Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heel onderdanig naar andere honden
Moderator: moderatorteam
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
Heel onderdanig naar andere honden
Roxy is eigenlijk sinds ze loops is geweest (december 2004) heel onderdanig naar andere honden. Ze gaat meteen zitten als ze een wat grotere hond ziet en komt de hond dichtbij, dan gaat ze liggen, zodat de andere hond haar uitgebreid kan besnuffelen.
Hoe kan ik Roxy wat zekerder krijgen, of hoef ik dit niet zielig voor haar te vinden?
Ze doet het bijna bij alle honden, behalve bij de kleintjes.
Groeten
Brigitte
Hoe kan ik Roxy wat zekerder krijgen, of hoef ik dit niet zielig voor haar te vinden?
Ze doet het bijna bij alle honden, behalve bij de kleintjes.
Groeten
Brigitte
-
annepanne
Als t gewoon zitten is, en rechtop liggen, (dus niet met de pootjes omhoog) dan is t vlgs mij eerder bedoeld las een "calming signal" (duidelijk maken dat ze geen kwaad in de zin heeft, andere hond gunstig proberen te stemmen) dan echt onderdanig gedrag. Zou er iig niets aan doen, en als ze nog erg jong is, wordt ze vanzelf wat zekerder! (Door veel activiteiten met haar te ondernemen kun je hier natuurlijk wel aan bijdragen)
- Brigitte30
- Zeer actief
- Brigitte30
- Zeer actief
-
annepanne
Haren overeind, geeft iig wel aan dat ze gespannen is. En zoals ik t lees, ligt ze er idd wel een beetje onderdanig bij. Maar als ze daarna lekker speelt, zou er wat mij betreft niet zoveel aan de hand zijn, er moet iemand de onderdanigste zijn! 10 mnd is idd nog erg jong, de meeste jonge honden zijn erg liggerig. Dit kan echt wel bijtrekken. Oudere honden hebben vaak subtielere signalen om aan te geven wie de baas is en wie niet. De gespannenheid kan door veel positieve indrukken te krijgen, m.i. wel geleidelijk minder worden, maar dit zie je ook regelmatig bij volwassen honden. Logisch, want t blijft natuurlijk spannend, zo'n eerste ontmoeting...
- Brigitte30
- Zeer actief
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Mijn hond doet het ook, en ik maak me er geen zorgen over eerlijk gezegd. Ze is totaal niet dominant aangelegd en dat maakt het contact met andere honden eigenlijk heel gemakkelijk.
Als we een nog onbekende hond tegenkomen dan benadert ze de hond in een lage houden en gaat snel op haar zij liggen. Daarna wordt er gespeeld en vermaakt ze zich uitstekend.
Ik moet wel erbij zeggen dat als onbekende honden heel grof op haar af komen gerend dat ze ze dan ook wel durft weg te snauwen. Ook dan grijp ik niet in, maar loop ik door en roep haar bij me. Als ze niet wil spelen dan niet. Spelen met onbekende honden is voor mij geen must en daarbij hoeft ze ook niet alle honden leuk te vinden
Als we een nog onbekende hond tegenkomen dan benadert ze de hond in een lage houden en gaat snel op haar zij liggen. Daarna wordt er gespeeld en vermaakt ze zich uitstekend.
Ik moet wel erbij zeggen dat als onbekende honden heel grof op haar af komen gerend dat ze ze dan ook wel durft weg te snauwen. Ook dan grijp ik niet in, maar loop ik door en roep haar bij me. Als ze niet wil spelen dan niet. Spelen met onbekende honden is voor mij geen must en daarbij hoeft ze ook niet alle honden leuk te vinden
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zoiets???Brigitte30 schreef:het is schuin zitten, met 1 poot dus wijd uitgespreid en het liggen is dus ook met de poten wijd. Zijlings liggen dus.
Als het dan goed is, wordt er gespeeld. Maar de haren gaan bij Roxy wel omhoog (op haar rug)

Mijn zeker niet onderdanige teefje deed dit vorig jaar een kleine 2 maanden na haar loopsheid.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Brigitte30
- Zeer actief
- Brigitte30
- Zeer actief
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Volgens mij is ze nog gewoon wat onzeker.
Lekker vaak de drukte opzoeken lijkt me goed.
Ik zou ze maar wel goed in de gaten houden dat haar niks gebeurt. Ik bedoel dus dat ze geen negatieve ervaringen op doet met andere honden anders heb je straks een gigantisch probleem. Dus lieve honden uit zoeken om mee te spelen.
Komt wel goed joh, ze is pas 10 maanden
Lekker vaak de drukte opzoeken lijkt me goed.
Ik zou ze maar wel goed in de gaten houden dat haar niks gebeurt. Ik bedoel dus dat ze geen negatieve ervaringen op doet met andere honden anders heb je straks een gigantisch probleem. Dus lieve honden uit zoeken om mee te spelen.
Komt wel goed joh, ze is pas 10 maanden