Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
offtopic pakwerk
Moderator: moderatorteam
- dusk
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dusk, ga eens even rustig de topics onder africhting lezen, en zie hoe vaak er vooroordelen zijn ten opzichte van deze sport. (jammer dat het archief er niet meer is daar stond nog veel en veel meer in).Ook jij was er erg goed in enkele pagina's geleden te oordelen over een TT terwijl je amper wist/weet wat het was. Ik vind het ook erg vervelend om me telkens te moeten verdedigen dat ik africhting doe met m'n honden (Is erg vervelend om elke keer te horen, oh jullie schoppen de hond als hij niet wil volgen, leren alleen door straf, Teletakken zo ongeveer de hele dag door etc.etc.etc.) terwijl het de mooiste sport is die er is, als ik m'n honden bekijk. Eerlijk gezegd verbaasde me werkelijk de uitspraken van LinLin, Wil en Eline, dat ze weten dat o.a. ik een goede baas/maatje voor m'n honden ben. Waarom? Omdat zij wel de laatsten waren van wie ik het verwacht had.dusk schreef:Die spellingscontrole "zeef" zou wel voor meer mensen handig zijn hier![]()
Nou ja nu weer even "off-topic"Ik vind dat de meeste mensen die het hier niet eens zijn met de stelling:
"Het gaat er niet altijd even netjes aan toe in de africhtings-sector" Het meer vertalen als "ALLE africhters zijn slecht" en "ALLE hondjes in de africhting komen niet goed op hun pootjes terecht".
Dit is dus gewoon verdraaien van de gestelde vragen of conclusies. Dit heeft namelijk niemand beweerd... Alleen sommige mensen die pre africhten zijn hebben dit gesuggereerd.. En dit doen ze toch echt zelf! (het verdraaien dus)
Ik kan ook niet oordelen over iets waar ik geen verstand van heb, alleen van horen zeggen, dus voor alle mensen die alleen maar slechte dingen horen, ga eens bij verschillende verenigingen kijken, en je zult zien dat er ook veel mensen zoals Dingo, Inge en ikzelf lopen die het voornamelijk voor het plezier van de hond doen!
Laatst gewijzigd door malinois op 22 feb 2005 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zal de anti-blafband wel geweest zijndusk schreef:Jah ik zag dat ze die dingen zelfs bij de kijkshop verkochten... of was dat een antiblaf-band? Hij gaf iniedergeval electrische schokken af.

Een TT is vrij prijzig en heb ze zelf nog nooit bij de Kijkshop gezien (blafband trouwens ook niet)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Even speciaal voor jou de betekenis van 'dyslexie' erbij gepakt, dat is misschien handig om te weten voordat je zulke zwakke argumenten gebruikt:Martijn schreef:Als je gaat zitten lamenteren (dat betekent klagen, twinkeltje) dat het niet uitmaakt hoeveel moeite je doet en het toch nooit goed is, helpt het om je in ieder geval een beetje druk te maken zodat je niet elke ander woord fout schrijft. In verband met de geloofwaardigheid over de moeite doen, vat je wel?Ik dacht dat het tegenwoordig verboden was om mensen op spellingsfouten te wijzen
Vooral als je dan toch zonodig moderator uit moet hangen.
Dyslexie betekent: “Ernstige en hardnekkige problemen bij de
automatisering van het lezen en/of de spellingâ€
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
kijk die marnier kan ik wel via dat progamaMartijn schreef:Als je gaat zitten lamenteren (dat betekent klagen, twinkeltje) dat het niet uitmaakt hoeveel moeite je doet en het toch nooit goed is, helpt het om je in ieder geval een beetje druk te maken zodat je niet elke ander woord fout schrijft. In verband met de geloofwaardigheid over de moeite doen, vat je wel?Ik dacht dat het tegenwoordig verboden was om mensen op spellingsfouten te wijzen
maar ik doe het niet en zal je uit leggen waarom
ik ben te trots
ik ben te trots op wie ik ben
en ik doe het ook gewoon op mijn manier omdat er zo veel mensen zijn met dyslectie die niet durfen te schrijfen
overal 10 keer over na moeten denken voor men wat durft te schrijfen
sommige zijn zo vaak op hun taal fouten gewezen dat ze niet eens meer durfen te zijn wie ze zijn
ze voelen zich dom en onderondwikkelt
ze krijgen extra lessen nl en nog wil het niet
weet je met mijn iq test scor ik boven gemiddelt gelukkig anders was ik echt aan me zelf gaan twijfelen
ik denk ook dat de meeste mensen heus wel begrijpen wat ik schrijf
mocht men me dan nog ongeloof waardig vinden peg
en ik denk dat je als moderator er heus niet minder van woord met taal fouten
gelukig weten de meeste ondwikkelde mensen nu wat dyslectie in houd
en is het uit de taboe sfeer gehaald
door ook een stel bekenden mensen die ondanks hun dyslectie het een heel eind geschopt hebben in de maadschapij
ik blijf me zelf voor de rest de kinderen die nog te onzeker zijn
vele andere mensen die taal fouten maken
en ja leren doe ik nog steeds
maar via dat progama die al mijn fouten eruit haald blijft er weinig meer spontaan van mijn reacties ik blijf liever wie ik ben
amen
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Martijn schreef:Ik word hier een beetje moe van.
Natuurlijk zijn er veel topics geweest waarin de africhting bekritiseert wordt maar in zo goed als al die topics wordt er net zo denigrerend over huishonden en mensen die niet aan africhting doen gesproken.
Mensen met dikke, gele honden krijgen ook weleens een opmerking te verduren net als mensen met bullige honden en eigenaars van swiffers en kruisingen. Diggydancers worden domweg uitgelachen en als je zegt dat je showen leuk vind vind daar ook wel iemand iets van.
Maar africhters zijn altijd de enigen die vinden dat ze onheus bejegend worden. Kom op zeg.
De manier van met honden omgaan is in de africhting, zonder er een waardeoordeel aan te geven, specifiek te noemen. Daar heb je dan tegenstand tegen maar als je zelf vind dat je goed bezig bent maakt dat toch geen bal uit?
Ik heb nog nooit iemand horen klagen dat mensen alleen maar het slechte van een positieve benadering wllen uitlichten of dat het toch nooit
goed is als je aan jachttraining doet.
De gemiddelde hondeneigenaar heeft nu eenmaal een ander beeld van hoe je met een hond om moet gaan dan in de africhting gebeurt. Dat geeft niet maar dan krijg je dus kritiek als je je buiten je eigen sport begeeft. Niets aan te doen...pindakaas. Deal ermee.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- dusk
- Actief
Ik wist wel wat een TT was alleen wist niet dat het een TT werd genoemdmalinois schreef: Dusk, ga eens even rustig de topics onder africhting lezen, en zie hoe vaak er vooroordelen zijn ten opzichte van deze sport. (jammer dat het archief er niet meer is daar stond nog veel en veel meer in).Ook jij was er erg goed in enkele pagina's geleden te oordelen over een TT terwijl je amper wist/weet wat het was. Ik vind het ook erg vervelend om me telkens te moeten verdedigen dat ik africhting doe met m'n honden (Is erg vervelend om elke keer te horen, oh jullie schoppen de hond als hij niet wil volgen, leren alleen door straf, Teletakken zo ongeveer de hele dag door etc.etc.etc.) terwijl het de mooiste sport is die er is, als ik m'n honden bekijk. Eerlijk gezegd verbaasde me werkelijk de uitspraken van LinLin, Wil en Eline, dat ze weten dat o.a. ik een goede baas/maatje voor m'n honden ben. Waarom? Omdat zij wel de laatsten waren van wie ik het verwacht had.
Ik kan ook niet oordelen over iets waar ik geen verstand van heb, alleen van horen zeggen, dus voor alle mensen die alleen maar slechte dingen horen, ga eens bij verschillende verenigingen kijken, en je zult zien dat er ook veel mensen zoals Dingo, Inge en ikzelf lopen die het voornamelijk voor het plezier van de hond doen!

En je lijkt me een hele goede baas voorzover ik je berichten gelezen heb en ik heb nooit wat negatiefs jegens jou toe gevoeld dus je hoeft jezelf ook niet tegenover mij te verdedigen.
Laatst gewijzigd door dusk op 22 feb 2005 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

- little-wolf
- Zeer actief
doe geen moeite twink, snaptie toch niet.twinkeltje schreef:kijk die marnier kan ik wel via dat progamaMartijn schreef:Als je gaat zitten lamenteren (dat betekent klagen, twinkeltje) dat het niet uitmaakt hoeveel moeite je doet en het toch nooit goed is, helpt het om je in ieder geval een beetje druk te maken zodat je niet elke ander woord fout schrijft. In verband met de geloofwaardigheid over de moeite doen, vat je wel?Ik dacht dat het tegenwoordig verboden was om mensen op spellingsfouten te wijzen
ik ben te trots
en ik doe het ook gewoon op mijn manier omdat er zo veel mensen zijn met dyslectie die niet durfen te schrijfen
sommige zijn zo vaak op hun taal fouten gewezen dat ze niet eens meer durfen te zijn wie ze zijn
weet je met mijn iq test scor ik boven gemiddelt gelukkig anders was ik echt aan me zelf gaan twijfelen
door ook een stel bekenden mensen die ondanks hun dyslectie het een heel eind geschopt hebben in de maadschapij
maar via dat progama die al mijn fouten eruit haald blijft er weinig meer spontaan van mijn reacties ik blijf liever wie ik ben
amen
hij pakt je hiermee, maar owee als je wat zegt over homo's.
twink, zoals iemand een tijd terug al opmerkte, je gaat er goed op vooruit meis!!

- dusk
- Actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Even speciaal voor jou de betekenis van 'dyslexie' erbij gepakt, dat is misschien handig om te weten voordat je zulke zwakke argumenten gebruikt:Martijn schreef:Stang schreef:Martijn schreef:Als je gaat zitten lamenteren (dat betekent klagen, twinkeltje) dat het niet uitmaakt hoeveel moeite je doet en het toch nooit goed is, helpt het om je in ieder geval een beetje druk te maken zodat je niet elke ander woord fout schrijft. In verband met de geloofwaardigheid over de moeite doen, vat je wel?Ik dacht dat het tegenwoordig verboden was om mensen op spellingsfouten te wijzen
Dyslexie betekent: “Ernstige en hardnekkige problemen bij de
automatisering van het lezen en/of de spellingâ€
- kelly 1981
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
- Lupo
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat de rest hun mond niet open doet, prima, ik vind het dus wel vervelend dus zeg ik dat ook. Heb niet elke keer zin om me te moeten verdedigen omdat ik een sport beoefen.Martijn schreef:Ik word hier een beetje moe van.
Natuurlijk zijn er veel topics geweest waarin de africhting bekritiseert wordt maar in zo goed als al die topics wordt er net zo denigrerend over huishonden en mensen die niet aan africhting doen gesproken.
Mensen met dikke, gele honden krijgen ook weleens een opmerking te verduren net als mensen met bullige honden en eigenaars van swiffers en kruisingen. Diggydancers worden domweg uitgelachen en als je zegt dat je showen leuk vind vind daar ook wel iemand iets van.
Maar africhters zijn altijd de enigen die vinden dat ze onheus bejegend worden. Kom op zeg.
jachttraining??De manier van met honden omgaan is in de africhting, zonder er een waardeoordeel aan te geven, specifiek te noemen. Daar heb je dan tegenstand tegen maar als je zelf vind dat je goed bezig bent maakt dat toch geen bal uit?
Ik heb nog nooit iemand horen klagen dat mensen alleen maar het slechte van een positieve benadering wllen uitlichten of dat het toch nooit
goed is als je aan jachttraining doet.

Maar wat is er zo specifiek aan de omgang met honden binnen de africhting? Dat is toch per persoon en per vereniging en niet te vergeten per hond verschillend? Ik denk dat als ik morgen een mechelaar zou krijgen en daar GEEN africhting mee zou doen, zou ik hem op dezelfde manier omgaan dan m'n andere honden die dat wel doen.
Ben ik dan veel 'harder' dan de 'normale' hondenbezitter? geen flauw idee, denk het niet!
dat er mensen zijn die er wel andere ideeen en methodes op na houden... ja dat klopt inderdaad, zal de laatste zijn die dat zal ontkennen, maar ik heb zelf met m'n oren staan klapperen op een EG cursusje wat daar gezegd en gedaan werd om een hond te leren volgen

helaas heb je dat overal en ook in mensen die niks doen met hun hond gewoon op straat lopen en hun hond lopen opfokken...
Maar ik bedoel er mee, dat er ook 'normale' mensen lopen die het plezier van hun hond het belangrijkste vinden. Belangrijker dan een papiertje.
Laatst gewijzigd door malinois op 22 feb 2005 19:59, 9 keer totaal gewijzigd.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dusk schreef:Jij scheert mij nu over 1 kam met de mensen die zeggen dat alle africhters fout zijn...

dank je!En je lijkt me een hele goede baas voorzover ik je berichten gelezen heb en ik heb nooit wat negatiefs jegens jou toe gevoeld dus je hoeft jezelf ook niet tegenover mij te verdedigen.

- twinkeltje
- moderator
kijk ik ondleen nergens iets aanMartijn schreef:Sorry Twinkeltje..ik wist niet dat je jammere spelling iets is waar je je identiteit aan ontleent.
Ik ben slecht in hoofdrekenen. Ik zal er eens over nadenken of ik daar een statement van moet maken.
maar ik schaam me er gewoon niet voor
al is het maar voor mijn dochter om haar te laten zien dat je je niet hoeft te schamen voor iets als dyslectie en dat mensen je gewoon acepteren hoe je bend zo dat ze weer zin krijgt in dingen en zich niet dom voeld omdat ze extra les krijgt met haar spelling en het maar niet wil
alleen voor haar als zal ik me niet verstoppen achter een speling progama
wand als je ergens eens wat in moet vullen met de hand en het progamma er ineens niet is
- little-wolf
- Zeer actief
ja heel leuk!!Martijn schreef:little-wolf schreef:*verwijderd door moderator ivm schelden*Martijn schreef:Sorry Twinkeltje..ik wist niet dat je jammere spelling iets is waar je je identiteit aan ontleent.
Ik ben slecht in hoofdrekenen. Ik zal er eens over nadenken of ik daar een statement van moet maken.
Ooooh leuk! Schelden!
*verwijderd door moderator ivm schelden*
- twinkeltje
- moderator
het is geen smartlap maar gewoon een feitMartijn schreef:Omdat ik er niet zo goed tegen kan als mensen als mosterd na de maaltijd de zooi gaan verknippen om vervolgens op kritiek te reageren met een smartlap dat het toch zo zwaar is en het nooit goed genoeg is.Lucyanne schreef:Waarom val je haar eigenlijk aan?Martijn schreef:Sorry Twinkeltje..ik wist niet dat je jammere spelling iets is waar je je identiteit aan ontleent.
Het was goed en als er afgebleven was was het nog steeds goed.
Als je het modderen niet meer leuk vind kun je stoppen maar zeik niet.
en inderdaad ik had hier niet op in moeten gaan doen we normaal ook niet
en jammer maar ik vind het modereren nog steeds erg leuk
ik vertel alleen hoe het is het is gewoon onmogelijk om het iedereen naar zijn zin te maken en zeker sommige personen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:

....dat er mensen zijn die er wel andere ideeen en methodes op na houden... ja dat klopt inderdaad, zal de laatste zijn die dat zal ontkennen, maar ik heb zelf met m'n oren staan klapperen op een EG cursusje wat daar gezegd en gedaan werd om een hond te leren volgen

helaas heb je dat overal en ook in mensen die niks doen met hun hond gewoon op straat lopen en hun hond lopen opfokken...
Maar ik bedoel er mee, dat er ook 'normale' mensen lopen die het plezier van hun hond het belangrijkste vinden. Belangrijker dan een papiertje.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Pffff......als je gelezen had had je ook gelezen dat dat nergens ontkend wordt. Maar je kunt de africhting als geheel niet als "slecht" bestempelen omdat er enkele idioten in rondlopen, dat is wat ik en anderen al de hele tijd duidelijk proberen te maken.dusk schreef:Alleen lijkt het wel alsof niemand wilt toegeven dat er affentoe wat niet helemaal snor zit in die sector...en dus wle degelijk wat mis gaat bij sommige trainers.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- twinkeltje
- moderator
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:

sorry voor de dubbele opmerkingen :N:

- kelly 1981
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
inderdaad maar daarom zei ik ook dat de omgang met de honden afhangt van zoveel dingen oa. de hond...Martijn schreef:Harder dan de gemiddelde? Ja, denk ik wel. Dat zullen jouw honden ook nodig hebben. Meer dan een labrador in ieder geval en daar ligt het gemiddelde ongeveer.
Maar wederom vind ik dat persoonlijk niet erg.

oke ik moet niks... :N:Het gaat me er alleen om dat je kritiek daarop gewoon kunt verwachten. Als je het er niet mee eens bent dan laat je het toch gewoon lekker zo?
Je m o e t je helemaal niet verdedigen. Dat doe je zelf.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
:N: misschien dat het nu luktInge schreef:Pffff......als je gelezen had had je ook gelezen dat dat nergens ontkend wordt. Maar je kunt de africhting als geheel niet als "slecht" bestempelen omdat er enkele idioten in rondlopen, dat is wat ik en anderen al de hele tijd duidelijk proberen te maken.dusk schreef:Alleen lijkt het wel alsof niemand wilt toegeven dat er affentoe wat niet helemaal snor zit in die sector...en dus wle degelijk wat mis gaat bij sommige trainers.![]()

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
die opmerking had ik al getikt voor je laatste reactie alleen lukte het maar niet om mijn opmerking te editten, toen heb ik hem nog eens als een aparte opmerking neergezet, maar je verhaal is dus helemaal duidelijk alleen die opmerking had ik daarvoor al getikt.Martijn schreef:Je leest niet echt wat ik zeg.malinois schreef: Maar ik bedoel er mee, dat er ook 'normale' mensen lopen die het plezier van hun hond het belangrijkste vinden. Belangrijker dan een papiertje.
Ik heb geen kritiek. Ik zeg waarom je, als sport, kritiek kunt verwachten.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Martijn, ik had toch gelezen ergens dat Twink dyslectisch was !Martijn schreef:Als je gaat zitten lamenteren (dat betekent klagen, twinkeltje) dat het niet uitmaakt hoeveel moeite je doet en het toch nooit goed is, helpt het om je in ieder geval een beetje druk te maken zodat je niet elke ander woord fout schrijft. In verband met de geloofwaardigheid over de moeite doen, vat je wel?Ik dacht dat het tegenwoordig verboden was om mensen op spellingsfouten te wijzen
Ik lees verder dat je er op gewezen bent !
Twink, het feit dat jij hier typt getuigd van moed

En sinds wanneer Martijn moeten moderators aan bepaalde voorwaarden voldoen ??
Gaan we straks ook bepalen wie er wel en niet mag op het forum reageren,
nèèèèè schrap baasje van poedelmans maar die is toch .......
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Erelid
- Contacteer:
bij gebrek aan een pispaal in de buurtLucyanne schreef:Waarom val je haar eigenlijk aan?Martijn schreef:Sorry Twinkeltje..ik wist niet dat je jammere spelling iets is waar je je identiteit aan ontleent.

- Lupo
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
little-wolf schreef:doe geen moeite twink, snaptie toch niet.twinkeltje schreef:kijk die marnier kan ik wel via dat progamaMartijn schreef:Als je gaat zitten lamenteren (dat betekent klagen, twinkeltje) dat het niet uitmaakt hoeveel moeite je doet en het toch nooit goed is, helpt het om je in ieder geval een beetje druk te maken zodat je niet elke ander woord fout schrijft. In verband met de geloofwaardigheid over de moeite doen, vat je wel?Ik dacht dat het tegenwoordig verboden was om mensen op spellingsfouten te wijzen
ik ben te trots
amen
hij pakt je hiermee, maar owee als je wat zegt over botjes
twink, zoals iemand een tijd terug al opmerkte, je gaat er goed op vooruit meis!!
Botjes????????????Waar???????Dan ga ik effe Blis weer klaar maken voor de jacht, die dikke witte fokfout heeft toch heel de dag honger

En ik vind het gewoon knap van Twinkel dat ze ondanks haar spelfouten gewoon lekker schrijft en meedoet en schijt heeft aan al die zogenaamde talenwondertjes die alleen maar hun eigen tekst op fouten aan het bekijken zijn voor ze iets opschrijven, ik vind je een kanjer Twinkie, nu zegt dat niet veel hoor, want ik ben qua communicatie en schrijven een grote debiel dus dat heeft ook geen waarde, maar als mens naar mens ben je een toppertje hoor