dulci schreef:Natuurlijk ook heb ik ook voordelen gezien, een ervan is dat de pup eerder aan je gaat "hechten/Hangen".
Daar heb ik toch zo mijn twijfels over eerlijk gezegd. Als je een volwassen maar afhankelijk type hond koopt loop je kans dat die binnen 1 uur niet meer van je zijde wijkt. Idem met een pup van 10 weken. Alle honden kunnen zich sterk hechten aan een nieuwe baas.
Zelfs een Spaanse zwerver die nooit binnen heeft gewoont kan een overafhankelijk type worden.
Nadelen van een pup van 6 weken zijn dat hij niet volledig geent kan zijn maar wel elke dag veel en vaak met honden om zal moeten gaan. Hij is geestelijk niet in staat uit het nest te gaan dus je loopt risico's op vreemde gedragingen en moeilijkheden met alleen zijn aan leren omdat je pup daar pas veel later aan toe is en je toch een keer 10 minuten weg zal moeten.
De broers en zussen in een gestoei en gespeel leren elkaar veel gedragingen aan, onderwerpen, niet te hard spelen, stoppen als de moeder het zegt etc. Grenzen en opvoeding dus

Heel belangrijk op straat later als je aan het wandelen bent.
Van Wuilus had ik altijd het idee dat ze ook vroeg uit het nest is gehaald. Ze kende geen remmingen met andere honden en speelde vanaf dag 1 veel te hard en ruw. Gilde een hond of kreeg ze een snauw dan snapte ze dat haast niet. Of ze nam het niet serieus.
Ik meen dat dat kenmerken zijn van pups die erg vroeg het nest uit gaan, geen remmingen en te ruw gedrag met andere honden en vaak ook mensen.