Toen we net langs de visboer zijn geweest kregen we allemaal afval mee. Maar wat mogen ze nou eigelijk? Er zit echt van alles tussen. Dus ook vel en die ribbenkastjes zeg maar.
Als er al iets tussen zit wat ze morgen, dan moest dat eerst 2 weken in de vriezer toch? De honden hebben nu een eigen vriezer dus dat maakt niet uit.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vis?
Moderator: moderatorteam
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
Ik moet er wel bij zeggen, mijn honden zijn het gewend, zijn ook gewend aan rauw vlees en botten die ze helemaal opeten. En ik zorg dat ze het krijgen op een lege maag, zodat ik dus weet dat hun maag voldoende maagsappen bevat om het goed te kunnen verteren.
Maar dit krijgen ze dus ook wel:

Dus als jouw honden gewend zijn om rauw te eten en ook regelmatig botjes eten, dan kun je ze het met een gerust hart geven. Inclusief de bacteriën, want daar hebben honden geen last van.
Trouwens, mensen kunnen ook gewoon rauwe vis eten.
Maar dit krijgen ze dus ook wel:
Dus als jouw honden gewend zijn om rauw te eten en ook regelmatig botjes eten, dan kun je ze het met een gerust hart geven. Inclusief de bacteriën, want daar hebben honden geen last van.
Trouwens, mensen kunnen ook gewoon rauwe vis eten.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
- Zeer actief
Om de haring worm te doden Anisakis simplex, veroorzaker van haringwormziekte.Roelfien schreef:Waarom moet het in de vriezer?
Nee hoor, hier geef ik het gewoon zo aan de honden.
Rauw wel te verstaan, he.
Ned Tijdschr Klin Chem 1999; 24: 2-3online
Haringwormziekte (bij de mens) komt geloof ik voornamelijk in Japan voor. Hangt samen met het eten van rauwe zeevis (misschien ook andere zeedieren?)Infectie met de haringworm (Anisakis, figuur 1) zien
we bij patiënten niet meer sinds vanaf 1968 de haring
eerst 24 uur bij -20 oC moet zijn ingevroren voordat
hij voor consumptie mag worden vrijgegeven (13).
artikel
weg gehaald zit een virus in
- Roelfien
- Zeer actief
Maar die haring is dus al bevroren geweest als je hem koopt, ook het afval van de vis die je koopt. Want anders mag de haring niet verkocht worden op de markt. Tegenwoordig gaat de haring rechtstreeks op het schip, schoongemaakt de vaatjes in, die meteen diep ingevroren worden.
Tegen de tijd dat jij je vis op de markt haalt is ie al maanden ingevroren in het vrieshuis geweest.
Tegen de tijd dat jij je vis op de markt haalt is ie al maanden ingevroren in het vrieshuis geweest.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.