Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Warmtelamp
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Warmtelamp
Graag zou ik van de fokkers willen weten of jullie een warmtelamp gebruiken boven de werpkist, en zo ja, welke soort (keramisch, infrarood, hoeveel watt en zo) en hoe jullie de lamp bevestigen (hoogte e.d.). Wat doen jullie om de temperatuur te regelen in de kist (hoger/lager hangen van lamp, reductieschakelaar of anders).
Een hoop vragen, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen, zodat ik een weloverwogen keuze kan maken welke warmtelamp er boven mijn kist komt dit keer.
Een hoop vragen, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen, zodat ik een weloverwogen keuze kan maken welke warmtelamp er boven mijn kist komt dit keer.
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik gebruik, indien nodig.... een warmte lamp, , maar echt alleen indien nodig... dus of echt koud weer, of jonge puppen etc.. dan een infrarood 500 watt...
ik heb ook een warmte kleed, snoer kunnen ze niet bij want die zit buiten de kist.. kan op drie standen...
wanneer ik pups in het voorjaar of zomer heb gebuik ik eigenlijk niks....
ik heb ook een warmte kleed, snoer kunnen ze niet bij want die zit buiten de kist.. kan op drie standen...
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Waar heb je dat warmtekleed gekocht?yamie schreef:ik gebruik, indien nodig.... een warmte lamp, , maar echt alleen indien nodig... dus of echt koud weer, of jonge puppen etc.. dan een infrarood 500 watt...
Hebben de pups het de eerste week dan niet koud, als je helemaal geen extra warmte hebt voor ze? Hoe hoog heb jij je cv dan staan, zeker wel hoger dan normaal?
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Appart een dimmer gekocht. Stekker van de warmtelamp in de dimmer en dimmer in stopcontact. Je kunt het licht dan met de dimmer regelen.LongFields schreef:Heb je die met dimmer gekocht, of hebben jullie die er zelf op gezet?Nono schreef:Wij hebben een infrarood lamp van 250 watt. Deze hangt aan een kettingkje aan het plafond. We kunnen hem dus hoger of lager hangen. Maar we hebben er ook een dimmer op, wat toch ook wel heel makkelijk is.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
2 Keramische lampen (bij grote nesten heb je dat wel nodig) met een digitale themometer op de ligrand, iets hoger dan de pups dus. Hangt aan een ketting aan een standaard. Temperatuur regelen doen we door de lampen hoger of lager te hangen. We zorgen wel dat moeders ruim uit de warmte kan liggen en de pups ook als ze dat willen.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nee cv niet hoger dan in een normaal huishouden, tochtvrij, geisoleerd, dat is het belangrijkst, ik heb nog nooit een nest "ziek" gehad..van geen warmte lamp oid gebruiken...LongFields schreef:Waar heb je dat warmtekleed gekocht?yamie schreef:ik gebruik, indien nodig.... een warmte lamp, , maar echt alleen indien nodig... dus of echt koud weer, of jonge puppen etc.. dan een infrarood 500 watt...
Hebben de pups het de eerste week dan niet koud, als je helemaal geen extra warmte hebt voor ze? Hoe hoog heb jij je cv dan staan, zeker wel hoger dan normaal?
mijn warmte kussen komt van de expert...
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
de eerste 2 week gebruik ik een infrarood lamp van 100 watt, daarna staat de thermostaat in de kamer op 21 a 22 graden en gaat de lamp de deur weer uit
hier gebruik ik in de zomer ook practisch geen lamp
hier gebruik ik in de zomer ook practisch geen lamp
groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
- Joy C
- Zeer actief
nu ben ik dan geen fokker zoals je weet, maar die ene keer dat we een nest hadden, hebben wij een ouderwetse biggenlamp gebruikt die we in hoogte verstelden mbv een ketting. Ook kon moeder en de pups uit de lamp gaan liggen als ze het zelf te warm vonden. Als wij zagen dat ze gingen verliggen, ging de lamp omhoog. 's nachts ging deze sowieso weer iets naar beneden.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
wij gebruiken een "kuikentjeslamp" daar zitten twee standen op en hij staat bij ons altijd op de laagste stand ikgeloof dat het 400 watt is de lamp die erin zit.
we hebben er een speciale standaard voor gemaakt die we aan de werpkist bevestigen en waaraan we de lamp ophangen, de temperatuur word geregeld door de lamp hoger of lager te hangen, eventueel de hoge stand even aanzetten maar meetsal is dat niet nodig.
we hebben er een speciale standaard voor gemaakt die we aan de werpkist bevestigen en waaraan we de lamp ophangen, de temperatuur word geregeld door de lamp hoger of lager te hangen, eventueel de hoge stand even aanzetten maar meetsal is dat niet nodig.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- moeli
- Actief
- Contacteer:
Wij gebruiken een keramische lamp , aan een kant van de werpkist, door een ketting kan ik de lamp hoger en lager leggen, ik observeer depuppen . lliggen zij ver uiteen hebben zij het warm ws, ook ligt er een thermometer in de kist. op de bodem ligt een flectabed met een waterdichte hoes, hierom heen een hoes van een vetbed , hier heb ik er twee van zodat er iedere dag een in de was gaat. ideaal , pups liggen droog en schoon. groetjes annemieke
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
De warmtelamp ligt ergens op zolder en daar zal die de komende jaren ook nog wel blijven liggen.
Wij hadden een ouderwetse rode lamp, gewoon aan een ketting. Wel af en toe een thermometer erbij om te kijken wat de temperatuur is.
De eerste keer dat wij een nestje hadden lagen de puppen op de grond. We hadden een grote kist (door iemand zelf gemaakt, en erg ruim voor samojeden, dus zeker voor kooikerhondjes). Wel hadden we de puppies op een hele dikke onderlaag van verschillende materialen. Achteraf denken wij dat dat te koud is geweest, wij hadden namelijk 1 pupje die altijd aan het piepen was. Later hebben we bedacht dat het wel eens van de kou kon zijn.... Bij de andere nestjes heeft mijn vader toen dan ook een kleiner kistje gemaakt van panelen van een bed en een goede bodem gefabriceerd. De eerst 3 weken daarin, daarna in de grotere kist met voor de helft een bodem en vervolgens de hele kist, wat het formaat van een ren had.
Wij hadden een ouderwetse rode lamp, gewoon aan een ketting. Wel af en toe een thermometer erbij om te kijken wat de temperatuur is.
De eerste keer dat wij een nestje hadden lagen de puppen op de grond. We hadden een grote kist (door iemand zelf gemaakt, en erg ruim voor samojeden, dus zeker voor kooikerhondjes). Wel hadden we de puppies op een hele dikke onderlaag van verschillende materialen. Achteraf denken wij dat dat te koud is geweest, wij hadden namelijk 1 pupje die altijd aan het piepen was. Later hebben we bedacht dat het wel eens van de kou kon zijn.... Bij de andere nestjes heeft mijn vader toen dan ook een kleiner kistje gemaakt van panelen van een bed en een goede bodem gefabriceerd. De eerst 3 weken daarin, daarna in de grotere kist met voor de helft een bodem en vervolgens de hele kist, wat het formaat van een ren had.