa schreef:schapevet in blokkjes is een beetje onzin, schapenvet smelt pas boven een bepalde temperatuur wat niet smelt wordt ht net zo hert eruit gepoept
Welke temperatuur dan?
de temperatuur die je nodig hebt om het in de pan te laten smelten, in ider geval niet die 37 gr lichams temperatuur, ik zal het gaan opzoeken
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Ongelezen bericht door cybert2 »

sam&gijs schreef:Nee, maar gebruik wel olie. Levertraan. Is goed voor bijna alles: huid, vacht, ogen, spijsvertering, botten, tandvlees etc. En knoflook tegen wormen en vlooien.
Knoflook en uien zijn giftig voor honden!!
Groet, Janine
Gast

speedy-fien-doeke schreef:
sam&gijs schreef:Nee, maar gebruik wel olie. Levertraan. Is goed voor bijna alles: huid, vacht, ogen, spijsvertering, botten, tandvlees etc. En knoflook tegen wormen en vlooien.
Knoflook en uien zijn giftig voor honden!!
knoflook is niet giftig voor honden, als je te veel geeft is niet goed maar wat is wel goed als je te veel geeft?
Gast

Sjiel schreef:
Welke temperatuur dan?
kon het niet zo gauw vinden dus heb een restaurant gebeld en even met de kok geproken :mrgreen: :smile:
smeltpunt is 40 gr,(dan wordt het plakkerig, stropirig en of korrilig) vloeibaar is op meer dan 100gr(onze gas vuurtje)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

speedy-fien-doeke schreef: Knoflook en uien zijn giftig voor honden!!
knoflook schijnt er goed te zijn tegen vlooien etc. :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gast

malinois schreef:
speedy-fien-doeke schreef: Knoflook en uien zijn giftig voor honden!!
knoflook schijnt er goed te zijn tegen vlooien etc. :denken:
http://www.natuurlijkinbalans.nl/knoflookolie.htm

Knoflook is het meest werkzame natuurlijke antsepticum. Bij regelmatige toediening verhoogt het de weerstand van het organisme. Knoflookdragees zijn bijzonder aan te raden aan dieren die last hebben van ontstekingen, wormen, vlooien, diarree en hoesten (kennelhoest). Dieren die elke dag knoflook toegediend krijgen (bijv. 1 of 2 dragees per dag) zijn veel minder aantrekkelijk voor vlooien.

bedankt voor uw vraag. hierover zijn de meningen nog steeds verdeeld. in heel hoge doseringen wordt wel eens gesteld dat dit - evenals uien - toxisch zou werken. uit recent onderzoek is echter gebleken dat dit niet het geval is bij veilige middelen. let wel op de fabrikant. er is veel onzuivere knoflook op de markt, of knoflook in die lage hoeveelheden dat de werking minimaal is. kijk eventueel op http://www.dierendokter.nl voor betrouwbare middelen.

MW helpdesk doggynet

Kruiden aroma mengsels, kruiden, smaakstoffen
zuivere kruiden van DAB - kwaliteit, bijv. venkel, kummel, rozemarijn, knoflook
versterking van de totale stofwisseling, meer vitaliteit en prestatievermogen
dit is uit=
http://www.uwdierenkliniek.nl/home.html

nou dat is wel genoeg info toch?
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”