Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje versvlees en groente

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

gucci
Zeer actief

vraagje versvlees en groente

Ongelezen bericht door gucci »

hallo allemaal,

ik heb een vraagje, ik geef mijn honden energique en dat eten ze met veel smaak op, nu is mijn oudje( maltezer) veels te dik, na zijn castratie is zijn goddelijke figuur verdwenen en lijkt hij nu op een rolmopsje, hij krijgt helemaal niet veels te veel maar ja groeit wel helemaal dicht, omdat hij dus te zwaar is krijgt hij last van zijn artrose en heeft last van zijn achterpoot en soms ook zijn voorpootje, nu wil ik hem wat laten afvallen, maar nu kijkt hij me zo aan als hij zijn bakje op heeft waar de rest blijft, wel een grappig gezicht, nu zat ik te denken kan ik door zijn vlees wat sperziebonen doen dat schijnt een voller gevoel te geven misschien is hij dan wel weer wat voldaner na zijn eten, maar kan dat versvlees mengen met groente of is dat niet aan te raden..

groetjes simone
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ja hoor gewoon doen.
En wat minder vlees geven.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

En als er weer een dier gecastreerd mocht worden, al meteen beginnen met een kwart tot een derde minder te geven, hoeft ie helemaal niet dik te worden.
weg gehaald zit een virus in
toran
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toran »

Meestal helpt het ook om hem wat meer te laten bewegen, het is mischien wat moeilijk gezien zijn medische achtergrond, maar alleen van wat minder vlees met sperziebonen word ie niet dunner :neenee:
De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Zijn maag moet "krimpen" en dat ga je niet bereiken door hem een voller gevoel te laten geven.. gewoon consequent minder geven!! ook de koekjes enz.
Verder meer bewegen, lekker wandelen met hem en ja hij gaat bedelen en "vragen" om meer eten maar daar moet je even doorheen, hoe zwaarder hij wordt/blijft hoe slechter het is voor zijn gezondheid.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”