Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ADHD

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Roelfien schreef: Heel veel succes joh, want als jouw hond naar jou toe net zo is als Marouckje en Toby naar Inge en mij toe zijn heb je er een gouden vriend aan, alleen met een giga gebruikshandleiding.
Zeker weten, Marouck is een superhondje die zeer baasgericht is, dat is wel heel prettig :mrgreen:
Regelmatig plak ik haar achter het behang maar ik zou haar niet willen missen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Hihi, ik herken vooral de antwoorden over Toby en Marouck. Misschien ligt het aan het streepie :mrgreen:

Shita is ook overactief, vooral in huis. De bank staat soms wel eens aan de andere kant van de kamer... :roll: Ze springt van achter over de leuning heen en laat zich zo weer neerploffen.. Ook op de keukenstoelen zitten vindt Madame Shita erg interressant (vooral als er iets op tafel ligt om te jatten :pffff: ) Maar als ze een kwartiertje is uitgeraast door de kamer heen dan kan ze toch wel redelijk rustig zijn. Nu ze loops is is ze nog veel drukker, maar dat is volgende week gelukkig weer voorbij :roll:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Inge schreef:
estelle schreef:Elke dag is ze zoooo druk met alles dat ze gewoon de tijd niet neemt om eventjes te plassen of te poepen. Ze hoort dan van alles en overal moet ze op reageren; een deur die verderop dicht slaat, iemand die een tafelkleed uitklopt, een hond die in de verte blaft, een kat die miauwt, een takje dat van de boom valt, een eend in het water, een konijn in een achtertuin.
Echt om soms gek van te worden, net op een moment dat je denkt 'hehe ze gaat eindelijk schijten' dan hoort ze weer iets en staat ze weer op en ben je zo weer een kwartier verder.
Hahaha...ook weer zo herkenbaar. :mrgreen: Plassen doet ze vrij goed op commando dus dat lukt meestal nog wel, maar poepen doet ze dus echt niet als er enige afleiding is. Ik loop dus niet voor niets op de wat rustigere tijden, anders loop ik vlot een uur buiten. Ieder geluidje is voldoende om haar af te leiden...is ze net haar plekje aan het zoeken (dat zie je heel goed bij haar), hoort ze iets en is ze weer vergeten dat ze zou gaan poepen.....pffffffffff :boos:
In het bos moet ik echt 9 van de 10x in de buurt van de auto haar bal innemen en haar aansporen te gaan poepen (zoek eens een plekje...dat is haar "poepcommando" :mrgreen: )....meestal lukt dat dan wel. Toch gebeurt het me regelmatig dat ik thuis ben na de ronde en dat ze voor de achterdeur gaat zitten piepen omdat ze echt nog moet poepen maar daar niet de rust voor kon vinden....ze doet het dan altijd op het grind en dat is ook zo weer opgeruimd :wink:
Geweldig! alsof je het over Hera hebt!!! :mrgreen:
Ik zie ook aan d'r staart dat ze eigenlijk moet poepen en ze draaft dan wat heen en weer maar owee dus als ze iets hoort....dan gaat ze gerust een kwartier in de richting van het geluid staan kijken, dan geef ik altijd een licht rukje aan de lijn zodat ze weer een poging gaat doen.

Vaak als wij terug komen met Hera van een grote wandeling (bos, meer e.d.) dan moet ik haar hier langs de weg nog even meenemen om te poepen en te plassen want dat vergeet ze gewoon of ze neemt er de tijd niet voor, zeker niet als er met een bal gespeeld is.
Weet je wat Hera ook doet als ze de tijd niet neemt om te plassen dan gaat ze onder het apporteren o.i.d. even liggen en dan ondertussen doet ze een plas hihhhihiii :denken:

Het zijn inderdaad hondjes met een enorme gebruiksaanwijzing en ik durf er ook niemand anders mee te laten lopen maar ik kan die 'gekte' toch ook echt niet meer missen en meestal moet ik er ook erg hard om lachen.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef: Weet je wat Hera ook doet als ze de tijd niet neemt om te plassen dan gaat ze onder het apporteren o.i.d. even liggen en dan ondertussen doet ze een plas hihhhihiii :denken:
Hahaha....dat doet Marouck ook :mrgreen: :mrgreen: Liefst in een plas water dan :roll: :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Soef schreef:ze is tot de conclusie gekomen dat Sam adhd vertoont
Hoe is ze tot die conclusie gekomen?
weg gehaald zit een virus in
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Soef schreef:
Eline* schreef:
Soef schreef:het commando 'let op' gebruik ik al vooral in het spelen met de gooiarm
hij laat dan ook meteen de bal los en is tijdens dit spel helemaal op mij gericht.
Kan je dat ook niet gebruiken in het wegtrainen van het uitvallen? Als hij bezig is met jou heeft ie immers geen oog voor de omgeving. :wink:
Ik probeer het ook als we niet met de gooiarm aan het spelen zijn ik krijg heel even zijn aandacht maar als hij ziet dat er verder niks gebeurt draait hij zich weer om en gaat weer verder met dat waar zijn aandacht was.
Beloon je hem dan ook flink als hij aandacht voor je heeft?
Als je alleen de bal laat zien maar verder niet beloont, kan ik me voorstellen dat Sam al snel zijn aandacht weer naar wat anders laat gaan. Het levert hem dan toch niks op dus waarom zou ie dan aandacht voor jou houden.
Ik zou iets meenemen dat ie heel lekker vind, Rodi-worst of stukjes kip of kaas.
Misschien is werken met de clicker ook wel wat voor Sam?
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Hallo,
Ik heb niet alle antwoorden aandachtig doorgelezen, maar enkele.
Ik weet wel dat speuren geestelijk heel "vermoeiend" is en dat is inderdaad een heel goed idee.

Verder dacht ik meteen aan resque druppels van Bach.
Dagelijks 4 druppels over de dag verdelen. Werkt zeer zeker!!! :ok:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

stefanie schreef:
Soef schreef:
Eline* schreef:
Soef schreef:het commando 'let op' gebruik ik al vooral in het spelen met de gooiarm
hij laat dan ook meteen de bal los en is tijdens dit spel helemaal op mij gericht.
Kan je dat ook niet gebruiken in het wegtrainen van het uitvallen? Als hij bezig is met jou heeft ie immers geen oog voor de omgeving. :wink:
Ik probeer het ook als we niet met de gooiarm aan het spelen zijn ik krijg heel even zijn aandacht maar als hij ziet dat er verder niks gebeurt draait hij zich weer om en gaat weer verder met dat waar zijn aandacht was.
Beloon je hem dan ook flink als hij aandacht voor je heeft?
Als je alleen de bal laat zien maar verder niet beloont, kan ik me voorstellen dat Sam al snel zijn aandacht weer naar wat anders laat gaan. Het levert hem dan toch niks op dus waarom zou ie dan aandacht voor jou houden.
Ik zou iets meenemen dat ie heel lekker vind, Rodi-worst of stukjes kip of kaas.
Als je hem op de bal laat fixeren dan geef je hem dus de bal als je hetgeen waar hij naar uitvalt voorbij is. De bal is dan de beloning. Honden die niet veel geven om eten maar wel om ballen, die geef je dus het speelgoed als beloning. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Nanc schreef:Verder dacht ik meteen aan resque druppels van Bach.
Rescue is alleen voor schokkende, traumatische gebeurtenissen waar je snel moet ingrijpen. Dat speelt in dit geval helemaal niet. Typisch gevalletje van hoe rescue te pas en te onpas wordt ingezet, niet doen, heeft helemaal geen zin...
Als je Bach geeft (wat gebeurt geloof ik?) zit je in elk geval aan Impatiens, Vervain en White Chestnut. En wie weet wat nog meer maar dat hangt van de rest van het karakter van de hond af.

Ik zou gewoon lekker afwachten wat de gedragstherapeut je vertelt en daarmee verder gaan (er even van uitgaande dat het een goed opgeleide is, erkend, liefst aangesloten bij Alpha :blah: )
Zou niet op voorhand beginnen met clickeren hoor! Voor een hondje met ADHD kan dat het toppunt van frustratie worden. Laat dat lekker aan de beoordeling van de therapeut over zou ik zeggen. Die heeft de hond gezien..
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Clickeren zou ik ook niet doen, zeker niet op eigen houtje.
Ik heb Nika als pup vrijwel alles met de clicker geleerd en heb dat met Marouck ook geprobeerd, maar die werd er alleen maar gekker van :N:
Ik denk dat je echt behoorlijke kennis moet hebben mbt de clicker om dat goed te doen bij zo'n drukke hond :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Nanc
Zeer actief

Moniek B. schreef:
Nanc schreef:Verder dacht ik meteen aan resque druppels van Bach.
Rescue is alleen voor schokkende, traumatische gebeurtenissen waar je snel moet ingrijpen. Dat speelt in dit geval helemaal niet. Typisch gevalletje van hoe rescue te pas en te onpas wordt ingezet, niet doen, heeft helemaal geen zin...
Als je Bach geeft (wat gebeurt geloof ik?) zit je in elk geval aan Impatiens, Vervain en White Chestnut. En wie weet wat nog meer maar dat hangt van de rest van het karakter van de hond af.

Ik zou gewoon lekker afwachten wat de gedragstherapeut je vertelt en daarmee verder gaan (er even van uitgaande dat het een goed opgeleide is, erkend, liefst aangesloten bij Alpha :blah: )
Zou niet op voorhand beginnen met clickeren hoor! Voor een hondje met ADHD kan dat het toppunt van frustratie worden. Laat dat lekker aan de beoordeling van de therapeut over zou ik zeggen. Die heeft de hond gezien..
Nanc
Zeer actief

Er ging iets mis daarnet.
Ik weet inderdaad dat Resquedruppels bij paniekaanvallen of schokkende gebeurtenissen wordt gegeven, en dat moet dan direct effect hebben. Je neemt dan 3 a 4 druppels in een keer.

Maar als het in je aard zit om zenuwachtig, onrustig of hyper te zijn, dan heb je er wel degelijk baat bij om het regelmatig te nemen, dus over de dag te verdelen.
Je zou het een tijd kunnen proberen, baat het niet dan schaadt het niet, het is puur natuur en het kan zeer zeker geen kwaad doen hoor.
Ga maar eens naar een natuurwinkel of goede drogist en laat je voorlichten.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

eline* schreef:
stefanie schreef: Beloon je hem dan ook flink als hij aandacht voor je heeft?
Als je hem op de bal laat fixeren dan geef je hem dus de bal als je hetgeen waar hij naar uitvalt voorbij is. De bal is dan de beloning. Honden die niet veel geven om eten maar wel om ballen, die geef je dus het speelgoed als beloning. :wink:
Inderdaad als honden niet om eten geven is die bal een prima beloning.
Maar ik had namelijk het idee dat Sam alleen afgeleid werd met de bal maar daarna niet werd beloond. Dus dat ook de bal niet werd gegeven aangezien ze schreef:
ik krijg heel even zijn aandacht maar als hij ziet dat er verder niks gebeurt draait hij zich weer om en gaat weer verder met dat waar zijn aandacht
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Bal aan een touwtje. Ik kan me wel voorstellen dat je in een winkelstraat niet mert je werparm kan gaan gooien.
weg gehaald zit een virus in
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Nanc schreef:Maar als het in je aard zit om zenuwachtig, onrustig of hyper te zijn, dan heb je er wel degelijk baat bij om het regelmatig te nemen, dus over de dag te verdelen.
Je zou het een tijd kunnen proberen, baat het niet dan schaadt het niet, het is puur natuur en het kan zeer zeker geen kwaad doen hoor.
Ga maar eens naar een natuurwinkel of goede drogist en laat je voorlichten.
Het kan ook geen kwaad, maar het is zekers niet de uitgesproken remedie voor dit gedrag. Er zijn 38 remedies met elk daarbij horende problemen/gedragingen. Er zijn dus betere remedies die hier goed bij passen. Als je dan Bach doet, doe het dan goed en niet halfslachtig zou mijn idee zijn...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”