Eline* schreef:Inge schreef:Hier heeft hij proberen uit te leggen wat het beleid is wat de KNPV voert en wat er in zijn algemeenheid gebeurt met de honden die niet geschikt zijn, dat ze worden opgeleid tot drugshond en speurhond (iets wat ik ook al eerder had aangegeven, dat is namelijk ook wat ik gezien heb in de 2 jaar dat ik meeloop in de africhting).
Dat schrijft hij dus niet. Hij schrijft":
Om er even op terug te komen,als zouden de asiels vol zitten met geflipte politiehonden,dit is een lachertje.Een hond ,die bijt of goed apporteert komt altijd goed terecht,want daar is internationaal veel vraag naar. Deze honden worden verder opgeleid voor drugshond,speurhond enz.
Daarop vraag ik dus wat er gebeurd met honden die niet geschikt zijn. Daar schrijft hij namelijk niks over. Zijn daaropvolgende hysterische aanval doen vermoeden dat hij vuile handen heeft. Dat is dus jammer. Het scheve beeld over de africhting komt mede voort uit reactie's zoals die van rooiewil. De omzeiling van de inhoudelijke discussie, het vermijden van antwoord geven op gestelde vragen wekken namelijk argwaan.Ik vraag iets waarop hij gewoon normaal kan antwoorden.
OK...ik snap nu waar jouw vraag vandaan kwam.
Tot nu toe heb ik niet gezien dat een hond én niet bijt én niet apporteert, een hond die van jongs af aan binnen de africhting traint doet 1 van beide eigenlijk altijd.
De africhters die ik ken beginnen de pup al direct gek te maken op een balletje en/of een bijtrolletje...balletje voor het apporteren, bijtrolletje om hun bijtdrift kwijt te kunnen
De honden die ik gekend heb die onder wat dreiging niet wilden bijten, en die verkocht zijn, apporteerden wel goed en zijn inderdaad opgeleid tot speurhond.
Voor mij was dit dus duidelijk, ik kan me echter voorstellen dat dat voor iemand die totaal geen ervaring heeft binnen de africhting minder duidelijk was.