Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom mag ik de voerbak niet laten staan?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Seahorse
Actief

Waarom mag ik de voerbak niet laten staan?

Ongelezen bericht door Seahorse »

Overal lees ik dat je de voerbak weg moet halen als de hond zijn eten na een bepaalde tijd nog niet op heeft. Waarom is dat eigenlijk? Mijn hond krijgt brokken van Eukanuba. Daar vliegt hij niet op af en eigenlijk zit er meestal wel wat voer in zijn bak. Op zich vind ik dat helemaal niet erg. Hij is niet te mager en niet te dik en omdat we kinderen hebben wil ik "voerbaknijd" graag voorkomen. Ook hebben we geen andere huisdieren die het eten van de hond op zouden kunnen eten.

Kan ik het zo laten of doe ik echt iets fout?
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Je doet het op zich niet fout hoor.
Maar als je de voerbak steeds weghaalt na een minuut op vijf of tien, dan heeft hij de keer erop als je hem voert weer echt honger en valt ie lekker aan. Dan eten ze de bak ook echt goed leeg.
Bij ons zetten ze de snuit in de bak en in een mum van tijd is ie leeg.
Honden die de hele dag kunnen eten hebben nooit honger. En als je er bijv mee gaat trainen en je gebruikt voedsel is dat toch wel handig.
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Als je de voerbak laat staan, kan de hond zelf bepalen wanneer hij gaat eten. En vanuit het oogpunt dat wij de baas zijn en dingen bepalen, werkt dat niet zo. Jij bepaalt wanneer de hond eet.

Een ander punt is dat honden zo vervelende eters kunnen worden, de bak staat er toch de hele dag dus ik bekijk wel wanneer ik ga eten.

De hond kan dus gaan eten op het moment dat jij er de bak neerzet. Wil hij geen brokken, dan haal je de bak weg. Je kunt dat later (op de dag) de bak weer opnieuw aanbieden. Zo hou jij de touwtjes in handen :wink:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Toen ik Tyson nog alleen had stond ook de hele dag zijn voerbak op de grond en hij at wanneer hij trek had.
Hij was nooit te dik dus at nooit teveel, ik zette s'morgens zijn dagelijkse portie neer en op was op.
Ik heb nooit last gehad van dominantie problemen, ik ben de baas en daarmee klaar, ik zie het probleem ook niet, als je je hond alleen hebt waarom je zijn bak dan weg moet halen.
Nu met Samara erbij is het een ander verhaal omdat Samara anders zijn eten op eet.

Ik zou gewoon lekker de bak laten staan.

Groetjes Jacqueline
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

jacq1970 schreef:Ik zou gewoon lekker de bak laten staan.
ik zou hem iets gaan voeren dat hij echt lekker vindt en dus in een keer opvreet.
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Ik ben blij dat ik nu eindelijk weet waarom ik de bak weg zou moeten halen. Maar ik zie ook dat het laten staan bij ons niet zo'n groot probleem is. Het trainen met voer gaat heel goed. Ik gebruik dan Frolic en soms Rodi worst en Billy heeft altijd voldoende trek om daarin geïnteresseerd te zijn. En ik geloof ook wel dat ik de baas ben. We gebruiken allerlei rangorde oefeningen behalve dan dat voer.

Met dat laatste (iets wat hij erg lekker vindt) ben ik het eigenlijk wel heel erg eens. Ik ga binnenkort eens informeren naar vers vleesvoeding. Als we daarop overstappen zal ik de bak wel weg moeten halen omdat het anders bederft.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

linlin schreef:
jacq1970 schreef:Ik zou gewoon lekker de bak laten staan.
ik zou hem iets gaan voeren dat hij echt lekker vindt en dus in een keer opvreet.
Zoiets ja.
AfbeeldingAfbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Seahorse schreef:
Met dat laatste (iets wat hij erg lekker vindt) ben ik het eigenlijk wel heel erg eens. Ik ga binnenkort eens informeren naar vers vleesvoeding. Als we daarop overstappen zal ik de bak wel weg moeten halen omdat het anders bederft.
Goed plan, enne ik denk niet dat het de kans krijgt te bederven :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Django
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Django »

cloris schreef:
Seahorse schreef:
Goed plan, enne ik denk niet dat het de kans krijgt te bederven :mrgreen:
Dat denk ik ook niet. Voor droge brokken haalt Django (meestal) zijn neus op, maar kvv houdt het geen 30 seconden vol :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

Mopshonden forum
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Overigens zou ik juist banger zijn voor problemen met baknijd als de bak de hele dag wél er staat, dan als je hem weg haalt. Als de bak leeg en weg is is er niks meer te verdedigen, immers. En die vijf minuten dat ie wel eet horen de kinderen natuurlijk gewoon er van af te blijven... maar dat is dan ook makkelijk in de gaten te houden.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hier staan ook altijd brokken. Nelson krijgt vers vlees en daarnaast staan er gewoon brokken voor als hij trek heeft. Je kan ervoor kiezen om ze weg te halen, maar als je ze laat staan is dat ook helemaal niet per definitie mis. Onzin. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
carolien
Actief
Mijn ras(sen): kr chihuahua, kr jack russ, mix van....??
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door carolien »

ik haal het voer wel weg als ze na een kwartier niet hebben gegeten
dit omdat xilka altijd flink aan het rennen is als ik ze ga uit laten en als ze dan bv net daarvoor heeft gegeten lijkt me niet bevordelijk ivm een maagtorsie
Chera, Quincy R.I.P. Blaize 22-8-11- (6 jaar)
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Eline* schreef:Hier staan ook altijd brokken. Nelson krijgt vers vlees en daarnaast staan er gewoon brokken voor als hij trek heeft. Je kan ervoor kiezen om ze weg te halen, maar als je ze laat staan is dat ook helemaal niet per definitie mis. Onzin. :wink:
Hier ook. Doordat we allebei onregelmatig werken, voeren we niet op vaste tijdstippen. Dingo eet nu wanneer het hem uitkomt, en wanneer hij honger heeft, en dat werkt al 4,5 jaar prima :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door gz »

Hier staat de voerbak altijd vol met brokken. Als hij zin in wat heeft kan hij pakken en op = op morgen weer een dag. 9 van de 10 keer is de bak niet leeg maar is hij gewoon vol.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”