Inge schreef:estelle schreef:Elke dag is ze zoooo druk met alles dat ze gewoon de tijd niet neemt om eventjes te plassen of te poepen. Ze hoort dan van alles en overal moet ze op reageren; een deur die verderop dicht slaat, iemand die een tafelkleed uitklopt, een hond die in de verte blaft, een kat die miauwt, een takje dat van de boom valt, een eend in het water, een konijn in een achtertuin.
Echt om soms gek van te worden, net op een moment dat je denkt 'hehe ze gaat eindelijk schijten' dan hoort ze weer iets en staat ze weer op en ben je zo weer een kwartier verder.
Hahaha...ook weer zo herkenbaar.

Plassen doet ze vrij goed op commando dus dat lukt meestal nog wel, maar poepen doet ze dus echt niet als er enige afleiding is. Ik loop dus niet voor niets op de wat rustigere tijden, anders loop ik vlot een uur buiten. Ieder geluidje is voldoende om haar af te leiden...is ze net haar plekje aan het zoeken (dat zie je heel goed bij haar), hoort ze iets en is ze weer vergeten dat ze zou gaan poepen.....pffffffffff
In het bos moet ik echt 9 van de 10x in de buurt van de auto haar bal innemen en haar aansporen te gaan poepen (zoek eens een plekje...dat is haar "poepcommando"

)....meestal lukt dat dan wel. Toch gebeurt het me regelmatig dat ik thuis ben na de ronde en dat ze voor de achterdeur gaat zitten piepen omdat ze echt nog moet poepen maar daar niet de rust voor kon vinden....ze doet het dan altijd op het grind en dat is ook zo weer opgeruimd

Geweldig! alsof je het over Hera hebt!!!
Ik zie ook aan d'r staart dat ze eigenlijk moet poepen en ze draaft dan wat heen en weer maar owee dus als ze iets hoort....dan gaat ze gerust een kwartier in de richting van het geluid staan kijken, dan geef ik altijd een licht rukje aan de lijn zodat ze weer een poging gaat doen.
Vaak als wij terug komen met Hera van een grote wandeling (bos, meer e.d.) dan moet ik haar hier langs de weg nog even meenemen om te poepen en te plassen want dat vergeet ze gewoon of ze neemt er de tijd niet voor, zeker niet als er met een bal gespeeld is.
Weet je wat Hera ook doet als ze de tijd niet neemt om te plassen dan gaat ze onder het apporteren o.i.d. even liggen en dan ondertussen doet ze een plas hihhhihiii
Het zijn inderdaad hondjes met een enorme gebruiksaanwijzing en ik durf er ook niemand anders mee te laten lopen maar ik kan die 'gekte' toch ook echt niet meer missen en meestal moet ik er ook erg hard om lachen.