Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijtende pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Bijtende pup

Ongelezen bericht door Nellalisa »

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met een vraagje
Na elke uitlaat beurt van Doeska,(ze is nu 10 weken), probeer ik haar enkele oefeningen te leren.
Daarna is het nog effe vrij spelen, maar dan is ze erg gefixeerd op onze handen.
Behoorlijk hard bijten en af en toe zelf grommen.
Het commando "nee"of hard au roepen help geen ene zier :mrgreen: .
Hoe kan ik dat nu het beste aanpakken??
Of wat doe ik niet goed???
Groetjes,
Willem en Nel.
Afbeelding
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik heb bij mijn honden altijd wat anders aangeboden als ze in mijn handen begonnen te bijten, een floss, of een bot of speeltje. Als het in een spel gebeurde, buiten ofzo, gelijk het spel afbreken en de hond de rug toekeren. Bij ons heeft dit altijd goed geholpen, ik heb eigenlijk nooit met van die bekraste handen gelopen. Maar ik denk dat ik ook nooit van die erg bijterige puppies heb gehad.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Spel afbreken, wegdraaien en later zelf een spelletje beginnen met iets waar ie wel in mag bijten.
weg gehaald zit een virus in
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Ik probeer Nanou ook zoveel mogelijk iets anders aan te bieden in de vorm van een speeltje etc maar in een spelletje bijv. is het over en uit en negeer ik haar. Gaat erg goed zo, ze reageert nu ook prima op alleen "Nee", eigenlijk is ze niet eens een echte bijter, Beau had dat veel erger als pup.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
starfleet
Erelid

Re: Bijtende pup

Ongelezen bericht door starfleet »

Nellalisa schreef: Behoorlijk hard bijten en af en toe zelf grommen.
Het commando "nee"of hard au roepen help geen ene zier :mrgreen: .
Hoe kan ik dat nu het beste aanpakken??
Of wat doe ik niet goed???
Groetjes,
Willem en Nel.
Gelijk ophouden met spelen tenzij voor lantaarnpaal. Hebben ze snel door. Het is ook wel wat veel ineens én uitlaten én trainen én spelen gelijk achter elkaar. Pup draait dan door. Je kan het beter verdelen over de dag en pup na het uitlaten even lekker zelf een tijdje laten spelen of laten kluiven.

Anne
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Mijn pup van 14 weken doet het ook nog steeds erg fel. Iets anders aanbieden werkt niet, ze doet het trouwens niet eens tijdens het spelen, maar gewoon als ze rustig bij ons ligt bijvoorbeeld (eigenlijk altijd). Ik zeg gewoon nee, trek mijn hand weg en negeer haar verder. Het helpt niet, maar ik berust me maar in het feit dat dit nog wel een paar weken door zal gaan, totdat ze volledig heeft gewisseld. Daarna zou ik toch wel graag wat resultaat zien.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Jinx schreef:Mijn pup van 14 weken doet het ook nog steeds erg fel. Iets anders aanbieden werkt niet, ze doet het trouwens niet eens tijdens het spelen, maar gewoon als ze rustig bij ons ligt bijvoorbeeld (eigenlijk altijd). Ik zeg gewoon nee, trek mijn hand weg en negeer haar verder. Het helpt niet, maar ik berust me maar in het feit dat dit nog wel een paar weken door zal gaan, totdat ze volledig heeft gewisseld. Daarna zou ik toch wel graag wat resultaat zien.
Het is toch vaak wel prettiger als ze leren hoe hard ze mogen bijten als ze nog puppytandjes hebben. Helpt heel kleinzerig "AAUUWW" roepen ook niet? Mijn pup is ook veertien weken en bij spelen hield ik op met spel en op andere momenten riepen we auw boden we wat anders aan (een flos o.i.d.).

Het heeft idd goed geholpen, je kan nu gewoon je hand in haar bek steken maar het ene hondje is het andere natuurlijk niet.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Bij Moos hielpt met een hoge stem AUWWWWWWWW roepen ook absoluut niet; hij zag dat als een uitdaging om nog even harder in mijn handen te bijten.
Wat uiteindelijk wel goed hielp was stoppen met spelen als hij te hard beet. Als we bijv. op de bank aan het spelen waren, en hij begon weer eens heel fel en hard te bijten, dan zette ik hem op de grond en ging zelf een boekje lezen of iets ander wat op de bank binnen handbereik was :mrgreen:
Hij is toen wel vrij snel minder vaak hard gaan bijten, maar pas met een week of 14 was het helemaal over geloof ik.
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Met een hoge stem roepen dat iets niet mag helpt bijna nooit bij een hond. Hoge geluiden zijn leuk en belonend :wink:

Als het te gek wordt gewoon het spel afbreken en na een tijdje weer beginnen als jij wilt dat het begint.
Komt heus goed, na het wisselen stopt het meestal vanzelf.

Ameno kon er ook wat van hoor...we liepen hier met flinke krassen op onze handen, na het wisselen is dat helemaal voorbij en is ze zelfs heel voorzichtig geworden met bijv. het aannemen van iets lekkers.
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Canto »

Inderdaad iets anders aanbieden waar zij wel in mag bijten.
En inderdaad is de ene hond de andere niet :roll: Die van mij bijt ook graag in mij en ook al als ik haar balletje geef dan heeft ze soms nog de neiging om los te laten en in mij te happen :jank:

Als ze dat doet dan stop ik meteen en negeer haar en draai om en loop de andere kant op...maar dan vindt mevrouw het nog leuk om ff in m'n kont te bijten :mrgreen:

Groetjes pammie :wink:
Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nellalisa »

Canto schreef:Inderdaad iets anders aanbieden waar zij wel in mag bijten.
En inderdaad is de ene hond de andere niet :roll: Die van mij bijt ook graag in mij en ook al als ik haar balletje geef dan heeft ze soms nog de neiging om los te laten en in mij te happen :jank:

Als ze dat doet dan stop ik meteen en negeer haar en draai om en loop de andere kant op...maar dan vindt mevrouw het nog leuk om ff in m'n kont te bijten :mrgreen:

Groetjes pammie :wink:
Allemaal bedankt voor jullie reactie, ben blij dat ik niet de enige ben met een bijtgrage pup. :mrgreen:

Nellalisa.
Afbeelding
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

ik zat ff te lezen over..bijtgrage puppies.. en minyo heeft zijn tandjes ook wel klaar.... Op dit moment negeren wij Minyo ook als hij weer es vrolijk bezig gaat...wat overigens pijn begint te doen wnat zijn tandjes worden steeds scherper :jank: :N: ...Maar ik heb ook ergens gelezen dat mama hond.. uhh haar puppies bij de nekvel pakt en gewoon op de grond drukt..en dat dit ook een methode is.. Wat vinden jullie hiervan..?? En wanneer waren jullie honden..ongeveer..van het bijten af..?
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nellalisa schreef:Allemaal bedankt voor jullie reactie, ben blij dat ik niet de enige ben met een bijtgrage pup. :mrgreen:
Ik geloof dat ik me meer zorgen zou maken als ik een pup had die niet in handen beet :smile:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

minhie schreef:ik zat ff te lezen over..bijtgrage puppies.. en minyo heeft zijn tandjes ook wel klaar.... Op dit moment negeren wij Minyo ook als hij weer es vrolijk bezig gaat...wat overigens pijn begint te doen wnat zijn tandjes worden steeds scherper :jank: :N: ...Maar ik heb ook ergens gelezen dat mama hond.. uhh haar puppies bij de nekvel pakt en gewoon op de grond drukt..en dat dit ook een methode is.. Wat vinden jullie hiervan..?? En wanneer waren jullie honden..ongeveer..van het bijten af..?
Niet doen. Jij bent geen mammahond en jij hebt eerst vertrouwen op te bouwen met je pup..zonder dat soort ingrijpende correctie's dus! :wink:
Gewoon de pup iets aanbieden waar hij wel in mag bijten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Mjah laat die eerste vraag maar.. was gewoon iets wat ik snel had gelezen.. en nog niet verder (meer sites) had gelzen.. en was toch al aan het posten dus ik dacht vraag direct maar... maar ik heb al meer gelezen.. en doe dat maar niet.. :ok:
Afbeelding
starfleet
Erelid

minhie schreef:En wanneer waren jullie honden..ongeveer..van het bijten af..?
Met een maand of vier. Dan gaan ze wisselen en hebben als het goed is ook zachtjes bijten geleerd. Als je hond het dan nog niet geleerd heeft dan trek je een korte broek aan en blote armen. Dan valt het kwartje wel.

Anne
Tessje

Ongelezen bericht door Tessje »

Denzo is nu 15 weken en bijt ook erg graag. Tenminste, ik denk dat het gewoonte is want onderling zitten onze twee tirannen ook naar elkaar te happen. Hij moet leren dat hij mensen niet mag bijten.

Maar goed, mijn vriend duwt zijn vingers/hand of wat dan ook juist verder in de mond van Denzo. Dan wel tegen zijn mondhoeken zal ik maar zeggen. Niet recht in zijn mond. Mmmmm, moeilijk om uit te leggen. In ieder geval vindt denzo dat niet leuk! Hij kan geen kant meer op! Het is nu al een stuk minder...

Succes!
miranda sabine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door miranda sabine »

minhie schreef:ik zat ff te lezen over..bijtgrage puppies.. en minyo heeft zijn tandjes ook wel klaar.... Op dit moment negeren wij Minyo ook als hij weer es vrolijk bezig gaat...wat overigens pijn begint te doen wnat zijn tandjes worden steeds scherper :jank: :N: ...Maar ik heb ook ergens gelezen dat mama hond.. uhh haar puppies bij de nekvel pakt en gewoon op de grond drukt..en dat dit ook een methode is.. Wat vinden jullie hiervan..?? En wanneer waren jullie honden..ongeveer..van het bijten af..?
dit hebben wij dus geprobeerd bij xantos omdat auw roepen niet hielp en afleiden ook niet hij gooide het speeltje weg en ging gewoon door met bijten terwijl het geen agressieve hond is want dan zouden ze met alles zo moeten doen wat wel hielp hij beet me een keer zo hard in de neus dat de de tranen in de ogen sprongen en hij schrok hier zo van dat het nu wel minder is hij heeft echt een periode gehad hij is nu 14 weken en nu gaat het veel beter ik gebruik vaak nee en dan iets aanbieden waar hij echt graag mee wil spelen maar om even terug te komen op de vraag bij ons hielp op de grond duwen juist het tegen overgestelde en ik vond het erg zielig zoals hij dan ging liggen en dat was naar ons idee niet de bedoeling. zoals de moederhond het zou doen kunnen mensen het toch niet heb ik het idee als xantos echt niet op hield met bijten deden we hem ook wel even in de bench kan iedereen even op adem komen en met een paar minuten met een frisse start beginnen.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik vind het zo leuk als honden bijten tijdens het stoeien, en ik zou voorzichtig zijn het ze af te leren. Gewoon leren gecontroleerd te bijten op de een of andere manier, en af en toe een traantje wegpinken, dat zou ik doen.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Zoie schreef:ik vind het zo leuk als honden bijten tijdens het stoeien, en ik zou voorzichtig zijn het ze af te leren. Gewoon leren gecontroleerd te bijten op de een of andere manier, en af en toe een traantje wegpinken, dat zou ik doen.

Dat kan niet als je kinderen hebt. En ook als er regelmatig kinderen over de vloer komen en de hond wil wel geaaid en grijpt gelijk (zachtjes) naar het handje
krijg je tranen en schrik.

Mijn dochter (15) heeft de hond wel altijd gecontroleerd laten bijten tijdens het stoeien, maar ook daar doet de hond het niet meer bij. Hele wilde stoeispelletjes spelen wij ook niet met de hond. Dat doet ze met andere honden of met een sjording. Ook al weer i.v.m. kinderen.

Anne
Zoie
Zeer actief

starfleet schreef:
Zoie schreef:ik vind het zo leuk als honden bijten tijdens het stoeien, en ik zou voorzichtig zijn het ze af te leren. Gewoon leren gecontroleerd te bijten op de een of andere manier, en af en toe een traantje wegpinken, dat zou ik doen.

Dat kan niet als je kinderen hebt. En ook als er regelmatig kinderen over de vloer komen en de hond wil wel geaaid en grijpt gelijk (zachtjes) naar het handje
krijg je tranen en schrik.

Mijn dochter (15) heeft de hond wel altijd gecontroleerd laten bijten tijdens het stoeien, maar ook daar doet de hond het niet meer bij. Hele wilde stoeispelletjes spelen wij ook niet met de hond. Dat doet ze met andere honden of met een sjording. Ook al weer i.v.m. kinderen.

Anne
ja, klopt wat je zegt. Om die reden mocht Luna ook niet bijten, maar ja, ik kon het stoeien niet laten, en deed het toch ... Geloof dat een hond dat ook wel weer kan leren, bij de een wel, bij de ander niet. Bijten doet Luna nog steeds bij mij, maar wel spaarzaam.
Afbeelding
Semmy
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Semmy »

Ja, ik weet helemaal wat jullie bedoelen, onze pup is nu 13 weken en heeft de laatste dagen ook het bijten ontdekt. Ze deed het al een wel maar vooral tijdens het spelen, maar nu is ze alleen maar gefixeerd op onze handen en benen. Dat is niet echt leuk spelen meer. Vooral veel negeren en in de bench zitten om af te koelen...
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd...
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nellalisa schreef:
Allemaal bedankt voor jullie reactie, ben blij dat ik niet de enige ben met een bijtgrage pup. :mrgreen:

Nellalisa.
Nee hoor, hier thuis zit er nog een! Auw roepen hielp bij mij maar heel kort, dan ging hij weer lekker door met kluiven op m'n vingers. Hij doet het vooral als ik met hem zit te spelen. Dus echt op de grond zit. Bij jou ook?
Ik sta nu op als het me te ruig wordt. En geloof het of niet...binnen enkele dagen is het al enorm afgenomen!
Succes!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Semmy schreef: in de bench zitten om af te koelen...
Helpt dat? Ik doe dat nooit om hem te laten afkoelen, ben bang dat hij de bench dan niet meer leuk vindt. Niet dat hij de bench nu zo super vindt, maar hij trekt zich er wel terug als het druk is geweest of als hij zichzelf zielig vindt. Als ik hem er in zet en de deur dichtdoe om hem te straffen, wordt het echt zo'n strafhokje. Of niet?

Alleen 's avonds als we gaan slapen moet hij de bench in van me. Nu, bijna twee weken later, weet hij wanneer het bedtijd is en loopt hij zelf naar de bench.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Semmy
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Semmy »

Ja, dan gaat ze wel met iets leuks de bench in en niet dat het voor straf is. Dat maakt haar verder allemaal niet zo uit, ze vindt dat het toch wel leuk daarin. Maar ik weet niet op wleke manier ik haar anders moet "straffen"...
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd...
starfleet
Erelid

Semmy schreef:Ja, dan gaat ze wel met iets leuks de bench in en niet dat het voor straf is. Dat maakt haar verder allemaal niet zo uit, ze vindt dat het toch wel leuk daarin. Maar ik weet niet op wleke manier ik haar anders moet "straffen"...
Time out is prima. Als iets anders aanbieden en auw roepen en even negeren(lataarnpaal spelen) niet helpt, dan kan je zelf even de kamer uitlopen.

Maar die manier van even in de bench bij echt doordraaien hielp bij onze eerste pup wel, dan kreeg ze een spaanse slof en schudde die dood en viel dan als een blok in slaap.

We hebben haar ook wel eens op het halletje gezet met een slof. Bij de hond die we nu hebben was aanstellerig auw en iets anders aanbieden of heel even negeren voldoende, maar je hebt er beslist bij waarbij dat niet genoeg is.

Anne

Anne
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Zoie schreef: Geloof dat een hond dat ook wel weer kan leren, bij de een wel, bij de ander niet. Bijten doet Luna nog steeds bij mij, maar wel spaarzaam.
Mijn eerste hond hadden we geleerd dat hij alleen mocht bijten als je je mouwen over je handen trok, dat werkte ook goed. Mijn truien zagen er niet uit :mrgreen:, maar hij beet nooit in blote handen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Zoie
Zeer actief

Belle schreef:
Zoie schreef: Geloof dat een hond dat ook wel weer kan leren, bij de een wel, bij de ander niet. Bijten doet Luna nog steeds bij mij, maar wel spaarzaam.
Mijn eerste hond hadden we geleerd dat hij alleen mocht bijten als je je mouwen over je handen trok, dat werkte ook goed. Mijn truien zagen er niet uit :mrgreen:, maar hij beet nooit in blote handen.
nou, ik zat net al lezend te denken, trek een paar handschoenen aan als het zo'n pijn doet, en ga gezellig spelen :mrgreen:

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het allemaal een tikkie overdreven. Luna beet echt over de pijngrens heen, maar ik geloof niet dat ik ooit een druppeltje bloed heb gezien.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik zet de puppen hier niet in de bench of in een time out, ben je mal... ik laat ze weten dat het niet zo hard mag.. auw roepen... snuitje vasthouden... en dat net zolang totdat er weer zonder gaatjes geknuffeld en gespeeld kan worden...
Zoie
Zeer actief

yamie schreef:ik zet de puppen hier niet in de bench of in een time out, ben je mal... ik laat ze weten dat het niet zo hard mag.. auw roepen... snuitje vasthouden... en dat net zolang totdat er weer zonder gaatjes geknuffeld en gespeeld kan worden...
Ja, ik weet eigenlijk niet meer hoe ik het met Luna gedaan heb, weet wel dat ik het altijd weer fantastisch leuk vond met haar te stoeien :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”