ik schiet niemand afdusk schreef:Ja nou ook jij mag daar je persoonlijke mening over hebben dan zonder dat ze je neer moeten schieten.

Moderator: moderatorteam
ik schiet niemand afdusk schreef:Ja nou ook jij mag daar je persoonlijke mening over hebben dan zonder dat ze je neer moeten schieten.
ik zie het 'probleem' ook niet, niemand heeft last van bijvoorbeeld mijn honden, de pakwerker doet het vrijwillig en je kunt als pakwerker de hond gewoon weer aanhalen zonder mouw na het bijten. Meestal, zeker in de sport, zijn de honden niet mangericht maar mouwgericht!little-wolf schreef:of je nou een bal in je klauwen heb waar een in hond in bijt, of een mouw aan heb.![]()
malinois schreef:ik zie het 'probleem' ook niet, niemand heeft last van bijvoorbeeld mijn honden, de pakwerker doet het vrijwillig en je kunt als pakwerker de hond gewoon weer aanhalen zonder mouw na het bijten.little-wolf schreef:of je nou een bal in je klauwen heb waar een in hond in bijt, of een mouw aan heb.![]()
Ik heb dat nabijten nog nooit gezien. Je maakt ze wild op een 'prooi' en ja in die prooi kunnen ze nabijten (je moet ze dus goed leren lossen), maar niet op een mens want dat is de prooi niet.Angel-eyes schreef:malinois schreef:ik zie het 'probleem' ook niet, niemand heeft last van bijvoorbeeld mijn honden, de pakwerker doet het vrijwillig en je kunt als pakwerker de hond gewoon weer aanhalen zonder mouw na het bijten.little-wolf schreef:of je nou een bal in je klauwen heb waar een in hond in bijt, of een mouw aan heb.![]()
Maar hondjes die nog niet er goed in getraint zijn, bijten toch wel na?Of wordt dat al in een beginstadium via een andere methode geleerd niet na te bijten?
nabijten??Angel-eyes schreef:malinois schreef:ik zie het 'probleem' ook niet, niemand heeft last van bijvoorbeeld mijn honden, de pakwerker doet het vrijwillig en je kunt als pakwerker de hond gewoon weer aanhalen zonder mouw na het bijten.little-wolf schreef:of je nou een bal in je klauwen heb waar een in hond in bijt, of een mouw aan heb.![]()
Maar hondjes die nog niet er goed in getraint zijn, bijten toch wel na?Of wordt dat al in een beginstadium via een andere methode geleerd niet na te bijten?
malinois schreef:nabijten??Angel-eyes schreef:malinois schreef:ik zie het 'probleem' ook niet, niemand heeft last van bijvoorbeeld mijn honden, de pakwerker doet het vrijwillig en je kunt als pakwerker de hond gewoon weer aanhalen zonder mouw na het bijten.little-wolf schreef:of je nou een bal in je klauwen heb waar een in hond in bijt, of een mouw aan heb.![]()
Maar hondjes die nog niet er goed in getraint zijn, bijten toch wel na?Of wordt dat al in een beginstadium via een andere methode geleerd niet na te bijten?snap je vraag niet helemaal. Als mijn hond net gebeten heeft, en de pakwerker loopt weg, doet de mouw uit en loopt terug naar de hond is hij op dat moment voor hem geen pakwerker meer.... dat bedoelde ik....
ze zien alleen de mouw.Angel-eyes schreef:malinois schreef:nabijten??Angel-eyes schreef:malinois schreef: ik zie het 'probleem' ook niet, niemand heeft last van bijvoorbeeld mijn honden, de pakwerker doet het vrijwillig en je kunt als pakwerker de hond gewoon weer aanhalen zonder mouw na het bijten.
Maar hondjes die nog niet er goed in getraint zijn, bijten toch wel na?Of wordt dat al in een beginstadium via een andere methode geleerd niet na te bijten?snap je vraag niet helemaal. Als mijn hond net gebeten heeft, en de pakwerker loopt weg, doet de mouw uit en loopt terug naar de hond is hij op dat moment voor hem geen pakwerker meer.... dat bedoelde ik....
Nou ik bedoel dat wanneer een hondje voor de eerste keer op die mouw heeft gebeten, bijt die dan niet weleens naar die arm, of zien ze alleen puur die mouw?
Oh oke.little-wolf schreef:ze zien alleen de mouw.Angel-eyes schreef:malinois schreef:nabijten??Angel-eyes schreef:
Nou ik bedoel dat wanneer een hondje voor de eerste keer op die mouw heeft gebeten, bijt die dan niet weleens naar die arm, of zien ze alleen puur die mouw?
als een hond bijv te vroeg op de pakwerker afgaat en die laat zn mouw op de grond vallen. is de lol voor de hond eraf.
meestal pakt de hond niet eens de mouw op van de grond.
kom een keer mee naar de hondenschool.Angel-eyes schreef:Oh oke.little-wolf schreef:ze zien alleen de mouw.Angel-eyes schreef:malinois schreef: nabijten??snap je vraag niet helemaal. Als mijn hond net gebeten heeft, en de pakwerker loopt weg, doet de mouw uit en loopt terug naar de hond is hij op dat moment voor hem geen pakwerker meer.... dat bedoelde ik....
als een hond bijv te vroeg op de pakwerker afgaat en die laat zn mouw op de grond vallen. is de lol voor de hond eraf.
meestal pakt de hond niet eens de mouw op van de grond.
misschien gebeurd het weleens, alleen heb ik het nog nooit gezien (of gehoord) de hond wordt meestal eerst geleerd op een jute lap te bijten, daarna (soms grote bijtrol) puppymouw ... die hij dan ook mag winnen.. dus daar gaat ie eigenlijk voor...net als een balletje die hij wil hebben wil hij eigenlijk die mouw hebben, dat die vent eraan hangt is eigenlijk alleen maar lastigAngel-eyes schreef:malinois schreef:nabijten??Angel-eyes schreef:malinois schreef: ik zie het 'probleem' ook niet, niemand heeft last van bijvoorbeeld mijn honden, de pakwerker doet het vrijwillig en je kunt als pakwerker de hond gewoon weer aanhalen zonder mouw na het bijten.