Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond met zeer zeer veel energie

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

dierenfreek
Actief
Contacteer:

hond met zeer zeer veel energie

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Hoi allemaal

onze zwarte mechelaar Tessa is een hyperactief hondje kun je vergelijken met een kind die adhd heefd en nu vermoeden we dat ze daardoor haar voeding niet goed accepteerd ze komt niet echt aan en haaar ontlasting is altijd papperig tot dun als we haar voeren is de bak in no time leeg we trainen 2 a 3 keer per week met haar herkend iemand dit en zo ja wat heb je toen gedaan of wat ben je toen gaan voeren we hebben al vanalles geprobeert ze staat nu gewoon weer op champ Duco doet het daar geweldig op of zijn er homeopatische middellen die goed helpen wie heefd advies?!?!?!?

groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Heb je al geprobeerd om vers vlees te geven zoals een duck etc. Om haar een tikje aan te laten te laten komen kan je haar een beetje pasta bijvoeren.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

hoi geef haar eten eens in een kong ,moet ze er moeite voor doen en kan ze niet zo snel eten
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Re: hond met zeer zeer veel energie

Ongelezen bericht door ien »

dierenfreek schreef:Hoi allemaal

onze zwarte mechelaar Tessa is een hyperactief hondje kun je vergelijken met een kind die adhd heefd en nu vermoeden we dat ze daardoor haar voeding niet goed accepteerd ze komt niet echt aan en haaar ontlasting is altijd papperig tot dun als we haar voeren is de bak in no time leeg we trainen 2 a 3 keer per week met haar herkend iemand dit en zo ja wat heb je toen gedaan of wat ben je toen gaan voeren we hebben al vanalles geprobeert ze staat nu gewoon weer op champ Duco doet het daar geweldig op of zijn er homeopatische middellen die goed helpen wie heefd advies?!?!?!?

Dat jouw hond in no time haar bek leegt heeft betekent dat ze verrekt van de honger!
Het voedsel wat je nu geeft voldoet niet voor je hond.
zoek energierijker voer.
Dat kan door voer te geven waar ze zelf wat mee kunnen,echt voer!
Je kan dat voer zelf samenstellen naar wat je hond nodig heeft!! [dat kan niet met kvv voer!]
Dat is echt het enige advies wat ik je kan geven.
succes! :ok:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik herken het :wink:
Marouck is opgegroeid met FarmFood (naast vers) maar kwam niet voldoende aan. Heb haar toen op energierijkvoer van carocroc gezet wat niet als resultaat had dat ze aankwam en haar vacht geen goed deed, ze begon last te krijgen van jeuk en haaruitval.
Sinds enkele maanden staat ze nu op Prins Procare Super en dat bevalt heel goed, ik heb er eindelijk wat kilo's aangekregen en haar vacht is weer tiptop in orde.
Vers krijgt ze ook regelmatig maar ik moet haar daar 2x zoveel van voeren als Nika anders heeft ze er geen genoeg aan.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ca Cajuina schreef:Heb je al geprobeerd om vers vlees te geven zoals een duck etc. Om haar een tikje aan te laten te laten komen kan je haar een beetje pasta bijvoeren.
Hoi ca cajuina
Haar gewicht hebben we redelijk onder controle ze weegt nu rond de 23 kilo en is maar 55 cm hoog maar we kunnen het proberen als ze weer dunner word :wink:
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

energie voer zoals zoals royal canin energie 4300 of zelfs 4800 en niet te veel van geven, dan worden er weer veel voedingsstoffen gebruikt om de hoeveelheid te verteren en blijft er nog niks achter.

blijf zeker een week of 3 op 1 merk stap niet te snel over het moet eerst aanzetten voordat je aan de buitenkant iets merkt.

gewoon elke dag wegen en weeg wat je voert zo kun je verschil snel opmerken.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Krijgt ie altijd hetzelfde voer?
Het kan ook zijn dat het drukzijn door het voer wordt veroorzaakt.
Papperige efaces kan betekenen dat ie teveel krijgt of dat er iets in het voer zit waar ie niet tegen kan of dat ie een ander (medisch) probleem heeft.
Het snelle eten kan komen doordat hij als pup heeft leren schrokken, pups die bij de fokker gezellig allemaal uit dezelfde bak moeten eten hebben dat wel vaker. Ook honden met een verleden van zware ondervoeding kunnen blijven schrokken.
weg gehaald zit een virus in
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

dierenfreek schreef:
Ca Cajuina schreef:Heb je al geprobeerd om vers vlees te geven zoals een duck etc. Om haar een tikje aan te laten te laten komen kan je haar een beetje pasta bijvoeren.
Hoi ca cajuina
Haar gewicht hebben we redelijk onder controle ze weegt nu rond de 23 kilo en is maar 55 cm hoog maar we kunnen het proberen als ze weer dunner word :wink:
De duck heeft meer betrekking op de slappe ontlasting. Klaarblijkelijk is voldoet het voer wat je geeft niet. ik zou op zoek gaan naar een andere brok.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Sjiel schreef:Krijgt ie altijd hetzelfde voer?
Het kan ook zijn dat het drukzijn door het voer wordt veroorzaakt.
Papperige efaces kan betekenen dat ie teveel krijgt of dat er iets in het voer zit waar ie niet tegen kan of dat ie een ander (medisch) probleem heeft.
Het snelle eten kan komen doordat hij als pup heeft leren schrokken, pups die bij de fokker gezellig allemaal uit dezelfde bak moeten eten hebben dat wel vaker. Ook honden met een verleden van zware ondervoeding kunnen blijven schrokken.
Hoi sjiel
Tessa krijgt al vanaf haar 4 de maand hetzelfde soort voer champ en inderdaad als pup is ze al heel erg ziek geweest toen we haar kregen zag je haar ribben en ruggegraad ze was toen 12 weken toen heefd ze van de dierenarts een sensitive brok gekregen en we moesten haar toen laten eten zoveel als ze wou ze is door de fokker voor de dood weggehaald. Maar ze reageerd verder heel mooi op champ ze glimt en heefd een extreem mooie gladde vacht ze heefd alleen die paperige ontlasting

groetjes Dierenfreek Duco en Tessa
Afbeelding
sanne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sanne »

Tja mijn hondje met een zware autoimmuunziekte in zijn darmen en hele dunne ontlasting woog op en gegeven moment nog geen derde meer van zijn normale gewicht. Maar ohoh oh wat had hij een mooi gladde goed aangesloten glimmende vacht. Dit zegt mij niet zoveel. De ontlasting is niet goed nl dun en wordt klaarblijkelijk niet goed opgenomen. Champ is misschien een goede brok hij is schijnbaar niet geschikt voor jou hond. Ik zou overstappen op versvlees (kant en klaar) of op zijn minst op zoek gaan naar eenbrok waar je hond wel normaal op poept.

Sandra
Afbeelding
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Hoi allemaal

als eerste wil ik iedereen bedanken die heefd gereageerd de meesten van jullie adviseren vers vlees stel dat e dat gaan doen moeten we dat dan gaan bijvoeren?? en zo ja hoeveel ?? en waar kan ik duck halen?? wie kan ons verder helpen?? ze ziet er gewoon goed uit alleen haar ontlasting is niet zoals het zou moeten ze eet nu in huis en dat gaat al een stuk rustiger hoewel ik dit niet had verwacht omdat we ook nog twee kinderen in huis hebben wie kan ons verder helpen.

groetjes Dierenfreek, Duco en Tessa
Afbeelding
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Op de site van DUCK vind je de verdeelpunten in Nederland en andere info. (er zijn wel wat problemen met de site op het moment blijkbaar)
Wij zijn in één keer overgestapt van brok op Duck, zonder problemen, maar sommige raden aan van langzaam over te stappen, of om (alleen de eerste dagen!) het versvlees lichtjes te koken of met een beetje warm water te overgieten. Daarna wel steeds rauw geven anders gaan teveel vitamines en voedingsstoffen verloren. Als je volledig overstapt op vers, geef dan wel altijd een kompleet versie van dat versvoer zodat de hond geen tekorten krijgt.
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
binno
Zeer actief
maltezer
Contacteer:

Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ien schreef:
dierenfreek schreef:Hoi allemaal

Dat jouw hond in no time haar bek leegt heeft betekent dat ze verrekt van de honger!
zoek energierijker voer.
Je kan dat voer zelf samenstellen naar wat je hond nodig heeft!! [dat kan niet met kvv voer!]
dat hoeft niet altijd, het kan ook een gedrag zijn.
1 van mijn honden vreet haar bak ook 1 seconde leeg, als ze kvv krijgt, de enige manier om haar rustig telaten eten is als ik haar pens en botten e.d geef
dierenfreek
Actief
Contacteer:

bedankt binno ik ga er vanavond direct kijken op alle site's ben toch alleen thuis en de meiden van me liggen er op tijd in moeten morgen nl judoen voor de gele slip :wink: dus alle tijd om rond te neusen :ok:

groetejs Dierenfreek,Duco en Tessa
Afbeelding
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Hoi allemaal

We kregen van de slager hier afval vlees voor de hdc maar het was zoveel dat mijn man zei weet je wat ik geef de honden er wat van dat was donderdagavond door het voer rundvlees zonder botrestjes en vet afgesneden het overtollige maar helaas ook nier ging ze van aan de scheit de hele kennel zat er onder Duco daarentegen kon er wel goed over niks aan de hand weet iemand nu nog een oplossing behalve de da???

groetjes Dierenfreek, Duco en Tessa
Afbeelding
Afbeelding
binno
Zeer actief
maltezer
Contacteer:

Jouw hond heeft heel gevoelige darmen, en reageert op elke verandering van voer of stresssituatie.
Ik zou het stap voor stap proberen en haar eerst overzetten op een kompleet versvleesvoeding. Tegelijkertijd zou ik zeker ook wat probioticapoeder toevoegen om de darmflora te herstellen en te ondersteunen. Dat kan je o.a. bij de reformwinkel en de apotheek halen.
Ik zou niet teveel tegelijk gaan uitproberen en bij een KVV liefst ook geen orgaanvlees (hart, lever, nieren...) mengen, dat zit daar namelijk al genoeg in, en teveel daarvan kan ook laxerend werken. Als je er toch iets bij zou willen geven (wat niet hoeft want het is kompleet) dan liever spiervlees.
Afbeelding
dierenfreek
Actief
Contacteer:

binno schreef:Jouw hond heeft heel gevoelige darmen, en reageert op elke verandering van voer of stresssituatie.
Ik zou het stap voor stap proberen en haar eerst overzetten op een kompleet versvleesvoeding. Tegelijkertijd zou ik zeker ook wat probioticapoeder toevoegen om de darmflora te herstellen en te ondersteunen. Dat kan je o.a. bij de reformwinkel en de apotheek halen.
Ik zou niet teveel tegelijk gaan uitproberen en bij een KVV liefst ook geen orgaanvlees (hart, lever, nieren...) mengen, dat zit daar namelijk al genoeg in, en teveel daarvan kan ook laxerend werken. Als je er toch iets bij zou willen geven (wat niet hoeft want het is kompleet) dan liever spiervlees.
hoi Binno
We hadden haar oook al niet te veel vers vlees in een keer gegeven dit kwam va de ribpartij af moesten het nl snijden. Die poeder kunnen we wel proberen moet dat door het water of over het voer??

groetjes Dierenfreek,Duco en Tessa
Afbeelding
binno
Zeer actief
maltezer
Contacteer:

dierenfreek schreef:Die poeder kunnen we wel proberen moet dat door het water of over het voer??
Als het gewoon poeder is (geen capsules) dan kan je het onder het voer mengen of eventueel in een beetje yoghurt (als ze daar tegen kan).
Als het wel capsules zijn dan kan je ze meestal wel gemakkelijk openmaken en gaat dat dus ook. Of de capsule zo tussen het voer, maar bij sommige honden werkt deze truc niet... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dierenfreek schreef: Hoi ca cajuina
qua gewicht zit ze inderdaad prima!
Probeer inderdaad eens een ander merk voer, ik voer ook Champ, dat gaat prima, maar ook niet bij alle honden. Ik ben ook erg tevreden over de geperste brok van Prins!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef:Dat jouw hond in no time haar bek leegt heeft betekent dat ze verrekt van de honger!
dan vergaan ze hier ook allemaal van de honger ben ik bang... hier doen ze het ook allemaal, en ook vanaf pup af aan al... :denken:
denk eerder dat het aan het gedrag ligt, bij de fokker uit 1 bak gegeten etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ien
Erelid
Contacteer:

malinois schreef:
ien schreef:Dat jouw hond in no time haar bek leegt heeft betekent dat ze verrekt van de honger!
dan vergaan ze hier ook allemaal van de honger ben ik bang... hier doen ze het ook allemaal, en ook vanaf pup af aan al... :denken:
denk eerder dat het aan het gedrag ligt, bij de fokker uit 1 bak gegeten etc.
bak leegvreten met een rotgang en niet aankomen is toch meer geen verzadiging vinden in het voer dan gedrag..lijkt mij :wink:
hier is dr 1tje die echt honger gehad heeft maar noooooit zal schransen!!
Afbeelding
binno
Zeer actief
maltezer
Contacteer:

ien schreef:
malinois schreef:bak leegvreten met een rotgang en niet aankomen is toch meer geen verzadiging vinden in het voer dan gedrag..lijkt mij :wink:
Schransen kan vele oorzaken hebben, niet alleen maar honger. Voedselnijd, stress, gewoonte... Is bij sommige mensen toch ook zo?
En het niet dikker worden KAN zijn omdat de hond te weinig voer krijgt, maar het kan ook zijn dat zijn darmen te snel werken, dat hij het voer niet goed verteerd, er teweinig voedingsstoffen uithaalt... :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

binno schreef:
ien schreef:
malinois schreef:bak leegvreten met een rotgang en niet aankomen is toch meer geen verzadiging vinden in het voer dan gedrag..lijkt mij :wink:
Schransen kan vele oorzaken hebben, niet alleen maar honger. Voedselnijd, stress, gewoonte... Is bij sommige mensen toch ook zo?
En het niet dikker worden KAN zijn omdat de hond te weinig voer krijgt, maar het kan ook zijn dat zijn darmen te snel werken, dat hij het voer niet goed verteerd, er teweinig voedingsstoffen uithaalt... :19:
heb ik dat gezegd??? :denken: denk dat je het verkeerd gequote hebt :mrgreen: maar ik ben het met je eens. Bij mijn honden is het denk ik als pup voedselnijd geweest en dat is een gewoonte geworden ook omdat er misschien ook hier meerdere honden in huis zijn.
En ja ook 1 van mijn honden kwam geen grammetje aan vroeger, en zeker met de sport erbij was het lastig om hem op gewicht te houden. Na lang zoeken bleek de geperste brok van prins het gewenste resultaat te geven.
Afbeelding
binno
Zeer actief
maltezer
Contacteer:

malinois schreef:heb ik dat gezegd??? :denken: denk dat je het verkeerd gequote hebt :mrgreen:
:oohja: Oeps sorry, ja er is blijkbaar wat misgegaan met het quoten :mrgreen:
... was dus de tekst van "IEN"... :wink:
Afbeelding
dierenfreek
Actief
Contacteer:

binno schreef:
dierenfreek schreef:Die poeder kunnen we wel proberen moet dat door het water of over het voer??
Als het gewoon poeder is (geen capsules) dan kan je het onder het voer mengen of eventueel in een beetje yoghurt (als ze daar tegen kan).
Als het wel capsules zijn dan kan je ze meestal wel gemakkelijk openmaken en gaat dat dus ook. Of de capsule zo tussen het voer, maar bij sommige honden werkt deze truc niet... :wink:
he binno bedankt voor ik ga het denk ik vandaag halen als ik het niet vergeet :wink: heb nog een drukke dag :ok:

Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

lupa schreef:
ien schreef:[Dat jouw hond in no time haar bek leegt heeft betekent dat ze verrekt van de honger!
zoek energierijker voer.
dat hoeft niet altijd, het kan ook een gedrag zijn.
1 van mijn honden vreet haar bak ook 1 seconde leeg, als ze kvv krijgt, de enige manier om haar rustig telaten eten is als ik haar pens en botten e.d geef
Dat bedoel ik dus ook.
ook met kvv voer krijgen ze niet de voldoening die ze wel krijgen met voer waar ze wat mee moeten doen.
Zeker voor honden die energiek zijn geeft dit een rustpunt en zullen ze verzadigd zijn!
Ik zie gedrag en schrokken in dit geheel niet los van elkaar. :wink:

ook als je kvv voer geeft is het belangrijk om na maaltijden de honden nog wat knaagwerk te geven!! voeding wat ze in 5 seconden naar binnen schrokken voldoet gewoon niet!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”