Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondenvoeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marion
Vaste gebruiker

hondenvoeding

Ongelezen bericht door Marion »

Hoi met Marion .

Ben pas nieuw op het forum,en heb een vraagje over hondenvoeders.
Ik krijg zeer binnenkort een Border Collie als hulphond die getraind word .
Ik wil deze hond het beste voer geven en welk soort brokken of diner. en welk merk uiteraard.

graag advies van jullie

Groetjes Marion en Mathieu :denken: :denken:
Groetjes, Marion

Afbeelding

Neem jezelf nooit te serieus en lachen is gezond!
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

in principe is geen 1 voer slecht.
alleen de ene hond doet het op voer a beter dan op voer b.
dat is iets wat jezelf beetje uit zal moeten zoeken.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

little-wolf schreef:in principe is geen 1 voer slecht.
Behalve Bonzo :wink: :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ca Cajuina schreef:
en pedigree
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Re: hondenvoeding

Ongelezen bericht door Marion. »

Marion en Mathieu schreef:Ik wil deze hond het beste voer geven en welk soort brokken of diner. en welk merk uiteraard.
Hoi Marion, met Marion :mrgreen:
Welk soort brokken? Neem als standaard dat je geen brokken geeft die je in de supermarkt kunt kopen. Liever helemaal geen brokken, maar daarvoor moet je wel even 'meegaan' in de hondenwereld.
Koop maar eerst de brokken die de pup bij de fokker ook krijgt, en lees je daarna maar in :wink:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

ik zeg niks :mrgreen:
nee hoor,grapje :wink:

tik de zoekmachine hier eens in op wat trefwoorden..voeding..brokken,versvoer,barf,rauwvoer en lees!!!

succes met het zoeken!

o ja..
koop geen diner..dat is echt troep!! :roll:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

malinois schreef:
Ca Cajuina schreef:
en pedigree
Of Frolic :N:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

ien schreef:ik zeg niks :mrgreen:
nee hoor,grapje :wink:

tik de zoekmachine hier eens in op wat trefwoorden..voeding..brokken,versvoer,barf,rauwvoer en lees!!!

succes met het zoeken!

o ja..
is daar hier op t forum ook wat over te vinden, diner? waarom t niet goed is.
Marion
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marion »

Hoi allemaal,

Hartstikke bedankt voor alle raad! Als we de hond krijgen zal de Stichting ook wel bekend zijn met welk voer dat het beste is.
Ik heb zo'n gevoel dat ik deze week al een berichtje krijg dat ze hem komen brengen :cheer: !

We verheugen ons er zó op! Verder ben ik ook benieuwd of ik mijn scootmobuiel moet aanpassen door bijvoorbeeld voetbediening te laten plaatsen dan zoals ik nu handbediening heb. Hij zal wel moeten leren om rechts van me te lopen en dergelijke :idea: ?

Ik had trouwens het advies gekregen om ons apart te laten registreren, zodat ik dan wél op het Border Collieforum kan reageren? Dus dat ga ik zo doen en dan wordt het Marion en Scotty, dan weten jullie dat vast :mrgreen:

We vinden dit trouwens een héél leuk forum :gjump: !!!

Nu nog de groetjes van Mathieu en Marion
Groetjes, Marion

Afbeelding

Neem jezelf nooit te serieus en lachen is gezond!
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

little-wolf schreef:
ien schreef:o ja..
is daar hier op t forum ook wat over te vinden, diner? waarom t niet goed is.
Dat weet ik niet,zal misschien wel ergens staan.
Maar kijk nu eens op die zakken.
Zoals de plaatjes al laten zien is dit product helemaal gemaakt voor ons de kopers. "Gezonde" voeding met veel groente,de kleurtjes van wortels,boontjes [lekker veel kleurstoffen],het ziet er uit alsof wij het zelf kunnen eten.
visueel gezien is dit voer heel aantrekkelijk om dit voor je hond te kopen.
ziet er bijna net zo uit als onze voeding..moet dus wel gezond zijn voor je hond :roll: [zo werkt de voedselindustrie ook,alles moet er aantrekkelijk uitzien,ook hondenvoeding.]

als ik hier een foto laat zien wat honden kunnen en mogen eten ,halen de meeste hun neus op.. getverdemme..vreten honden dat?? [hier een leuke link :wink: http://www.barfers.de/barf/galerie/barfgalerie.htm ]

Ja.. :mrgreen:

Hondengebitten zijn niet gemaakt om drap te vreten
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Inderdaad, wat Ien zegt, het ziet er voor ons lekker uit, maar heeft voor honden weinig toegevoegde waarde: granen, mais en groente. Terwijl een hond graag vlees eet. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Jopensam
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jopensam »

Jop en Sam krijgen beide Prins Super en daar doen ze het erg goed op.
Groetjes Melanie,Jessy, Nicci en Jordan
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Hier krijgen ze Rodi en brokken van Royal Canin afgewisseld, en daar doen ze t prima op!
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

het gaat niet om dat ze het nu goed op doen het gaat erom wat de troep in brokkjes voor op latere lijftijd veroorzaken.
heb net toevallig weer ergens gelezen dat kolydraten een energie bron is voor kanker, en waar bestaat brokken uit???

http://www.ottenhorst.nl/publicaties.html

helaas promotenze daar ook brok en speciale brok(tja ze moeten ook geld verdienen) maar toch als je goed leest staat er gewoon op dat kolydraten gif voor je hond is, omega3 goed is (en dat vindje in bv vis) en nog andere dingen die te vinden zijn in groentes en vlees.
dus dat bevestigd me weer dat brok bagger is.
Django
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Django »

lupa schreef:het gaat niet om dat ze het nu goed op doen het gaat erom wat de troep in brokkjes voor op latere lijftijd veroorzaken.
heb net toevallig weer ergens gelezen dat kolydraten een energie bron is voor kanker, en waar bestaat brokken uit???

helaas promotenze daar ook brok en speciale brok(tja ze moeten ook geld verdienen) maar toch als je goed leest staat er gewoon op dat kolydraten gif voor je hond is, omega3 goed is (en dat vindje in bv vis) en nog andere dingen die te vinden zijn in groentes en vlees.
...en in mijn brokken zitten weer Omega 3 en 6, maar óók chemische antioxidanten :denken:
AfbeeldingAfbeelding

Mopshonden forum
Gast

waar het me omgaat is dus dat ze zeggen wat allemaal goed is en wat niet goed is, bv kolidraten is een energie levarancieer voor tumoren en kanker, alles wat ze opnoemen is te vinden in de versvlees of nog beter in de barf methode, dat zijn allemaal natuurlijk ingredienten en stoffen.
het is van de gekken dat ze een speciale brok promoten terwijl ze proberen de natuur na te botzen
Gast

Django schreef:
lupa schreef:het gaat niet om dat ze het nu goed op doen het gaat erom wat de troep in brokkjes voor op latere lijftijd veroorzaken.

...en in mijn brokken zitten weer Omega 3 en 6, maar óók chemische antioxidanten :denken:
wat begrijpje niet??
mirjam84

Ongelezen bericht door mirjam84 »

koolhydraten vergif ?
Ik weet niet waar een hond dan zijn energie vandaan moet halen ?
Ik neem aan dat niet alle koolhydraten vergif zijn voor honden :wink:
Bij paarden is het in elk geval zo dat koolhydraten omgezet wordt in glucose, glucose zorgt toch tendele voor energie :denken:

Overigens, welke ziekten komen voort uit het voeren van supermarktbrok en diner ?
Onze vorige hond kreeg alles wat volgens mij maar fout kan zijn...kliekjes, diner en brokken van de supermarkt (en af en toe frolic) en natuurlijk regelmatig een blik vlees.
Hij is 13 jaar oud geworden! (En was goed gezond).
Gast

mirjam84 schreef:koolhydraten vergif ?
Ik weet niet waar een hond dan zijn energie vandaan moet halen ?
Ik neem aan dat niet alle koolhydraten vergif zijn voor honden :wink:
Bij paarden is het in elk geval zo dat koolhydraten omgezet wordt in glucose, glucose zorgt toch tendele voor energie :denken:

Overigens, welke ziekten komen voort uit het voeren van supermarktbrok en diner ?
Onze vorige hond kreeg alles wat volgens mij maar fout kan zijn...kliekjes, diner en brokken van de supermarkt (en af en toe frolic) en natuurlijk regelmatig een blik vlees.
Hij is 13 jaar oud geworden! (En was goed gezond).
6 van de 10 honden gaan dood aan kanker,vele hebben huid klachten, schilklier problemen, te dik vreetzucht enz enz.
zou dat niet door brokken kunnen komen?
waarom gaan zoveel honden een niet natuurlijk dood aan?
jou hond is oud geworden maar dat is niet reppresentatief, je heb geluk gehad, als je ziet hoeveel ellende rond loopt bij DAs.
Een hond haalt zijn energie uit drie dingen: eiwit, vet en koolhydraat. Koolhydraat is de alle goedkoopste energie leverancier.(daarom staan brokken ook stijf ervan)
het is een snelle energie leverancieer daardoor worden hond vatsig.
er is een verschil tussen echte harde spieren en vatsig spieren bv.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

praat niet té slecht over alle diners!

ik geef mijn honden cavom brok. een brok waar ik het zeer tevreden over ben.

nu hebben zij ook diner en als je in het foldertje de ingredienten vergelijkt scheelt dat bij 1 of 2 ingredienten een heel klein beetje (achter de komma) en verder is het helemaal gelijk.

daar concludeer ik uit dat de diner van cavom in ieder geval net zo goed is als de brok.
Afbeelding
Django
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Django »

lupa schreef:
Django schreef:

wat begrijpje niet??
Ik snap niet waarom ze wél de moeite doen om er goede stoffen (omega 3 & 6) aan toe te voegen, maar niet de moeite nemen om ipv bha en bht iets beters te zoeken...
AfbeeldingAfbeelding

Mopshonden forum
Gast

Django schreef:
lupa schreef:
Django schreef:

wat begrijpje niet??
Ik snap niet waarom ze wél de moeite doen om er goede stoffen (omega 3 & 6) aan toe te voegen, maar niet de moeite nemen om ipv bha en bht iets beters te zoeken...
omdat omega 3-6 bekend is bij de mensen en het klinkt interessant, maar het blijft chemich
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lupa schreef:6 van de 10 honden gaan dood aan kanker,vele hebben huid klachten, schilklier problemen, te dik vreetzucht enz enz.
zou dat niet door brokken kunnen komen?
nee, niet alles...alle honden die ik ken leven op brokken en worden relatief oud.. tussen de 10 en 15 jaar... teken daarvoor hoor als mijn honden dat halen. Geen van de honden die ik ken hebben huidklachten, schildklierproblemen etc. De meeste van deze problemen zijn ook erfelijk. Te dik ligt aan de eigenaar... de mijne zijn schraal... als ik ze meer te eten geef worden ze ook dik... dus dat vind ik onzin.(of er moet een medische reden zijn natuurlijk)
Koolhydraat is de alle goedkoopste energie leverancier.(daarom staan brokken ook stijf ervan)
het is een snelle energie leverancieer daardoor worden hond vatsig.
er is een verschil tussen echte harde spieren en vatsig spieren bv.
:smile: mijn honden hebben toch echt harde spieren hoor.. en geen vatsige spieren...
blijf van mening dat je daar (meestal) zelf bij bent, hier lopen ze zo goed als altijd los wat dus met zich mee brengt dat ze heel veel beweging krijgen, want ze rennen het hele stuk en weer terug en daarnaast train ik 3 x per week...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”