Veel verder dan "Ik doe alles goed en ik ken alleen maar mensen die alles perfekt doen en bovendien zijn er ánderen die de fouten rechttrekken" komt de gemiddelde africhter niet, blijkbaar.

Moderator: moderatorteam
Daar is mijn kennis die een Pit Bull had met Sch-III het niet mee eens hoor. Die hond moest wég van de klub, een hele serieuze vereniging, en werken met zijn hond kon hij ook wel op zijn buik schrijven.Ca Cajuina schreef:En als jij een goede geleider bent en je komt de hond van dromen tegen. Dan denk ik dat je ver komt in je vrije tijd
martine schreef:hoi
met een pit zou ik geen pakwerk doen , aan deze honden is nog te veel werk om ze allemaal sociaal te kweken. Het negatieve van dit ras
is er nog niet uit , duurt ook 10 generaties en zo veel ernstige kwekers
zijn er nog niet. Met deze honden heb je al verantwoordelijkhied genoeg,
Je kan je hond toch gewoon houden. Je hoeft hem toch niet weg te doen. Alleen zal je in je eigen tijd moeten trainen. Dat bedoelde ik eigenlijkWil de hond schreef:Daar is mijn kennis die een Pit Bull had met Sch-III het niet mee eens hoor. Die hond moest wég van de klub, een hele serieuze vereniging, en werken met zijn hond kon hij ook wel op zijn buik schrijven.Ca Cajuina schreef:En als jij een goede geleider bent en je komt de hond van dromen tegen. Dan denk ik dat je ver komt in je vrije tijd
Hij heeft nooit een betere hond kunnen vinden.
Ennuh, zijn Pit Bull had hij zelf in Amerika gekocht van een vooraanstaand Pit Bull-fokker.
juist de honden die een beetje kunnen speuren en/of apporteren gaan naar het buitenland meestal politie etc.Rataplan schreef:Aha dan zijn er dus zelfs nog meer. Dus en in het asiel en verdere handel waar geen enkel zicht op is van uit een vereniging![]()
Het gaat dus erg vaak mis en dan wordt er gehandeld en het echte afval wordt gedumpt zodat de honden die gedragsproblemen hebben wel door een asiel worden opgelost " met wat geduld en liefde"
En de eigenaar begint vrolijk fluitend en onder goedkeurend oog van de KNPV aan een nieuwe hond.
Ja maar,Ca Cajuina schreef:Je kan je hond toch gewoon houden. Je hoeft hem toch niet weg te doen. Alleen zal je in je eigen tijd moeten trainen. Dat bedoelde ik eigenlijk
niet bijten is hard van het veld rennen omdat hij doodsbang is voor de dreiging van de pakwerker en/of de stokEline* schreef:Jij snapt het niet. Een hond moet een volle harde beet hebben als ik het goed heb? Wat noem jij niet bijten? ZO'n halfzachte beet? Daarmee zit het asiel idd vol.
Nee dat mag hij niet. Denk je nou echt dat meneer Jansen op maandag zijn hond met een klere reden (dat zeg ik erbij er zijn uitzonderingen) brengt van mij op dinsdag weer een andere hond mee krijgtmalinois schreef:juist de honden die een beetje kunnen speuren en/of apporteren gaan naar het buitenland meestal politie etc.Rataplan schreef:Aha dan zijn er dus zelfs nog meer. Dus en in het asiel en verdere handel waar geen enkel zicht op is van uit een vereniging![]()
Het gaat dus erg vaak mis en dan wordt er gehandeld en het echte afval wordt gedumpt zodat de honden die gedragsproblemen hebben wel door een asiel worden opgelost " met wat geduld en liefde"
En de eigenaar begint vrolijk fluitend en onder goedkeurend oog van de KNPV aan een nieuwe hond.
en de honden die niet meer als huishond te plaatsen zijn omdat ze te fel zijn gaan naar het buitenland om voor politie/leger etc. te gaan werken.
En waarom zou een eigenaar vervolgens geen nieuwe hond mogen halen? Mag iemand die z'n huishond in het asiel dumpt wel een andere hond halen en een africhter niet???
denk niet dat je kan zeggen dat als een hond niet geschikt is voor de africhting dat de mens niet geschikt is om een hond te houden. De combi moet natuurlijk wel goed zijn, is dat niet goed, wordt het niets met pakwerk.Rataplan schreef: Veel mensen zijn niet geschikt om honden te houden. Dus nee.
volgens mij mag je WERKHOND tegenwoordig gewoon vzh en ipo doen ook als hij geen stamboom heeft. Maar het moet wel een werkhondenras zijn.Stang schreef:Maar jij zegt dat je eerst VZH/BH moet hebben voordat de hond pakwerk mag gaan doen. Wat ik dus in mijn voorbeeld aanhaalde, waren dus honden die pakwerk doen die net beginnend EG1 zijn (en ook nog eens zonder stamboom, dus de VZH en IPO kunnen ze sowieso vergeten).
Je doet dus een jaartje pakwerk en dat is het en daarna kan je niet verder, iig niet IPO, dus niet bij die club.
Dit lijkt mij geen goede zaak.
Nou als er echt zoveel verstand van zaken zou zijn als ze zeggen dat er is dan zie jij dat echt in het nest ook wel hoor en het is nog geen reden om als vereniging de handel in honden en het dumpen in asiels goed te keuren.malinois schreef:denk niet dat je kan zeggen dat als een hond niet geschikt is voor de africhting dat de mens niet geschikt is om een hond te houden. De combi moet natuurlijk wel goed zijn, is dat niet goed, wordt het niets met pakwerk.Rataplan schreef: Veel mensen zijn niet geschikt om honden te houden. Dus nee.
Dat weet je niet als je een pup koopt, daar kom je in de loop van tijd pas achter.
ben ik het niet met je eens. Heb best een aantal combi's gezien die eerst prima bij elkaar leken te passen maar toen het op bijten aankwam niet meer.Rataplan schreef:Nou als er echt zoveel verstand van zaken zou zijn als ze zeggen dat er is dan zie jij dat echt in het nest ook wel hoor en het is nog geen reden om als vereniging de handel in honden en het dumpen in asiels goed te keuren.malinois schreef:denk niet dat je kan zeggen dat als een hond niet geschikt is voor de africhting dat de mens niet geschikt is om een hond te houden. De combi moet natuurlijk wel goed zijn, is dat niet goed, wordt het niets met pakwerk.Rataplan schreef: Veel mensen zijn niet geschikt om honden te houden. Dus nee.
Dat weet je niet als je een pup koopt, daar kom je in de loop van tijd pas achter.
Dit zijn de honden uit het fci lijstje werkhondenrassen:malinois schreef:volgens mij mag je WERKHOND tegenwoordig gewoon vzh en ipo doen ook als hij geen stamboom heeft. Maar het moet wel een werkhondenras zijn.Stang schreef:Maar jij zegt dat je eerst VZH/BH moet hebben voordat de hond pakwerk mag gaan doen. Wat ik dus in mijn voorbeeld aanhaalde, waren dus honden die pakwerk doen die net beginnend EG1 zijn (en ook nog eens zonder stamboom, dus de VZH en IPO kunnen ze sowieso vergeten).
Je doet dus een jaartje pakwerk en dat is het en daarna kan je niet verder, iig niet IPO, dus niet bij die club.
dat bedoelde ik dusSelena schreef:Dit zijn de honden uit het fci lijstje werkhondenrassen:malinois schreef:volgens mij mag je WERKHOND tegenwoordig gewoon vzh en ipo doen ook als hij geen stamboom heeft. Maar het moet wel een werkhondenras zijn.Stang schreef:Maar jij zegt dat je eerst VZH/BH moet hebben voordat de hond pakwerk mag gaan doen. Wat ik dus in mijn voorbeeld aanhaalde, waren dus honden die pakwerk doen die net beginnend EG1 zijn (en ook nog eens zonder stamboom, dus de VZH en IPO kunnen ze sowieso vergeten).
· Airdale terrier
· Anatolische herder
· Australian Cattle dog
· Beauceron
· Belgische herders: Groenendealer, Laekense, Mechelse en Tervuerense herder
· Bouvier des Ardennes
· Bouvier des Flandres
· Boxer
· Briard
· Dobermann
· Duitse herder
· Hollandse herder (alleen in NL en Zweden)
· Hovawart
· Kelpie
· Picardische herder
· Pyrenese herder: à face rase, à poil long
· Riesenschnauzer peper en zout
· Riesenschnauzer zwart
· Rottweiler
Met bovenstaande rassen en kruisingen daarvan mag je IPO doen.
Je hebt gelijk...vind hetzelf ook jammer dat er blijkbaar over dit onderwerp geen normale discussie te voeren is.Eline* schreef:
Ik moet je eerlijk zeggen dat jij symbool staat wat mij betreft voor de gemiddelde africhter die gewoonweg niet de zwakke plekken ziet in zijn of haar sport. Je stelt je ieder geval niet open om te erkennen dat er ook een hoop mis gaat binnen wat met verstaat onder africhting, maar je richt je alleen op je eigen kleine wereldje en je eigen honden.
Jammer, want daardoor verloopt iedere discussie over pakwerk zoals deze dus ook gaat verlopen. Niemand voelt zich gehoord en inhoudelijk gaat het dus uiteindelijk nergens over.
Die regel geldt geloof ik wel bij de NBG.malinois schreef:dat bedoelde ik dusSelena schreef:Dit zijn de honden uit het fci lijstje werkhondenrassen:malinois schreef:volgens mij mag je WERKHOND tegenwoordig gewoon vzh en ipo doen ook als hij geen stamboom heeft. Maar het moet wel een werkhondenras zijn.Stang schreef:Maar jij zegt dat je eerst VZH/BH moet hebben voordat de hond pakwerk mag gaan doen. Wat ik dus in mijn voorbeeld aanhaalde, waren dus honden die pakwerk doen die net beginnend EG1 zijn (en ook nog eens zonder stamboom, dus de VZH en IPO kunnen ze sowieso vergeten).
· Airdale terrier
· Anatolische herder
· Australian Cattle dog
· Beauceron
· Belgische herders: Groenendealer, Laekense, Mechelse en Tervuerense herder
· Bouvier des Ardennes
· Bouvier des Flandres
· Boxer
· Briard
· Dobermann
· Duitse herder
· Hollandse herder (alleen in NL en Zweden)
· Hovawart
· Kelpie
· Picardische herder
· Pyrenese herder: à face rase, à poil long
· Riesenschnauzer peper en zout
· Riesenschnauzer zwart
· Rottweiler
Met bovenstaande rassen en kruisingen daarvan mag je IPO doen.![]()
vroeger mocht alleen je eerste hond een stamboomloze hond hiervan zijn maar nu maakt dat volgens mij niet meer of heb ik dat nou verkeerd?
Dat zei ik eerder ook al, een stamboom is totaal geen voorwaarde om IPO te doen. Ook kruisingen met werkhondenrassen zijn toegestaan.malinois schreef:volgens mij mag je WERKHOND tegenwoordig gewoon vzh en ipo doen ook als hij geen stamboom heeft. Maar het moet wel een werkhondenras zijn.Stang schreef:Maar jij zegt dat je eerst VZH/BH moet hebben voordat de hond pakwerk mag gaan doen. Wat ik dus in mijn voorbeeld aanhaalde, waren dus honden die pakwerk doen die net beginnend EG1 zijn (en ook nog eens zonder stamboom, dus de VZH en IPO kunnen ze sowieso vergeten).
Wat een flauwe opmerking. Ik denk dat de meeste africhters erkennen dat er misstanden voorkomen in hun sport, ik zie dat tenminste nergens ontkend worden.Wil de hond schreef:Ja,
Veel verder dan "Ik doe alles goed en ik ken alleen maar mensen die alles perfekt doen en bovendien zijn er ánderen die de fouten rechttrekken" komt de gemiddelde africhter niet, blijkbaar.
malinois schreef:volgens mij mag je WERKHOND tegenwoordig gewoon vzh en ipo doen ook als hij geen stamboom heeft. Maar het moet wel een werkhondenras zijn.Stang schreef:Maar jij zegt dat je eerst VZH/BH moet hebben voordat de hond pakwerk mag gaan doen. Wat ik dus in mijn voorbeeld aanhaalde, waren dus honden die pakwerk doen die net beginnend EG1 zijn (en ook nog eens zonder stamboom, dus de VZH en IPO kunnen ze sowieso vergeten).
Nee, die regel geldt ook niet meer bij de NBG.Selena schreef:Die regel geldt geloof ik wel bij de NBG.malinois schreef:
dat bedoelde ik dus![]()
vroeger mocht alleen je eerste hond een stamboomloze hond hiervan zijn maar nu maakt dat volgens mij niet meer of heb ik dat nou verkeerd?
misstanden zijn er helaas overal en zullen er ook overal zijn. Ik ben ook niet met elke trainingsstijl eens, maar ik train op mijn manier.Inge schreef:Wat een flauwe opmerking. Ik denk dat de meeste africhters erkennen dat er misstanden voorkomen in hun sport, ik zie dat tenminste nergens ontkend worden.
Maar het is domweg niet zo dat dat dus de doorsnee manier van trainen/omgaan met de hond is binnen de africhting. In de africhting staat men ook niet stil, ook daar wordt volgens de nieuwere inzichten getraind. Het is geen kwestie van alleen maar schoppen en slaan, want mensen die zo hun hond africhten zullen nooit iets bereiken, ook een werkhond is te brekenIn de africhting wordt er ook heel veel gewerkt met beloning, bv. de clicker wordt door een heleboel africhters al gebruikt.
Ik zou dus ook kunnen zeggen dat mensen die een bepaald beeld over de africhting in zijn algemeenheid hebben, die plaat nooit voor hun kop weg zullen halen omdat ze niet de moeite willen nemen om eens te gaan kijken tijdens trainingen/wedstrijden wat er nu werkelijk allemaal gebeurt.
zou heel goed kunnen hoorStang schreef:Ik kan niet met de volle 100% zeggen dat je ongelijk hebt, maar volgens mij heb je ongelijk
![]()
ben al bezig maar kan het nog niet vindenIk ga het nog eens voor alle zekerheid nazoeken.
Ik kan het ook nog niet vindenmalinois schreef:zou heel goed kunnen hoorStang schreef:Ik kan niet met de volle 100% zeggen dat je ongelijk hebt, maar volgens mij heb je ongelijk
![]()
ben gelukkig maar een mens
![]()
ben al bezig maar kan het nog niet vindenIk ga het nog eens voor alle zekerheid nazoeken.
Oh nee dan heb je geen goede fokker een goede fokker praat met je en ziet wat je verwachtingen zijn bij een hond en een goede fokker weet dan de pup bij de juiste persoon te brengen.malinois schreef:ben ik het niet met je eens. Heb best een aantal combi's gezien die eerst prima bij elkaar leken te passen maar toen het op bijten aankwam niet meer.Rataplan schreef:Nou als er echt zoveel verstand van zaken zou zijn als ze zeggen dat er is dan zie jij dat echt in het nest ook wel hoor en het is nog geen reden om als vereniging de handel in honden en het dumpen in asiels goed te keuren.malinois schreef:denk niet dat je kan zeggen dat als een hond niet geschikt is voor de africhting dat de mens niet geschikt is om een hond te houden. De combi moet natuurlijk wel goed zijn, is dat niet goed, wordt het niets met pakwerk.Rataplan schreef: Veel mensen zijn niet geschikt om honden te houden. Dus nee.
maar ik snap niet hoe je de vereniging in het algemeen erbij kan betrekken. Die staat hier compleet los van. Ik koop een hond waar ik mee wil sporten, hond voldoet niet, vereniging zegt, ik kan/wil hem niet meer hebben hier om te trainen, dus jij beslist wat je gaat doen niet de vereniging.
Ik weet heel zeker dat dat niet het geval is, anders konden er in de IPO überhaupt geen honden zitten zonder stamboom aangezien VZH verplicht is alvorens een IPO-certificaat te kunnen halen.Stang schreef:
Ik kan het ook nog niet vinden![]()
Het kan onlangs veranderd zijn, maar een kleine 2 jaar geleden werd mij gezegd bij de Werkgroep dat je examen VZH alleen mocht doen met een stamboomhond
ik doe geen KNPV dat vooropgesteld, daarnaast vind ik gewoon niet dat een vereniging zich mag bemoeien wat jij met je hond doet als hij niet bij je past. Dat moet je zelf beslissen. Zou het niet eens willen dat dat voor mij beslist werd.Rataplan schreef:[Oh nee dan heb je geen goede fokker een goede fokker praat met je en ziet wat je verwachtingen zijn bij een hond en een goede fokker weet dan de pup bij de juiste persoon te brengen.
Ik snap niet dat een vereninging het goedkeurt dat eerst met Fifi loop die totaal verknal (te angstig) die op maandag op de marktplaats zet en daarna op een leuke zaterdag met Kazan terug kom. Dat noemen ze dus geen misstand?
Wat is dan wel een misstand volgensde KNPV?
Ik geloof idd dat jullie gelijk hebbenInge schreef:Ik weet heel zeker dat dat niet het geval is, anders konden er in de IPO überhaupt geen honden zitten zonder stamboom aangezien VZH verplicht is alvorens een IPO-certificaat te kunnen halen.Stang schreef:
Ik kan het ook nog niet vinden![]()
Het kan onlangs veranderd zijn, maar een kleine 2 jaar geleden werd mij gezegd bij de Werkgroep dat je examen VZH alleen mocht doen met een stamboomhond
Binnen de KC's wordt ook weleens VZH getraind en ook daar trainen niet alleen stamboomhonden.
Het is alleen zo dat niet-stamboomhonden een werkboekje moeten aanvragen bij de commissie werkhonden, terwijl stamboomhonden via de raad van beheer een logboek moeten hebben.
je hoort alleen de negatieve kanten ervan. Dat lees je dus ook overal, maar de meesten die vooroordelen hebben gaan nooit bij diverse verengingen kijken hoe het nu daadwerkelijk gaat.rooiewil schreef:[
iedereen hier die een hond in de sport hebt, zegt dat er inderdaad mistanden zijn.en dat er africhters bij zijn die achterlijk met hun hond doen,maar er zijn ook zat mensen in africhtingswereld zelf bij die dat proberen te veranderen,maar daar hoor je niks over.