Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje
Moderator: moderatorteam
-
Baily
vraagje
Ik liet net Buck uit (herder/husky 1 jaar) en hij ziet iemand aankomen lopen met een paraplu. Hij vond dat maar niks en gromde en probeerde op te springen naar die mevrouw met paraplu.
Ik voelde het eigenlijk al aankomen dus ik stond met hem op veilige afstand en plan was om hem af te leiden. Dit lukte dus niet.
Maar omdat hij niet bij de vrouw met plu kon en omdat ik hem kort hield en tegenhield hapte hij in mijn arm. Ik weet dat dat dan niet persoonlijk tegen mij is maar meer als reactie omdat hij opgefokt is en het niet kwijt kan. Als ontlading zeg maar. Ik heb daar ook op dit forum wel eens wat over gelezen.
Maar ik vind het toch erg vervelend. Het doet ook nog niet eens erg pijn, maar straks word het misschien erger dus ik wil er wel op de juiste manier op reageren.
Ik heb er nu helemaal niet op gereageerd, niet gecorrigeerd ofzo omdat ik dacht dat ik beter niks kon doen als iets verkeerd. Maar voor een eventuele volgende keer zou ik wel graag advies willen als iemand er iets over weet. Zodat ik op de juiste manier kan reageren.
Ik moet wel zeggen dat hij al heel veel paraplu's heeft gezien en nooit zo gereageerd heeft maar hij reageert de laatste tijd meer verschrikt op dingen.
Ik voelde het eigenlijk al aankomen dus ik stond met hem op veilige afstand en plan was om hem af te leiden. Dit lukte dus niet.
Maar omdat hij niet bij de vrouw met plu kon en omdat ik hem kort hield en tegenhield hapte hij in mijn arm. Ik weet dat dat dan niet persoonlijk tegen mij is maar meer als reactie omdat hij opgefokt is en het niet kwijt kan. Als ontlading zeg maar. Ik heb daar ook op dit forum wel eens wat over gelezen.
Maar ik vind het toch erg vervelend. Het doet ook nog niet eens erg pijn, maar straks word het misschien erger dus ik wil er wel op de juiste manier op reageren.
Ik heb er nu helemaal niet op gereageerd, niet gecorrigeerd ofzo omdat ik dacht dat ik beter niks kon doen als iets verkeerd. Maar voor een eventuele volgende keer zou ik wel graag advies willen als iemand er iets over weet. Zodat ik op de juiste manier kan reageren.
Ik moet wel zeggen dat hij al heel veel paraplu's heeft gezien en nooit zo gereageerd heeft maar hij reageert de laatste tijd meer verschrikt op dingen.
Laatst gewijzigd door Baily op 10 feb 2005 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Marouck doet dat voor ze het veld op mag, en het heftigst doet ze dat als het pakwerk bezig is en ze dat dus hoort.
Ik roep altijd heel hard hé of schei uit....mijn trainer roept braaf
Ik laat dus wel merken dat ik het niet leuk vind, zonder haar er verder echt voor te straffen
Ik roep altijd heel hard hé of schei uit....mijn trainer roept braaf
Ik laat dus wel merken dat ik het niet leuk vind, zonder haar er verder echt voor te straffen
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Baily
Ha,ha roept jouw trainer braaf.............Inge schreef:Marouck doet dat voor ze het veld op mag, en het heftigst doet ze dat als het pakwerk bezig is en ze dat dus hoort.
Ik roep altijd heel hard hé of schei uit....mijn trainer roept braaf![]()
En helpt het als je laat merken dat je het niet op prijs stelt?
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze reageert daar inderdaad wel op, zet haar spanning vervolgens om in blaffen maar dat vind ik minder vervelendBaily schreef:Ha,ha roept jouw trainer braaf.............Inge schreef:Marouck doet dat voor ze het veld op mag, en het heftigst doet ze dat als het pakwerk bezig is en ze dat dus hoort.
Ik roep altijd heel hard hé of schei uit....mijn trainer roept braaf![]()
Ik laat dus wel merken dat ik het niet leuk vind, zonder haar er verder echt voor te straffenNah ik denk dat ik dat maar niet over ga nemen........
![]()
En helpt het als je laat merken dat je het niet op prijs stelt?
Ze blijft wel het gedrag vertonen maar stopt dus wel als ik schei uit roep
Groetjes Inge

-
Baily
Maar bij haar is het dan een vrolijk soort afreageren denk ik, dat doet Buck ook wel als hij door heeft dat hij naar buiten gaat. Dan geeft hij ook hapjes in mijn arm en probeert op te springen. Dat mag van mij niet dus daarna loopt hij rustig mee.
Maar dit was pure frustratie volgens mij met die paraplu. Zou ik daar dan ook gewoon hetzelfde op kunnen reageren?
Maar dit was pure frustratie volgens mij met die paraplu. Zou ik daar dan ook gewoon hetzelfde op kunnen reageren?
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kan het in ieder geval proberen
Bij Marouck is het niet alleen "vrolijk" afreageren, het is ook afreageren omdat ze pissig wordt dat ze moet wachten
Zodra ze dan aan de beurt is sleurt ze me dat veld op
, alleen is mijn arm dan niet meer interessant alleen die pakwerker op dat veld.
Het blijft een vorm van spanning, of ie nu schrikt of "vrolijk" is
Bij Marouck is het niet alleen "vrolijk" afreageren, het is ook afreageren omdat ze pissig wordt dat ze moet wachten
Het blijft een vorm van spanning, of ie nu schrikt of "vrolijk" is
Groetjes Inge

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij niet hoor.Baily schreef:Maar heeft het dan verder niks te maken met rangorde?
Ik zie het gewoon als een manier om haar spanning kwijt te raken.
Naast het veld is het mijn arm waarop ze haar spanning afreageert, is het tijdens het uitlaten en ik heb Nika ook bij me, dan is Nika het slachtoffer die een paar snauwen krijgt. Dat gebeurt bv. als ze een andere hond ziet waar ze niet naartoe mag, of na een correctie als ze een kat gespot heeft waar ze achteraan wilde. Het is een uitlaatklep.
Maar misschien heb ik het wel mis hoor. Ik besteed er verder gewoon niet teveel aandacht aan.
Groetjes Inge

-
Gast
-
Baily
Ja inderdaad, hij krijgt wat meer praatjes, maar ik hou het goed in de gaten.Inge O schreef:dat is sowieso de leeftijd waarop ze alles heel erg aux sérieux beginnen te nemen. zo van 'wereld, here I come'Baily schreef:Hij is nu precies een jaar oud.![]()
.
slijt ook weer weg, maar je moet er wel attent op blijven dat het niet uit de hand loopt.
Hoe zou jij reageren als je hond als uiting van frustratie in je arm hapte? Zou je dan corrigeren?
Of haalt jouw hond dat zowiezo niet in zijn hoofd en moet ik meer aandacht besteden, aan de rangorde. Toch heb ik het idee dat het wat rangorde betreft verder wel goed gaat.
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
als je trainer braaf roept bedoelt die wel niet dat die de hond braaf
vind hoor , is waarschijnlijk voor de trainer het woord zoals voor de een neen, foei ,mag niet ,opletten ,enz...
al noem je het koffiepot als je hond maar weet wat je bedoeld en je altijd dat woord gebruikt of beter nog als je je hond erop geconditioneerd hebt
het uitwerken van hun fustratie wat het hier waarschijnlijk is is toch weer wel een rangordeprobleem hoor , bij een hogere in rang doen ze dat niet
bij een gelijke of lagere wel, maar 1 jaar de hond is aan het proberen zijn grenzen te verleggen
cordaat jouw woordje voor negatief en belonen als hij stopt
bij hele slimme opletten dat ze het niet gaan doen OM de beloning
maar dat ga je dan wel merken
martine
vind hoor , is waarschijnlijk voor de trainer het woord zoals voor de een neen, foei ,mag niet ,opletten ,enz...
al noem je het koffiepot als je hond maar weet wat je bedoeld en je altijd dat woord gebruikt of beter nog als je je hond erop geconditioneerd hebt
het uitwerken van hun fustratie wat het hier waarschijnlijk is is toch weer wel een rangordeprobleem hoor , bij een hogere in rang doen ze dat niet
bij een gelijke of lagere wel, maar 1 jaar de hond is aan het proberen zijn grenzen te verleggen
cordaat jouw woordje voor negatief en belonen als hij stopt
bij hele slimme opletten dat ze het niet gaan doen OM de beloning
maar dat ga je dan wel merken
martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahaha...nee hoor, hij bedoelt echt braafmartine schreef:als je trainer braaf roept bedoelt die wel niet dat die de hond braaf
Het is voor hem ook een teken dat Marouck wat pissig wordt en steeds fanatieker wordt, haar buitdrift en bijtdrift worden groter
Als ze echt door zou bijten zou ie echt geen braaf roepen hoor
Dat een een rangordeprobleem is ben ik absoluut niet met je eens, de rangorde is hier zeer duidelijk en heb verder totaal geen problemen daarmee.
Groetjes Inge

-
estelle
nee joh....africhtings-trainer-eigen!Inge schreef:Hahaha...nee hoor, hij bedoelt echt braafmartine schreef:als je trainer braaf roept bedoelt die wel niet dat die de hond braaf
vind hoor , is waarschijnlijk voor de trainer het woord zoals voor de een neen, foei ,mag niet ,opletten ,enz...Zijn gevoel voor humor
![]()
.
Hera gaat ook altijd zo tekeer als ze weet dat het manwerk aan de gang is, ik roep dan ook weleens 'rustigggggg' of 'zwijgggggggen' en wordter ook vanaf het veld of de kant geschreeuwd 'NIKS ZWIJGENNNN, BRAAAAAAAAf'.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Redirectiegedrag..het afreageren van je agressie ergens anders op dan op hetgene wat de agressie opwekt. Je reageert je niet af op een ranghogere. Als je ruzie hebt op je werk of je bent opgefokt, ga je niet je baas uitkafferen..dan mopper je op de kantinejuf omdat de broodjes op zijn. Je reageert je altijd af op een ranglagere en het is dus wel degelijk iets wat gelinkt is aan rangorde.
Niet het opbouwen van de spanning, wel de manier waarop de hond zich afreageert. Hij kan er ook voor kiezen om in je leren riem te bijten (daarom ben ik er nooit zo voor om dat af te straffen) of om op andere wijze zich af te reageren.
Van mij kreeg de hond dus een behoorlijke :M: !
Niet het opbouwen van de spanning, wel de manier waarop de hond zich afreageert. Hij kan er ook voor kiezen om in je leren riem te bijten (daarom ben ik er nooit zo voor om dat af te straffen) of om op andere wijze zich af te reageren.
Van mij kreeg de hond dus een behoorlijke :M: !
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
Baily
Dus hij ziet mij niet als ranghoger........
Maar als ik bijvoorbeeld ergens wil gaan zitten en hij zit daar gaat hij wel vanzelf weg. Ook met loslopen wacht hij welke richting ik op ga.
Hij is wel erg aan het uitproberen, als ik op de grond zit dan gaat hij over me heen staan. Maar ik kan hem gewoon wegsturen en dan luistert hij ook. Hij mag niet op het bed, wel gaat hij er gauw liggen als ik opsta of 'snachts even mijn bed uit ga. Maar als ik dan terug kom gaat hij gewoon weer weg.
Ik kan over zijn kop aaien en hem kammen terwijl ik over hem heen sta.
Moet ik duidelijker grenzen aangeven aan hem? Het happen in mijn arm was niet erg hard, maar wel voelbaar.
Maar als ik bijvoorbeeld ergens wil gaan zitten en hij zit daar gaat hij wel vanzelf weg. Ook met loslopen wacht hij welke richting ik op ga.
Hij is wel erg aan het uitproberen, als ik op de grond zit dan gaat hij over me heen staan. Maar ik kan hem gewoon wegsturen en dan luistert hij ook. Hij mag niet op het bed, wel gaat hij er gauw liggen als ik opsta of 'snachts even mijn bed uit ga. Maar als ik dan terug kom gaat hij gewoon weer weg.
Ik kan over zijn kop aaien en hem kammen terwijl ik over hem heen sta.
Moet ik duidelijker grenzen aangeven aan hem? Het happen in mijn arm was niet erg hard, maar wel voelbaar.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ho!!! Aan de hand van 1 dingetje kan niemand iets zeggen over je rangorde, behalve dat het respect ontbreekt daar waar het wel hoort te zijn. Er zijn ook kinderen die over hun ouders heenlopen, maar die gewoon niet de baas zijn thuis, snap je?Baily schreef:Dus hij ziet mij niet als ranghoger........![]()
Moet ik nog duidelijker grenzen aangeven aan hem? Het happen in mijn arm was niet erg hard, maar wel voelbaar.
Een hond gaat zover als hij mag gaan..als dat inhoudt dat jij je als afreageerkippetje laat gebruiken dan doet hij dat.
Je moet meer respect afdwingen, je aanzien dus wat verhoren. Niet door duffe regeltjes, maar door je met respect te laten behandelen door je hond en je dus niet in je armen te laten bijten. Dat is ook iets wat je verbrengt met je houding.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Baily
Okee, ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik ben al erg bezig met zelf heel rustig en zelfverzekerd zijn.
Ik accepteer buiten weinig meer van hem, hij trekt ook niet aan de riem, houd me goed in de gaten. Soms als hij ergens perse naar toe iwl trekt hij nog wel maar dan draai ik me direct om en dan volgt hij me op de voet. Daarna is hij weer zo mak als een lammetje
Hij probeert met spelen ook wel eens in mijn armen te bijten, dan is het nee en hij houd direct op. Dus wat dat betreft is hij wel goed te stoppen. Lossen doet hij heel goed.
Regeltjes zoals als eerste door een deur gaan en als eerste eten, daar doe ik eigenlijk niet meer aan.
Maar duidelijker aangeven wat ik niet accepteer dat ga ik nu wel doen inderdaad. Ik wilde alleen niks verpesten door verkeerd te reageren.
Ik accepteer buiten weinig meer van hem, hij trekt ook niet aan de riem, houd me goed in de gaten. Soms als hij ergens perse naar toe iwl trekt hij nog wel maar dan draai ik me direct om en dan volgt hij me op de voet. Daarna is hij weer zo mak als een lammetje
Hij probeert met spelen ook wel eens in mijn armen te bijten, dan is het nee en hij houd direct op. Dus wat dat betreft is hij wel goed te stoppen. Lossen doet hij heel goed.
Regeltjes zoals als eerste door een deur gaan en als eerste eten, daar doe ik eigenlijk niet meer aan.
Maar duidelijker aangeven wat ik niet accepteer dat ga ik nu wel doen inderdaad. Ik wilde alleen niks verpesten door verkeerd te reageren.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik persoonlijk vind dat je beter verkeerd kan reageren dan niet te reageren..als je maar je doppen openhebt om te zien wat er gebeurd en als je maar kapabel bent je hond te lezen.
Een hond, die je met een neutrale of hoge houding in je poot bijt daar wordt je boos op..klaar. Dan ga je niet verbaasd kijken naar je hond, wrijvend over je blauwe plekken huiswaarts om een berichtje op het forum te tikken..
Dat zijn nou exact de momenten waarop je verliest..Leiderschap en respect dwing je af door zelfverzekerheid en rust. Niet door twijfel en niet weten wat je moet doen.
Een hond, die je met een neutrale of hoge houding in je poot bijt daar wordt je boos op..klaar. Dan ga je niet verbaasd kijken naar je hond, wrijvend over je blauwe plekken huiswaarts om een berichtje op het forum te tikken..
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ja...dan vergeet Marouck de rangorde dus even in haar opwinding, na een brul is het weer over
Zou ze me echt pijn doen dan is het wat anders, ik kan me er nu niet zo druk over maken.
Dan is het dus ook heel logisch dat ze dat afreageren op Nika doet als die er ook bij is
, die is heel duidelijk lager in rang.
Zou ze me echt pijn doen dan is het wat anders, ik kan me er nu niet zo druk over maken.
Dan is het dus ook heel logisch dat ze dat afreageren op Nika doet als die er ook bij is
Groetjes Inge

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Is dat ook niet wat je traint met Marouck? Het is toch de bedoeling dat zij bij een pakwerker in de mouw/arm bijt?Inge schreef:Nou ja...dan vergeet Marouck de rangorde dus even in haar opwinding, na een brul is het weer over![]()
Dan is het dus ook heel logisch dat ze dat afreageren op Nika doet als die er ook bij is, die is heel duidelijk lager in rang.
Wat ik wel eens gezien hebt is dat honden op zo'n moment een pluk gras uit de gond trekt en daar mee gaat schudden of een tak gaat mollen.
Toen ik nog drie honden had en mijn vriendin liep er een keertje mee. Scooby kreeg van haar een berisping hij wilde uitvallen naar een andere hond. Scooby draait zich om en bijt Rataplan (lagere) in zijn nek. Als een soort bliksemafleider.
Bij een Rottweilerreu heb ik dit gedrag nog niet zo heel lang geleden gezien die greep zijn baas vol in zijn arm omdat die hem wilde beletten om mijn honden aan te vallen (dat had hij al wel gedaan maar baas deed hem aan de riem).
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Laika greep Nelson als ze boos was. Als ze bv buiten de auto een hond zag lopen en ze had die uitgeblaft, dan ging ze daarna Nelson grijpen. Of als er vuurwerk werd afgestoken buiten, ook dan holde ze naar Nelson om hem uit te schelden. Nelson wist het vaak al. Dan ging ie op de deurmat zitten..
, wachten totdat Laika hem keihard in zijn gezicht ging uitblaffen of hem hapte.
Sinds Laika er niet meer is is Nelson een stuk minder nerveus. Werd hij eerst nerveus van knallen buiten, nu maalt hij er niet meer om.
Sinds Laika er niet meer is is Nelson een stuk minder nerveus. Werd hij eerst nerveus van knallen buiten, nu maalt hij er niet meer om.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja en nee.....ze wordt wel getraind om te bijten maar puur op een jute mouw/rol. "Burgerbijten" hoort er niet bijRataplan schreef:Is dat ook niet wat je traint met Marouck? Het is toch de bedoeling dat zij bij een pakwerker in de mouw/arm bijt?Inge schreef:Nou ja...dan vergeet Marouck de rangorde dus even in haar opwinding, na een brul is het weer over![]()
Dan is het dus ook heel logisch dat ze dat afreageren op Nika doet als die er ook bij is, die is heel duidelijk lager in rang.
Wat ik wel eens gezien hebt is dat honden op zo'n moment een pluk gras uit de gond trekt en daar mee gaat schudden of een tak gaat mollen.
Toen ik nog drie honden had en mijn vriendin liep er een keertje mee. Scooby kreeg van haar een berisping hij wilde uitvallen naar een andere hond. Scooby draait zich om en bijt Rataplan (lagere) in zijn nek. Als een soort bliksemafleider.
Bij een Rottweilerreu heb ik dit gedrag nog niet zo heel lang geleden gezien die greep zijn baas vol in zijn arm omdat die hem wilde beletten om mijn honden aan te vallen (dat had hij al wel gedaan maar baas deed hem aan de riem).
Echt bijten doet ze ook niet, het is meer pitsen, als ze echt vol zou bijten zou het ook zeer doen denk ik.
Zodra ze op het veld staat heeft ze ook absoluut geen interesse meer in mijn arm of die van de anderen op het veld, dan is ze puur gericht op die pakwerker met zijn mouw.
Het is natuurlijk wel zo dat het gebeuren op het veld haar heel erg prikkelt. In het begin liet ze dit gedrag ook weleens zien voor het appèl-gedeelte, dat doet ze nu absoluut niet meer. Heel soms blaft ze nog van opwinding als we appèl gaan lopen maar dit wordt ook minder. Het is dus met name vlak voor het pakwerkgedeelte, als ik haar uit de auto haal en haar tuig omdoe. We moeten dan vaak nog even wachten tot degene voor me klaar is en dan hapt ze dus weleens in mijn arm
Dat afreageren van spanning doet ze trouwens al van pup af aan, de eerste 5 á 10 minuten in het bos liet ze Nika ook alle hoeken zien. Dat heb ik doorbroken door haar direct een bal in haar bek te geven, zodra ze uit de auto is rent ze nu dus meteen terug naar mij om haar bal te halen. Maar heb ik ze beide aan de riem dan doet ze het dus ook tegen Nika, maar ook dan is een brul weer voldoende om dat te stoppen, ze gaat dan vaak wel blaffen
Groetjes Inge

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja volgens mij is er toch een verschil tussen het spannende speelse happen (er gebeurt iets wat ik heel leuk vind en ik moet mijn blijdschap/spanning ergens kwijt) of het op je kop krijgen en daarna je "afreageren" op iets minders.
Wat ik me van het asiel nog kan herinneren zijn de jonge boxers die als ze uit de kennel kwamen even in de riem happen maar een commando gelijk daarna opvolgen of de Rottweiler die heel "gefrustreerd" werd door het omdoen van de riem en het nee van de baas. Een verschil in motivatie
Mijn vriendin is ook heel duidelijk in haar communicatie naar honden die zei nee tegen Scooby en hij pakt Plan (die gewoon maar ergens liep zich geen kwaad bewust)
Wat ik me van het asiel nog kan herinneren zijn de jonge boxers die als ze uit de kennel kwamen even in de riem happen maar een commando gelijk daarna opvolgen of de Rottweiler die heel "gefrustreerd" werd door het omdoen van de riem en het nee van de baas. Een verschil in motivatie
Mijn vriendin is ook heel duidelijk in haar communicatie naar honden die zei nee tegen Scooby en hij pakt Plan (die gewoon maar ergens liep zich geen kwaad bewust)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
Baily
Het was niet zo hard dat het een blauwe plek was........nog niet eens een rode plek ofzo. Het was heel snel hap, maar niet hard.Eline* schreef:Ik moet je eerlijk zeggen dat ik persoonlijk vind dat je beter verkeerd kan reageren dan niet te reageren..als je maar je doppen openhebt om te zien wat er gebeurd en als je maar kapabel bent je hond te lezen.
Een hond, die je met een neutrale of hoge houding in je poot bijt daar wordt je boos op..klaar. Dan ga je niet verbaasd kijken naar je hond, wrijvend over je blauwe plekken huiswaarts om een berichtje op het forum te tikken..Dat zijn nou exact de momenten waarop je verliest..Leiderschap en respect dwing je af door zelfverzekerheid en rust. Niet door twijfel en niet weten wat je moet doen.
Ik weet eigenlijk niet of zijn houding neutraal was, in ieder geval niet hoog, hij draaide zich om en volgens mij was hij een beetje in elkaar gedoken en sprong daarna naar mijn arm.
Maar ik ga wat directer reageren voortaan.
-
Baily
Maar ik heb niet het gevoel dat mijn situatie agressie tegenover mij was. Hij was opgefokt, en zelfs angstig voor de paraplu, wilde dat ding mores leren maar werd tegengehouden, zat kort aan de riem en hapte vanuit volgens mij een lage houding in mijn arm.
Het was niet tegen mij gericht, maar het getuigde in ieder geval niet van respect naar mij, dat ben ik er mee eens.
Maar het is niet dat ik over mijn arm wrijvend snel op het forum een vraag ben gaan stellen Eline...........
Ik heb ook niet geschrokken gereageerd. Ik ben wel wat gewend ondertussen.......
Ik had gewoon besloten om niet te reageren op hem totdat ik zeker wist hoe het zat.
Het was niet tegen mij gericht, maar het getuigde in ieder geval niet van respect naar mij, dat ben ik er mee eens.
Maar het is niet dat ik over mijn arm wrijvend snel op het forum een vraag ben gaan stellen Eline...........
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik pest je!!Baily schreef:Maar het is niet dat ik over mijn arm wrijvend snel op het forum een vraag ben gaan stellen Eline...........![]()
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Baily