Ja het is maar net wat je onder wantoestanden verstaat en waar je grenzen liggen die liggen voor ons verschillend ik zou geen hond wegdoen omdat hij niet zo voldoen in de sport. Ik zou geen tt gebruiken onder de omstandigheden die op een vereniging spelen en ik zou niet op mijn geweten willen een hond te herplaatsen die niet 100 % te vertouwen is. Ik zie dat die grens voor iedereen schijnbaar verschillend is.Inge schreef:Dat meneer doodziek wordt van het stompzinnige geleuter vind ik op zich niet zo raar, zoals ik ook al regelmatig aan heb gegeven in reacties heerst er nogal een verkeerd beeld van de africhting, een zeer hardnekkig beeld.tineke schreef:Nou meneer geeft daar al aan doodziek te worden van het stompzinnige geleuter wat vond jij er inhoudelijk aan dan de aanval op marting gaus met zijn poedels en pitjes of het feit dat die met een tt zou werken.Inge schreef:Zonder iets af te willen doen aan de manier waarop deze meneer zijn argumentatie begon te staven met persoonlijke aanvallen, iets waar hij in mijn ogen gigantisch de fout mee inging, wil ik wel even kwijt dat zijn eerste reactie wel degelijk inhoudelijk was.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... &start=150
Hier heeft hij proberen uit te leggen wat het beleid is wat de KNPV voert en wat er in zijn algemeenheid gebeurt met de honden die niet geschikt zijn, dat ze worden opgeleid tot drugshond en speurhond (iets wat ik ook al eerder had aangegeven, dat is namelijk ook wat ik gezien heb in de 2 jaar dat ik meeloop in de africhting).
Dat de discussie hierna misliep is hartstikke jammer, als rooiewil niet zo over de rooie was gegaanhad het best nog een inhoudelijke discussie kunnen zijn.
En dat is zeer frustrerend voor mensen die binnen de africhting trainen.
Buiten de laatste opmerking vind ik hem wel degelijk inhoudelijk ingaan op hoe het werkelijk toegaat.Hij vertelt wanneer mensen geroyeerd worden binnen de KNPV, hij vertelt wat er gebeurt met honden die niet geschikt blijken. Hij nodigt "gedragstherapeuten" uit om te komen kijken, als het echt zo'n wantoestanden zijn binnen de africhting ben je echt niet welkom hoor
Een hond aan een paal een knietje geven is voor mij al een grens ver overschreden.
Ik heb veel trainingen gevolgd die de honden van de luchtmacht krijgen omdat een goede vriend van ons jarenlang daar gewerkt heeft. Het is dus niet zo dat ik zomaar wat roep. Ik heb met politiehonden gelopen en met luchtmacht honden (die kwamen zeer regelmatig bij ons logeren).
Het feit dat ik die vriend nooit met mijn honden naar buiten liet gaan zegt denk ik al voldoende.
Hoe het zit in de jachthonden is mij weinig van bekend dat is een in Nederland kleinere wereld en volgens mij nogal gesloten. Ik heb nog nooit een jachthond herplaatst die niet zou voldoen aan de eisen van de jager.
Dat daar excessen zijn zal zeker zo zijn maar het is niet relevant voor deze discussie.
Nogmaals ik ben in principe helemaal niet tegen het africhten van honden ik zie dat er nuttig werk door de honden wordt verricht maar ik ben altijd tegen excessen of dat nou in de flyball wereld is of bij de africhting.