Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rasvereniging maakt fokbeleid uit.
Moderator: moderatorteam
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Rasvereniging maakt fokbeleid uit.
Hoe zouden jullie het vinden dat net als de Nerderlandsevereniging van Saarlooswolhonden (NVSWH)al de RV in de wereld die verantwoordelijk zijn voor de rasstandaard, het fokbeleid en zelf fokken gingen uitmaken plus pupbemiddeling of je in aanmerking komt enz.
Met als doel ras verbetering en dat er niet om geld wordt gefokt en of je geschikt ben voor het ras, daar moet je dan contracten voor tekenen.
Dus er komt geen enkel zelfstandige fokker meer aan te pas, die worden opzij geschoven.
Vinden jullie dat het systeem van de NVSWH een navolging moeten hebben.
Gr Bertus.
Met als doel ras verbetering en dat er niet om geld wordt gefokt en of je geschikt ben voor het ras, daar moet je dan contracten voor tekenen.
Dus er komt geen enkel zelfstandige fokker meer aan te pas, die worden opzij geschoven.
Vinden jullie dat het systeem van de NVSWH een navolging moeten hebben.
Gr Bertus.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je kan nooit een dictatuur laten ontstaan in het fokken van honden, mensen doen wat ze willen en daar is geen wet van hogerhand voor te maken. Al helemaal niet door een rasvereniging want dan komt er gewoon nog een rasvereniging of een vereniging van fokkers die een ander beleid nastreeft. Dat wordt groter en groter en voor je het weet heeft iedereen de keuze waar zijn hond te halen. Er worden als Saarloosjes uit broodfok geboren dus ik zie het probleem niet zo als zelfs dat mogelijk is.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik vind het zowiezo een slecht idee. maar dat krijg je ook nooit voor elkaar.
als ik al hoor dat de sbtcn (engelse staff RV) bezig is met een fokbeleid en na de eerste vergadering is de helft van de fokcommissie al pissig opgestapt.. en ik hoor dat het bij veel meer RV's hommeles is dan denk ik dat zoiets nooit goedkomt
als ik al hoor dat de sbtcn (engelse staff RV) bezig is met een fokbeleid en na de eerste vergadering is de helft van de fokcommissie al pissig opgestapt.. en ik hoor dat het bij veel meer RV's hommeles is dan denk ik dat zoiets nooit goedkomt

-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij dat pakket zit gelijk in gesloten dat de leden hun eigen hond niet met honden buiten de RV mag fokken.MARC_S schreef:Je kan nooit een dictatuur laten ontstaan in het fokken van honden, mensen doen wat ze willen en daar is geen wet van hogerhand voor te maken. Al helemaal niet door een rasvereniging want dan komt er gewoon nog een rasvereniging of een vereniging van fokkers die een ander beleid nastreeft. Dat wordt groter en groter en voor je het weet heeft iedereen de keuze waar zijn hond te halen. Er worden als Saarloosjes uit broodfok geboren dus ik zie het probleem niet zo als zelfs dat mogelijk is.
Maar de RV van het bewuste landras heeft ook het recht het type hond aan te passen en een nieuw rasstandaard uit te brengen.
Dat is dus gebeurd bij de SWH, en omdat zij geen inmenging van buiten de RV willen hebben, ontstaat er bij hen door de in en linteelt een type SWH die gaat afwijken als daar buiten.
Als dat nog plm 5 jaar door gaat, dan kan je niet meer met je hondje naar tentoonstellingen om dat de hond te veel afwijkt van de RV en standaard type.
Gr Bertus.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou dan verneuken ze het ras toch lekker.
Wat maakt het eigenlijk allemaal uit. Mensen die niet willen fokken volgens hun standaarden fokken toch wel en als er geen enkele hond meer gezond kan worden geleverd door de rasvereniging sterft deze hond uit OF ze moeten op de alternatieve vorm terug.
Met elk ras is er een groep mensen die het oorspronkelijke type bewaart.
Maargoed, in mijn optiek is er in het overvolle NL toch al weinig plaats voor dit ras en aangezien veel Saarloos wolfhonden een rotleven hebben bij een onkundige baas vraag ik me af wat de waarde van het ras eigenlijk nog is. Ik ken er een paar, de ene heeft PRA de andere kan niet los, een derde vliegt door de ramen als hij alleen is en de laatste die ik ken komt nooit meer als ze losbreekt. Die zal je moeten darten want eenmaal aan het hollen herkent ze haar eigen bazin niet meer. Veeeeeeeeel te onzeker allemaal. Wat heb je aan zo'n hond hier in druk NL dan?
Geef mij maar de Tjech.
Maargoed, in mijn optiek is er in het overvolle NL toch al weinig plaats voor dit ras en aangezien veel Saarloos wolfhonden een rotleven hebben bij een onkundige baas vraag ik me af wat de waarde van het ras eigenlijk nog is. Ik ken er een paar, de ene heeft PRA de andere kan niet los, een derde vliegt door de ramen als hij alleen is en de laatste die ik ken komt nooit meer als ze losbreekt. Die zal je moeten darten want eenmaal aan het hollen herkent ze haar eigen bazin niet meer. Veeeeeeeeel te onzeker allemaal. Wat heb je aan zo'n hond hier in druk NL dan?
Geef mij maar de Tjech.
- Mol
- Zeer actief
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
De Tjech is een mooie hond maar ze zijn iets moeilijker met andere honden als de SWH.MARC_S schreef:Nou dan verneuken ze het ras toch lekker.Wat maakt het eigenlijk allemaal uit. Mensen die niet willen fokken volgens hun standaarden fokken toch wel en als er geen enkele hond meer gezond kan worden geleverd door de rasvereniging sterft deze hond uit OF ze moeten op de alternatieve vorm terug.
Geef mij maar de Tjech.
Er zijn zeker schuwe SWH's, en het is zeker een ras die niet geschikt is voor allleen zijn en voor iedereen, maar ja zo heeft elkk ras zijn voor en nadelen, en ik moet eerlijk zijn ik ken meer behoorlijke vrij honden wel wat afstandelijk dan de echte neurote.
Het is ook mogelijk dat door slecht zien de honden ook vreemd reageren, maar ja dan moet er wel gespiegeld worden.
Maar goed ik begrijpt uit de reacties dat er geen voorstanders zijn voor een RV met een uniek gecentraliseerde fokkerij.
Gr Bertus.
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou dan heb je het wel erg slecht getroffen met de SWh's die je kent.Er zijn er genoeg die gewoon normaal leven en waar je zelfs GG mee kan trainen of behendigheid doen en die lekker spelen in een park.Die van ons is ook opgegroeid in de stad,niet ideaal,maar ja dat was het voor mezelf ook niet.MARC_S schreef:
Geef mij maar de Tjech.
Toevallig zei gisteren iemand met 2 Tsjechen nog tegen me,dat het wel lekker uitgaan was met 3 Saarlozen,die zijn tenminste rustig en relaxed ,Tsjechen zijn meestal uit op herrie schoppen.Die van mij lagen dan ook rustig onder tafel ,terwijl die reu van haar van alles wilde doen.
Gr. Christa