Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
in huis plassen
Moderator: moderatorteam
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
in huis plassen
Ik snap er niks meer van... Ik heb celine vanaf dat ze een jaar of 3 was, en ze wordt in maart 4. Ik ga smorgens met ze lopen...... smiddags na mn werk naar het park... na het eten lopen... en savonds laat nog een keertje voordat ze de bench ingaan.. en nog liggen er hele plassen zeik in huis. En dat terwijl ze ook nog is naar buiten kan via het kattenluikje...
Ik ben ten einde raad. Ik zie nooit dat ze het doet, want zodra ik kijk gebeurt er niks... Maar ik kan natuurlijk niet de hele dag mn ogen op de tafel gericht hebben.... Ze heeft het een hele poos niet gedaan maar begint nu weer.
Ik ben behoorlijk wanhopig.... wat kan ik nu nogmeer doen?? mn ouders worden het zat en nog ff en ze willen dat ze weggaat, maar ik wil dat niet!
Ik ben ten einde raad. Ik zie nooit dat ze het doet, want zodra ik kijk gebeurt er niks... Maar ik kan natuurlijk niet de hele dag mn ogen op de tafel gericht hebben.... Ze heeft het een hele poos niet gedaan maar begint nu weer.
Ik ben behoorlijk wanhopig.... wat kan ik nu nogmeer doen?? mn ouders worden het zat en nog ff en ze willen dat ze weggaat, maar ik wil dat niet!
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: in huis plassen
Gebruik je iets zoals HAC opgelost in water om de plekken schoon te makenAilena schreef:Ik snap er niks meer van... Ik heb celine vanaf dat ze een jaar of 3 was, en ze wordt in maart 4. Ik ga smorgens met ze lopen...... smiddags na mn werk naar het park... na het eten lopen... en savonds laat nog een keertje voordat ze de bench ingaan.. en nog liggen er hele plassen zeik in huis. En dat terwijl ze ook nog is naar buiten kan via het kattenluikje...
Aan het uilaten ligt het zeker niet, en dan heb je nog een luikje ook.
Mankeert er niks medisch ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Is ze soms gecastreerd? Daar kunnen teven incontinent van worden maar meestal gaat het dan om grote hondenrassen. Er zijn goede medicijnen voor.
Drinkt ze ook veel? Dan kan het duiden op een ziekte bijvoorbeeld suikerziekte, nierziekte, leverziekte of ziekte van Weil. Het is dus zaak om met je hond naar de dierenarts te gaan. Neem dan gelijk een vers plasje mee. Dat kan je makkelijk opvangen met een soeplepel.
Drinkt ze ook veel? Dan kan het duiden op een ziekte bijvoorbeeld suikerziekte, nierziekte, leverziekte of ziekte van Weil. Het is dus zaak om met je hond naar de dierenarts te gaan. Neem dan gelijk een vers plasje mee. Dat kan je makkelijk opvangen met een soeplepel.
Groetjes van Charlotte

-
fabienne
- Vaste gebruiker
waar zitten de honden overdag als jullie er niet zijn?of ben je altijd thuis?zit er een lijn in in het plassen in huis?hoe reageer jij?of je ouders?wat doen ze voor de rest nog meer naast het wandelen?het is nog best een jonge hond,hou je haar ook geestelijk aktief.allemaal vragen waar je is over na moet denken.en inderdaad is ze lichamelijk helemaal gezond?
een hond is je beste vriend,daarom kies ik voor flatcaoatedretriever
- Amaranthas
- Zeer actief
- Contacteer:
lichamelijk mankeert ze niets... ik kreeg haar toen ze 3 was... bij de vorige eigenaar plasten ze wel altijd in huis.. dit omdat ze eigenaar bang was dat dr haar vies zou worden. Ik heb haar zindelijk gekregen..... maar ze heeft van die periodes dat ze steeds weeer plast in huis... zijn we net buiten geweest... ligt er weer een plas zeik....
Als ik werken ben is mn ma altijd thuis... en als ze alleen is is dat als mn ma mn broertje ophaalt van school... dat duurt zo`n 15 a 20 min.
Veel kan ik met haar niet doen omdat ze altijd al een beetje bangig is aangelegd... ik ben op het moment al blij dat ze nu een beetje gaat spelen tijdens het uitlaten in het park... als ik het maar iets overhaast ben ik zo weer terug bij af met haar. Verhef je stem... en ze wordt bang. Ik weet het niet meer, net ook, komen we terug van de late avondwandeling... en hop, er ligt weer zeik...Ik heb het haar nog nooit zien doen....maar als ik het doorkrijg kruipt ze wel altijd onder de tafel.. en dan heb ik niks gezegt. Mn pa bv. die gaat lopen mopperen e.d.
Soms heb ik zelfs het idee dat zij het niet is... Maar ja... camera ophangen op die hoek ofzo?? Dan kan ik zien hoe of wat...
Als ik werken ben is mn ma altijd thuis... en als ze alleen is is dat als mn ma mn broertje ophaalt van school... dat duurt zo`n 15 a 20 min.
Veel kan ik met haar niet doen omdat ze altijd al een beetje bangig is aangelegd... ik ben op het moment al blij dat ze nu een beetje gaat spelen tijdens het uitlaten in het park... als ik het maar iets overhaast ben ik zo weer terug bij af met haar. Verhef je stem... en ze wordt bang. Ik weet het niet meer, net ook, komen we terug van de late avondwandeling... en hop, er ligt weer zeik...Ik heb het haar nog nooit zien doen....maar als ik het doorkrijg kruipt ze wel altijd onder de tafel.. en dan heb ik niks gezegt. Mn pa bv. die gaat lopen mopperen e.d.
Soms heb ik zelfs het idee dat zij het niet is... Maar ja... camera ophangen op die hoek ofzo?? Dan kan ik zien hoe of wat...

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Leg als eertste de fout bij jezelf en je ouders. Ik proef verwijten naar de hond, ook van je ouders en dat is niet eerlijk. Een hond doet enkel wat hem is geleerd en als dat dus niet okee is is het aan jullie te investeren om de hond iets anders aan te leren.
Als de hond medisch is gecheckt kan je een lichamelijke oorzaak uitsluiten.
Wat ik me afvroeg tijdens het lezen van je bericht is of de hond ook wel eens uit onderdanigheid of angst plast. Onzekere honden laten soms zelfs hun plas al lopen als iemand bv zijn stem verheft. Dat verklaart ook waarom ze met vlagen meer in huis plast, omdat ze zich dan misschien onzekerder voelt.
Verder lijkt het erop dat de hond wel degelijk is gestraft voor binnenplassen omdat ze het stiekem doet. Plast ze buiten aan de lijn wel?
Eerst naar de dierenarts om uit te sluiten dat er iets lichamelijks is en als je kan uitsluiten dat de hond plast uit angst moet je de hond opnieuw zindelijk maken.
Onzindelijkheid is ieder geval iets wat je nooit moet straffen dus je pa moet echt ophouden met mopperen. Zeker bij een onzekere hond kan dat alleen maar een toename van plassen geven, meer stiekem plassen en dus straks ook niet meer buiten durven plassen als je erbij bent. Als de hond uit onzekerheid plast en je straft is meer plassen het enige hondse antwoord daarop namelijk.
Als de hond medisch is gecheckt kan je een lichamelijke oorzaak uitsluiten.
Wat ik me afvroeg tijdens het lezen van je bericht is of de hond ook wel eens uit onderdanigheid of angst plast. Onzekere honden laten soms zelfs hun plas al lopen als iemand bv zijn stem verheft. Dat verklaart ook waarom ze met vlagen meer in huis plast, omdat ze zich dan misschien onzekerder voelt.
Verder lijkt het erop dat de hond wel degelijk is gestraft voor binnenplassen omdat ze het stiekem doet. Plast ze buiten aan de lijn wel?
Eerst naar de dierenarts om uit te sluiten dat er iets lichamelijks is en als je kan uitsluiten dat de hond plast uit angst moet je de hond opnieuw zindelijk maken.
Onzindelijkheid is ieder geval iets wat je nooit moet straffen dus je pa moet echt ophouden met mopperen. Zeker bij een onzekere hond kan dat alleen maar een toename van plassen geven, meer stiekem plassen en dus straks ook niet meer buiten durven plassen als je erbij bent. Als de hond uit onzekerheid plast en je straft is meer plassen het enige hondse antwoord daarop namelijk.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
Sjiel
- Zeer actief
- Amaranthas
- Zeer actief
- Contacteer:
We gaan eerst voor de zekerheid is een medische check doen. Celine plast wel buiten, en als ze dat doet ga ik natuurlijk helemaal staan jubbelen dat ze braaf is enzo. Dat vindt ze leuk en kwispelt ze. Buiten is ze erg onzeker. Dit omdat ze vorige eigenaar nooit met haar buiten kwam. Aan de riem loopt ze vlak naast me en zelfs een stukje achter me ( met het resultaat dat ik geregelt mn nek breek over dr
)
voorheen ging ze misschien een meter van me af om ff te snuffelen soms. We zijn nu zo ver dat ze achter de meeuwen aangaat en lekker aan het rennen is. Maar ze houdt me nogsteeds in de gaten.
Ze kan wel loslopen en in het park doe ik dat dan ook gewoon. Dan blijft ze wel bij me maar gaat niet te ver. Ik moet ook niet te ver weglopen want dan komt ze achter me aan.
Celine is idd een heel onzeker hondje. Mopper op dr en ze gaat helemaal plat liggen. Maar plassen van onderdanigheid of angst doet ze niet.
Ik ben iig eens met mn ouders en vooral mn pa om de tafel gaan zitten dat ze gewoon helemaal niks moeten zeggen als ze wat vinden. Opruimen en verder niks.
Ik ga is een poging wagen om het op te vangen of iets en dan zien we wel verder.
voorheen ging ze misschien een meter van me af om ff te snuffelen soms. We zijn nu zo ver dat ze achter de meeuwen aangaat en lekker aan het rennen is. Maar ze houdt me nogsteeds in de gaten.
Ze kan wel loslopen en in het park doe ik dat dan ook gewoon. Dan blijft ze wel bij me maar gaat niet te ver. Ik moet ook niet te ver weglopen want dan komt ze achter me aan.
Celine is idd een heel onzeker hondje. Mopper op dr en ze gaat helemaal plat liggen. Maar plassen van onderdanigheid of angst doet ze niet.
Ik ben iig eens met mn ouders en vooral mn pa om de tafel gaan zitten dat ze gewoon helemaal niks moeten zeggen als ze wat vinden. Opruimen en verder niks.
Ik ga is een poging wagen om het op te vangen of iets en dan zien we wel verder.

- Tesselaar
- Vaste gebruiker
ik heb ook even een vraag over het straffen van in huis plassen wij zijn sinds een paar dagen bezig om sammy her op te voeden en toevallig moesten we in deze dagen ook net 2 avonden allemaal weg als we dan weer even een poosje thuis zijn en ik ga de kinderen naar bed brengen en kom weer terug dan heeft madam op het kleed in de kamer zitten plassen terwijl ze normaal gesproken op die tijd ook nog niet uitgelaten wordt dus naar mijn idee is het een bewuste plas van haar moet ik dat dan zonder boos worden opruimen? en gewoon weer verder gaan zonder er aandacht aan te geven dat gaat aan de ene kant tegen mijn gevoel in omdat ik eigenlijk zeker weet dat ze het expres doet en ik vind dat ze dat best wel weten mag ook. wie weet hier raad mee? Sandra
een poot van Sammy en Eefie
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Inderdaad opruimen en verder niets. Ze plast niet om je te pesten. Zo denken honden niet.sandraroeper schreef:ik heb ook even een vraag over het straffen van in huis plassen wij zijn sinds een paar dagen bezig om sammy her op te voeden en toevallig moesten we in deze dagen ook net 2 avonden allemaal weg als we dan weer even een poosje thuis zijn en ik ga de kinderen naar bed brengen en kom weer terug dan heeft madam op het kleed in de kamer zitten plassen terwijl ze normaal gesproken op die tijd ook nog niet uitgelaten wordt dus naar mijn idee is het een bewuste plas van haar moet ik dat dan zonder boos worden opruimen? en gewoon weer verder gaan zonder er aandacht aan te geven dat gaat aan de ene kant tegen mijn gevoel in omdat ik eigenlijk zeker weet dat ze het expres doet en ik vind dat ze dat best wel weten mag ook. wie weet hier raad mee? Sandra
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Daan
een hond heeft niet zo'n lang geheugen.sandraroeper schreef:ik heb ook even een vraag over het straffen van in huis plassen wij zijn sinds een paar dagen bezig om sammy her op te voeden en toevallig moesten we in deze dagen ook net 2 avonden allemaal weg als we dan weer even een poosje thuis zijn en ik ga de kinderen naar bed brengen en kom weer terug dan heeft madam op het kleed in de kamer zitten plassen terwijl ze normaal gesproken op die tijd ook nog niet uitgelaten wordt dus naar mijn idee is het een bewuste plas van haar moet ik dat dan zonder boos worden opruimen? en gewoon weer verder gaan zonder er aandacht aan te geven dat gaat aan de ene kant tegen mijn gevoel in omdat ik eigenlijk zeker weet dat ze het expres doet en ik vind dat ze dat best wel weten mag ook. wie weet hier raad mee? Sandra
Jouw hond snapt dus niet waar jij haar voor straft.
Expres plassen om de baas te jennen bestaat niet bij honden.
Misschien is het een idee om als je weer thuis bent voor je de kinderen naar bed brengt even een klein extra rondje met haar te lopen.
Hoe oud is jouw hondje eigenlijk?
En dat heropvoeden bedoel je daarmee die plasjes, of moet ze geheel heropvoed worden?
- Tesselaar
- Vaste gebruiker