Ik laat het in zo'n geval gaan.Zoie schreef:Corrigeer jij op jouw beurt Kaya dan in zo'n geval, of grijp je anderszins in , of laat je het gaan ?Stang schreef:Tja, sommige mensen zien een correctie ook als een regelrechte moordpartij![]()
Een paar maanden geleden kwamen we hier ook een Rottweilerpupje tegen. Leuk vond de vrouw "konden ze even spelen". Totdat pupje te opdringerig werd en Kaya het pupje even vakkundig op zijn rug legde.
Grote paniek, uiteraard werd het pupje getroosten werd er snel doorgelopen. Ongetwijfeld is Kaya nu een valse gemene hond in hun ogen.
Mijn ervaring is dat er heel snel paniekerig wordt gedaan met pupjes, echt te paniekerig. Dat je goed uitkijkt dat is logisch en dat moet je ook doen, maar veel mensen verwarren een normale correctie met een valse hond.
Het is natuurlijk afhankelijk van de situatie: ik keur natuurlijk niet goed dat zij zomaar naar een aangelijnd pupje loopt ofzo.
Maar in dit geval waren de honden met ieders toestemming aan het spelen en in zo'n situatie vind ik dit volkomen acceptabel gedrag dat een volwassen hond een pup corrigeert en ik geef hiervoor mijn hond ook niet op d'r kop.
Let wel: ik heb het dus over corrigeren, niet over ongenadig op de kop geven of bijten, maar even met het lichaam de pup op de rug leggen.
Dan moet het dus wel afgelopen zijn, Kaya moet stoppen op dat moment en dat doet ze dus ook.