Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ze lust geen kip?
Moderator: moderatorteam
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze lust geen kip?
Vandaag een kippenek gegeven, en ze ligt ermee op haar plaats en kijkt ernaar.
Nu las ik ergens iets over wennen en eventueel eerst koken, maar dat kan ik niet meer vinden.
Kan iemand me een tip aan de hand doen?
Mijn katten sluipen er allemaal omheen trouwens, die willen wel...maar kan dat zonder gevaar?
Nu las ik ergens iets over wennen en eventueel eerst koken, maar dat kan ik niet meer vinden.
Kan iemand me een tip aan de hand doen?
Mijn katten sluipen er allemaal omheen trouwens, die willen wel...maar kan dat zonder gevaar?
-
- Zeer actief
Vlees met bot nooit koken!
Dat is hooguit een tip die je bij versvleesvoeding kunt gebruiken, om ze (en vooral de maag/darmen) eraan te laten wennen.
Waarschijnlijk weet ie gewoon niet zo goed wat er mee te doen.
Als je het hem voorhoudt (uit de hand geeft), wat doet ie dan?
Misschien even plat slaan of in stukjes knippen.
Dat is hooguit een tip die je bij versvleesvoeding kunt gebruiken, om ze (en vooral de maag/darmen) eraan te laten wennen.
Waarschijnlijk weet ie gewoon niet zo goed wat er mee te doen.
Als je het hem voorhoudt (uit de hand geeft), wat doet ie dan?
Misschien even plat slaan of in stukjes knippen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
Re: Ze lust geen kip?
die nek zal niks meer doenKonni schreef:Vandaag een kippenek gegeven,

Er is ook veel info over katten en BARF op barf forums.

- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
oh leuk, ga ik op zoek....thx
oh wacht...1 vraagje nog.
Jessie heeft 1 nek "bewaard"
Mag ze die vandaag nog eten of moet ik die weghalen?
Ik heb porties kip gemaakt van ongeveer 400 gram, en wil dat om de dag voeren. Is dat goed, of teveel?
Ik breng het wel in mindering op haar gewone brok, anders word ze vierkant waarschijnlijk
Ik heb porties kip gemaakt van ongeveer 400 gram, en wil dat om de dag voeren. Is dat goed, of teveel?
Ik breng het wel in mindering op haar gewone brok, anders word ze vierkant waarschijnlijk

-
- Zeer actief
Is de kip alleen nekken, of ook wat steviger botten? En is ze er wel aan gewend die te verteren? Anders moet je het wellicht wat voorzichtiger introduceren. BARFers die ik ken worden nooit zo heel vrolijk van de combinatie van brokken en botten (ook al is het niet op een dag), maar er zijn denk ik ook honden die het prima aankunnen... dat is een beetje je eigen keuze.Konni schreef:oh leuk, ga ik op zoek....thx
De helft kip vind ik persoonlijk een beetje eenzijdig, maar eenzijdiger dan de brokken kan op zich dan weer nauwelijks dus wat dat betreft lijkt het me al weer een stap vooruit.
Als het met de kip goed gaat zou ik als ik jou was eens kijken naar andere dingen die je ook vers kunt voeren. Denk bijvoorbeeld eens aan vis... als je een beetje een grote markt in de buurt hebt is er vaak voor een heel schappelijke prijs prima vis te krijgen. En daarvan zit waarschijnlijk niet of nauwelijks iets in de brokken, dus da's goed voor de afwisseling.
En denk ook eens aan het geven van wat gepureerde groente en fruit, yoghurt, eitje, een flinke lap verse pens...
Kippennekken op zich is geen complete voeding voor een hond. Voor een of twee keer per week moet dat best kunnen, als je de helft van de maaltijden gaat vervangen zou ik me als ik jou was wat meer verdiepen in hoe een complete vers menu eruit hoort te zien en daar wat meer in de buurt te komen. Kijk bijvoorbeeld eens op www.barfplaats.nl en/of www.barf-natuurlijk.nl
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Je kan ook altijd het vel eraf halen en dan kijken, die van mij vonden het in het begin met vel ook minder dan zonder.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze krijgt al regelmatig karnemelk of joghurt.
Maar ik begrijp dat de kip een toevoeging mag zijn, en geen vervanging van....is ook prima. Ik dacht dat de kip beter was als alleen de brokken.
Dan doen we de kip als lekker tussendoortje..
Ik zal me eens verder gaan verdiepen in barfen...
dank voor de uitleg.
Maar ik begrijp dat de kip een toevoeging mag zijn, en geen vervanging van....is ook prima. Ik dacht dat de kip beter was als alleen de brokken.
dank voor de uitleg.
-
- Erelid
- Contacteer:
nee..kip is onderdeel vanKonni schreef:.
dank voor de uitleg.

hoort in barfmaaltijden thuis,echter barfmaaltijden bestaat uit veel afwisseling dus dagelijks kip is niet goed,net zoals iedere dag rundvlees enz enz..
afwisseling!! is het motto

- Konni
- Zeer actief
- Contacteer: