Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dieet voor nier en lever

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Dieet voor nier en lever

Ongelezen bericht door joline »

Onze JR zit nu een kleine maand op Eukanuba dieet voer, met Hills blikvoer erbij omdat zijn nier en lever waarden te hoog waren. Dit voer heb ik bij de dierenarts mee gekregen, nou gebruik ik niet graag Eukanuba (vanwege die testen met honden) en omdat onze jack t helemaal niet graag eet. Daarom meng ik t ook met die Hills blikvoer, waar ik al helemaal niet kapot van ben, hij heeft nu al meer tandplak sinds hij op dit voer staat :roll:
Ik moet dit nog zeker 6 weken blijven geven, en dan moet ik terug om zijn bloed weer te controleren. Hij mag dus geen voer met veel eiwitten erin.
Nou vraag ik me af of het voer wat hij voorheen krijg (Rodi) of daar zo veel eiwitten in zitten. Anders wil ik in overleg met de dierenarts hem toch weer op Rodi overzetten.
Hij kreeg voorheen ook brokken van Royal Canin, maar omdat hij dat al niet goed at, kreeg hij de laatse weken voor het dieetvoer alleen maar Rodi.
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Hoe hoog zijn de lever- en nierwaarden?
Ik zou de hond terug op Rodi (of een ander kompleet versvoer) zetten. En eventueel aanvullen met de nodige supplementen om de lever en de nieren te reinigen. De eiwitten in versvlees zijn van veel hogere kwaliteit dan in de brokken, er zit geen kunstmatige troep en vulstoffen in (wat ook belastend is voor lever en nieren) en het natuurlijk vleesvocht is ook goed om de nieren te zuiveren.
Onze vorige rottweiler had nierfalen en die hebben we van de dieetbrokken afgehaald (die ze trouwens toch niet wou eten)en op Duck gezet. Met goedkeuring van onze DA.
Bij onze labrador van 12 hebben we onlangs ter controle een bloedtest laten doen. Heel goede resultaten voor een hond van deze leeftijd. Zijn nierwaarden zijn nu perfect, drie jaar geleden toen hij nog op brok stond, waren die nog aan de hoge kant. Zijn leverwaarden zijn ietsjes te hoog, maar de aanbeveling van onze DA was: let een beetje op wat hij eet aan tussendoortjes en blijf vooral versvoer geven!!! En verder geven we ook Mariadistel omdat dat de lever zuivert. :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Een hond met een slechte nierwerking en verhoogde leverwaardes, moet een voer hebben met licht-verteerbaar eiwitten van hoge kwaliteit en zo min mogelijk koolhydraten en ballaststoffen. Dus: vers voer.

Rodi is prima, of Duck (hoewel daar wat granen in zit), Carnibest, Bibi, Prins, enz enz enz. Of gaan Barfen, dat kan ook.

Goede supplementen voor de nieren zijn: Koemis Koetjing, Brandnetel en Solidago. Mariadistel is prima voor de lever. Deze middelen zijn te koop bij drogist, (onder andere van het merk Vogel en Arkocaps).

Mijn hond (ook nierpatient) doet het hier nogsteeds prima op :ok:
Laatst gewijzigd door Peet2 op 22 feb 2005 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

De uitslagen waren Kreatine 102 umol, terwijl dat tussen de 0 en 80 moet liggen. En de gpt 148 iu terwijl dat tussen de 0 en 120 moet liggen.
Ik weet eigenlijk niet wat precies de nier en de lever waren :roll:
kwa uitslag, maar weet wel dat dit de waarden waren.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”