Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pakwerk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Stang schreef:Ik geloof idd dat jullie gelijk hebben :denken: Heb net iets dergelijks ook gelezen op internet.

Wat vreemd dan dat ze dit tegen mij destijds hebben gezegd :eek:
misschien dat het pas later veranderd is? :idea:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

malinois schreef:
Stang schreef:Ik geloof idd dat jullie gelijk hebben :denken: Heb net iets dergelijks ook gelezen op internet.

:19: geen idee. Dat was pas 1,5 jaar geleden ongeveer, dus dan moet het wel heel recent veranderd zijn.

Nou ja, laat maar gaan....... jullie hebben gelijk :ok:

:hamer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
malinois schreef:

:19: geen idee. Dat was pas 1,5 jaar geleden ongeveer, dus dan moet het wel heel recent veranderd zijn.

dat weet ik nog steeds niet of het nu echt zo is heb het namelijk nog steeds niet kunnen vinden :devil:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

malinois schreef:
Eline* schreef:Jij snapt het niet. Een hond moet een volle harde beet hebben als ik het goed heb? Wat noem jij niet bijten? ZO'n halfzachte beet? Daarmee zit het asiel idd vol. :19:
niet bijten is hard van het veld rennen omdat hij doodsbang is voor de dreiging van de pakwerker en/of de stok :roll:
Okee, dank je! :wink: Ik heb wel verstand van honden, maar africhting is niet mijn gebied.
Waar komen dat de honden vandaan ik je toch met regelmaat tegenkomt? Angstig/agressief of gewoon onvoorspelbaar met gebruik van het gebit, happerig en overaktief..en als je navraag doet over de herkomst zijn het altijd "politiehonden"of honden die afgekeurd zijn voor de africhting en in het asiel terecht zijn gekomen.
Hoe kan dat dan?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Eline* schreef: Okee, dank je! :wink: Ik heb wel verstand van honden, maar africhting is niet mijn gebied.
Waar komen dat de honden vandaan ik je toch met regelmaat tegenkomt? Angstig/agressief of gewoon onvoorspelbaar met gebruik van het gebit, happerig en overaktief..en als je navraag doet over de herkomst zijn het altijd "politiehonden"of honden die afgekeurd zijn voor de africhting en in het asiel terecht zijn gekomen.
Hoe kan dat dan?
Blijkbaar verkoopt de term politiehonden goed :denken:
Veel honden uit de KNPV-werklijnen worden "politiehonden" genoemd, wil niet zeggen dat al deze honden ooit in de africhting getraind hebben. :wink: Net zoals er bij rashondenfokkers mensen zitten die het wat minder nauw nemen met waar hun pups geplaatst worden, gebeurt dat ook met de fokkers van KNPV-lijnen x-mechelaars/x-hollanders. Er zijn fokkers die het totaal niets kan schelen waar de pups terecht komen, verkocht is verkocht. Deze honden in verkeerde handen kan een flink probleem opleveren en ja....dat worden dus vaak de "politiehonden" in de asiels en op marktplaats. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:Misschien een keer een prive discussie Eline?

Op zich valt er wat mij betreft helemaal niet zoveel te discusieren. Africhting is een mooie sport als het beoefend wordt door mensen met kennis en ervaring, met de juiste honden en op een manier die de hond recht doet. Dat is de minderheid.
Als de minderheid zich dan niet bekommerd om de meerderheid die er een rommeltje van maakt weet ik niet zo goed meer wat ik er allemaal van moet denken.
Ik ben een ontzettende hondenliefhebber. Ik weet net even ietsje meer dan de gemiddelde hondenbezitter en het doet mij erg veel genoegen als ik iemand iets kan leren waardoor hij beter zijn hond tegenmoet kan komen. Ik kan me dus erg moeilijk verplaatsen in mensen die alleen hun eigen stoepje schoonhouden en dat als werkelijkheid willen zien.
Die kortzichtigheid schaadt namelijk de sport en de honden waar ze zeggen van te houden. Dat snap ik niet..en hoe meer ik lees , hoe meer ik merk dat ik er blij om ben me niet te kunnen verplaatsen in de geest van africhters. Ik vind sommige africhters echt hele vreemde mensen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef: Okee, dank je! :wink: Ik heb wel verstand van honden, maar africhting is niet mijn gebied.
Hoe kan dat dan?
wat gebeurd er met die honden als je daar een pakwerker voorzet die met volle stokdreiging op ze af komt? het kan best zijn dat ze dus inderdaad NIET willen bijten.
Ik zeg toch ook nergens dat alles goed gebeurd in de africhting, maar waar gebeurd dat wel? Heb het voorbeeld al eerder gegeven in andere topics maar dat was een 'normale' hondenschool maar daar stond ik echt met m'n oren te klapperen wat daar gezegd werd hoe je een hond aan moest pakken.
Natuurlijk worden er honden verkloot, maar goed, dat worden huishonden ook en die worden ook gedumpt in het asiel, ik praat het niet goed, maar je moet niet alles over 1 kam scheren. En daarbij gaan nog het meerdendeel van de honden naar het buitenland om te werken en niet naar het asiel is mijn ervaring.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

malinois schreef:
Stang schreef:
malinois schreef:

dat weet ik nog steeds niet of het nu echt zo is heb het namelijk nog steeds niet kunnen vinden :devil:
Dit las ik, weliswaar het NBG
http://www.dabc.nl/startnummers.htm

Vraag; Mijn hond heeft geen stamboom, toch wil ik graag het VZH-examen met hem doen, hoe kom ik aan een werkboekje?

Antwoord ; Om een hondenlogboek voor een stamboomloze hond te verkrijgen moet het volgende geschieden. De hond moet gechipt zijn en geregistreerd bij de Nederlandse Databank Gezelschapsdieren (NDG). Men krijgt dan een lichtblauwe registratiekaart. Deze originele registratiekaart moet men aan de Commissie Werkhonden zenden, met daarbij een briefje met de volgende gegegevens: Wat voor een kruising is het (b.v. X Mechelaar), de geboortedatum v/d hond, de kleur en/of het een reu of teef is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Blijkbaar verkoopt de term politiehonden goed :denken:
Veel honden uit de KNPV-werklijnen worden "politiehonden" genoemd, wil niet zeggen dat al deze honden ooit in de africhting getraind hebben. :wink: Net zoals er bij rashondenfokkers mensen zitten die het wat minder nauw nemen met waar hun pups geplaatst worden, gebeurt dat ook met de fokkers van KNPV-lijnen x-mechelaars/x-hollanders. Er zijn fokkers die het totaal niets kan schelen waar de pups terecht komen, verkocht is verkocht. Deze honden in verkeerde handen kan een flink probleem opleveren en ja....dat worden dus vaak de "politiehonden" in de asiels en op marktplaats. :wink:
Dat is inderdaad een goede mogelijkheid. Wat ik me afvraag is dan vervolgens hoe het komt dat deze gang van zaken wordt geaccepteerd.
Je boycot toch gewoon een fokker als hij op die manier zijn honden aan de man brengt?
Je moet toch weten wat je aan het doen bent? Als sportbond sponser je die gang van zaken toch niet?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
rooiewil
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door rooiewil »

daar hebt je gelijk in bij de meeste hondenverenigingen in de ipo zowel als bij de knpv zijn ze denk ik van harte uitgenodigd om het mooie werk wat hond en mens samen te bereiken te bekijken . nogmaals klootzakken komt je overal tegen.maar als het goed is ,met nadruk als het goed is worden er echt tegen achterlijke dingen op getreden. bij de knpv weet ik dat er echt mensen zijn die geroyeerd worden. maar iedereen kan natuurlijk wel zeggen ik train op een hondenclub en dat bleek later helemaal niet waar te zijn. ik kwam hier een man tegen met een hondje van een maand of 3,4 waar hij achterlijk mee l aan het doen was. ik zeg meneer is er wat met die hond, hij zegt kijk uit het is een politiehond hahaha een hond van 3,4 maanden zeker bij de jeugdpolitie.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Inge schreef:Blijkbaar verkoopt de term politiehonden goed :denken:
Dat is inderdaad een goede mogelijkheid. Wat ik me afvraag is dan vervolgens hoe het komt dat deze gang van zaken wordt geaccepteerd.
Je boycot toch gewoon een fokker als hij op die manier zijn honden aan de man brengt?
Je moet toch weten wat je aan het doen bent? Als sportbond sponser je die gang van zaken toch niet?
Volgens mij staat de KNPV totaal los van het fokgebeuren.
Doordat enkele personen het initiatief hebben genomen om de bloedlijnen van veel honden die in de KNPV trainen op een centrale site te plaatsen is er wel wat overzicht gekomen in de lijnen en kan dus de achtergrond van heel veel honden teruggevonden worden.
Volgens mij gebeurt het binnen de KNPV-verenigingen ook heel veel dat clubgenoten meezoeken naar geschikte pups uit goede bloedlijnen (binnen de IPO gebeurt dat tenminste wel). En er zijn ook gelukkig dekreuen-eigenaars die hun hond niet zomaar iedere teef laten dekken.
Maar helemaal voorkomen kun je helaas niet dat onder de term "KNPV-lijnen" gefokt wordt door malafide fokkers. Dat lukt met de rashonden toch ook niet?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Is dus ook de reden waarom ik voorlopig met Hera even gestopt ben met de africhting. Niet omdat ze niet wil werken hoor en ook niet omdat ze nie t goed genoeg is, integendeel zelfs.
Maar ik heb geen zin meer om 3x in de week te moeten kijken hoe iemand zijn hond aan het afraggen is omdat deze niet snel genoeg gaat zitten, of jonge honden die met slaan commando's geleerd wordt.....
Natuurlijk probeer ik dan deze mensen te vertellen hoe het ook kan maar ik ben gek en veels te lief voor m'n hond en op mijn manier duurt dat allemaal veeeeeeeels te lang....daar is toch geen tijd voor... :roll:
Tsja en als een ander dan nog het lef heeft om mijn hond een klap op d'r kop te geven ben ik weg.

Jammer want ik vind de combinatie speuren, apel en manwerk super om te doen.
rooiewil
Vaste gebruiker

bij de knpv is het het zellfde als bij de ipo daar nemen ze ook alleen maar pups uit goed verevende bloedlijnen waar veel certificaten uit voorgekomen zijn. maar iedere fokker kan zeggen dat die politiehonden verkoopt, een politiehond is trouwens alleen een plolitiehond als die certificaat hebt. een goede hond wordt zeker niet op marktplaats verkocht,daar zijn afnemers zat voor en ook in de hondensport heb je mensen die veel van honden houden
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Is dus ook de reden waarom ik voorlopig met Hera even gestopt ben met de africhting. Niet omdat ze niet wil werken hoor en ook niet omdat ze nie t goed genoeg is, integendeel zelfs.
Maar ik heb geen zin meer om 3x in de week te moeten kijken hoe iemand zijn hond aan het afraggen is omdat deze niet snel genoeg gaat zitten, of jonge honden die met slaan commando's geleerd wordt.....
Natuurlijk probeer ik dan deze mensen te vertellen hoe het ook kan maar ik ben gek en veels te lief voor m'n hond en op mijn manier duurt dat allemaal veeeeeeeels te lang....daar is toch geen tijd voor... :roll:
Tsja en als een ander dan nog het lef heeft om mijn hond een klap op d'r kop te geven ben ik weg.

maar dat wil dan toch niet zeggen dat dat overal zo gebeurd? :roll:
dan zou ik een andere vereniging zoeken waar ik me beter op m'n gemak voelde
Afbeelding
rooiewil
Vaste gebruiker

wa arom gaat je dan niet op een andere club kijken
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Volgens mij staat de KNPV totaal los van het fokgebeuren.
dat vraag ik me nu dus ook al de hele tijd af :roll:
Afbeelding
rooiewil
Vaste gebruiker

de knvp heeft een verenigingboekje wat elke maand uitkomt en daar worden pups te koop aangeboden dat boekje krijgen alleen leden van de knvp en die kopen dan daaruit een pup, maar iedereen kan natuurlijk op marktplaats gaan staan en zeggen dat hij politiehinden verkoopt,daar kan een vereniging niets aan doen.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

rooiewil schreef:de knvp heeft een verenigingboekje wat elke maand uitkomt en daar worden pups te koop aangeboden dat boekje krijgen alleen leden van de knvp en die kopen dan daaruit een pup, maar iedereen kan natuurlijk op marktplaats gaan staan en zeggen dat hij politiehinden verkoopt,daar kan een vereniging niets aan doen.
Hihihihi.....even off topic maar het stoort me enorm dat je de hele tijd knvp tikt...het is knpv :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
estelle schreef:Is dus ook de reden waarom ik voorlopig met Hera even gestopt ben met de africhting. Niet omdat ze niet wil werken hoor en ook niet omdat ze nie t goed genoeg is, integendeel zelfs.

maar dat wil dan toch niet zeggen dat dat overal zo gebeurd? :roll:
dan zou ik een andere vereniging zoeken waar ik me beter op m'n gemak voelde
Wie zegt dat ze daar niet mee bezig is? :wink:
Ik zou ook niet op een vereniging willen trainen waar men alleen maar staat te raggen en waar men niet openstaat voor andere methodes :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik snap het even niet hoor opeens gaan er geen honden van de africhting naar het asiel Maar zijn dat "nepfokkers" terwijl er blijkbaar geen enkel zicht op is waar die honden blijven die niet voldoen aan de enorme hoge eisen (moeten het haast wel zijn want maar een paar halen het).
Hoe zit het dan met de mensen die trainen welke eisen worden daar aan gesteld mag je bijvoorbeeld twee honden "wegdoen" en met hond drie weer op het veld verschijnen? Ligt dat dan elke keer weer aan de hond?
Wanneer wordt je als lid geroyeerd? Wat zijn dan de misstanden die moeten plaatsvinden voor er ingegrepen wordt?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
rooiewil
Vaste gebruiker

ik zegt en schrijft het al meer dan 20 jaar verkeert mijn man wordt er helemaal gek van hij verbetert me al 20 jaar en ik blijft het steeds andersom zeggen en schrijven,dat heb ik wel met meer woorden ,maar de bedoeling is goed.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Ik snap het even niet hoor opeens gaan er geen honden van de africhting naar het asiel
er zullen er vast wel wat heengaan maar over het algemeen niet, want alleen al een simpele reden zou voor sommige kunnen zijn dat je voor een asiel moet betalen en als je hem naar het buitenland doet krijg je er nog geld voor :wink:
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit meegemaakt dat er een hond naar het asiel ging omdat hij niet geschikt was. Wel naar het buitenland of herplaatst. Maar de meesten gingen gewoon terug naar de fokker.
Hoe zit het dan met de mensen die trainen welke eisen worden daar aan gesteld mag je bijvoorbeeld twee honden "wegdoen" en met hond drie weer op het veld verschijnen? Ligt dat dan elke keer weer aan de hond?
waarom zou iemand geen andere hond meer mogen hebben als hij normaal met de hond omgaat maar het niet lukt of niet klikt met een hond?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Wie zegt dat ze daar niet mee bezig is? :wink:
Ik zou ook niet op een vereniging willen trainen waar men alleen maar staat te raggen en waar men niet openstaat voor andere methodes :wink:
klopt maar daar ben je dus zelf bij :wink:
Afbeelding
speurneus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door speurneus »

Rataplan schreef:Ik snap het even niet hoor opeens gaan er geen honden van de africhting naar het asiel Maar zijn dat "nepfokkers" terwijl er blijkbaar geen enkel zicht op is waar die honden blijven die niet voldoen aan de enorme hoge eisen (moeten het haast wel zijn want maar een paar halen het).
Wanneer wordt je als lid geroyeerd? Wat zijn dan de misstanden die moeten plaatsvinden voor er ingegrepen wordt?
En wat dacht je van de mensen, die geen verstand hebben van honden, en er toch een willen. Dat ze er ineens achter komen, dat de hond niet mee kan op vakantie.
Er zitten er daarom ook maar plentie van in een asiel.
ff voor jullie gelezen.

De eerste twee gevallen van deze zomervakantie zijn alweer binnen

In het Friese Dokkum is maandag een fox-terriër zonder pardon aan een boom vastgebonden.

De 'eigenaar' legde voordat hij er vandoor ging in zijn blauwe Toyota bestelbus nog wat voedsel en een kluifje bij zijn trouwe viervoeter. Gelukkig heeft een 18-jarige inwoner van het Friese stadje het gezien en alles gelijk de politie doorgegeven.

In Lelystad werd vorige week ook al een hond vastgebonden aan een boom aangetroffen. Deze keer werd de hond gevonden door een toevallige voorbijganger. Het betrof een laagbenige Jack Russel-terriër.

1 woord: afschieten! (en dan doel ik niet op de hond)
De asiels zitten dus nie alleen vol met honden die niet goed zijn in de sport.
Er zijn er nog genoeg redenen waarom ze daar in belanden.
Denk daar maar eens overna.
groetjes Ina en de doggies
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Wil de hond schreef:
Ca Cajuina schreef:Je kan je hond toch gewoon houden. Je hoeft hem toch niet weg te doen. Alleen zal je in je eigen tijd moeten trainen. Dat bedoelde ik eigenlijk :wink:
Ja maar,

Hoe doe je dat dan, op hoog niveau trainen met je hond in je uppie?

En hoe werk je dan met je hond, als speciale hondengeleider, bij de duitse Polizei?

Je wordt gewoon onterecht enorm in je mogelijkheden beperkt door al dat gezeur over welke rassen wel en welke rassen niet. In mijn ogen hoeft een hond alleen maar perfekt geschikt te zijn, maar ja, dat zal wel komen doordat ik er te weinig van begrijp.
Als ik in mijn hart kijk heb je gewoon gelijk. Allen ben ik blij dat die regels er zijn omdat pittjes nu eenmaal fout volk aantrekken. Tuurlijk is het niet eerlijk. Maar goed als ik moet kiezen tussen twee slechten.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
rooiewil
Vaste gebruiker

kind is allergies hup hond naar het asiel
rooiewil
Vaste gebruiker

er zitten niet veel mensen in de sport omdat er hoge eisen zijn de meeste kennels die ik hier hebt gehad waren meestal gevuld met straat katten die mensen hadden achtergelaten zaten die mensen ook in de sport sceer niet iedeen over een kam
speurneus
Vaste gebruiker

volgens mij mag je WERKHOND tegenwoordig gewoon vzh en ipo doen ook als hij geen stamboom heeft. Maar het moet wel een werkhondenras zijn.
:denken: Ik kan niet met de volle 100% zeggen dat je ongelijk hebt, maar volgens mij heb je ongelijk :mrgreen:

Volgens mij moet je bij de officiele examens (dus vanaf vzh) een
stamboomhond hebben. Ik ga het nog eens voor alle zekerheid nazoeken.[/quote][/quote]

http://www.hondensport.com/CWH/IPO_2005 ... nitief.pdf
FF LEZEN
speurneus
Vaste gebruiker

rooiewil schreef:kind is allergies hup hond naar het asiel
HOND TE OUD EN ZIEK, TE VEEL ONKOSTEN :pffff:
rooiewil
Vaste gebruiker