Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

doe ik het zo wel goed met speelgoed?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

doe ik het zo wel goed met speelgoed?

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn hond heeft diverse speeltjes
puzzel, bungee, latex kikker, andere pluche, ballen, bal met flostouw en zijn dagelijkse snackbal uiteraard.

Nu leg ik de nieuwe speeltjes tussendoor achter de deur van de trap naar boven, zodat ie er niet bij kan.

Hij denkt nu ( :denken: ??????) volgens mij dat het daarboven één paleisje is want wil zo nu en dan dondersgraag naar boven :wink:

Als ik 's morgens beneden kom, zit ie me al snel aan te kijken en dan naar de betreffende deur.

En dan laat ik hem puzzelen, vind ie geweldig, ballen eruit, rollend met zijn poten over de ene bal en de andere in zijn bek.
ik aporteer even met hem daarna.

Meestal blijven de speeltjes even liggen en na een tijdje leg ik ze weer weg.

1. omdat ik wil dat het leuk blíjft
2. omdat ik bij ééntje niet vertrouw op de sterkte ervan (die bungee van hondtotaal mag dan als sterkste doorgaan, hij is zeker NIET sterk; de puzzel I Qube wél)

graag reacties.

Ik wil dat ie meer op mij gericht raakt,blijft tegelijkertijd is het ook wel erg prettig een hond te hebben die zélf speelt (zoals met die puzzel, snackbal etc)
starfleet
Erelid

Re: doe ik het zo wel goed met speelgoed?

Ongelezen bericht door starfleet »

AnneMarie schreef: Ik wil dat ie meer op mij gericht raakt,blijft tegelijkertijd is het ook wel erg prettig een hond te hebben die zélf speelt (zoals met die puzzel, snackbal etc)
Ik heb alle speeltjes in een kist zitten. Zelf heeft ze een flos en een kluif. Ik pak regelmatig wat uit de kist en stop dat na korte tijd weer weg en pak iets anders. Zo raakt ze niet gauw uitgekeken en de speeltjes blijven van mij.

Ik laat haar met de piepdingen meestal zelf spelen en alle sjordingen spelen we samen mee.

Anne
jelle
Zeer actief

Re: doe ik het zo wel goed met speelgoed?

Ongelezen bericht door jelle »

AnneMarie schreef: ik aporteer even met hem daarna.
:N:

:mrgreen:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

:pffff:

tja hij vindt dat nu eenmaal leuk :mrgreen:

Ukkies:

niet met de hond MAAR MET DE BAL

[/i]de balle allemaal
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”