Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afpakken?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Stang schreef:Ik ben zo nog een na aan het denken ( :N: ) en het is wel weer een paar weken na haar loopsheid :denken:
Zoals dus ook de vorige keren, ontwikkelt ze in de weken daarna behoorlijk ongewenst gedrag totdat ze ineens weer zichzelf is.
Ik heb zo'n vermoeden dat dit er nu ook weer mee te maken heeft, want er is hier verder niks vreemds of abnormaals voorgevallen.

Verder is het rustig gebleven vandaag; Kaya heeft weer vakkundig de oren van Moritz uitgelikt en Moritz heeft weer enigszins afstandelijk Kaya een lik om d'r bekkie heengegeven.

We zullen wel verder zien wat ze nog in petto heeft :wink:
Ik kan me heel goed indenken dat het inderdaad met de loopsheid te maken heeft. Hier is dat ook zo, het gaat hier altijd in pais en vree behalve in de periode vlak voor en tijdens de loopsheid van Marouck.
Anderhalve week geleden vloog Marouck Nika aan in het bos :eek: , dat doet ze nooit meer sinds ze eerst haar bal krijgt zodra ze uit de auto is.
Geen grote verwondingen, ik ontdekte alleen een aantal korstjes van krassen in Nika's nek deze week. Vorige week zaterdag is Marouck loops geworden en afgelopen week is ze zonder zichtbare aanleiding bovenop Nika gedoken. Ik heb haar er direct afgeplukt en even apart gezet om af te koelen, daarna lagen ze weer gezusterlijk op de bank en waste Marouck Nika's snoet. :denken: En gisteren begon ze weer te rijden op Nika, deed ze trouwens een week of 2 geleden ook alweer enkele keren.

Nika tornt op geen enkele manier aan Maroucks leiderschap, ze heeft dat allang geaccepteerd. Toch is het af en toe even mis rond de loopsheid van Marouck, blijkbaar hebben die hormonen toch behoorlijk wat invloed. :wink: Hier is het tot nu toe altijd over zodra Marouck begint te "staan", dat zal morgen of overmorgen wel zijn (was de vorige loopsheden trouwens al op dag 5 á 6, de eerste keer op dag 8 :wink: )
Na de loopsheid heb ik hier tot nu toe geen akkefietjes gehad.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Inge schreef:
Stang schreef:Ik ben zo nog een na aan het denken ( :N: ) en het is wel weer een paar weken na haar loopsheid :denken:
Zoals dus ook de vorige keren, ontwikkelt ze in de weken daarna behoorlijk ongewenst gedrag totdat ze ineens weer zichzelf is.
Ik heb zo'n vermoeden dat dit er nu ook weer mee te maken heeft, want er is hier verder niks vreemds of abnormaals voorgevallen.

Verder is het rustig gebleven vandaag; Kaya heeft weer vakkundig de oren van Moritz uitgelikt en Moritz heeft weer enigszins afstandelijk Kaya een lik om d'r bekkie heengegeven.

We zullen wel verder zien wat ze nog in petto heeft :wink:
Ik kan me heel goed indenken dat het inderdaad met de loopsheid te maken heeft. Hier is dat ook zo, het gaat hier altijd in pais en vree behalve in de periode vlak voor en tijdens de loopsheid van Marouck.
Anderhalve week geleden vloog Marouck Nika aan in het bos :eek: , dat doet ze nooit meer sinds ze eerst haar bal krijgt zodra ze uit de auto is.
Geen grote verwondingen, ik ontdekte alleen een aantal korstjes van krassen in Nika's nek deze week. Vorige week zaterdag is Marouck loops geworden en afgelopen week is ze zonder zichtbare aanleiding bovenop Nika gedoken. Ik heb haar er direct afgeplukt en even apart gezet om af te koelen, daarna lagen ze weer gezusterlijk op de bank en waste Marouck Nika's snoet. :denken: En gisteren begon ze weer te rijden op Nika, deed ze trouwens een week of 2 geleden ook alweer enkele keren.

Nika tornt op geen enkele manier aan Maroucks leiderschap, ze heeft dat allang geaccepteerd. Toch is het af en toe even mis rond de loopsheid van Marouck, blijkbaar hebben die hormonen toch behoorlijk wat invloed. :wink: Hier is het tot nu toe altijd over zodra Marouck begint te "staan", dat zal morgen of overmorgen wel zijn (was de vorige loopsheden trouwens al op dag 5 á 6, de eerste keer op dag 8 :wink: )
Na de loopsheid heb ik hier tot nu toe geen akkefietjes gehad.
Die stomme hormonen ook :boos: :mrgreen:

Kaya verandert heel erg, vooral de weken na haar loopsheid. Tijdens de loopsheid zijn die twee de grootste vrienden en Moritz mag werkelijk alles doen, snuffelen en rijden op Kaya.
Na 3 weken verandert ze van een heel lief meisje in een ware feeks (behalve normaal gesproken tegen Moritz dan). Vorige keer was ze daarbij heel erg lusteloos en 'depressief' en dat heeft weken aangehouden. Gelukkig merk ik daar tot nu toe nog weinig van, al schiet deze verandering ook niet echt op :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik vrees dat ik ooktot het type hondenbaas behoor die in zou grijpen bij vechtpartijen binnen de roedel. Ik weet niet of je twee honden die je regelmatig samen uitlaat een roedel kunt noemen, maar ik verbood in ieder geval elk geklier tussen Zoë en Luna, en bij Spok en Luna ga ik indien nodig precies hetzelfde doen. Maar goed, dan hebben we het wel over honden die niet samenleven, dus dan kan dat ook geloof ik.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”