Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1e dag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

1e dag

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Mijn schoonzus heeft sinds vandaag een herplaatshond in huis. Het is een kruising tussen een labrador-weimaraner en een labrador-curly coated retriever. Hij is is nu 6 maanden oud. en een reutje.

Hij heeft vandaag nu zo'n drie keer (in ongeveer anderhalf uur tijd) binnen geplast. Gewoon op een willekeurige plek op de vloer. Bij zijn oude baas was hij zindelijk. We wijten het aan stress. Nieuwe omgeving, drukte (kind van 5), etc. Of hebben jullie een ander idee.

Wat is handig, de hond behandelen als een pup van 8 weken, en dus telkens om het uur naar buiten en prijzen wanneer hij buiten plast?

nog een vraag is: onze hond (Roxy, nu 10 maanden) is drie dagen per week bij mijn schoonzus. Mijn idee is om Roxy deze week niet te brengen, zodat de nieuwe hond rustig kan wennen?

Bedankt alvast.
Groeten
Brigitte
Gast

Re: 1e dag

Ongelezen bericht door Gast »

Brigitte30 schreef: Hij heeft vandaag nu zo'n drie keer (in ongeveer anderhalf uur tijd) binnen geplast. Gewoon op een willekeurige plek op de vloer. Bij zijn oude baas was hij zindelijk. We wijten het aan stress. Nieuwe omgeving, drukte (kind van 5), etc. Of hebben jullie een ander idee.

Wat is handig, de hond behandelen als een pup van 8 weken, en dus telkens om het uur naar buiten en prijzen wanneer hij buiten plast?
Ik denk ook dat het stress is. Weten jullie heel zeker dat hij bij zijn vorige baas zindelijk was? Niet alle bazen vertellen de waarheid over hun hond als ze hem herplaatsen.

Als hij inderdaad onzindelijk blijkt is zindelijkheidstraining alsof hij een puppy was een goed idee.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

quote :

nog een vraag is: onze hond (Roxy, nu 10 maanden) is drie dagen per week bij mijn schoonzus. Mijn idee is om Roxy deze week niet te brengen, zodat de nieuwe hond rustig kan wennen? einde quote

Ik zou inderdaad zoals met een pup opnieuw beginnen
en ik zou inderdaad je hond niet brengen, laat eerst haar nieuwe hond wennen
:ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Brigitte30
Zeer actief

Inderdaad, of de hond echt zindelijk was is de vraag. Hij werd zo om de vier uur uitgelaten. Verder zat hij in de bench 's nachts en wanneer het baasje weg was.

Hij probeerde overigens al direct op mij te rijden toen ik daar op de bank zat. Dominantie, stress? ik weet het niet. Ik zag iig wel dat het baasje daar weinig overwicht had.

En Sanneke, ik volg je advies op Roxy gaat volgende week niet naar mijn schoonzus.
Dank je
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik denk dat het plassen meer te maken heeft met markering (geur verspreiden). Is vrij normaal voor een reu in een nieuw huis en gaat in principe gewoon over.
Je kan natuurlijk wel even 'nee' zeggen als hij het doet zodat je duidelijk maakt dat je dit niet accepteert. Het rijden op jou zou ik ook niet accepteren en hem wegduwen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

O, wacht..... ik lees nu pas dat de hond 6 maanden oud is.
Is markering iets minder waarschijnlijk en zou ik het idd even houden op stress of nog niet helemaal zindelijk.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou de hond behandelen als een pup en heel vaak naar buiten brengen, misschien is deze helemaal niet zindelijk gemaakt.
Het plassen binnen negeren en buiten vreselijk prijzen als deze buiten heeft geplast.
Zo een hond heeft al zoveel meegemaakt, die moet je helemaal van af het begin weer stabiliseren zeg maar, dus de regels laten weten.
\ook in huis zijn alle regels onbekend voor deze hond dus ze zal nog wel tegen meer problemen aan lopen, maar dat doe je met een pup ook, en laten we eerlijk zijn 6 maanden is nog pup, en vooral als je maar heen en weer geslingert word dan vergeet je de regels wel heel erg snel toch?
Een beetje begrip voor de situatie van de hond in dit soort gevallen is broodnodig, dus lekker veel naar buiten, goed belonen met je stem en misschien een lekker hapje als deze buiten plast en poept.

Groetjes Jacqueline
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief

Vannacht is Mike drooggebleven in de bench. Toen hij vanochtend vroeg uit de bench mocht, was het meteen plassen op de vloer. Ik denk ook wel van blijdschap.
Verder heeft hij deze ochtend al 3x gepoept, gisteren vanaf ongeveer 16.00 tot 23.00 wel 6x. Veel he. Misschien ook stress. En drinken doet hij ook heel veel.
En dus ook heel veel plassen.

Herkennen jullie dit?
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Wat krijgt hij te eten?
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik den k dat ie gewoon heel erg nodig moest plassen. En dat ie er vannacht maar een keertje uit moet.
Een hond van 6 maanden is nog in de groei en eet dus veel en daarom poept ie meer dan een volwassen hond.
Als ie echt abnormaal veel drinkt kan hij het 's nachts ook niet in de bench drooghouden. Als hij enig huisdier is kan je de hoeveelheid water die hij drinkt meten door zijn drinkwater te meten. Als ie in de bench gaat plassen dan moet ie door een dierenarts onderzocht worden.
weg gehaald zit een virus in
Brigitte30
Zeer actief

Hij kreeg tot gisteren nog alleen het zelfde voer als bij de vorige eigenaar (Kenners, merk vd Boerenbond).
Nu wordt het gemengd met een ander (beter) merk, gekocht bij de dierenwinkel. Ben de merknaam even kwijt.
Maar hij schrokt alles direct op, en drinkt ook heel gehaast.

Ook als hij moet poepen gaat dit heel gehaast.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”